Pēc Amerikas Ceļu Satiksmes Drošības Institūta iegūtajiem datiem, apvidus auto vadītāja sēdekļa galvas balsts nepasargā vadītājus no kakla traumām.
Institūta veiktie izmēģinājumi ar manekeniem pierādījuši, ka sadursmes gadījumā, pārvietojoties ar ātrumu 32 km/h, risks iegūt galvas un kakla skriemeļu traumu ir ļoti liels. Testus veica 44 apvidus auto, no kuriem tikai 6 uzrādīja labus rezultātus, ziņo Associated Press."Reklamējot savu produkciju, autoražotāji bieži uzsver apvidus auto drošo imidžu,” izteicās Institūta prezidents Adrians Lunds. – „Tomēr mūsu pētījumi parāda, ka drošības jostas un galvas balsti, ka uzstādīti daudzos modeļos, nepasargā vadītāju pat pie tipiskas sadursmes nelielā ātrumā, kas var gadīties jebkurā brīdī."
Pēc institūta datiem katru gadu apdrošināšanas kompānijas saņem 2 miljonus prasību par izdevumu segšanu sakarā ar kakla traumu ārstēšanu, kas radušās avārijas rezultātā. Pēc aptuveniem aprēķiniem, apdrošinātāju izmaksātā summa sasniedz 8,5 miljonus dolāru.
Auto testi modelēja situāciju, kad stāvošā auto ar ātrumu 32 km/h ietriecas analoģisks auto. Jo ātrāk manekena galva pieskārās balstam un mazāka bija kakla inerce, jo augstāku atzīmi auto saņēma.
Apvidus auto, ka uzrādīja lieliskus rezultātus: Ford Freestyle, Honda Pilot, Jeep Grand Cherokee, Land Rover LR3, Subaru Forester un Volvo XC90.
Otrajā vietā ierindojās Ford Escape, Mazda Tribute un Mercury Mariner.
Šādiem modeļiem bija slikti rezultāti: Acura MDX; BMW X3 un X5; Buick Rainier; Chevrolet TrailBlazer; GMC Envoy; Isuzu Ascender; Chrysler Pacifica; Ford Explorer; Mercury Mountaineer; Honda CR-V; Honda Element; Hyundai Santa Fe; Hyundai Tucson; Jeep Liberty; Kia Sorento; Kia Sportage; Lexus GX 470; Lexus RX 330; Nissan Xterra; Cadillac SRX; Jeep Wrangler; Mitsubishi Endeavor; Mitsubishi Montero; Suzuki Grand Vitara XL-7; Toyota 4Runner un vesela rinda Toyota Highlander modeļu.
Apvidus auto Buick Rendezvous; Chevrolet Equinox; Infiniti FX; Mercedes M-Class; Mitsubishi Outlander; Nissan Pathfinder; Pontiac Torrent; Saturn Vue pārbaudi faktiski neizturēja.
lenta.ru
lielākajai daļai džipu vadītāju tāpat īsi tie kakli