Vīrieši baidās, ja pie stūres ir sieviete 51

 
12.janvāris 2006 12:03

Pasaulē līdz pat šai dienai pastāv milzum daudz dažādu aizspriedumu, kas saistīti ar daiļā dzimuma spēju paveikt to, kas tradicionāli skaitās vīriešu privilēģija.

Viens no šādiem aizspriedumiem ir pastāvīga sieviešu auto vadīšanas spēju apšaubīšana. Lai arī arvien vairāk sieviešu bezbailīgu sēžas pie stūres un pat, kā liecina daudzie pētījumi, vada auto ne sliktāk par vīrieti, bet pat labāk, pēdējie ne īpaši tiecas nodot stūri sieviešu maigajās rokās.

Kā liecina Lielbritānijā veiktās socioloģiskās aptaujas, aptuveni trešā daļa vīriešu visā nopietnībā šaubās par to, ka viņu burvīgās otrās pusītes (pat pie noteikuma, ka nolikts eksāmens) spēj vadīt auto. Vēl vairāk - 14% aptaujāto paziņojuši, ka netic tam, ka sievietes var būt labas autovadītājas un tādēļ nekad neuztic viņām sava nenovērtējamā auto stūri.

Tikai 29% vīriešu ir gatavi samierināties ar pasažiera lomu auto, kuru vada dāma, tomēr tik un tā vai nu cenšas šajos braucienos viņas nepavadīt, vai nepārtraukti prasa atbrīvot vadītāja vietu.

Turklāt vīrieši netic arī sieviešu spējai orientēties ar auto. Ceturtā daļa respondentu apgalvoja, ka ir ar mieru paciest sievieti par stūrmani tikai tad, ja nav jābrauc tālu un tikai taisni. Pārējās situācijās vīrieši par labāku uzskata ar vienu roku turēt stūri, bet ar otru šķirstīt karti, vai arī vispār apstāties, lai tikai nevajadzētu uzticēt karti sievietei.

Kas attiecas uz pašu auto vadīšanas spējām, tad par tām vīrieši nešaubās ne vismazākajā mērā. Un patiesi – ja ne viņi, tad kas vispār šajā pasaulē varētu sēsties pie auto stūres?

Tikai 2% respondentu izteica šaubas par savu spēju otrreiz sekmīgi nolikt autoskolas programmas eksāmenu. Tostarp pavisam nesen pierādījās, ka patiesībā viss nav tik gludi, kā vairumam stiprā dzimuma pārstāvju šķiet: 15 Eiropas valstīs veiktie testi, kur tika pārbaudīti vadītāji ar stāžu, apliecināja, ka vairāk kā puse šoferīšu nespēja pareizi atbildēt uz jautājumiem par ceļu satiksmes drošību, kā arī par auto vadīšanas tehnisko pusi.

 
51 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
190491. viesis 12.janvāris 2006 17:34
1 0 Atbildēt

.. tak var jau cepties, kurš labāks un kurš nē.

Manuprāt, viss ir attieksmē pret to, ko un ar ko dara (es šeit par braukšanu biju domājis). Nenoliedzu - dāmas brauc labi, taču nereti viņas nejūt ceļu vai autiņu. Viss notiek tehniski, ja tur ir jābūt 3. robam, tad viņš tur nevar nebūt, un dāma ar lielu krak ieliek robā, taču tas ir jāizjūt, ka ieliekās trešajā. Nu gluži kā gultā :)

190514. viesis 13.janvāris 2006 9:44
1 0 Atbildēt

es pati arī kādreiz esmu nošņākusies - "bāba/vecene pie stūres", ja gaišā dienas laikā kāda dāmīte velkas pa šoseju 82 km/h, vai pa rīgu uz 40 km/h... pati braucu ne labi, ne slikti, bet principā pa ceļu nemaisos un "paldies" ar avareikām arī māku pateikt. :)

190784. viesis 15.janvāris 2006 19:37
1 0 Atbildēt

Nu...jaa...Man nav informaacijas par to vai vinja atskataas, kas paliek aiz muguras...Bet paklusaam padaliishos informaacijaa, ka sievietes pie stuures meedz lamaaties daudz rupjaak par vechiem...Piem...Uz gaajeeju paarejas gana strauji izskreeja kada garkaajaina..eee...iekaarojama buutne...mana kundze dabuuja gana strauji uzbremzeet ...un tad es izdzirdeeju ko taadu ko no savas miermiiliigaas sievinjas nekaadi nebiju gaidiijis :))) Vinja skaljaa balsii iekliedzaas..."Nobraukshu kaajas...kas tevi Pisii...." taa luuk...tajaa dienaa es ieraudziiju savas kundzes citu pusi :)))

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti