Toyota «Harrier» un «Kluger» jaunie hibrīdi 8

 
24.marts 2005 0:10

Hibrīdtehnoloģijas nu tikušas arī līdz apvidus auto pasaulei. Kompānija Toyota, kam ir gana labi veicies ar šo tehnoloģiju ieviešanu autopasaulē, 22.martā laidusi pārdošanā apvidus auto Harrier un Kluger hibrīdversijas. Iespējams, ka kādam šķitīs, ka šie auto ir vienkārši jau pazīstamā Toyota Prius kloni, bet tā tas nav.



Degvielas patēriņa ziņā šādas klases modeļi reti demonstrē iespaidīgus rezultātus auto smaguma dēļ. Principā šo problēmu var risināt ar dīzeļdzinēju palīdzību. Tomēr Japānā dīzeļdzinēju izmantošana neguva atsaucību, bet benzīna agregāti, pēc japāņu domām, šajā gadījumā neder, jo ir pārlieku neekonomiski.



Pastāv viedoklis, ka hibrīddzinējs mazina dzinēja kopējo jaudu un apgrūtina vadāmību. Tas saistīts ar to, ka hibrīdagregāta darbībai nepeciešams uzstādīt attiecīgos kontrolētājus, baterijas un perifēro aprīkojumu, kas viennozīmīgi palielina auto svaru un ietekmē balansējumu. Tomēr šīs problēmas neradīsies, ja hibrīdsistēmas arhitektūru optimizē.



Tieši to ir panākusi Toyota, radot principiāli jaunu sistēmu Hybrid THSII, kas ir modernāka par to, kas tiek izmantota Toyota Prius.



Par pamata spēka agregātu hibrīdiem Toyota Harrier un Toyota Kluger ņemts sešcilindru V-veida benzīndzinējs 3M-FE BEAMS ar VVT-I tehnoloģiju. Šī dzinēja jauda ir 211 zirgspēki. Turklāt automobiļi ir aprīkoti ar priekšējo un aizmugures elektromotoru. Priekšējam dzinējam šajā sistēmā ir 123 kW jeb 167 zirgspēki, aizmugrējam - 50kW jeb 68 Zs. Aizmugures elektropiedziņas lomu izpilda E-Four sistēma.



Priekšējais motors ir īpašs ar savu kompaktumu un attiecīgi nelielo svaru. Šāda tipa dzinēja jauda ir par 240% lielāka nekā analoģiskam Toyota Prius agregātam, bet pēc izmēriem tas ir par 81% mazāks.



Vēl viena Toyota Harrier un Toyota Kluger Hybrid jauna tehnoloģija ir "zobains" reduktors. Pateicoties tam ievērojami paaugstināts griezes moments un kļuvis iespējams priekšējo elektrodzinēju padarīt kompaktāku.



Ja hibrīdam Toyota Prius tika uzstādītas baterijas ar 500 voltu spriegumu, tad jaunajiem Toyota Harrier un Toyota Kluger tas ir 650 volti. Pateicoties jaunā tipa bateriju izmantošanai, kuras sastāv no trim daļām un ir arī ievērojami mazākas, izdevies saglabāt salona un bagāžas nodalījuma apjomu.



Degvielas patēriņš Harrier un Kluger Hybrid ir 1 litrs uz 17,8 km (aptuveni 5,6 litri uz 100 km). Priekšējā un aizmugurējā dzinēja "sadarbība" auto nodrošina vienmērīgu paātrinājumu un lielisku gaitu.



Ar nolūku paaugstināt vadāmību un drošību jaunajiem Toyota Harrier un Toyota Kluger uzstādīta kompleksā vadības sistēma VDIM. Šī sistēma nodrošina tādu apakšsistēmu kontroli un saskaņotu darbību kā VSC, TRC, EBC un ABS.



Sistēma nolasa informāciju no akselerātora, bremzēm un stūres, kā arī nosaka auto gaitas režīmu, lai ar maksimālu efektivitāti saskaņotu nepieciešamo dzinēja jaudu, vadības sistēmas darbu un bremzes.



Toyota Harrier Hybrid cena Japānā ir 40 000 - 46 000 ASV dolāri, Toyota Kluger Hybrid - no 39 000 - 43 000 dolāriem.



Toyota plāno pārdot aptuveni 500 šādu auto mēnesī. Salīdzinājumam - mēnesī tiek pārdoti 3 000 - 4 000 Toyota Prius. Izstrādātāji cer, ka apvidus hibrīdauto būs pieprasīti.
 
Visi komentāri
 
161701. viesis 24.marts 2005 9:12
0 0 Atbildēt

Tas pirmais tak ir LEXUS!!!

161730. viesis 24.marts 2005 10:06
0 0 Atbildēt

viņiem patīk japānas tirgū lietot citus nosaukumus.

161758. viesis 24.marts 2005 12:04
0 0 Atbildēt

mjaa un diez kas notiek ja tadu "pseido" apvidnieku ar elktro motoriem ieseedina uudenii liidz durvju ruchkaam teiksim ??? Dorshi vien ar sho dziljaakas pelkjes par riepas biezuumu nemaz nav atljauts shkjeersot.

161765. viesis 24.marts 2005 12:22
0 0 Atbildēt

No ūdens varētu baidīties tikai baterija. Pārējais augstsprieguma aprīkojums ir pārsvarā hermētisks. Baterija savukārt ir salonā zem aizmugurējā sēdekļa un tā ir 300nevis 650V.

161785. viesis 24.marts 2005 14:10
0 0 Atbildēt

Kaut kā bildes drusku par daudz.

161807. viesis 24.marts 2005 17:18
0 0 Atbildēt

a vai kads ar lexus brauc pa udeni?

161941. viesis 28.marts 2005 15:10
0 0 Atbildēt

Ev nu vechi liekas ka ir iegajushi azarta,baterijas driz saks attistities,tad jaiu driz ar vienu baku varesim braukt menesi =),varbut mobilaja ari driza vares ieliet bendzu =))

177587. viesis 3.septembris 2005 5:49
0 0 Atbildēt

ta ccc

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti