Neskatoties uz alumīnija daudzajām priekšrocībām, automobiļu ražotāji nesteidzas pāriet uz tā masveida izmantošanu. Tā iemeslus noskaidroja otrdien Lielbritānijā notikušā foruma dalībnieki.
Alumīnijs ir viegls un ekoloģiski drošāks par tēraudu, metālu; to plaši pielieto dārgos automobiļos. Tomēr auto tirgus galvenais segments joprojām ir atkarīgs no tērauda komplektējošajām detaļām. "Galvenais šķērslis ir cenas," paziņoja Marks Vaits (Mark White), Jaguar Cars Ltd pārstāvis.
Tērauds ir smags un sarežģīti utilizējams, tomēr tā priekšrocība ir nelielās izmaksas. Alumīnijs maksā aptuveni 2 500 dolāru par tonnu, kas šobrīd ir augstākā cena pēdējo 17 gadu laikā. "Alumīniju masveidā sāk izmantot automobiļu ražošanā tikai tad, kad tad maksās divreiz vairāk nekā tērauds, ne agrāk," bilda Vaits.
Tomēr ārpus Eiropas un tās tradicionāli spēcīgo tērauda liešanas industriju alumīnijs tiek izmantots arvien vairāk. "Piemēram, Ziemeļamerikas kravas auto tirgū, kur auto īpašnieki vienlaicīgi ir arī autopārvadātāji, jau ir apjausts alumīnija izdevīgums. Vieglāks auto ātrāk atmaksājas un nes lielāku peļņu. Turklāt tikai auto ar alumīnija virsbūvi ir pavisam tuvas nākotnes vīzija," apgalvo vēl viens no foruma dalībniekiem Garels Riss (Garel Rhys) no Kārdifas universitātes.
skaidrs!