Jaunais Honda Civic modelis, kas septembrī tiks prezentēts Frankfurtes autosalonā, būs aprīkots ar jaunu 1.8 i-VTEC dzinēju, kas ir gan ekonomiskāks, gan jaudīgāks par tagadējo 1,6 litru dzinēju.
Inteliģentā VTEC sistēma ļauj koordinēt dzinēja vārstu darbību, lai sasniegtu maksimālu darba efektivitāti mašīnas iedarbināšanas brīdī un paātrinājuma laikā, tā nodrošinot jaudīgu un līdzenu dzinēja darbību. Pateicoties šai sistēmai, 1.8 i-VTEC dzinēja jaudas rādītāji ir ekvivalenti divlitru motoram, bet degvielas ekonomija ir augstāka nekā šābrīža Honda Civic 1.6 l dzinējam.Savukārt DBW (Drive By Wire) sistēma nodrošina precīzu droseļvārsta darbību, kamēr tiek mainīts vārstu atvēršanas laiks, līdz ar to dzinēja darbība ir līdzena, bez svārstībām.
Pie jaunievedumiem jāpieskaita mainīga garuma ieplūdes kolektorus, kas rada optimālu inerces efektu, papildus uzlabojot ieplūdes efektivitāti, un eļļas sprauslas plūsmu, kas vēsina virzuļus, līdz ar to samazinot motora trokšņa līmeni.
1.8 i-VTEC dzinējs sasniedz 140 ZS (103 kW) lielu jaudu, tā maksimālais griezes moments ir 147 Nm (17,7 kgm). Lai nodrošinātu zemāku izmešu līmeni, izmantots divu līmeņu katalizators, kas novietots uzreiz aiz kolektora, kā arī īpaši precīza gaisa un degvielas attiecības kontrole.
Honda Civic allaž izmantotas jaunas tehnoloģijas – 1974. gadā šai modelī pasaule pirmoreiz ieraudzīja CVCC dzinēju, kas tai laikā bija revolucionārs jaudas agregāts, kurā bez katalizatora palīdzības tika nozīmīgi samazināts kaitīgo izmešu līmenis. Oriģinālais VTEC dzinējs ar vārstu vadības sistēmu, kas ļauj gan ekonomēt degvielu, gan uzrādīt labus jaudas parametrus, Civic modelī tika ieviests 1989. gadā.
Honda Motor Co. izveidojusi arī īpašu Honda Hybrid System, kurā iekļauti trīspakāpju inteliģentie Honda i-VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) dzinēji apvienojumā ar Honda IMA (Integrated Motor Assist) sistēmu. Ar Honda Hybrid System tiks aprīkoti jaunie Civic Hybrid modeļi, kas nāks klajā 2006. gadā.
Honda Hybrid System dzinējs būs benzīna un elektrodzinēja hibrīds. Benzīna dzinēja tilpums būs 1.4 l, bet elektrodzinējs var tikt izmantots gan kā ģenerators, gan kā patstāvīgs dzinējs. Spēka agregātu kopējā jauda sasniegs 115 ZS.
"1.8 i-VTEC dzinējs sasniedz 140 ZS lielu jaudu, tā maksimālais griezes moments ir 147 Nm" - nekaadi iipashi labie parametri tie nav. Tam pasham TjipaR ir 200Zs un 195Nm, vecam (~15gadi)labam Opel Kadett GSI 16V - 150Zs un 198Nm.
Man domaat visus labos nodomus sap*s zaljie ar savaam eko normaam kuru deelj jaalieto visi shie katalizatori, kas chakaree normaalu izpluudi un tur arii tie kumelinji pazuud.