Tēraudu ar alumīniju aizstāt nesteidzas 19

 
23.marts 2006 11:30

Neskatoties uz alumīnija daudzajām priekšrocībām, automobiļu ražotāji nesteidzas pāriet uz tā masveida izmantošanu. Tā iemeslus noskaidroja otrdien Lielbritānijā notikušā foruma dalībnieki.

Alumīnijs ir viegls un ekoloģiski drošāks par tēraudu, metālu; to plaši pielieto dārgos automobiļos. Tomēr auto tirgus galvenais segments joprojām ir atkarīgs no tērauda komplektējošajām detaļām. "Galvenais šķērslis ir cenas," paziņoja Marks Vaits (Mark White), Jaguar Cars Ltd pārstāvis.



Tērauds ir smags un sarežģīti utilizējams, tomēr tā priekšrocība ir nelielās izmaksas. Alumīnijs maksā aptuveni 2 500 dolāru par tonnu, kas šobrīd ir augstākā cena pēdējo 17 gadu laikā. "Alumīniju masveidā sāk izmantot automobiļu ražošanā tikai tad, kad tad maksās divreiz vairāk nekā tērauds, ne agrāk," bilda Vaits.

Tomēr ārpus Eiropas un tās tradicionāli spēcīgo tērauda liešanas industriju alumīnijs tiek izmantots arvien vairāk. "Piemēram, Ziemeļamerikas kravas auto tirgū, kur auto īpašnieki vienlaicīgi ir arī autopārvadātāji, jau ir apjausts alumīnija izdevīgums. Vieglāks auto ātrāk atmaksājas un nes lielāku peļņu. Turklāt tikai auto ar alumīnija virsbūvi ir pavisam tuvas nākotnes vīzija," apgalvo vēl viens no foruma dalībniekiem Garels Riss (Garel Rhys) no Kārdifas universitātes.
 
Visi komentāri
 
195819. viesis 23.marts 2006 11:46
0 0 Atbildēt

skaidrs!

195823. viesis 23.marts 2006 12:18
0 0 Atbildēt

Nu foršs raksts. Izrādās alumīnijs nav metāls un "...2500 dolāru par tonnu, kas šobrīd ir augstākā cena pēdējo 17 gadu laikā"... nav 2 reizes dārgāk par tērauda cenu :) Saprast var neko :D :D :D

195824. viesis 23.marts 2006 12:21
0 0 Atbildēt

vismaz kraasaino metaalu zaglji nezog durvis, kameer taas nav no alumiinija :)

195825. viesis 23.marts 2006 12:26
0 0 Atbildēt

Mazliet neiebraucu šajā teikumā: "Alumīniju masveidā sāk izmantot automobiļu ražošanā tikai tad, kad tad maksās divreiz vairāk nekā tērauds, ne agrāk". Vai kāds gudrāks cilvēks varētu paskaidrot? :)

195826. viesis 23.marts 2006 12:28
0 0 Atbildēt

TIKAI 2x vairāk, preluditta :)

195827. viesis 23.marts 2006 12:33
0 0 Atbildēt

nu tagad sapratu. :) bet pēc tā teikuma varēja saprast, ka tagad alumīnijs ir par velti, un to sāks izmantot masveidā tikai tad, kad cena uzkāps 2x dārgāka par melno metālu.......

195828. viesis 23.marts 2006 12:35
0 0 Atbildēt

nopietni?! :DD

195829. viesis 23.marts 2006 12:38
0 0 Atbildēt

es labs ir šis visu tiešām var domāju saprast raksts var

195832. viesis 23.marts 2006 12:58
0 0 Atbildēt

Manuprat ne tikai cena ir noteicoshs faktors, aluminija metinasanai ir ari jaaizmanto citas iekartas, kaa arii apstrade un sagatavosana krasosanai prasa specialaas tehnologjijas.

195834. viesis 23.marts 2006 13:08
0 0 Atbildēt

Audi alumiiniju jau izmanto gadus 12.. pats braukaaju ar Audi kuram ir slavenais Aluminium Space Frame... ljoti forshi..

195836. viesis 23.marts 2006 13:17
0 0 Atbildēt

2 endr4

tip tu taa izjuuti, ka tev auto no alumiinija :-))))))))

195839. viesis 23.marts 2006 13:22
0 0 Atbildēt

195836. viesis 23.03.2006 13:17

tieshi taa ! vinjsh izjuut ! :) nav atkariibas no tualetes, nav impotences, nav operaacijas ! :D :D :D

195886. viesis 23.marts 2006 17:30
0 0 Atbildēt

Tad jau bomžu uzbrukumi uz ielām Al autiņiem būtu bieža parādība. Cik atceros, presē pirms pāris gadiem kriminālziņās bija infa, ka uz ielas atstātam Audi a2 nozagtas visas durvis...

195887. viesis 23.marts 2006 17:32
0 0 Atbildēt

Izjuut, kad no riita viegli iekapt masinaa, jo nospertas durvis, izgriezts jumts un grida ari nav- var cauri iziet. Vieglas sajuutas.

195889. viesis 23.marts 2006 17:47
0 0 Atbildēt

Ahuuni izdevumi ja pieshkilj AL raami vai sabuktee blekjus ...

195891. viesis 23.marts 2006 19:02
0 0 Atbildēt

raimondsm. grib ražot pa lētuci mašīnu karkasu un labi uzvārīties pārdodot

bet nu Al ir daudz priekšrocību- vispirms, zemes garozā tā ir nemērā daudz, to pārstrādājot atkārtoti jāizmanto maz enerģijas, mazāka auto masa taupa degvielu, uzlabo dinamiku pie mazāka motora, nerūsē

kaŗtējā reize, kad vārdos evropa utt saka, ka ievieš ekoloģiski labākas tehno, bet kad ar nodokļiem utt vajadzētu Al cenu pazemināt, tad nekā

195903. viesis 24.marts 2006 9:19
0 0 Atbildēt

Nu raksts ir galīgi sagrābstīts - nav pat pateikts, cik tagad maksā tērauds, lai var salīdzināt ar alumīnija cenām (ja nemalds alumīnijs pašreiz ir 3x drārgāks)...

Bet alumīnijam ir savas priekšrocības un trūkumi - protams drārgāks, bet ja atceras, ak Al ir krietni vieglāks, tad arī auto izgatavošanai ir nepieciešams mazāks svars metāla (metāliem cena ir uz svaru nevis tilpumā). Pats auto sver krietni mazāk - uz degvielas patēriņa samazinājuma vien varētu atpelnīt alumīnija cenu. Protams par auto kroziju varētu aizmirst (kaut gan iespējams mūsu ziemās ar sāls kaisīšanu korozija būtu vēl drausmīgāka - alumīnijs pats par sevi ir ļoti aktīvs metāls, tikai alumīnija oksīda kārtiņa, kas veidojas uz tā virsmas padara to tik izturīgu pret apkārtējās vides iedarbību, ja to noārda, ko sāls var izdarīt - momentā sākas reakcija ar ūdeni vai skābekli gaisā), vēl viena lieta - alumīnijs pats par sevi ir ļoti mīksts metāls, cietāku to padara tikai oglekļa piejaukšana, bet vienalga ar tērauda cietību to nevar salīdzināt + alumīnijs slikti velvējas - tas nozīmē, jebkuru bukti būtu grūti izlīdzināt, un arī auto dizains būtu ierobežots dēļ šīs īpašības. Protams arī metināšana, krāsošana pavisam cita... tā kā pāriet uz alumīnija virsbūvēm nav nemaz tik vienkārši.

196046. viesis 24.marts 2006 16:52
0 0 Atbildēt

ne jau oglekli, bet citus metālus, oglekli liek dzelzij klāt mazleģetiem tēraudiem

nu un metināšana tagad ar TIG un MIG ir tā attīstījusies, ka īpašu probžu nav, vajag tik argonu kārtīgi papūst

196092. viesis 25.marts 2006 16:35
0 0 Atbildēt

Ko var njemties - taisa no plastamsas, i miers!

ALumiinijis korozijas jautaajumu nu galiigi nerisina. Disocvery arii ir Al virsbuuves panelji, & galiigi nevaru teik, ka '91 gada modeliitis buutu izdziivojis bez korozijas. BTW - teerauda raamis visumaa ir pat labaakaa staavoklii, nekaa Al virsbuuve. :-)

& - virsbuuve jau ir tikai viena dalja no auto. Ka ar piekari, utt? Piekares daljaas mees skaidri redzam, ka teerauds ir labaax risinaajums - njemot veeraa muusu celju apstaakljus! :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti