Kompānija BMW paziņojusi par nedaudz neparastu tehnoloģiju, ar kuras palīdzību var samazināt degvielas patēriņu iekšdedzes dzinējiem un palielināt to lietderības koeficientu.
Pēc izstrādātāju vārdiem, šobrīd tikai trešā daļa dzinēja radītās enerģijas tiek pārvērsta kinētiskajā enerģijā. Turklāt modernos dzinējos netiek izmantota arī siltumenerģija, kas rodas degvielas sadegšanas rezultātā. Savā izstrādājumā BMW izmanto tieši dzinēja izplūdes gāzu augsto temperatūru.Līdz augstai temperatūrai uzkarsētās izplūdes gāzes vācu markas speciālisti piedāvā izmantot tvaika ģeneratoram, kas būs pievienots ierīcei, kas pārvērtīs šo enerģiju kustības enerģijā. Šī ierīce palīdzēs dzinējam attīstīt lielu jaudu, nesadedzinot papildu daudzumu degvielas. Līdzīga shēma tiek izmantota, piemēram, atomelektrostacijās, kur siltumenerģija rodas kodolreakcijas procesā. Šis siltums tiek izmantots, lai pārvērstu ūdeni tvaikā, kura spiediens, savukārt, iegriež milzīgo turbīnu lāpstiņas.
BMW inženieri apgalvo, šādas shēmas izmantošana ļaus standarta 1,8 litru dzinēju padarīt par 15 Zs jaudīgāku un palielināt griezes momentu par 20Nm. Vienlaicīgi degvielas patēriņš samazināsies par 15%. Savu sistēmu kompānija BMW nosaukusi par Turbostreamer, un šobrīd tā tiek testēta. Pagaidām šī izstrādājuma sērijveida izmantošana nav iespējama dažu tās mezglu lielo izmēru dēļ, tomēr Turbostreamer izstrādātāji cer, ka masveida ražošanu varēs sākt jau tuvāki 10 gadu laikā.
bmw izpētījuši, ka ar viņu autiņiem brauc daudz amarozku, un domā izmantot šo faktu dzinēju dzesēšanas sistēmās!