Latvijai dramatisks otrais NEZ čempionāta posms

 
12.jūnijs 2006 7:56

Ar otro Ziemeļeiropas zonas(NEZ) čempionātu Pērnavā turpinājās šī gada autošosejas sezona. Šoreiz gan ierastajās latviešu šosejnieku spēcīgākajās klasēs – B2000 un Super 1600, gāja diezgan raibi –, mūsu sportistus piemeklēja dažnedažādākās tehniskās problēmas.

Uz sacensībām Pērnavas trasē bija ieradušies 70 autošosejnieku – galvenokārt pateicoties Somijas čempionātam, kas sevī ietvēra dalībniekiem bagāto „Legends” sacīkšu seriāla kārtējo posmu, kā arī papildus dalībniekus no Somijas čempionāta „Super 2000” un „Formula 3” klasēm.

Mums vissaistošākajā klasē B2000 uz trases izgāja veseli četri braucēji. „AMB” komandas pilots Arnis Jurševskis, kurš vēl šī gada sākumā, galvenokārt, domāja par iespēju startēt Super 2000, bija viens no galvenajiem favorītiem šajā sacīkstē. Uz uzvaru cerēja arī igaunis Raimo Kulli, kurš uz sacensībām bija ieradies ar jaunu automobili – jaudīgo „Škoda Octavia” automobili, kaut arī čehu autobūves uzņēmums “Škoda” autošosejas sacīkstēs, tiešam, nav bieži redzēts. Uz starta izgāja arī „SRT” komandas pilots Juris Sprūde, kurš, kā pirmajā posmā, uz sacīksti bija ieradies ar Ģirta Krūzmaņa pērnā gada „Honda Civic Type-R” automobili un saglabāja ļoti labas iespējas cīnīties par pašu augstāko pjedestāla pakāpienu – uzvaru posmā. Vēl uz starta stājās arī otrs „SRT” komandas pilots Egons Lapiņš, kuram šis bija tikai otrais starts kā profesionālajam autošosejas pilotam. Protams, ka uz Pērnavas posmu bija atbraucis arī pats regulārākais B2000 klases dalībnieks – Jānis Horeliks, kurš arī par pārsteigumu visiem uzvarēja kvalifikācijā. Viņa laiks(1:00.548) bija par 0.107 sekundēm vājāks kā pērn, kad ar šādu rezultātu varēja kvalificēties tikai priekš 4. starta vietas. Otrais kvalificējās igaunis Raimo Kulli. Acīmredzams kļuva fakts, ka Arņa Jurševska „Opel Astra” automobilis vēl nav kārtīgi pabeigts – to pierādīja viņa kvalifikācijas laiks(1:01.045), kas bija par 1.376 sekundēm vājāks par viņa pērnā gada kvalifikācijas labākā apļa laiku. Kā ceturtais kvalificējās Juris Sprūde, kurš savā labākajā aplī tikai par nieka 0.152 sekundēm atpalika no trešās starta vietas īpašnieka – Jurševska. Noskaidrojās arī, ka piekto labāko laiku uzrādīja igaunis Margus Pihlaks, bet no sestās starta vietas startēt nāksies Egonam Lapiņam.

1. brauciens. Pirmajā aplī kļūdu pieļauj Juris Sprūde – izbraukdams ārpus trases, viņš zaudē daudz laika, kā arī nodara papildus bojājumus savam automobilim, kas šo braucienu pabeigt viņam ļāva tikai 5. vietā. Savukārt Margusam Pihlakam šis izrādās pirmais un pēdējais aplis – tehnisko problēmu pievilts viņš beidz šo braucienu neiegūstot nevienu punktu. Galvenokārt, uz abu iepriekšminēto braucēju neveiksmju rēķina uz 4. vietu pēc pirmā apļa pakāpjas Egons Lapiņš – šo pozīciju viņš spēj noturēt arī līdz brauciena beigām. Pēc pirmā apļa līderu trio ir nemainīgs – Horeliks, Kulli un Jurševskis. Taču otrais aplis izrādās šī brauciena svarīgākais aplis – Arnis Jurševskis parāda savu šosejnieka meistarību, kopā ar jau labāk sagatavoto „Opel Astra” automobili viena apļa laikā tiek apdzīts gan Raimo Kulli, gan Horeliks. Ne tik veiksmīgs šis aplis izvēršas Jānim Horelikam, kuram, palaist garām sev nākas ne tikai Arni, bet arī Raimo Kulli. Šādu secību piloti saglabā arī līdz finišam. Par prieku sabraukušajiem latviešu līdzjutējiem, 14. aplī Arnis Jurševskis spēj apdzīt arī daudz jaudīgākās, Somu „Super 2000” klases braucēju Kari Kinnunenu. Vienīgā brauciena melodrāma izvēršas pašā finišā – cīņā par 2. vietu –, Jānis Horeliks vai Raimo Kulli. Diemžēl, Jāņa 1,8 litru „Honda Integra” nebija pietiekami konkurētspējīga pēdējā apļa pēdējās taisnes pēdējos metros un Jānis piekāpjas par 107 sekundes simtdaļām! Raimo Kulli izdevās pat vairāk kā „Nascar Nextel Cup Series” cienīgs finišs.

2. brauciens. Uzreiz jāpiemin, ka šis brauciens bija cīņu un apdzīšanu bagāts. Uz starta kā pirmais izgāja Jānis Horeliks, kā otrais Egons Lapiņš, trešais Raimo Kulli, ceturtais Arnis Jurševskis, piektais Juris Sprūde un kā sestais un pēdējais – Margus Pihlaks. Arnis burtiski ‘lido’ pa trasi – pirmajā aplī viņš ir garām pilnīgi visiem braucējiem! „Mašīna gāja kā smērēta,” noteikti teiktu Arnis. Ticiet vai ne – Arnis ar savu mašīnu ir ticis garām 6 pilotiem, pietam 3 no tiem ir daudz jaudīgākās „Super 2000” klases piloti. Aplī, kuru sportisti vidēji veic 1 minūtē, apdzīt 6 ļoti spēcīgus pilotus ir tiešām teicami. Tikmēr Horeliks no pirmās pozīcijas ir atkritis uz otro, savukārt Egons Lapiņš, kurš startēja kā otrais, tagad atrodas ceturtajā pozīcijā, jo garām viņam ir ticis ne tikai Arnis, bet arī Raimo Kulli, kurš tagad atrodas trešajā pozīcijā. Atkal ne visai veiksmīgs starts no Jura Sprūdes – viņš pēc no 5. pozīcijas atkritis uz pēdējo, sesto. Tikmēr Margus Pihlaks izmantojot Jura kļūdas tagad ieņem piekto vietu. Šāda situācija saglabājas līdz piektajam aplim, kad Margus Pihlaks paceļas par vēl vienu vietu – apdzenot Lapiņu viņš tagad atrodas jau ceturtajā pozīcijā. Lapiņu piemeklē tehniskas neveiksmes un viņš zaudē arī Jurim Sprūdem, taču turpina doties pretī finišam, lai iegūtu NEZ čempionāta ieskaites punktus par 6. vietu. Arī Juris Sprūde tiek līdz finišam un saglabā 5. vietu šajā braucienā. Nākošais notikumu pavērsiens ir 6 aplis – pēc nemitīgas cīņas garām Horelikam tiek Raimo Kulli. Kulli tagad atrodas 2. pozīcijā, bet Horeliks noslīdējis uz 3. Taču šī brauciena un šīs nedēļas nogales pati neveiksmīgākā minūte bija šī brauciena 10. apļa minūte – Arņa Jurševska tā vien šķietamā, neuzvaramā mašīna neizturēja… Arnis bija spiests izstāties un par šo braucienu viņš arī nesaņems nevienu ieskaites punktu. Līdz ar to par līderi izvirzījies Raimo Kulli, kuram aizmugurē cenšas turēties Jānis Horeliks, trešais Margus Pihlaks. Izrādas, ka pēdējā aplī atkal būs vēl viena cīņa – atkal starp Jāni Horeliku, bet pretinieks šoreiz būs Margus Pihlaks. Diemžēl Margus tiešām ir ievērojami ātrāks un nedod nekādas cerības Jānim Horelikam. Jānim šī ir neveiksmīga sacīkste – abos braucienos pēdējā aplī zaudēta 2. vieta. Vienīgais mierinājums ir ļoti ātrais 5. aplis(1:00.770). Bet uzvaru šajā braucienā droši var svinēt Raimo Kulli.

Līdz ar to uz pjedestāla kāpa veseli 2 latvieši. Par uzvarētāju šajā posmā kļuva Raimo Kulli(45 p.), otrais Jānis Horeliks(32 p.), trešais Juris Sprūde(26 p.), ceturtais Egons Lapiņš(26 p.), piektais Arnis Jurševskis(25 p.), sestais Margus Pihlaks(20 p.). Juris Sprūde, Jānis Horeliks un Raimo Kulli – tie ir galvenie šī gada sezonas favorīti, to apliecina NEZ čempionāta kopvērtējums pēc 2. posmiem, kas parāda, ka visiem šiem trīs braucējiem ir dalīta pirmā vieta ar 71 punktu! Vēl viens pretendents uz uzvaru šosezon ir Arnis Jurševskis, kurš, šogad ir paspējis pievienoties NEZ čempionātam vēl pietiekami ātri, lai cerētu uz augstām vietām šī gada kopvērtējumā, lai nu kā, viņa kontā ir 25 punkti, tomēr pie veiksmīgiem startiem atlikušajos posmos arī viņš var būt pretendents uz uzvaru.

Tikmēr, otrā latviešu pārstāvētajā klasē, Super 1600, šis posms izvērtās ļoti neveiksmīgs. Šoreiz bija uz šīs klases starta bija ieradušies 12 braucēji, kas ir sen neredzēti daudz. Kvalifikācija abiem latviešiem – Atim Veismanim un Laurim Vidžim –, izrādījās laba – 12 braucēju konkurencē Atis Veismanis spēja uzrādīt 3. labāko rezultātu, bet Lauris Vidžis spēja kvalificēties sestais. Taču abi braucieni izrādījās pagalam neveiksmīga. Pirmajā braucienā Atis Veismanis pamanījās iesaistīties asās cīņās, kuru rezultātā viņš zaudēja daudz vietas – vēl vairāk –, pēc 1. brauciena viņu diskvalificēja par agresīvu braukšanu. Timēr Laurim Vidžim gāja labi līdz 12. aplim – viņš bija pakāpies jau līdz 4. pozīcijai. Taču tad viņa mašīnu piemeklēja tehniski defekti un vienīgais ko viņš vēl spēja bija – aizkļūt līdz finišam kā pēdējam(10. pozīcija). Laurim Vidžim sacīkstes bija beigušās – sabeigtā tehnika neatļāva startēt otrajā braucienā. Otrajā braucienā, otrajā aplī pilnīgi sabeidzas arī Ata Veismaņa Golfiņš. Pirmajā braucienā labākais bija soms Mikks Mātens, bet otrajā lietuvietis Mindaugs Neliubšis.

Īsi par citām NEZ klasēm. Super 2000 klasē startēja 6 braucēji – arī Jānis Ankravs. Soms Anti Pakalens uzvarēja pirmo braucienu, savukārt otrajā braucienā labākais bija igaunis Martins Merisārs. Jānim pirmajā braucienā 6. vieta, otrajā, galvenokārt pateicoties sāncenšu neveiksmēm, 3. vieta. B1600 klasē tīri garlaicīgi pats pa trasi viens riņķoja lietuvietis Madis Kasemets – cerams, ka drīzā nākotnē viņš iegūs sev kādu sāncensi. Formula Baltic klasē sīva cīņa bija par pirmo vietu – pirmajā braucienā uzvaras laurus plūca Kristo Ebras, otro atstājot talantīgo igauni Jegoru Popovu, taču Jegors pamanījās atspēlēties un 2. braucienā uzvaras laurus plūca tieši viņš. Baltic GT klasē atkal startēja Andžejs Džikevičs(„Radical”) – tas nozīmēja, ka uzvarētājs jau bija skaidrs pirms abiem braucieniem. Tā arī notika, vienīgās, skatītājiem interesantās cīņas, bija par tālākajā pozīcijām.

Oficiālos NEZ čempionāta rezultātus, šīs nedēļas vidū, būs iespējams apskatīt motoru-sportu portālā www.srt.lv. Tiekamies nākošajā NEZ čempionāta posmā(16-17. jūnijs), jau pēc mazāk kā pēc nedēļas – Kačergines trasē, Kauņā, Lietuvā!

www.srt.lv
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 26

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti