Pirms trīsdesmit pieciem gadiem, 1970. gada 15. jūlijā sākās auto GAZ-24 "Volga" - "GAZ" markas vieglo auto piektās paaudzes pārstāvja masveida ražošana. Šis auto nāca kā plašu popularitāti iemantojušās divdesmit pirmās "Volgas" aizstājējs.
Pāreja uz "Volga" GAZ-24 ražošanu tika īstenota bez konvejiera apturēšanas. Jaunais auto uzreiz piesaistīja lielu auto mīļotāju interesi. "Divdesmit ceturtās" dzinējs spēja attīstīt 98 Zs jaudu un nodrošināja auto ātrumu līdz 145 km/h. Četrpakāpju pārnesumkārba ar sinhronizatoru visiem pārnesumiem un grīdā iebūvētu pārslēgu, hidrovakuuma bremžu pastiprinātājs ievērojami uzlaboja vadīšanas ērtības, bet tolai efektīvā ventilācijas un apsildes sistēma, labā redzamība un gaitas vienmērīgums jaunajā auto nodrošināja augstu komforta līmeni.
Ir zināmas daudzas GAZ-24 modifikācijas – taksometri un universāli, neatliekamās medicīniskās palīdzības auto un milicijas transports, gāzes balonu un dīzeļdzinēju auto… Bet rekordresurss ir GAZ-2401-taksi, kas, noskrējis 350 000 km līdz kapitālajam remontam, līdzinājās "Moskviča", "Žiguļa" un "Zaporožeca" resursiem kopā ņemtiem. 1978. gadā "Volga"-taksi tika atkārtoti atestēta Valsts kvalitātes zīmei. "Volga" GAZ-24 kļuva par divmiljono vieglo "GAZ" markas auto, ko radīja 1982. gada 19. jūlijā.
Pēdējais GAZ-24 no konvejiera nonāca 1992. gada aprīlī - 22 gados pavisam tika saražoti 1 481 561 šādu auto.
Raksta autors muld, pirmie vaz motori gāja pat līdz 400000 km, to es varu apgalvot jo tajos laikos biju motorists, tika pārlasiti simtiem motoru.