Pusei no izrakstīto OCTA polišu - bonus klases 11

 
20.februāris 2006 9:44

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem, izmantojot jauno transportlīdzekļu īpašnieku riska izvērtēšanas sistēmu Bonus – malus (atlaide – piemaksa), 2006.gada janvārī tika noslēgti vairāk nekā 73 tūkst. apdrošināšanas līgumi.

No tiem 51% transportlīdzekļu pāru (transportlīdzeklis un tā īpašnieks) iekļuva Bonus – malus atlaižu klasēs (no 7.-14.), apmēram 47% - sākumklasē (6.), bet tikai 2% nokļuva malus jeb piemaksu klasēs (no 1.-5.).

Zemākajā 1.klasē iekļuva vien 0,01% jeb pieci transportlīdzekļu īpašnieki, kas janvārī iegādājušies polises. Savukārt šobrīd iespējamajā augstākajā Bonus – malus klasē janvārī iekļuva vairāk nekā 3 tūkst. transportlīdzekļu īpašnieku un to automašīnas jeb 4,1%.

„Pirmā mēneša Bonus – malus sistēmas darbība LTAB skatījumā ir noritējusi ļoti veiksmīgi un saskaņā ar iepriekš nospraustajiem uzdevumiem. Galvenais – apdrošināšanas sabiedrības aktīvi pielietojušas Bonus – malus sistēmu jauno polišu izrakstīšanā ne tikai lielākajās Latvijas pilsētās, kā bija iepriekš noteikts pārejas periodā, bet arī daudzviet lauku reģionos”, informē LTAB valdes loceklis Guntars Lorencis.

„Arī apdrošināšanas sabiedrības atzinīgi vērtē jaunās sistēmas ieviešanu un tās darbības pamatprincipus. Tas viennozīmīgi veicina sistēmas sekmīgāku un ātrāku ieviešanu visā Latvijā. Manuprāt, sabiedrības galvenais ieguvums no šīs sistēmas ieviešanas kopumā būs satiksmes drošības uzlabošana uz Latvijas ceļiem, kas ir arī būtisks mērķis apdrošināšanas sabiedrībām”, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.



Par Bonus – malus

Bonus – malus (atlaide - piemaksa) klase tiek rēķināta attiecībā uz pāri: transportlīdzeklis un īpašnieks. Sistēma sastāv no 17 riska klasēm, kurām ir konkrēta atlaide vai piemaksa, ko nosaka katra apdrošināšanas sabiedrība individuāli, ņemot vērā konkrētā pāra apdrošināšanas vēsturi un iepriekš veiktās izmaksas par izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem.

„Galvenais ieguvums no jaunās sistēmas ir tas, ka tā darbojas centralizēti. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļu īpašnieki, pieņemot lēmumu mainīt apdrošināšanas sabiedrību, visās iekļūs vienādi augstā vai zemā Bonus – malus klasē. Atšķirsies tikai konkrētās sabiedrības piedāvātā polises cena, kā arī papildus piešķirtās atlaides, jo Bonus – malus ir svarīgs kritērijs, kas ietekmē OCTA polises cenu, tomēr nav vienīgais un noteicošais”, informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

Apdrošināšanas sabiedrības atlaides piemēros tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas vienotajā Bonus – malus klasifikatorā ieņems no septītās līdz septiņpadsmitajai klasei. Savukārt par katru klasi, kas zemāka par sesto, apdrošinātāji liks piemaksāt transportlīdzekļa īpašniekam, iegādājoties OCTA polisi.

Transportlīdzekļa īpašnieks, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi, automātiski nokļūst sestajā atlaižu klasē (jaunslēguma jeb sākumklasē). Savukārt tie, kas savu civiltiesisko atbildību apdrošina vairāk par gadu, atbilstoši apdrošināšanas ilgumam un vēsturei, ieņem noteiktu klasi klasifikatorā.

Lai transportlīdzekļa īpašnieks nokļūtu nākošajā atlaižu klasē, tam jābūt apdrošinātam ne mazāk kā 275 dienas gadā.

Par katru izraisīto ceļu satiksmes negadījumu transportlīdzekļa īpašnieks zaudē līdz šim ieņemto klasi: par vienu negadījumu klase samazinās par 30%, par diviem par 50%, par trīs negadījumiem par 80%, savukārt par vairāk nekā trim ceļu satiksmes negadījumiem transportlīdzekļa īpašnieks automātiski nokļūst pirmajā Bonus – malus klasē, par kuru apdrošinātājs piemēros vislielāko piemaksu OCTA polisei.

Iegādājoties jaunu transportlīdzekli, klase tiek pārmantota no iepriekšējā transportlīdzekļa. Savukārt tiem īpašniekiem, kuru īpašumā ir vairāki transportlīdzekļi, katram pārim būs sava, atšķirīga atlaides vai piemaksas klase.

Ikviens transportlīdzekļa īpašnieks savu piederību jaunās Bonus- malus sistēmas riska klasei var uzzināt LTAB mājas lapā www.ltab.lv sadaļā Bonus-Malus, ievadot savu personas kodu un sev piederošā transportlīdzekļa reģistrācijas numuru

 
Visi komentāri
 
193069. viesis 20.februāris 2006 10:24
0 0 Atbildēt

kada raznjica kaada okta :? kam tas rausta :? tikai otri negadiijumaa iesaistiitajai pusei, nejau pasam octa njeemeejam :D znachit po uz visu, janem leetaakaa un miers

193112. viesis 20.februāris 2006 14:59
0 0 Atbildēt

kaut kā neiebraucu.

www.ltab.lv uz manu personas kodu un mašīnas numuru saka, ka tādu datu nav. OK, automašīnas īpašnieks ir līzinga kompānija, es esmu "turētājs". Tad ko, visi Hansalīzinga autiņi tagad iet zem vienas strīpas?

193116. viesis 20.februāris 2006 15:34
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, nezinu. Ja pirms apdrošinātāju apmeklējuma nebūtu smalki visu izlasījis par šo sistēmu, nekādas atlaides par savu 14. līmeni nebūtu dabūjis. Biju nomainījis mašīnu bet par bonus klases pārnešanu šamējie ne bija ko dzirdējuši, ne mācēja to izdarīt. Manā klātbūtnē gan iemācījās, bet kas zina, līdz nākošajam klientam būs atkal aizmirsuši.

193141. viesis 20.februāris 2006 17:37
0 0 Atbildēt

Neesmu dzirdējis, ka būtu kļuvis kas lētāks...

Ja kāds var apstiprināt, ka bonus-malus rezultātā ir apdrošinājis savu civilt. atbildību lētāk, kā iepriekš, uzrakstiet, kur drošinājāt, kāds ir atlaižu līm. ,un par cik Ls lētāk sanāca.

193151. viesis 20.februāris 2006 19:31
0 0 Atbildēt

Cēsīs "Baltā", 14. līmenis uz gadu Ls 24.60, pirms tam tas pats auto, tas pats saimnieks "Pareksā" uz pusgadu par Ls 22.

193153. viesis 20.februāris 2006 21:18
0 0 Atbildēt

Bet 14. līmenis jau ir tikai nezin kam?

Iespējams tiem, kam apdrošināšana nepārtraukti bijusi pēdējos 5 gadus un bez avārijām.

Mans tagadējais auto ir bijis apdrošināts visu laiku kopš tā iegādes (4,5gadi), ar nelieliem starplaikiem, bet uzrēķinājuši ir tikai 10-to atlaižu līmeni.

Domāju, ka pārsvarā ir tie 9., 10. līmeņi un ne augstāk? Kā ar tiem?????

193209. viesis 21.februāris 2006 14:37
0 0 Atbildēt

Man arī 14. līmenis no Baltas uz gadu kautkādi ~24 LVL vieglajam auto ar pilu masu 2085 kg.

193217. viesis 21.februāris 2006 15:36
0 0 Atbildēt

Man tās sistēmas darbība joprojām nav saprotama. Man ir divi auto, abi ap 1800 kg svara "kategorijā", Latvijā līdz šim bez avārijām, bet atlaižu "līmenis" katram no šiem auto atšķirīgs. Kāpēc tā ???

193233. viesis 21.februāris 2006 17:57
0 0 Atbildēt

to IkdienasViesis [?] 21.02.2006 15:36

tāpēc, ka klase tiek rēķināta uz pāri trl+īpašnieks/turētājs. Vienāda klase abiem trl būs tikai tādā gadījumā, ja, vienkāršojot, abiem trl ir vienāds bez avārijām apdrošināto dienu skaits.

193236. viesis 21.februāris 2006 18:07
0 0 Atbildēt

to SteelRat [?] 20.02.2006 10:24

nav viss tik vienkārši - OCTA likumā ir atrunāti gadījumi (šmiga, braukšana pie sarkanā, u.tml.), kad var regresēt izmaksu, t.i., izmaksāt atlīdzību cietušajam un pēc tam piedzīt no vainīgā. Ir CSNg, kurus apdrošinātājs var dažādi traktēt (po, ko saka CP). Piemēram, ziema, uz ielas nav ledus, bet 20m pirms krusta - ledus (normāla situācija) - nesabremzējas pirms krusta un iemauc kādam sānos. 2 varianti, kā apdrošinātājs var traktēt situāciju:

1. nepareza ātruma, laika apstākļu izvēle (viss OK)

2. braukšana pie sarkanā - rupjš pārkāmums - regress.

Ir precedenti.

193266. viesis 22.februāris 2006 9:49
0 0 Atbildēt

tapat nesapratu vai ta klase kura esmu ir labi vai slikti :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti