«Jaguar C-Type» - vēsture zem āmura 4

17.maijs 2005 10:32

Pārdošanā nonākusi daļiņa Jaguar vēstures. 1952. gada modelis С-Type nākošmēnes tiks izlikts izsolei Christie's. Prognozējamā retā auto cena varētu būt no 1 miljona 750 000 līdz 2 miljoniem 180 000 eiro.



Modelis XK120C, kas veidots uz greznā XK120 ar atsedzamu augšdaļu, pasaulē ir tikai 53 eksemplāros. Šis sportiskais auto, kas spēj sasniegt ātrumu 240 km/h, kļuva par 24 h sacīkšu Le Mans uzvarētāju 1951. un 1953. gadā.

1950. gadā Jaguar nolēma piedalīties Le Mans sacīkstēs, lai novērtētu savu auto iespējas. Pirmajā reizē kompāniju piemeklēja neveiksme - līderu trijniekā finišēt neizdevās, jo pēc 21 h Jaguar, kas bija pirmais, sākās problēmas ar saķeri. Izstrādātāji saprata, ka auto jābūt vieglākam, bet aerodinamikai - labākai. Un radās XK120C.



Svara samazināšanai tika piemeklēts jauns rāmis, vaiktas izmaiņas arī pašā XK dzinējā, kas bija ņemts no sērijveida modeļa.

Trīs С-Type auto tika pabeigti tieši uz 1952. gada Le Mans. Toreiz favorīti bija Ferrari, Talbot un Cunningham, bet visi trīs С-Type uzreiz iekaroja līderpozīcijas. Tomēr rezultātā tikai vienam no tiem izdevās kļūt par čempionu.

Nākošais gads Jaguar bija mazāk veiksmīgs. Nobijušies no runām par jauno Mercedes, inženieri padarīja C-Type virsbūves aprises plūstošākas, tādējādi uzlabojot aerodinamiku. Tomēr laika testiem neatlika un rezultātā visi trīs auto pārkarsa.



Tomēr С-Type nepadevās. Par nākošo slepeno ieroci kļuva disku bremzes, kas līdz tam tika izmantotas tikai lidmašīnās. Tās ļāva Jaguar vadītājam nospiest pedāli ievērojami vēlāk nekā pārējiem, ne nieka neuztraucoties par drošību. Rezultātā Jaguar atkal kļuva par čempionu, kā arī ieņēma otro un ceturto vietu.
 
Visi komentāri
 
167545. viesis 17.maijs 2005 10:44
0 0 Atbildēt

Nu beidzot jauns rakstins par auto vēsturi:) Varētu tādus vairāk un biežāk:)))))

167569. viesis 17.maijs 2005 11:55
0 0 Atbildēt

Man arii patiik kaa uzraxtiits, nekas lieks un shis tas interesants kaa par taam disku bremzeem.

167660. viesis 18.maijs 2005 1:47
0 0 Atbildēt

Super raksts.

167674. viesis 18.maijs 2005 10:52
0 0 Atbildēt

1a031

A man pofig.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lielbritānijā žigulis ir lielāks retums nekā Pagani Zonda

Britu izdevums Retro Cars izanalizējis autotransporta licenzēšanas aģentūras DVLA datus un publicējis atskaiti par Lielbritānijā retāk sastopamajiem 80.-90.gadu modeļiem. Lasīt vairāk

 

Traktors taranē stāvošo (+ VIDEO) 8

Iespējams, paļaujoties uz to, ka vieglā auto šoferis beidzot sakustēsies, traktorists uzsākt braukt un smagā tehnika uztriecas mašīnai. Lasīt vairāk

 

Apdrošinātāju peļņa no OCTA apdrošināšanas pērn sasniegusi 10,7 miljonus eiro 12

Latvijas apdrošināšanas sabiedrības no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas pagājušajā gadā guvušas peļņu 10,737 miljonu eiro apmērā, kas ir trīs reizes vairāk nekā 2018.gadā, aģentūra LETA uzzināja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB). Lasīt vairāk

 

Latvijā vairums aptaujāto iedzīvotāju lietota auto iegādei gatavi atvēlēt 2500-6000 eiro 6

Lietotu auto iegādē pircēji vislielāko uzmanību pievērš tādiem kritērijiem kā spēkrata cena, ekspluatācijas izmaksas un auto izlaiduma gads, liecina “Longo Latvia” organizētā aptauja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti