“Passat” 4MOTION piedziņas jaunā paaudze 15

14.februāris 2006 9:30

4MOTION piedāvā lielāku drošību, labāku dinamiku un spēju vilkt tauvā līdz pat 2 200 kg 4MOTION un DSG (Direct Shift Gearbox - tiešās pārslēgšanās pārnesumkārba) standarta 250 PS Passat 3,2 V6 FSI (direct fuel injection) 4MOTION izvēles iespēja Passat 2.0 FSI (150 PS) un Passat 2.0 TDI (140 PS)



4MOTION, Volkswagen četru riteņu piedziņas sistēma, piedāvā uzlabotu efektīvu drošību un patīkamu braucienu. Jaunais “Passat” 2006. gadā būs pieejams trīs dažādu dzinēju versijās ar jaunāko 4MOTION sistēmu. “Passat” vispārākajam modelim 184 kW / 250 PS Passat 3,2 V6 FSI 4MOTION ir visefektīvākais jaudu sadalījuma veids. 4MOTION piedziņa ir pieejama kā izvēle ar “Passat” 2,0 FSI (110 kW / 150 PS) un “Passat” 2,0 TDI (103 kW / 140 PS). Pastāvīgā četru riteņu piedziņas sistēma ir pieejama “Passat” sedanam un universālam kombinācijā ar visiem aprīkojuma veidiem (3,2 V6 FSI 4MOTION: sākot ar komforta modeli (Comfortline)).

4MOTION aizgūts no syncro

4motion2.jpgPastāvīgā četru riteņu piedziņa uzlabo arī Golf, Sharan, Multivan, Phaeton un Touareg vadību. Volkswagen vairāk nekā divdesmit gadus ir būvējis četru riteņu piedziņas “Passat” līdztekus priekšpiedziņas automobiļiem; pirmais modelis, “Passat” universāls syncro, tika radīts 1984. gadā. Līdz šodienai vairāk nekā 256 000 “Passat” vadītāji visā pasaulē ir izvēlējušies četru riteņu piedziņu.

4MOTION ir jaudīgs

4motion3.jpg“Passat” pirmo reizi parādās aprīkots ar 4MOTION sistēmu un Haldex sajūgu. Sajūgs, kas ir tieši uzmontēts uz aizmugures ass, ir ievērojami kompaktāks un sistēma darbojas ātri, precīzi un klusi. Četru riteņu piedziņa arī velkot piekabi nodrošina vislielākās priekšrocības. “Passat” 3,2 V6 FSI 4 MOTION, piemēram, velk vislielāko piekabi ar 2 200 kg svaru augšup pa līdz pat 12 procentu stāvu nogāzi. Tā nominālais kopsvars pakaļējam tiltam ir 1 220 kg. “Passat” 2,0 TDI 4MOTION ir atļauts maksimālais piekabes svars 2 000 kg līdz pat 12 procentu stāvās nogāzēs un 2 200 kg līdz 8 procentu nogāzēs – katrā gadījumā 200 kg vairāk nekā ar priekšpiedziņas “Passat” 2,0 TDI. Visiem “Passat” automobiļiem ar vilkšanas stiprinājumu ir arī ESP (elektroniskā stabilitātes programma) ar īpašu piekabes stabilizāciju.


4MOTION ir pielāgojams

4motion4.jpg4MOTION sistēmas centrālais elements ir daudzplākšņu slapjais sajūgs (eļļas peldē). To sauc par Haldex sajūgu, jo tas ir izstrādāts kopīgi ar Zviedru partneri Haldex, kas daudzus gadus ir sadarbojies ar Volkswagen. Haldex sajūga lielākā priekšrocība ir elektroniskā vadība un ļoti ātra reakcija. Tas ļauj sajūgam darboties ļoti efektīvi vienlaicīgi ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu (ABS), vilcējspēka vadības sistēmu (TCS), elektronisko diferenciāļa bloķētāju (EDL) un elektronisko stabilitātes programmu (ESP) – visas šīs atbalsta sistēmas ir uzstādītas „Passat” standarta variantā.

4MOTION vienmēr ir aktīvs

4motion5.jpgTikko rodas rotācijas ātrumu starpība starp priekšējo un aizmugurējo tiltu, tiek iedarbināti divi gredzenveida cilindriskie sūkņi, kas paaugstina spiedienu daudzplākšņu slapjajā sajūgā (Haldex sistēma), tādējādi saslēdzot abus tiltus kopā. Pārvadītais griezes moments var tikt mainīts regulējot spiedienu uz sajūga plāksnēm, tādējādi kontrolējot jaudas plūsmu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu. Sajūgs nodrošina neierobežoti mainīgu griezes momenta pārnešanu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu. Ārkārtējos gadījumos līdz pat 100 procentiem no pieejamā griezes momenta var tikt pārvadīti uz aizmugurējo tiltu. Parastā gadījumā, kad automobilis pārvietojas taisnā līnijā ar vienmērīgu ātrumu un riteņu saķere ar ceļu ir vienāda, 90 procenti no pieejamā griezes momenta tiek pārvadīti uz priekšējo tiltu, bet desmit procenti- uz aizmugurējo tiltu. Haldex sajūgu piedzen kardāna vārpsta.

4MOTION ir ātrs

Sajūgs sevišķi ātri reaģē uz „komandām” no 4MOTION elektroniskās vadības ierīces. Tikko Haldex sajūgs reģistrē priekšējā tilta slīdēšanu, nepieciešamais griezes moments tiek pārvadīts uz aizmugurējo tiltu. Kompaktais sajūgs var pārvadīt uz aizmugurējo asi 3 200 Ņutonmetru griezes momentu.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
192771. viesis 14.februāris 2006 11:37
1 0 Atbildēt

Centos izprast pirmā teikuma jēgu, tā arī neko nesapratu :(

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

900 000 km jau ir, būs arī vairāk - Tesla Model S nobraukums tuvojas miljonam 6

Kāds Tesla Model S īpašnieks jau līdz šī gada beigām sola sasniegt jaunu rekordu, pārsniedzot vienu miljonu kilometru. Pagaidām viņa mašīnas odometrs rāda 900 000 km. Lasīt vairāk

 

Krasta ielas jaunajam segumam 3 gadu garantija (+ VIDEO) 7

Svarīgas satiksmes dzīslas Rīgā - Krasta ielas remonts vēl nav noslēdzies, bet autobraucējiem jau rodas jautājums- cik ilgi tas kalpos? Lasīt vairāk

 

Alūksnē piecus gājējus notriekušais autovadītājs nav bijis alkohola reibumā

Rīga, 15.jūl., LETA. Autovadītājs, kas 13.jūlijā Alūksnē uz ietves notrieca piecus gājējus, nav bijis alkohola reibumā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ilze Bukša. Lasīt vairāk

 

Ko darīt un, kur meklēt palīdzību, ja auto pēkšņi apstājas? 9

Ne viens vien autovadītājs zina, ko nozīmē palikt ceļa malā pēkšņas tehniskas ķibeles dēļ. Lai gan rūpīgi uzturēti un labā tehniskā stāvoklī esoši transportlīdzekļi parasti neliek vilties, brīvdienās piedzīvotā vētra pierādīja, ka ūdens plūdi uz Latvijas ceļiem ir izaicinājums pat automašīnai labā tehniskā stāvoklī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti