«Honda Civic» - jauns 1.8 i–VTEC dzinējs 2

 
12.jūlijs 2005 8:50

Jaunais Honda Civic modelis, kas septembrī tiks prezentēts Frankfurtes autosalonā, būs aprīkots ar jaunu 1.8 i-VTEC dzinēju, kas ir gan ekonomiskāks, gan jaudīgāks par tagadējo 1,6 litru dzinēju.

Inteliģentā VTEC sistēma ļauj koordinēt dzinēja vārstu darbību, lai sasniegtu maksimālu darba efektivitāti mašīnas iedarbināšanas brīdī un paātrinājuma laikā, tā nodrošinot jaudīgu un līdzenu dzinēja darbību. Pateicoties šai sistēmai, 1.8 i-VTEC dzinēja jaudas rādītāji ir ekvivalenti divlitru motoram, bet degvielas ekonomija ir augstāka nekā šābrīža Honda Civic 1.6 l dzinējam.



Savukārt DBW (Drive By Wire) sistēma nodrošina precīzu droseļvārsta darbību, kamēr tiek mainīts vārstu atvēršanas laiks, līdz ar to dzinēja darbība ir līdzena, bez svārstībām.
Pie jaunievedumiem jāpieskaita mainīga garuma ieplūdes kolektorus, kas rada optimālu inerces efektu, papildus uzlabojot ieplūdes efektivitāti, un eļļas sprauslas plūsmu, kas vēsina virzuļus, līdz ar to samazinot motora trokšņa līmeni.

1.8 i-VTEC dzinējs sasniedz 140 ZS (103 kW) lielu jaudu, tā maksimālais griezes moments ir 147 Nm (17,7 kgm). Lai nodrošinātu zemāku izmešu līmeni, izmantots divu līmeņu katalizators, kas novietots uzreiz aiz kolektora, kā arī īpaši precīza gaisa un degvielas attiecības kontrole.

Honda Civic allaž izmantotas jaunas tehnoloģijas – 1974. gadā šai modelī pasaule pirmoreiz ieraudzīja CVCC dzinēju, kas tai laikā bija revolucionārs jaudas agregāts, kurā bez katalizatora palīdzības tika nozīmīgi samazināts kaitīgo izmešu līmenis. Oriģinālais VTEC dzinējs ar vārstu vadības sistēmu, kas ļauj gan ekonomēt degvielu, gan uzrādīt labus jaudas parametrus, Civic modelī tika ieviests 1989. gadā.



Honda Motor Co. izveidojusi arī īpašu Honda Hybrid System, kurā iekļauti trīspakāpju inteliģentie Honda i-VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) dzinēji apvienojumā ar Honda IMA (Integrated Motor Assist) sistēmu. Ar Honda Hybrid System tiks aprīkoti jaunie Civic Hybrid modeļi, kas nāks klajā 2006. gadā.
Honda Hybrid System dzinējs būs benzīna un elektrodzinēja hibrīds. Benzīna dzinēja tilpums būs 1.4 l, bet elektrodzinējs var tikt izmantots gan kā ģenerators, gan kā patstāvīgs dzinējs. Spēka agregātu kopējā jauda sasniegs 115 ZS.
 
Visi komentāri
 
172125. viesis 12.jūlijs 2005 8:59
0 0 Atbildēt

"1.8 i-VTEC dzinējs sasniedz 140 ZS lielu jaudu, tā maksimālais griezes moments ir 147 Nm" - nekaadi iipashi labie parametri tie nav. Tam pasham TjipaR ir 200Zs un 195Nm, vecam (~15gadi)labam Opel Kadett GSI 16V - 150Zs un 198Nm.

Man domaat visus labos nodomus sap*s zaljie ar savaam eko normaam kuru deelj jaalieto visi shie katalizatori, kas chakaree normaalu izpluudi un tur arii tie kumelinji pazuud.

172207. viesis 12.jūlijs 2005 16:22
0 0 Atbildēt

njaaa... nonjemsim nost 2kaarsho katalizatoru, droshi vien buus kaadi 10zs klaat.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti