Rallija zvaigznes saņem Vasaraudzis un Spredzis 1

 
26.jūnijs 2006 10:37

2006. gada sezonas ceturto Siemens un LMT Rallija zvaigzni par interesantas taktikas izvēli rallijā “Cēsis 2006”, saņēma rallija kopvērtējuma un N4 klases uzvarētāji Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis.

Šī ekipāža nopelnīja vienu no lielākajiem laika sodiem, radot nebijušu precedentu Latvijas rallija vēsturē. Neskatoties uz to spēja atgūt līderu pozīcijas un uzvarēt.

Šosezon Siemens un LMT Rallija zvaigzne - īpaši veidota balva un čeks 500 EUR vērtībā – pēc īpašas žūrijas lēmuma, pasniegta jau četras reizes. Pēc rallija “Cēsis 2006” žūrija izteica savu spriedumu, kas radīja plašas diskusijas, jo šādu lēmumu nebija gaidījuši ne paši Siemens un LMT Rallija zvaigznes ieguvēji, ne rallija līdzjutēji.



“Es biju pārsteigts. Es nebiju ne gaidījis, ne iedomājies, ka pēc rallija ar tik dīvainiem notikumiem mums pienāktos šis apbalvojums. Godīgi sakot neesmu pārliecināts, ka esam to pelnījuši. Protams, lai kā arī būtu, ir ļoti patīkami saņemt šo apbalvojumu,” stāsta Ivars Vasaraudzis.

Ivars Vasaraudzis Latvijas rallijā ienāca kā liels pārsteigums visiem. Rallijs „Talsi” 2000. gadā bija Ivara debijas rallijs. Jau pēc pirmajiem ātrumposmiem visi bija neziņā, jo Ivars uzrādīja debitantiem nepieredzēti augstus rezultātus. Tikai tehnisks defekts neļāva sasniegt finišu, un iespējams, ka pat kāpt uz goda pjedestāla savā pirmajā rallijā. Par Ivaru Vasaraudzi var teikt, ka viņam ir iedzimts talants, jo pirms rallija karjeras viņš bija nodarbojies ar motokrosu un bijis mehāniķis gan motokrosistam Jānim Kļaviņam, gan autokrosistam Jānim Kalnājam, kurš iepazīstināja Ivaru ar Latvijas autosporta eliti. Tieši darbs ar autokrosa tehniku radīja Ivarā interesi par autosportu, un Ivars Vasaraudzis kopā ar Aivaru Liepnieku sāka piedalīties dažādās, pārsvarā ziemas, amatieru sacensībās un Paula Timrota rīkotajos auto entuziastu pasākumos. Aptuveni tajā laikā Valdis Spredzis piedāvāja Ivaram iesaistīties komandā kā mehāniķim, un, izjūkot Roberta Kondrata / Valda Spredža ekipāžai, Valdis Ivaram piedāvāja izmēģināt spēkus rallija pilota krēslā. Šāds Valda Spredža solis Latvijai dāvāja vēl vienu talantīgu rallija pilotu – Ivaru Vasaraudzi.

Notikumi rallijā “Cēsis 2006” netiks aizmirsti ilgi, jo ko līdzīgu nespēj atcerēties ne pieredzējuši rallija fani, ne autosporta veterāni. Ekipāža Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis rallijā startēja ar pirmo numuru un pirmajos trijos ātrumposmos turējās līderu pozīcijās, bet līdz ar pirmā pilsētas ātrumposma rezultātiem visi bija nesaprašanā – no rezultātu augšgala bija pazuduši visi līderi. Pirmā ekipāža Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis kļūdījās un uz kārtējo laika kontroli nokavēja deviņas minūtes, par katru nokavēto minūti saņemot 10 sekunžu sodu, kas ekipāžu rezultātos atbīdīja uz 29. vietu. Vislielāko pārsteigumu radīja fakts, ka skatoties uz priekšā stāvošo ekipāžu, savu laiku nokavēja vēl sešas ekipāžas, kas ir nebijis gadījums Latvijas rallija vēsturē.

“Šajā gadījumā mums sanāca neliels misēklis, jo stūrmanis nepamanīja pareizo iebraukšanas laiku. Kam negadās?! Te gan arī pierādījās, ka esam nedaudz iegrimuši rutīnā, un esam pieraduši skatīties viens uz otru. Šis gadījums bija lieliska mācība stūrmaņiem, un domāju, ka kādu laiku nekas tāds vairs neatkārtosies,” šo gadījumu atceroties, stāsta Ivars Vasaraudzis.

Neskatoties uz zaudētajām līderu pozīcijām un saņemto sodu, ekipāža Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis spēja saņemties un izmantot pirmā numura ekipāžas prioritātes. Nakts ātrumposmos ekipāža bija tik ātra cik ātra vien spēja būt, tajos atgūstot rallija līderu pozīcijas un nostiprinot tās. Nākamās dienas ātrumposmos šī ekipāža vēl nedaudz palielināja savu pārsvaru par sekotājiem, un izcīnīja uzvaru gan rallija kopvērtējumā, gan N4 klasē, nostiprinot savas pozīcijas LMT un Siemens Latvijas rallija čempionātā.

Nākamās Siemens un LMT Rallija zvaigznes liktenis izšķirsies piektajā LMT un Siemens Latvijas rallija čempionāta posmā - rallijā “Kurzeme 2006”, kas notiks Liepājas pusē 7. un 8. jūlijā.

 
Visi komentāri
 
205203. viesis 26.jūnijs 2006 20:27
0 0 Atbildēt

kas tā par ''interesanto taktiku''???? Ko tad viņi tāāādu izdomāja??

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 1

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti