Latvijā mācīs braukt ekonomiski 17

 
15.jūnijs 2006 17:00

Latvijas auto vadītājiem nule kā kļuvusi pieejama pirmā praktiskā ekonomiskas braukšanas mācību programma. Apmācība notiks saskaņā ar Skandināvijā un daudzās Eiropas valstīs populārāko un efektīvāko metodi Ecodriving.



Ar ekonomiskas braukšanas filozofiju, kas pasaulē plaši tika praktizēta jau pagājušajā gadsimtā, un teoriju Latvijas iedzīvotājus pirmo reizi iepazīstināja SIA "Latvija Statoil" 2004. gadā. Ekonomiskas braukšanas pamatprincipi un priekšrocības ar zīmolu STATOIL EKO ceļš tika popularizētas semināros, TV un radio reklāmās, kā arī "Statoil" degvielas uzpildes stacijās pieejamos izdales materiālos.

Patlaban STATOIL EKO ceļš ieiet jaunā kvalitātē, jo Latvijas iedzīvotājiem ir pieejama arī pirmā praktiskā ekonomiskas braukšanas apmācība. SIA "Latvija Statoil" ir kļuvis par "Drošas Braukšanas skola" (DBS) partneri. Savukārt DBS ir ieguvusi tiesības pārstāvēt Latvijā "Ecodriving center Oy" (Somija) apmācību metodi Ecodriving, kas balstīta uz vairāk kā 15 gados veiktu zinātnisku pētījumu rezultātiem.



Baiba A. Rubess: "Apkopojot informāciju par Eiropā populārākajām un efektīvākajām ekonomiskas braukšanas apmācībām, kā optimālāko DBS un "Latvija Statoil" atzina Ecodriving metodi. Metodes pievienotā vērtība – vienlīdz augsta efektivitāte gan benzīna, gan dīzeļdegvielas dzinējiem, kā arī gan vieglajām, gan smagajām automašīnām. Citas metodes visbiežāk ir specializētas un orientētas uz profesionāļiem."

Mācību programma STATOIL EKO ceļš ļaus uzņēmumam ar 20 automašīnu parku vidēji ieekonomēt gadā 6000 LVL. Savukārt ģimenes auto vadītājam jaunās prasmes nodrošinās katru 10. degvielas uzpildes reizi par velti.

STATOIL EKO ceļš mācības sākas ar autovadītāja braukšanas stila noteikšanu. DBS apmācību automašīnas uzstādītie borta datori "Econen" fiksē degvielas vidējo un momentāno patēriņu, motora apgriezienus, vidējo un momentāno ātrumu, ceļā pavadīto laiku un nobrauktos kilometrus. Pēc tam DBS instruktors izanalizē braukšanas stilu un sniedz praktiskus ieteikumus. Maršruts tiek veikts atkārtoti, ņemot vērā ieteikumus, un borta dators "Econen" fiksē izmaiņas. Mācības noslēdzas ar teorijas kursu.



Artūrs Priednieks: "Ticiet man, 90% autovadītājus "Econen" iedvesmo, jo tas fiksē objektīvus faktus. Iedomājieties, kāda ir sajūta, ka tu, apguvis jaunas prasmes, vadi auto un redzi, ka tajā mirklī degvielas patēriņš ir 0. Vai, ka redzi – vidējais patēriņš uz 100 km pārsniedz 200 litrus. Tā tas ir brīdī, kad motoram jāizkustina no vietas vairāk kā tonnu smagais auto. "Econen" ir punkts uz "i", kas pārliecina par STATOIL EKO ceļš efektivitāti."



Arī nākotnē STATOIL EKO ceļš Latvijā ir plašas attīstības iespējas. Piemēram, ieviešot arī ekonomiskas braukšanas simulatorus. Tāpat ekonomisku braukšanu saskaņā ar citu valstu pieredzi vajadzētu iekļaut jauno auto vadītāju apmācībā. Jāturpina arī darbs pie infrastruktūras, t.sk. luksoforu "zaļo viļņu" un gājēju tiltiņu, attīstības, kas ir viens no būtiskākajiem ekonomiskas braukšanas aspektiem.

Uzziņai: DBS ir pirmā drošas braukšanas skola Latvijā, kas piedāvā uzņēmumiem, kuru darbinieki izmanto dienesta automašīnas, samazināt ar ceļu satiksmes negadījumiem un to izraisītajām sekām saistītos riskus. DBS mācību programmas: - Drošas braukšanas pamatkurss - Operatīvā transporta autovadītāju drošas braukšanas kurss - Autovadītāju testēšana - Ekonomiskas vadīšanas programma STATOIL EKO ceļš

"Latvija Statoil" ir lielākais pilna servisa degvielas uzpildes staciju tīkls Latvijā. Kopā ar "Statoil" uzņēmumiem Lietuvā un Igaunijā tas jau vairāk nekā 10 gadus ir ērtas iepirkšanās veikalu segmenta līderis Baltijas tirgū.

"Statoil" ik dienu ievēro īpašu programmu "Vide. Veselība. Drošība.". Saskaņā ar programmu tiek ne tikai projektētas stacijas, izvēlēts to aprīkojums un apmācīti darbinieki, bet arī investēts virknē sociālu projektu. Vairāki no tiem Latvijā aizsākuši jaunas tradīcijas. Tostarp ir ekonomiskas braukšanas filozofija, kuru uzņēmums ar zīmolu STATOIL EKO ceļš Latvijā popularizē jau kopš 2004. gada.

DBS sadarbības partneri, kas atbalsta satiksmes drošību Latvijā ir Hansa Līzings, If Latvia, STATOIL EKO ceļš, Baltic Motors un Pirelli izplatītājs Latvijā Latakko. Lai popularizētu drošas braukšanas kultūru, skola sadarbojas ar TV satiksmes raidījumu "Zebra", veidojot pamācošus sižetus, kuru mērķis ir palīdzēt katram autovadītājam justies drošāk uz ceļa.
 
Visi komentāri
 
204242. viesis 16.jūnijs 2006 8:27
0 0 Atbildēt

Nosaukumam vajadzeja buut:

"Latvijā braucējus apmācīs SANTĪMP*ŠANĀ"

204253. viesis 16.jūnijs 2006 9:11
0 0 Atbildēt

Katrs var braukt kaa vien veelaas.

Ja veelaas - tad arii ekonomiski.

Tikai zheel, ka shie ekonomiskie brauceeji tomeer ieveerojami traucee tos, kuri var atljauties ieliet to degvielu arii druscinj vairaak. Cerams, ka augshmineetaa skola pastaastiis, kaa ekonomeet "pareizi", peec iespeejas nebremzeejot tos, kas grib un var atljauties braukt ne tik ekonomiski.

204256. viesis 16.jūnijs 2006 9:14
0 0 Atbildēt

Ideja- baned!

204269. viesis 16.jūnijs 2006 9:53
0 0 Atbildēt

To: Ivas_Tu..

Koks ar diviem galiem. Ekonomsikie braucēji atsevišķās vietās tiešām traucē. Bet, reāla situācija - sastrēgums, autiņi lēni kustas. Ja visi brauktu ekonomiski, tad varētu lēnām ripināties uz priekšu. Lai nebūsut jāraustās, tad jāatstāj pietiekama distance. Savukārt tie, kam pār visām varēm vajag novinnēt 5min, šajā spraugā lien iekšā no malējām rindām. Cik ilgi Ekonomiskais to izturēs.. ?? Brīvprātīgā piespiedu kārtā nākas ielīmēties priekšā braucošajam pakaļā un aizmirst par līganu ripināšanu. Tas pats ceļš to pašu laiku ir janobrauc uzsākot, apstājoties, uzsākot, apstājoties..... Nu galīgi neekonomiski.

204286. viesis 16.jūnijs 2006 10:22
0 0 Atbildēt

Vispar jau priecee, ka tiiri zupas cenas delj tauta saak braukt tos 90-100 km/h arvien vairak. Sauc kaa gribi to, Rashn, bet tikpat lieli lohi izskatas arii tie, kuri ir ar mieru zem deviizes f*ck fuel ekonomy apmaksat arvien lielaakas villas zupas bosiem. :)

204289. viesis 16.jūnijs 2006 10:28
0 0 Atbildēt

To: 204269. viesis 16.06.2006 09:53

Tavu ideju sapratu.

Un tomeer.

1)Mums sheit Latvijaa nav sastreegumi 5-15 kilometru garumaa, kur tieshaam var leeni ripinaat uz priekshu. Pie mums sastreegums parasti ir saliidzinoshi iiss un atduras pret luksaforu. Shaadaa gadiijumaa bez apstaashanaas neiztikt nekaadi. Driizaak pie sastreeguma leenaas kustiibas daljeeji vainojami ekobrauceeji, kas grib leeni un bez steigas izkusteeties pēc zaljaa iedegshanaas.

2)Gruuti uzmineet, ko var vinneet tie tevis mineetie steigas paarnjemtie, kas lien priekshaa Ekonomiskajam, jo joslas garums liidz luksaforam ir vienaads.

Neesmu pret ekobraukshanu kaa taadu. Domaaju, ka tai noteikti var atrast piemeerojumu arii sheit Latvijaa, bet ir jaapzinaas situaacijas, kuraas tomeer ir jaarespektee to vadiitaaju intereses, kas necenshas atnjemt degvielas uzpildes stacijaam vinju pelnju.

204318. viesis 16.jūnijs 2006 11:28
0 0 Atbildēt

Vispar jau laba biznesa ideja. Iemacam cilvekam optimalos apstaklos nedaudz ietaupit. Aizmirstam pateikt, ka no ta palielinas satregumi un dramatiski pieaug visu iedzivotaju kopejais degvielas paterins. Mulki laimigi un Statoilam bizness griezas.

Jautajums matematikiem - ja par manu stundu kients ir gatavs maksat 10Ls, tad cik man jaieekonome uz katru kilometru, lai butu izdevigi savu laiku veltit ekobrauksanai?

204327. viesis 16.jūnijs 2006 11:43
0 0 Atbildēt

Kopsh nepildos Stoilaa jutami ekonomeju, kaut kaads pashvaks tas bencins vinjiem

204338. viesis 16.jūnijs 2006 12:31
0 0 Atbildēt

Pirmkārt,vislielaka ekonomija ir NEPILDOTIES Statoilā, sāksim ar to, viss parejais ir otršķirīgi... :D

204342. viesis 16.jūnijs 2006 12:43
0 0 Atbildēt

Man vispar nav skaidra to noedushos degvielas tirgotaju politika...

Ka var but vairaku santimu starpiba degvielas cenai vienas firmas LUKOIL benzintanka Riga un province protams par sliktu Rigai...?!

Par Statoilu vispar nerunashu - vini skaidri un gaishi pateica, ka pelnas dalu turot uz pusi augstaku neka ieprieks - "ot zhiru besjatsa"...

204346. viesis 16.jūnijs 2006 12:59
0 0 Atbildēt

"Artūrs Priednieks: "Ticiet man, 90% autovadītājus "Econen" iedvesmo, jo tas fiksē objektīvus faktus. Iedomājieties, kāda ir sajūta, ka tu, apguvis jaunas prasmes, vadi auto un redzi, ka tajā mirklī degvielas patēriņš ir 0. Vai, ka redzi – vidējais patēriņš uz 100 km pārsniedz 200 litrus. Tā tas ir brīdī, kad motoram jāizkustina no vietas vairāk kā tonnu smagais auto. "Econen" ir punkts uz "i", kas pārliecina par STATOIL EKO ceļš efektivitāti.""

Nu nezinu gan, cik esmu vērojis momentālo degvielas patēriņu uz borta kompja, tad tas parasti neatšķiras diapazonā 25-40 l/100km. No kurienes izrauti tie 200 l/100km? Varbūt es kaut ko nezinu, pet izklausās jau smieklīgi....

/Tusis/

204358. viesis 16.jūnijs 2006 13:48
0 0 Atbildēt

NU ja kads pabrauktu ar Hummer dzjipu buutu skaidrs no kurienes rodas tie skaitlji ~100 l/100km, bet vai buutu 200 - nezinu - nu mosgh var arii taadu tur dabuut aaraa.

204391. viesis 16.jūnijs 2006 22:20
0 0 Atbildēt

Vispār tā eko braukšana darbojas.Ar 18 gadīgu vidēj''as klases auto braucot pa šoseju var iekļauties 5-6L benzīna(pat ar cilvēkiem pilnu mašīnu).Rekords-zem 5L.

Un nav tā ka ekobraukšana bremzē plūsmu.Piem.2.0l dzinējs uz 1,35t mašīnu ir pietiekami lai dinamiski iekļautos pilsētas plūsmā nepārsniedzot 2tk apgr/min. Liekas neticami ,bet fakts,tikai jāpiešaujas ātri pārslēgt ātrumus un tad ir ok,jo tieši uz to tiek patērēts daudz laika.

Sīkāku instruktāzū var izlasīt www.statoil.lv sadaļā ekoceļš,Tur tiešām nav melots,tas viss dzīvē darbojas.

204393. viesis 17.jūnijs 2006 0:27
0 0 Atbildēt

galvenais ka "Statoil" ekoceļš.

Labāk būtu pazeminājuši cenas benzīnam, mērkaķojas un pats galvenais spļauj sejā saviem labākajiem klientiem un lielākajiem patērētājiem.

204433. viesis 18.jūnijs 2006 0:26
0 0 Atbildēt

taa jau pie krustojumiem pilns ar ripinaataajiem...tagad visus gribees par taadiem pataisiit. santimsipeeji noladeetie.

204525. viesis 18.jūnijs 2006 22:19
0 0 Atbildēt

204391. viesis 16.06.2006 22:20

Ej ieberzies, ljoljik, ar savu Statoila reklamu un santimpi$ejcelju, labaka ekonomija ir ignoret Statoilu!

204831. viesis 22.jūnijs 2006 18:26
0 0 Atbildēt

es te nedaudz palasījos komentārus un sapratu, ka tos lielākoties raksta pumpaini tīņi, kuriem par auto uzbūvi nav nekādas sajēgas:DDD tagad sapratu, kur tie muļķīši rodas. šitik taisnas galviņas, kas pat nav mācījušās matemātiku, nemaz pat nerunājot par mehāniku!!!! es varētu jums višu sito vienkārši izskaidrot, vai pat mēģināt parādīt uz pirkstiem, ja savādāk nesapratīsit:))) un vēl- varu ar jebkuru no jums sadrēt, ka nobraukšu pa pilsētu atļautā ātruma ierobežojumā +10 km/h ātrāk par jebkuru no analfabētiem:DDD

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti