Leģendārajai «Baržai» - 35 gadi 31

 
15.jūlijs 2005 10:50

Pirms trīsdesmit pieciem gadiem, 1970. gada 15. jūlijā sākās auto GAZ-24 "Volga" - "GAZ" markas vieglo auto piektās paaudzes pārstāvja masveida ražošana. Šis auto nāca kā plašu popularitāti iemantojušās divdesmit pirmās "Volgas" aizstājējs.



Pāreja uz "Volga" GAZ-24 ražošanu tika īstenota bez konvejiera apturēšanas. Jaunais auto uzreiz piesaistīja lielu auto mīļotāju interesi. "Divdesmit ceturtās" dzinējs spēja attīstīt 98 Zs jaudu un nodrošināja auto ātrumu līdz 145 km/h. Četrpakāpju pārnesumkārba ar sinhronizatoru visiem pārnesumiem un grīdā iebūvētu pārslēgu, hidrovakuuma bremžu pastiprinātājs ievērojami uzlaboja vadīšanas ērtības, bet tolai efektīvā ventilācijas un apsildes sistēma, labā redzamība un gaitas vienmērīgums jaunajā auto nodrošināja augstu komforta līmeni.



Ir zināmas daudzas GAZ-24 modifikācijas – taksometri un universāli, neatliekamās medicīniskās palīdzības auto un milicijas transports, gāzes balonu un dīzeļdzinēju auto… Bet rekordresurss ir GAZ-2401-taksi, kas, noskrējis 350 000 km līdz kapitālajam remontam, līdzinājās "Moskviča", "Žiguļa" un "Zaporožeca" resursiem kopā ņemtiem. 1978. gadā "Volga"-taksi tika atkārtoti atestēta Valsts kvalitātes zīmei. "Volga" GAZ-24 kļuva par divmiljono vieglo "GAZ" markas auto, ko radīja 1982. gada 19. jūlijā.



Pēdējais GAZ-24 no konvejiera nonāca 1992. gada aprīlī - 22 gados pavisam tika saražoti 1 481 561 šādu auto.
 
Visi komentāri
 
172850. viesis 15.jūlijs 2005 11:04
0 0 Atbildēt

Raksta autors muld, pirmie vaz motori gāja pat līdz 400000 km, to es varu apgalvot jo tajos laikos biju motorists, tika pārlasiti simtiem motoru.

172851. viesis 15.jūlijs 2005 11:09
0 0 Atbildēt

nav runa par motoru, bet mašīnu

172853. viesis 15.jūlijs 2005 11:18
0 0 Atbildēt

Tomeer - pirmais VAZ2101 no Toljati konvejeriem noripoja tajaa pashaa gadaa, tikai meenesi veelaak.

Saliidzinaajums nekorekts, lai gan man patik shaadi raksti! :))

Rudiz

172877. viesis 15.jūlijs 2005 12:09
0 0 Atbildēt

Nu taab bilde Gaz 24 kupeja vienakrshi briniskjiiga. Zeel ka taadas nerazoja, varbut vieniigi breznevam taada bija.

172889. viesis 15.jūlijs 2005 12:46
0 0 Atbildēt

uzhas, kas par saksiem :) Vakar palureju vecos 60-to gadu Ford Thunderbirdus... 7litri motori, 350zirgi... a te! 98zirgi... pozor

172897. viesis 15.jūlijs 2005 13:02
0 0 Atbildēt

Raksta autors muld, pirmie vaz motori gāja pat līdz 400000 km.

Un par "moskviča"motoriem ar lai ne---rš,pats 2vus 412 nobraucu līdz virs 300000,pie kam nekas tiem motoriem netika darīts,kā tikai regulēti vārsti,spriegota ķēde un mainīta eļļa.

Zoga.

172910. viesis 15.jūlijs 2005 13:29
0 0 Atbildēt

Tiem diviem Vaz entuziastiem varu notirgot 2106 ar nieka 217K kM ciparnīcā. Braukt un braukt vēl - tā teikt ;) Cena 65 lati

172918. viesis 15.jūlijs 2005 13:56
0 0 Atbildēt

Master D es nēesmu nekāds vaz piekritējs , drīzāk tu pats ja tu vēl ar vazu brauc, nu žēl man tevis ka tik vien esi uzaudzis

172924. viesis 15.jūlijs 2005 14:11
0 0 Atbildēt

Prieksh taa laika bija kruts autinsh.... Tipa MB tagad...

172929. viesis 15.jūlijs 2005 15:00
0 0 Atbildēt

Tiem diviem Vaz entuziastiem varu notirgot 2106 ar nieka 217K kM ciparnīcā. Braukt un braukt vēl - tā teikt ;) Cena 65 lati

Naudu nedošu,bet varu mainīt pret: 2viem""Motorlla"pedžeriem,vienu"Akord"skaņu plašu atskaņotāju,radioaparātu"Selga"(bez baterejām)un 2vām stikla piena pudelēm!

(1973.gada ražojums)

p/s savā laikā,labas un pieprasītas lietas,pat deficīts,tā teikt!

Zoga.

172931. viesis 15.jūlijs 2005 15:08
0 0 Atbildēt

Nu tā Volga kupeška tiešam izskatās labi, bet žēl, ka tādas netika ražotas :(

172934. viesis 15.jūlijs 2005 15:18
0 0 Atbildēt

da kam tas ******* vispaar!

172938. viesis 15.jūlijs 2005 15:45
0 0 Atbildēt

Kas tad varēja iedomāties, ka tagad pie auto būs tik viegli tikt. Senāk tak krāja n-padsmit gadus naudu zeķē, izstāvēja milzu rindu, kamēr tika pie auto. Un voldzenieks jau vispār tika tikai kolhozu priekšsēdētājiem un galvenajiem agronomiem :)

172947. viesis 15.jūlijs 2005 16:54
0 0 Atbildēt

baigaas miskastes taas 24 volgas. dinamikas nekaadas. drausmas vienkaarshi kopumaa,manupraat. cik nu es pabraukaaju ar 2410 bijusho taxi - nu fantastika vienkaarshi. labaak ar lisapeedu miities.

172958. viesis 15.jūlijs 2005 17:37
0 0 Atbildēt

Quote:

MN12 [?] 15.07.2005 12:46

uzhas, kas par saksiem Vakar palureju vecos 60-to gadu Ford Thunderbirdus... 7litri motori, 350zirgi... a te! 98zirgi... pozor

Nu nu, varbuut panjem un pareekjini cik tas sanaak uz 1 litru...

FT 350/7 = 50zs uz litru

GAZ24 98/2 = 49zs uz litru

Kaukaa neredzaas iipashi lielas stapriibas.

Ja volgai buutu 7 litru dzineejs, tad taa arii attiistiitu liidzveertiigus 343zs.

172965. viesis 15.jūlijs 2005 19:18
0 0 Atbildēt

vispaar jau cik atceros volgai bija 2.5 litri,nevis 2.0...

172967. viesis 15.jūlijs 2005 19:56
0 0 Atbildēt

Jaa pareizi 2.5 litri, sajaucu.

www.volha24.gaz.cz/zobraz.php?co=24spec

172968. viesis 15.jūlijs 2005 20:31
0 0 Atbildēt

Savulaik, /no 83-93.gadam/ manam fāterītim arī bija 24-tā volga. Tā nu desmitgadi ar šo auto iznāca pabraukt. Motoram gan pie 100 000 km bija jānomaina gredzeni - tā arī bija vienīgā problēma 10 gadu laikā. Pie ideālas movila antikorozijas apdares, ar bleķiem problēmu nebija. Jebkurā gadījumā, volžanka bija labāka, nekā divi iepriekšējie 2103 modeļa žiguļi. Priekš tiem laikiem sovjetunionā 24-tā voldziņa bija tas pats, kas S-klases mersis šodien. Nu, pavisam nopietni.

/ikdienas viesis - no atvaļinājuma/

172981. viesis 16.jūlijs 2005 12:52
0 0 Atbildēt

taaa tiiri intereses peec....... varbuut kaads zin cik 24 volgai i degvielas pateerins pilseetaa un pa soseju????

172995. viesis 16.jūlijs 2005 22:13
0 0 Atbildēt

pictunings :)

173011. viesis 17.jūlijs 2005 18:43
0 0 Atbildēt

pilsetaa ap 14l

173016. viesis 17.jūlijs 2005 19:19
0 0 Atbildēt

Labi auto. Sevishkji biezhi gadiijaas uzdurties un mirt uz stuures shtoka sadursmees, jo stuures rats bija ljoti neizturiigs :)

173020. viesis 18.jūlijs 2005 0:08
0 0 Atbildēt

Kaz tik par "baržu"nedevēja nākošo Volgas modeli....

Un ta kupeška drošvien ir kaut kas līdzigs A-Level mūsdienas tuningam...

173022. viesis 18.jūlijs 2005 9:06
0 0 Atbildēt

dizeļdzinējs...krievu auto??? mabe kaut kāds tjūnins uzmontējot kraveniek jeb traktora dzinēju:))

173076. viesis 18.jūlijs 2005 15:16
0 0 Atbildēt

:-)))) Nea, iesauku "barzha" izpelniijaas tieshi shis modelis, savu savdabiigo gaitas iipashiibu deelj :-) Tas kupeshkas ziimeejums IMHo naak no GAZ muzeja - tur ir arii modelis meerogaa 1:4. Aciimredzot senos laikos bij doma ko taadu razhot, vismaz eksportam, bet nu, kaa daudzi projekti, nomira...

Volgas ar diizeljdzineejiem tika tirgotas Beljgjijaa un Holandee, turklaat diezgan populaaras bija, tjipa takshi un tamliidziigi. Vieteejaa importfirma "Scaldia - Volga" bij noorganizeejusi mazseeriju "skruuvgriezhrazhoshanu", liidziigi kaa BMW kaljinjingradaa. Mashiinaam uzstaadiija franchu razhojuma "Peugeot-Indenor" diizeljdzineejus, praktiski identiskus Ford Granada diizeljiem, nu un veel citus nepiecieshamos prichendaaljus. Rezultaataa bij diezgan izturiigs, liels un leets auto.

173090. viesis 18.jūlijs 2005 16:52
0 0 Atbildēt

Uhh, es ar tadu Volgu maaciijos autoskolaa, liku tiesiibas! Eksaamenu pienjeemeejs teica, ka visu cienju taam sievaam, kas var tikt galaa ar to govi Volgu! Instruktors gan -ja vari braukt ar Volgu , tad brauksi ar visaam citaam bez aizkjershanaas, taa ir!

173097. viesis 18.jūlijs 2005 19:17
0 0 Atbildēt

Jaa, es ari vel 90saakuma macijos un tiesibas liku ar melnu Volgu.

Bet ja kas tika tak VDK vajadzibam razhotas Volgas ar rotordzinejiem, vai ari forsetiem dzinejiem, ar normala auto cienigu jaudu un max atrumu...

187386. viesis 5.decembris 2005 2:30
0 0 Atbildēt

Eh mana pirma un ista masina volga 24 jau 29 gadins iet ....bet man patik ...kad 2003 liku tiesibas instruktos paprasija tikai ..."ti na cjom ucilsja parkovatsja? " ar volgu a kas? "aga ponatno po tomu ti mondeo zasunul v dirku ot golfa...ja zabil perestavit otmetki "...

Tanks ...prieks musu bedrem ir ok! un patikami braukt ja tiesam laba stavkli ir savesta :) ....pat paterins ar normalu karbi un kapitalo...8.5 strase...11..12.5 pilseta :)

191368. viesis 23.janvāris 2006 11:42
0 0 Atbildēt

Žēl ka Volgas vairs neražos:(

191421. viesis 23.janvāris 2006 16:00
0 0 Atbildēt

Nesen lasīju krievu "za ruļem". Cik sapratu, ka Volgu pašreizējā "redakcijā" turpina pirkt itin labi un tā pat ar ROVER motoru tiek nelielās partijās eksportēta uz Vāciju. Gan jau vēl kādu dessmitgadi noteikti izvilks. Bet pamatoti :ir jau arī auto - leģenda. Vakar vēl filmu par dāvanu sievietei noskatījos - nu, tiešām skaists auto . Šodien par s klases mersi vairs neviens tā nefano, kā savulaik VISIEM patika voldziņas...

192418. viesis 7.februāris 2006 22:10
0 0 Atbildēt

toties mikroautobuss Latvuja uz 24 ās baazes bija vistiiraakais murgs ! es uz taada nobraucu 6 gadus. motora svars paarsveerienaa paar priekšas tiltu un ja pasažieru nav, tad ziemaa vispaar jaamaak iesaakt braukt! tad veel tas tizlais priekšas tilts..., nu Latvijai tas bija par švaku, viena skruuve ieluuzt, un tad peec 10 km riepu nav. ielauzto skruuvi aaraa dabuut nereaali. pak tilts arii ''Latvijai '' nepočom- pusasij vienrindas lodiišu gultnis uz taadu svaru..- galiigi garaam! man ļoti nepatiikamas atmiņas. vieglajai maš. ritošaa ir OK , bet mikroautobusam....- sūds !!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti