Svētdien 26. februārī plkst. 9 pie Gulbenes kultūras centra tiks dots starts Latvijas minirallija čempionāta pirmajam posmam. Paredzams, ka rallijā startēs aptuveni 70 ekipāžas, kurām būs jāveic deviņi ātrumposmi.
Rosība Gulbenē sāksies jau sestdien, kad SIA „Gulbenes AUTO-MOTO” telpās notiks dalībnieku reģistrācija ar tai sekojošo tehnisko komisiju. Pēc tam dalībnieki dosies iepazīties ar trasi, veicot stenogrammu pierakstu. Sacensību starts tiks dots svētdien pl. 9 no rīta. Sportistiem būs jāveic deviņi ātrumposmi 40,80 km kopgarumā, kas izveidoti uz Gulbenes apkārtnes ezeriem (Ludza, Sudala un Augulienas). Svētdien rallija centrs pārcelsies uz atpūtas bāzi „Vonadziņi” pie Ludza ezera Stāmerienas pagastā, kur notiks arī uzvarētāju apbalvošana.Latvijas čempionāts minirallijā tiks aizvadīts pirmo reizi. Agrāk šis pasākums bija pazīstams kā amatieru rallijs, bet pēdējās sezonas tas tika dēvēts par standartauto ralliju. Ņemot vērā šo sacensību neizbēgamo tuvošanos sporta rallijam, kā arī izmaiņas tehniskajos noteikumos, minirallijs ir krietni atbilstošāks nosaukums. Paredzams, ka minirallijs līdzās rallijsprintam (sacensības abās šajās disciplīnās šosezon rīkos LAF Standartauto komisija) kļūs par pēdējo starpposmu ceļā uz sporta ralliju. Salīdzinot ar 2005. gada sezonu, notikušas ievērojamas pārmaiņas.
Kā būtiskākā minama tā, ka drošības apsvērumu dēļ visām automašīnām ir jābūt aprīkotām ar drošības karkasu. Šī noteikuma ieviešana radīja bažas, ka dalībnieku skaits varētu krietni sarukt, tomēr tas nav noticis, jo rallija „Sarma” dalībnieku sarakstā figurē gandrīz 70 ekipāžas. Un nav šaubu, ka nākamajā posmā, kas jūnijā notiks Liepāja, braucēju būs vēl vairāk, jo ne visi īsajā starpsezonu posmā ir paspējuši sagatavot spēkratus atbilstoši jaunajām prasībām.
Šobrīd čempionāta kalendārā ir pieci posmi (pa diviem Gulbenē un Liepājā, viens Ķekavā), tomēr ir rezervēts vēl viens datums, kurā varētu notikt sestais posms (vai nu Talsos, vai Cēsīs). Dalījums klasēs palicis nemainīgs – pilnpiedziņas automašīnas ar turbo dzinējiem (saīsināti 4WD+), pilnpiedziņas automašīnas ar atmosfēriskajiem dzinējiem (4WD), vienas ass piedziņas automašīnas līdz 1600 kub.cm (1,6). un vienas ass piedziņas automašīnas virs 1600 kub.cm (1,6+). Klāt nākusi „ROAD” klase, kurā varēs startēt arī ar automašīnām bez papildus drošības aprīkojuma. „ROAD” klases pārstāvji trasi veiks pēc regularitātes sacensību principa. Aprēķinot kopvērtējuma rezultātus individuālajā ieskaitē, tiks atmests sliktākā posma rezultāts. Notiks ieskaite arī komandu vērtējumā – komandas sastāvā trīs ekipāžas.
Veiksmīgus startus un finišus dalībniekiem jaunajā sezonā!
Latvijas 2006. gada minirallija čempionāta kalendārs:
„Sarma 2006” 25.-26. februāris Gulbene
„Rietumi 2006” 9.-11. jūnijs Liepāja
„Ķekava 2006” 1.-2. jūlijs Ķekava
„Gulbis 2006” 5.-6. augusts Gulbene
„Rietumi” 22.-24. septembris Liepāja
• rezervēts 1.-3.septembris.
LAF Standartauto komisijas
preses dienesta pārstāvis
Normunds Orlovs
Neesmu lasījis Nolikumus, bet ar ko šis rallijs atšķiras no Lielā rallija? Cēlo mērķi sagatavot pseidorallistus par Rallistiem es sapratu, bet kādas ir galvenās atšķirības šiem pasākumiem? Vai Lielā Rallija Meistari:), nedaudz pielāgojot savus RallyMonstrus var startēt arī šai rallijā? Un otrādi?