KP neņem vērā LTAB paustos argumentus 3

1.marts 2006 10:26

Konkurences padome (KP), taujājot Eiropas Komisijas (EK) viedokli par Latvijā darbojošās OCTA informācijas uzkrāšanas sistēmas ietekmi uz konkurenci OCTA tirgū, nav ņēmusi vērā Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) paustos argumentus.

Iespējams, šo argumentu neminēšana sekmēs EK pieņemt gala lēmumu par labu KP nostājai, tādējādi iesakot aizliegt LTAB turpināt uzkrāt detalizētus datus par visu transportlīdzekļu īpašnieku apdrošināšanas prēmijām un atmaksātajām prēmiju summām.

LTAB jau vērsies citās starptautiskās neatkarīgās institūcijās kā piemēram, Eiropas Apdrošinātāju Asociācijā (CEA), vairāku Eiropas valstu nacionālajos (Zaļo karšu) birojos, lūdzot to atzinumu par šādas informācijas uzkrāšanas nepieciešamību. Savu viedokli šajā jautājumā ir izteikusi arī Latvijas aktuāru asociācija, kā arī pārapdrošinātāji, kas nodrošina Latvijas OCTA tirgus pārapdrošināšanu.

„KP sagatavotā vēstule par informācijas uzkrāšanas sistēmu Latvijā jau tās pamatos ir veidota tā, lai EK paustu KP vēlamo viedokli. KP, izsūtot vēstuli, nav ņēmusi vērā būtiskus LTAB paustos argumentus, pateicoties kuriem EK varētu sniegt objektīvāku atzinumu par OCTA informācijas uzkrāšanas sistēmu Latvijā, kura jau efektīgi darbojas kopš OCTA ieviešanas Latvijā 1997.gadā”, atzīst LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

KP savā vēstulē nav minējusi sekojošus būtiskus argumentus:
• apdrošinātājiem nav pieejami dati par noslēgto un pārtraukto apdrošināšanas līgumu apdrošināšanas prēmiju summām;
• detalizēta informācija par saņemtajām apdrošināšanas prēmijām ir obligāta starptautisku pārapdrošinātāju prasība, lai varētu aprēķināt katras apdrošināšanas sabiedrības maksājamo daļu pārapdrošināšanas līguma ietvaros;
• ceļu satiksmes negadījumu novēršanas pasākumu veikšanai apdrošināšanas sabiedrības katru ceturksni ieskaita LTAB, kas vēlāk pārskaita Ceļu satiksmes drošības padomē 2% procentus no saņemto apdrošināšanas prēmiju summas. Ja šie dati netiks uzkrāti, LTAB nebūs iespējas sekot līdzi tam, vai apdrošināšanas sabiedrību ieskaitītās summas atbilst patiesībai (OCTA likuma 57.pants);
• LTAB reizi ceturksnī sniedz Finanšu ministrijai un Finanšu un kapitāla tirgus komisijai apkopotu informāciju par situāciju valstī OCTA jomā, kas ietver arī informāciju par kopējo saņemto prēmiju summu un detalizētu analīzi par vidējo aprēķināto prēmiju, kā arī statistisku par transportlīdzekļu veidiem (OCTA likuma 49.pants);
• Pateicoties pieejamiem datiem par katras polises apdrošināšanas prēmijām, LTAB var kontrolēt, vai apdrošināšanas sabiedrības pareizi samazina polišu cenas tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kuriem, atbilstoši LR likumdošanas normām, pienākas polišu cenas samazinājums (I, II un atsevišķi III grupas invalīdi un lauksaimniecības produkcijas ražotāji). (OCTA likuma 14.pants).

Ministru Kabineta sēdē, kurā izskatīja noteikumu projektu par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas informācijas sistēmas darbībai nepieciešamo datu apjomu un veidiem, datu ievades, apmaiņas un izmantošanas kārtību” (sagatavojusi LR Finanšu Ministrija), KP publiski pauda bažas par to, ka, iespējams, OCTA prēmiju uzkrāšana informācijas sistēmā kavē vai kā citādi deformē konkurenci. Tādēļ par Latvijā darbojošās OCTA informācijas uzkrāšanas sistēmas ietekmi uz konkurenci OCTA tirgū tika nolemts, ka Latvija lūgs EK atzinumu par Latvijā darbojošās OCTA informācijas uzkrāšanas sistēmas ietekmi uz konkurenci OCTA tirgū.

„Jāmin, ka šāda informācijas uzkrāšanas sistēma, atbilstoši LR normatīvo aktu prasībām, Latvijā jau darbojas no autotransporta īpašnieku obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanas 1997.gadā un, pateicoties gūtajai statistikai un analīzei, ļāvusi veiksmīgi birojam līdz šim savlaicīgi rast dažādu būtisku problēmu risinājumus, šādā veidā uzlabojot ceļu satiksmes drošību kopumā!” informē J.Stengrevics.

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB)
valdes priekšsēdētājs

Informāciju sagatavoja:
LTAB sabiedrisko attiecību konsultante
Inese Ozoliņa

 
Visi komentāri
 
193631. viesis 1.marts 2006 13:35
0 0 Atbildēt

Kā man tas LTAB ir nobesījis ar savu darbību, tobiš bezdarbību.... Grrr

193653. viesis 1.marts 2006 16:33
0 0 Atbildēt

Eiropas komisiju neuzpirksiet, cienjamais LTAB. Kartibai jabut!

193667. viesis 2.marts 2006 1:12
0 0 Atbildēt

Kāpēc KP plosās ?????? Ko TABs šiem nodarīja?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

900 000 km jau ir, būs arī vairāk - Tesla Model S nobraukums tuvojas miljonam 6

Kāds Tesla Model S īpašnieks jau līdz šī gada beigām sola sasniegt jaunu rekordu, pārsniedzot vienu miljonu kilometru. Pagaidām viņa mašīnas odometrs rāda 900 000 km. Lasīt vairāk

 

Krasta ielas jaunajam segumam 3 gadu garantija (+ VIDEO) 7

Svarīgas satiksmes dzīslas Rīgā - Krasta ielas remonts vēl nav noslēdzies, bet autobraucējiem jau rodas jautājums- cik ilgi tas kalpos? Lasīt vairāk

 

Alūksnē piecus gājējus notriekušais autovadītājs nav bijis alkohola reibumā

Rīga, 15.jūl., LETA. Autovadītājs, kas 13.jūlijā Alūksnē uz ietves notrieca piecus gājējus, nav bijis alkohola reibumā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ilze Bukša. Lasīt vairāk

 

Ko darīt un, kur meklēt palīdzību, ja auto pēkšņi apstājas? 9

Ne viens vien autovadītājs zina, ko nozīmē palikt ceļa malā pēkšņas tehniskas ķibeles dēļ. Lai gan rūpīgi uzturēti un labā tehniskā stāvoklī esoši transportlīdzekļi parasti neliek vilties, brīvdienās piedzīvotā vētra pierādīja, ka ūdens plūdi uz Latvijas ceļiem ir izaicinājums pat automašīnai labā tehniskā stāvoklī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti