Rallijreids „LATVIAN BAJA” un rokgrupa „Līvi” Madonā 2

 
26.jūnijs 2006 10:29

3. starptautiskais rallijreids "Latvian Baja 2006" notiks no 30 jūnija līdz 2. jūlijam, un šīs sacensības jau trešo reizi ir reģistrēts Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) starptautisko rallijreidu kalendārā.

Sacensību centrs atrodas Madonas pilsētā, bet ātrumposmi un pārbraucieni aizritēs gan Madonas, gan Aizkraukles rajona teritorijā.

Piektdien, 30. jūnijā rallijs sāksies ar diviem prologa ātrumposmiem Madonas kartinga un motokrosa kompleksā. Ātrumposms ir īss, bet tehnisks. Dažas ātras taisnes pirmajā daļā mijas ar strauju pagriezienu un mākslīgi veidotu tramplīnu kaskādi otrajā daļā. Papildu psiholoģisko slogu sportistiem uzliks sapulcējušies skatītāju tūkstoši.

Dienas noslēgumā sekos ātrumposms „Klauģis”, kas atklāj „Latvian Baja” jau iepriekšējos gados piemitušo braukšanas apstākļu daudzveidību. Mežu ceļiņi, stigas un retas pļavas bieži mijas ar platākiem un šaurākiem grants ceļiem. Sportisti no vienas puses apbrauc gleznaino Klauģa ezeru, trase izvijas arī caur distanču slēpotāju iecienīto Smecersilu, bet posma nobeigumā iekļauti savulaik populārā rallija „Sauleskalns” elementi.

Sestdien, 1. jūlijā risināsies izšķirošās cīņas, jo kilometrāžas (un ne tikai) ziņā sportistus un tehniku sagaida visgrūtākie pārbaudījumi. SS-4 „Kalsnava” ir līkumoti un nepārredzami meža ceļi un celiņi, biežas seguma maiņas un reljefa kāpumi un kritumi, izcirtumi un grāvji, bet vietumis īsi pārskrējieni pa grants posmiem. Nākamā SS-5 „Pļaviņas” sākumā trase atgādina īstu zirnekļa tīmekli. Meža taku un celiņu labirintā, lai nekļūdītos, pilotam un stūrmanim būs nepieciešama izcila savstarpējā sapratne un virtuozitāte.

Vēlāk vidējie ātrumi palielināsies un dažviet būs skaisti un tehniski grants ceļu posmi. Aptuveni ātrumposma vidū sportisti nokļūs Vietalvā, slēpošanas kompleksā „Mailes”, ko pamatoti var dēvēt pat „Latvian Baja” pērli: daudzveidīgs reljefs, mainīgs trases segums un aizraujošas trajektorijas. Turpinājumā daudzviet jāšķērso zāļainas pļavas un trīs upju brasli. Skatītājiem ir ērti, ka ātrumposmus „Kalsnava” un „Pļaviņas” sportisti veiks divas reizes. Diena noslēgsies ar SS-8 „Vietalva”, kas ir daļējs abu iepriekšējo ātrumposmu apvienojums.

Svētdien, 2. jūlijā sportisti sacentīsies Kalsnavas tuvumā izveidotā apļveida ātrumposmā „Saulaines’. Lai rallijreida izskaņā sakāpinātu intrigu un emocijas, jo sacensības noteikti skatīsies ievērojams līdzjutēju skaits, šis ātrumposms sportistiem būs jāveic divas reizes. Rallijreida finišs un svinīgā apbalvošanas ceremonija, kuras noslēgumā koncertu sniegs viena no latviešu leģendārākajām rokgrupām „Līvi”, notiks Madonas estrādē.

Papildu informācija www.latvianbaja.lv.

VĒSTURE un IECERES

Pirmais starptautiskais rallijreids „Latvian Baja” tika sarīkots 2004. gadā. No ārvalstīm toreiz ieradās tikai divi pārstāvji – pa vienam vācu un igauņu motobraucējam, taču vācieša Tomasa Šraibera sniegtās atsauksmes turpmāk izrādījās nepārvērtējams ieguvums. Pārliecinošu uzvaru izcīnīja Andris Dambis un Ainārs Princis ar Dambja konstruēto prototipu „OSCar”, bet moto konkurencē labākais bija nu jau trīsreiz Dakarā rūdītais Jānis Vinters.

Nākamajā, 2005. gadā „Latvian Baja” spēja sapulcēt ievērojami vairāk ārzemnieku, jo informācija par Latvijas rallijreida labo kvalitāti izplatījās ātri. Pret pašmāju braucējiem stājās vācieši, lietuvieši, čehi un baltkrievi. Sīvā un interesantā cīņā ar trim „OSCar” ekipāžām uzvaru kopvērtējumā izrāva Jānis Naglis un Aleksandrs Innus ar T1 grupas „Mitsubishi Pajero”. Kopumā triumfēja Nagļa pārstāvētā „RE Autoklubs” komanda, jo arī N1 grupā uzvarēja šīs komandas pārstāvji Jānis Auziņš un Ilmārs Gibala.

Diemžēl rallijreidu boikotēja pašmāju motobraucēji, bet pārāks par sabraukušajiem vāciešiem izrādījās vienīgais čehs Dušans Randušeks.

Rīkotāju mērķis ir pilnveidot rallijreidu "Latvian Baja", un nākotnē pieteikt to kā cross-country rallijreida FIA Eiropas Kausa izcīņas posmu. Ņemot vērā apvidus rallija augošo popularitāti visā Eiropā, veiksmīgi attīstot "Latvian Baja" projektu, ir iespējams šo rallijreidu no Baltijas lielākā pasākuma apvidus autosportā padarīt par starptautiski ievērojamāko un motoru sporta dzīvē kopumā nozīmīgāko notikumu Baltijā.

DALĪBNIEKI 2006 (LATVIJA)

Dalībai rallijreidā „Latvian Baja 2006”, ir pieteikušies faktiski visi pašmāju aktīvie sportisti, ieskaitot pasaules trasēs popularitāti iemantojušo komandu „Rīga Rally Raid Team”. „Rīga RRT” būs pārstāvēta ar trim ekipāžām, kas startēs ar „Ogres servisa centrā” būvētajiem T1 grupas prototipiem „OSCar”.

Dakaras rallijā vienā ekipāžā teicamu sniegumu parādījušie Māris Saukāns un Andris Dambis brauks katrs savā automobilī. Māra Saukāna stūrmanis būs senais cīņu biedrs Didzis Zariņš, bet Andris Dambis startēs kopā ar savu pirmās Dakaras partneri Aināru Princi. Savukārt par Jāņa Āža stūrmani pašlaik pieteikts Aivars Liepiņš. Ar ceturto „OSCar” prototipu brauks komandas „Venta Kross” ekipāža Igors Skoks/Agris Piķis.

Uz starta izies faktiski visi Latvijas čempionāta dalībnieki, ieskaitot N1 grupas līderus Raivi un Daini Zeltiņus, Jāni Auziņu/Jāni Ļūmani, kā arī virkne ekipāžas, kas regulāru dalību pašmāju čempionātā neņem. Ilgi pauzi ieturēja pagājušā gada „Latvian Baja” uzvarētājs Jānis Naglis, taču arī viņš ir pieteicies un ar T1 grupas „Mitsubishi” centīsies aizstāvēt uzvarētāja titulu. Interesi raisa klasiskā rallija jaunpienācēju Alda Vilcāna/Māra Masteiko starts, jo mazāka mēroga rallijos viņi sevi pieteica cerīgi.

DALĪBNIEKI 2006 (ĀRVALSTIS)

Vāciju un citas ārvalstis pārstāvēs gan pagājušā gada dalībnieki, gan no jauna piesaistīti sportisti. Automobiļu konkurencē ir pieteikusies jau aizvadītajā gadā iepazītā vācu ekipāža no komandas „FIMO Rally Raid” Tomijs Fišers un Torstens Frolihs, kuri startēs ar standartautomobiļu T2 grupas „Mitsubishi Pajero”. Latvijas līdzjutējiem faktiski nezināmas ir divas citas vācu ekipāžas – Svens Knorrs/Tomass Millers un Olivers Foke/Tomass Krumejs. Svenam Knorram ir 20 gadu pieredze klasiskajā rallijā, bet kopš 2003. gada viņš ir pievērsies apvidus rallijam. Pateicoties Knorra dalībai, Latvijā pirmo reizi būs redzams T1 grupas rallijreidu automobilis „ORC Mercedes-Benz ML”. 2005. gadā Svens Knorrs kopā ar Torstenu Frolihu startēja PK posmos Marokā un Apvienotajos Arābu Emirātos. Emirātos šī ekipāža izcīnīja augsto astoto vietu kopvērtējumā.

No Čehijas šogad ierodas jau trīs T1 grupas automobiļi. Pagājušā gada dalībnieki Miroslavs Zapletals un Mila Janačeks šogad startēs ar savu jauno „Mitsubishi Pajero”, bet Zdeneks Porizeks un Korejzs Premisls tāpat kā pērn ar miniatūro „Suzuki Jimny”. Trešā ekipāža ir internacionāla - čehs Jirži Pribils un slovaks Mareks Sikora, kuri startēs ar pikapu „Nissan Navara”. Miroslavs Zapletals/Miloslavs Janačeks martā Eiropas kausa izcīņas posmā „Italian Baja” izcīnīja ceturto vietu. Zapletala un Porizeka ekipāža, kā arī Mareks Sikora kopā Jozefu Sikoru maija vidū vairāk nekā 80 ekipāžu konkurencē startēja Portugālē notikušajā „Rally Vodafone Transiberico 2006”. Brāļi Sikoras sasniedza lielisku rezultātu, 2000 km garajā rallitreidā izcīnot septīto vietu. Ar mazo „Jimny” 30. vietā spēja ierindoties Porizeka ekipāža. Zapletals izstājās sestajā posmā no 14. pozīcijas, bet līdz rallija vidum atradās devītajā pozīcijā. Atgādināsim, ka Transiberico rallijā pirmās trīs vietas izcīnīja pasaules elites grupas braucēji Žinels De Viljē/Dirks von Zitcevics (Volkswagen), Nani Roma un nupat Marokā traģiski bojā gājušais Anrī Manjē (Mitsubishi) un Luks Alfāns/Žils Pikārs (Mitsubishi).

Pagājušā gada sacensību viesis baltkrievu pilots Sergejs Škeļs būs Latvijā arī šogad. Šoreiz par stūrmani viņš ir uzaicinājis pieredzējušo Latvijas bezceļu braucēju Arturu Melni, kurš plašākai sabiedrībai vairāk gan pazīstams kā trofi-reidu, nevis rallijreidu sacensību piekritējs. Savukārt no Lietuvas saņemts pieteikums no Arunas Lekjavičus, kurš Latvijā droši vien lielu atpazīstamību nebauda, lai gan viņš bija pirmās Baltijas autoekipāžas, kas 2000. gadā piedalījās un pieveica Dakaras rallijreidu, stūrmanis. Arunas uz "Latvian Baja 2006" pieteicies kā pilots, bet viņa stūrmanis visticamāk būs Valdas Vaļukjavičus.

Pieteikumu ir atsūtījusi interesanta itāļu ekipāža Davids Poloni/Roberts Rose, kuri gatavojas startēt ar T1 grupas pakaļpiedziņas bagiju Pontiac 2RM. Par itāļu braucējiem informācija ir visai skopa, vien zināms, ka viņi pagājušajā gadā startēja pirmoreiz rīkotajā „Baja de France”, kā arī ir izmēģinājuši tuksneša smiltis Ēģiptē.
Tikai nedēļu pirms pieteikumu iesniegšanas beigām automobiļu grupā pieteicās spēcīga Krievijas komanda. „Russian Team” sastāvā pieteiktas trīs ekipāžas. Par komandas līderiem ir uzskatāma T1 grupas ekipāža Aleksejs Berkuts/Antons Nikolajevs, kuri jau vairākus gadus ļoti spēcīgajā Krievijas čempionātā ir starp līderiem. Ir laba starptautisko ralliju, tanī skaitā Dakaras pieredze.. Nikolajevs, piemēram, ar rallijreidiem saistīts kopš 1992. gada, kad piedalījies maratonrallija „Parīze-Pekina” organizēšanā. Iepriekš bijis arī pilots. Otra T1 ekipāža ir Konstantīns Žiļcovs/Konstantīns Meščerjakovs. Arī Žiļcovs, kurš autosportā ir no 1998. gada, pieder pie Krievijas spēcīgākajiem pilotiem un ir vairākkārtējs Pasaules kausa posmu dalībnieks. Plašam interesentu lokam mazāk pazīstama var būt T2 grupas ekipāža Iļja Kuzņecovs/Alesksandrs Gorelovs, taču Krievijā šie sportisti ir starp T2 grupas līderiem. Krievijas čempionāta sportiskais līmenis ir ļoti augsts, un tā ir garantija, ka „Rīga RRT” braucējiem un pārējiem dalībniekiem būs jāiztur sīva konkurence.

DALĪBNIEKI 2006 (MOTO)

Ralllijreidam ir pieteikušies virkne jau pērn „Latvian Baja” startējušie vācu motociklisti, kā arī vairāki jauni dalībnieki. Intriģējoša ir ziņa, ka par „Latvian Baja” interesi ir izrādījis Vācijā populārākais kvadrocikliem veltītais žurnāls „Quadwelt”, kas tiek uzskatīts par tādu kā vācu kvadrociklistu bībeli. Žurnālam ir sava kvadrociklu komanda – „Quadwelt Racing Team” – kuras braucējs Jurgens Mors kvadrociklu grupā ir bijis Vācijas enduro čempions. Tiesa, dalībai „Latvian Baja” ir pieteikts cits sportists - Ēriks Pols. Pieteikums ir saņemts arī no 2005. gada uzvarētāja Dušana Randišeka.

Diemžēl spēku samērošana ar Latvijas sportistiem moto grupās, šķiet, atkal izpaliks. Latvijas Motosporta federācijas pilnsapulce noraidīja iniciatīvu dibināt atsevišķu rallijreidu komisiju un interesentiem ieteica darboties ar enduro komisijas starpniecību. Taču pirms dažiem gadiem aizsākusies sadarbība starp LMSF Enduro komisiju un LAF Cross Country komisiju ir apsīkusi. Enduro komisijas vadība jau otro gadu vienā laikā ar rallijreidu „Latvian Baja” ieplānojusi rīkot enduro sacensības. Lai gan „Latvian Baja” rīkošanas laiks tika paziņots pirms LAF un LMSF apstiprināja savus sacensību kalendārus šim gadam.

TRASE

Kā jau iepriekš ziņots, rallijreids „Latvian Baja” notiks no 30. jūnija līdz 2. jūlijam, un trīs dienu laikā sportistiem ātrumposmos vien būs jāveic 410 kilometri. Iepazinies ar trasi rallija direktors Valdis Purvinskis, kurš kā komandas „Rīga Rally Raid Team” dalībnieks ir piedalījies rallijreidu sacensībās daudzviet pasaulē, bija gandarīts: „Trase ir lieliska! Tā veidota iespējami maz izmantojot lielākas nozīmes koplietošanas ceļus. Ātrumposmi ir sarežģīti un prasīs no sportistiem maksimālu mobilizēšanos. Padomāts ir arī par autosporta faniem, nodrošinot viņiem pietiekamu piekļūšanu trasei, kas rallijreidu trasēs ir sarežģīti.”

Ainārs Zariņš,
rallijreida „Latvian Baja”
preses sekretārs

 
Visi komentāri
 
205198. viesis 26.jūnijs 2006 18:28
0 0 Atbildēt

nez cartmans brauks uz Madonu:?

205205. viesis 26.jūnijs 2006 22:11
0 0 Atbildēt

jaasaak ar riigas ielu:D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti