Lasītājs: Pagājušās nedēļas vidū, pirms svētkiem mans paziņa nolēma nomazgāt auto t.c. „Olimpija” automazgātuvē, un tikmēr ieturēt pusdienas...
Nododot auto mazgātuves darbiniekiem tika pieteikts nomazgāt virsbūvi, bet salonu neaiztikt. Paziņa pats iebrauca auto mazgātuvē, atstāja atslēgas darbiniekiem (bet varbūt tomēr nevajadzēja..) un devās pusdienot. Mašīnā uz sēdekļa bija nejauši atstāts mobilais tālrunis.Atgriezies pēc auto, paziņa to pašrocīgi izbrauca no mazgātuves un devās prom. Bet pēc kāda laika atskārta, ka mobilā tālruņa nav.... Neiegrimšu detaļās, bet ir pilnīga un droša pārliecība, ka tālrunis bija atstāts uz sēdekļa pirms mazgāšanas.
Atgriezies atpakaļ mazgātuvē un izskaidrojis situāciju maiņas vecākajam, mans paziņa saņēma pieklājīgu piedāvājumu noskatīties novērošanas video un zādzības gadījumā saņemt atpakaļ tālruni vai kompensāciju naudā. Tika sastādīts, parakstīts un apzīmogots iesniegums par iespējamo zādzību. Videoierakstā, kuru varēja uz vietas arī noskatīties bija redzams, ka automašīnu „apstrādāja” divi mazgātuves darbinieki.
Abi vienlaicīgi atvēra auto durvis, lai iztīrītu paklājiņus. Šeit jāatgādina, ka auto īpašnieks bija iepriekš pieteicis salonu neaiztikt. Viens no darbiniekiem ļoti veikli izņēma paklājiņu, kamēr otrs auto salonā uzturējās daudz daudz ilgāk.... Video, protams, nebija nepārprotami redzams, ka otrs darbinieks paņemtu mobilo. Lai gan maiņas vadītājs pilnībā piekrita, ka tik ilga uzturēšanās auto salonā ir aizdomīga.
Tālāk, sekoja darbinieku aptauja, stāsti par to, ka neviens neko nezin, kā arī solījums no maiņas vecākā puses, ka lieta tikšot izskatīta sīkāk un mans paziņa tiks vēlāk sazvanīts un informēts par tālākām darbībām.
Tās dienas vakarā pienāca zvans, ka mazgātuve savu vainu neatzīst.
Paziņa (pēc vairākkārtējiem mēģinājumiem) sazvanīja policiju, kur viņam tika atbildēts, ka uz vietas neesot inspektoru – lai zvanot nākamā dienā. Nākamā dienā paziņa personīgi ieradās attiecīgā rajona policijas iecirknī un vēlējās pieteikt zādzību.
Dežūrējošā policiste lika pagaidīt, jo nav neviena, kas pieņemtu iesniegumu. Rindā jau bija vairāki cilvēki. Laiciņu pagaidījis un uzzinājis, ka citi rindā sēž jau gana ilgu laiku, paziņa pārjautāja dežurantei par inspektoru iespējamo ierašanos, uz kuru saņēma atbildi, ka nekas nav zināms. Neviens cits arī neesot spējīgs pieņemt iesniegumu.
Cerībā, ka lietas ritēs ātrāk paziņa devās uz „Olimpijas” mazgātuvi un atkal pēc vairākkārtējiem mēģinājumiem beidzot izsauca kriminālpolicijas 9.nodaļas inspektorus. Tā kā bija brīvdiena policija solīja ierasties stundas laikā. Nu, kā jau tas nereti dzirdēts – nekā.... Arī pēc trīs stundu gaidīšanas – nekā.... Te es nedaudz sāku iesaistīties un zvanīju 02, 202, 112, 1188 un tad vēl Kurzemes rajona policijai pa kādu parasto numuru, kur mani savienoja ar Valsts policiju. Ķēdīte, kā jūtat, gana gara. Ko gan darīt, ja policiju vajag steidzīgi ?!
Dežurante otrā galā ļoti labi pārzināja situāciju un visvisādi mēģināja mani nosunīt par to, ka mans paziņa ir pametis iecirkni neko nepasakot. Viņam esot likts gaidīt un viss... Bet tur jau tā lieta, ka viss..... Nekādus inspektoru atgriešanās laikus neviens tur nezināja. Pēc zināmām pārrunām tomēr nonācām pie tā, ka 10 min laikā „Olimpijā” ieradīsies inspektori. Tā arī notika.
Atbrauca, paskatījās un nosecināja, ka te neko nevar pierādīt, un nav pat jēgas ierosināt lietu. Paziņa visbeidzot pierunāja policistus noskatīties video. Arī tas nelīdzēja. Inspektors nepārprotami paskaidroja, ka pat gadījumā, ja tikšot sastādīts protokols – lieta pēc kāda laiciņa tikšot izmesta miskastē.
Uz doto brīdi viss tā arī ir palicis. Vien neatstāj doma par to, ka „Olimpijas” mazgātuvē tomēr ir vērts paturēt savu auto nepārtraukti redzeslokā, ja vispār rodas vēlēšanās to tur tīrīt.
Radās arī pārdomas par policijas darba metodēm, atsaucību, izpratni, atbalstu un palīdzību, kas reizēm tomēr ļoti noderētu, un par ko mēs vaiga sviedros raujoties viņiem nodokļos samaksājam.
Dauzonis, iAuto lasītājs
iAuto sazinājās ar šīs automazgātavas pārstāvi Uldi Mesteru. Viņš pastāstīja, ka auto mazgāšanas komplektā, ko pasūtījis šis klients, ietilpst arī paklājiņu mazgāšana. Un galvenais - turpat ir redzams brīdinājums, ka automazgātuve neatbild par mašīnā atstātajām mantām, par kurām nav brīdināts.
Saņēmām solījumu, ka tuvākajā laikā automazgātavas pārstāvji sagatavos precīzu atbildi par šo gadījumu, kas tiks publicēts šajā rakstā.
Mazgājam ar smaidu! :)