Hibrīdtehnoloģijas nu tikušas arī līdz apvidus auto pasaulei. Kompānija Toyota, kam ir gana labi veicies ar šo tehnoloģiju ieviešanu autopasaulē, 22.martā laidusi pārdošanā apvidus auto Harrier un Kluger hibrīdversijas. Iespējams, ka kādam šķitīs, ka šie auto ir vienkārši jau pazīstamā Toyota Prius kloni, bet tā tas nav.
Degvielas patēriņa ziņā šādas klases modeļi reti demonstrē iespaidīgus rezultātus auto smaguma dēļ. Principā šo problēmu var risināt ar dīzeļdzinēju palīdzību. Tomēr Japānā dīzeļdzinēju izmantošana neguva atsaucību, bet benzīna agregāti, pēc japāņu domām, šajā gadījumā neder, jo ir pārlieku neekonomiski.
Pastāv viedoklis, ka hibrīddzinējs mazina dzinēja kopējo jaudu un apgrūtina vadāmību. Tas saistīts ar to, ka hibrīdagregāta darbībai nepeciešams uzstādīt attiecīgos kontrolētājus, baterijas un perifēro aprīkojumu, kas viennozīmīgi palielina auto svaru un ietekmē balansējumu. Tomēr šīs problēmas neradīsies, ja hibrīdsistēmas arhitektūru optimizē.
Tieši to ir panākusi Toyota, radot principiāli jaunu sistēmu Hybrid THSII, kas ir modernāka par to, kas tiek izmantota Toyota Prius.
Par pamata spēka agregātu hibrīdiem Toyota Harrier un Toyota Kluger ņemts sešcilindru V-veida benzīndzinējs 3M-FE BEAMS ar VVT-I tehnoloģiju. Šī dzinēja jauda ir 211 zirgspēki. Turklāt automobiļi ir aprīkoti ar priekšējo un aizmugures elektromotoru. Priekšējam dzinējam šajā sistēmā ir 123 kW jeb 167 zirgspēki, aizmugrējam - 50kW jeb 68 Zs. Aizmugures elektropiedziņas lomu izpilda E-Four sistēma.
Priekšējais motors ir īpašs ar savu kompaktumu un attiecīgi nelielo svaru. Šāda tipa dzinēja jauda ir par 240% lielāka nekā analoģiskam Toyota Prius agregātam, bet pēc izmēriem tas ir par 81% mazāks.
Vēl viena Toyota Harrier un Toyota Kluger Hybrid jauna tehnoloģija ir "zobains" reduktors. Pateicoties tam ievērojami paaugstināts griezes moments un kļuvis iespējams priekšējo elektrodzinēju padarīt kompaktāku.
Ja hibrīdam Toyota Prius tika uzstādītas baterijas ar 500 voltu spriegumu, tad jaunajiem Toyota Harrier un Toyota Kluger tas ir 650 volti. Pateicoties jaunā tipa bateriju izmantošanai, kuras sastāv no trim daļām un ir arī ievērojami mazākas, izdevies saglabāt salona un bagāžas nodalījuma apjomu.
Degvielas patēriņš Harrier un Kluger Hybrid ir 1 litrs uz 17,8 km (aptuveni 5,6 litri uz 100 km). Priekšējā un aizmugurējā dzinēja "sadarbība" auto nodrošina vienmērīgu paātrinājumu un lielisku gaitu.
Ar nolūku paaugstināt vadāmību un drošību jaunajiem Toyota Harrier un Toyota Kluger uzstādīta kompleksā vadības sistēma VDIM. Šī sistēma nodrošina tādu apakšsistēmu kontroli un saskaņotu darbību kā VSC, TRC, EBC un ABS.
Sistēma nolasa informāciju no akselerātora, bremzēm un stūres, kā arī nosaka auto gaitas režīmu, lai ar maksimālu efektivitāti saskaņotu nepieciešamo dzinēja jaudu, vadības sistēmas darbu un bremzes.
Toyota Harrier Hybrid cena Japānā ir 40 000 - 46 000 ASV dolāri, Toyota Kluger Hybrid - no 39 000 - 43 000 dolāriem.
Toyota plāno pārdot aptuveni 500 šādu auto mēnesī. Salīdzinājumam - mēnesī tiek pārdoti 3 000 - 4 000 Toyota Prius. Izstrādātāji cer, ka apvidus hibrīdauto būs pieprasīti.
Tas pirmais tak ir LEXUS!!!