Ķekavas apkārtnē aizvadīts Latvijas minirallija čempionāta trešais posms. Par rallija „Ķekava 2006” uzvarētājiem absolūtajā ieskaitē kļuva Matīss Mežaks/Miķelis Mežaks („Mitsubishi EVO VII”).
Fotogalerija |
Rallija „Ķekava 2006” starts tika dots neierastā agrumā – svētdienas rītā pirmā automašīna no Ķekavas sporta nama startēja jau pl. 7:30. Iespējams, ka tieši tas bija par iemeslu tam, ka jau pirmajā ātrumposmā avārijas piedzīvoja divas spēcīgas ekipāžas – Andis Neļķe/Raimonds Grimze („Audi Coupe”) un Agris Pumpucs/Reinis Batarags („Mazda 323”). Pēc Pumpuca avārijas tieši uz trases nokrita aizlauzta priede, tomēr ar sekojošās ekipāžas un skatītāju pūlēm ceļš ātri vien tika atbrīvots.

Ekipāža Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Audi Coupe”)
FOTO: WWW.4RATI.LV
Pēc pusdistances rallija vadībā izvirzījās Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Audi Coupe”), tomēr sacensību turpinājumā viņiem nācās atzīt Matīsa Mežaka/Miķeļa Mežaka („Mitsubishi EVO VII”) un Jāņa Feldmaņa/Jura Vilmaņa („Subaru Impreza”) pārākumu. Šī Mežakam bija pirmā uzvara, kopš talantīgais pilots nomainījis „Ford Focus WRC” pret „Mitsubishi EVO” spēkratu. Dūcis/Anevics absolūtajā ieskaitē finišu sasniedza trešie, taču bija pārliecinoši ātrākie 4WD+ klasē, izcīnot jau trešo uzvaru trīs aizvadītajos posmos. Teorētiski jau nākamajā posmā augusta sākumā Gulbenē Dūča ekipāža var nodrošināt otro čempionu titulu pēc kārtas. Otro vietu 4WD+ klasē izcīnīja vecmeistari Vilis Bulāns/Andrejs Bulāns („Mazda 323”), bet trešie Roberts Vuguls/Normunds Vuguls („Audi S2”), tikai par sekundi apsteidzot Jāni Meieru/Jāni Krastiņu („Subaru Impreza”). Līdz pat pēdējam ātrumposmam otrajā vietā turējās Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO VI”), kuri rallijā „Cēsis 2006” skatītājus iepriecināja ar elegantu pirueti, tomēr kārtējā neveiksme liedza ātrajai, bet pagaidām vēl rezultātu stabilitātes trūkumu izjūtošajai ekipāžai sasniegt finišu.
4WD klasē jau otro posmu pēc kārtas pirmo vietu izcīnīja Gints Blaus/Kārlis Igals („Subaru Impreza RS”). Uzvarētājiem netraucēja arī tas, ka slēgtajā parkā pēc sacensību finiša ekipāža bija spiesta ierasties uz trim riteņiem, jo viena no riepām bija pārsprāgusi un no tās pāri bija palikušas tikai gumijas ļerpatas. Otro pozīciju pēdējā ātrumposmā „izrāva” Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Audi Coupe”), par nepilnu pussekundi apsteidzot Gati Balgalvi/Lauri Kaktiņu („Audi 80”). Kopvērtējuma līderpozīcijas saglabāja Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”), kuri „Ķekavā 2006” ierindojās ceturtajā vietā. Pēc finiša ekipāža atzīmēja, ka labāku rezultātu traucēja sasniegt priekšā braucošo lēnāko klašu braucēju putekļi. Dimzu kalna ātrumposmā smagu avāriju piedzīvoja Raimonds Dūcis/Guntis Kampe, kuri tobrīd atradās otrajā vietā – ar sportistiem viss kārtībā, bet „Audi 90” pēc četru kūleņu apmešanas ir norakstāms.
1600+ klasē pēc neveiksmīgā sezonas sākuma pārliecinošu uzvaru izcīnīja Jānis Kārkliņš/Armands Šimkus („Honda Civic TypeR”), otrās vietas ieguvējus Uldi Apsīti/Māri Liepiņu („Renault Clio”) apsteidzot par vairāk nekā minūti. Uzvarētāji balvās saņēma Ķekavas pagasta padomes un „Ķekavas putnu fabrikas” sarūpētās dāvanas, kā arī speciālbalvu no „Plaza Baltic” – divas sporta riepas. Trešo pozīciju, Apsīša ekipāžai piekāpjoties tikai sekundi, izcīnīja kopvērtējuma līderi Raivo Pikke/Artis Dreimanis („VW Golf II”). Priecē fakts, ka dalībnieku skaita ziņā viskuplākajā klasē konkurence pastiprinās ar katru posmu. Domājams, ka jau nākamajos rallijos ar vietām vadošo sešniekā sevi pieteiks Uldis Ārgalis („Toyota Corolla”) un Oskars Laze („VW Golf”), progresē arī citi 1600+ klases braucēji. Interesanti, kā ārpus ieskaites šajā klasē startēja arī „LMT rallija komandas” ekipāža Andis Neikšāns/Edgars Utāns, veicot lielisku treniņu pirms rallija „Kurzeme 2006”, kas šīs nedēļas nogalē risināsies Liepājas apkārtnē. Papētot rezultātu tabulu redzams, ka ātrumposmos Neikšāns/Utāns ir bijuši ātrākie no ar vienas ass piedziņas automašīnām braucošajiem. Tomēr sacensību noslēgumā dažas pozīcijas nācās zaudēt, jo ekipāža sapelnīja 40 soda sekundes, vairākos ātrumposmos apzināti startējot minūti vēlāk par paredzēto laiku, lai izvairītos no priekšā braucošo saceltajiem putekļiem.
1600 klasē galvenos favorītus - Zigurdu Kalniņu/Ģirtu Dombrovski neveiksme piemeklēja jau sestdien, kad neizturēja nesen sagatavotais motors un divu pirmo posmu uzvarētāji sacensības bija spiesti vērot kā skatītāji. Iespaidīgu uzvaru izcīnīja Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf”), izvirzoties arī kopvērtējuma vadībā. Otrajā vietā ierindojās Mārtiņš Lapsa/Kristaps Lapsa („VW Golf”), bet trešie Juris Zeps/Andris Hartmanis („VAZ 2108”). Nepaveicās Edgaram Janovam/Ģirtam Kazainim („VW Golf I”), kuri palika 0,2 sekundes (!) aiz goda pjedestāla.
ROAD klasē vistuvāk organizatoru noteiktajiem vidējiem ātrumiem distanci veica Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf”). Otrajā pozīcijā ierindojās R. Bērziņš/O. Grāvītis („Mitsubishi Colt”), apsteidzot vairākas krietni pieredzējušākas ekipāžas, bet trešie Māris Freibergs/Itars Siliņš („Seat Leon”).
Komandu vērtējumā, pateicoties Jāņa Kārkliņa un Andra Andiņa uzvarām, uzvarēja „Kurzeme-DnB NORD”. Iepriekšējās sezonas čempionvienība „Kurzeme-DnB NORD” uzsākusi pakaļdzīšanos šā brīža kopvērtējuma līderiem komandai „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis), kas rallijā „Ķekava 2006” ieguva otro vietu. Trešo vietu izcīnīja „AUTO STILS rally team” (Māris Freibergs, Jānis Meiers).
Nākamais minirallija čempionāta posms risināsies 5. un 6. augustā Gulbenē.
Latvijas 2006. gada čempionāts minirallijā
3. posms, rallijs „Ķekava 2006”
Sporta a/m
Matīss Mežaks/Miķelis Mežaks („Mitsubishi EVO VII”) 20:29,0, Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis („Subaru Impreza”) +4,6 sekundes, Andis Neikšāns/Edgars Utāns („Renault Clio”) +1:08,2.
4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Audi Coupe”) 20:38,9, Vilis Bulāns/Andrejs Bulāns („Mazda 323”) +57,9, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls („Audi S2”) +1:12,7, Jānis Meiers/Jānis Krastiņš („Subaru Impreza”) +1:13,7, Uģis Lagzdiņš/Andris Pšečenko („Ford Escort”) +1:21,3, Kristaps Kreics/Kaspars Ozoliņš („Audi 90 Quattro”) +1:29,3.
4WD
Gints Blaus/Kārlis Igals („Subaru Impreza RS”) 22:12,7, Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Audi Coupe”) +10,6, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 80”) +11,0, Didzis Blūms/Aigars Rencis („Mitsubishi Galant”) +55,1, Mikus Bērzkalns/Māris Kulšs („Audi 80”) +55,7, Kaspars Breijers/Ģirts Pakulis („Audi 90 Quattro”) +59,3.
1600+
Jānis Kārkliņš/Armands Šimkus („Honda Civic TypeR”) 21:34,3, Uldis Apsītis/Māris Liepiņš („Renault Clio”) +1:02,3, Raivo Pikke/Artis Dreimanis („VW Golf II”) +1:03,3, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs („Opel Kadett”) +1:28,9, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („VW Golf II”) +1:33,1, Tomass Savickas/D. Vasiļauskas („Opel Kadett GSI”) +1:43,6.
1600
Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf”) 24:15,1, Mārtiņš Lapsa/Kristaps Lapsa („VW Golf”) +2:31,5, Juris Zeps/Andris Hartmanis („VAZ 2108”) +2:53,7, Edgars Janovs/Ģirts Kazainis („VW Golf I”) +2:53,9, Raivis Grīnfelds/Ineta Grīnfelde („VAZ 2103”) +3:49,9.
ROAD*
Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs („VW Golf”) 0:40,0, R. Bērziņš/O. Grāvītis („Mitsubishi Colt”) 0:46,3, Māris Freibergs/Itars Siliņš („Seat Leon”) 0:48,0, Edgars Trūps/Jānis Čaune („Honda Civic”) 1:22,8, Gatis Ulmanis/Edmunds Ošmanis („Seat Leon”) 1:57,5.
* ROAD klases dalībnieki distanci veica pēc regularitātes principa.
Komandas
„Kurzeme-DnB NORD” (piloti Jānis Kārkliņš, Andris Andiņš, Kārlis Volanskis) 30, „Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis) 27, „AUTO STILS rally team” (Māris Freibergs, Jānis Meiers) 21.
Kopvērtējums
4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics 45, Roberts Vuguls/Normunds Vuguls 28, Vilis Bulāns/Andrejs Bulāns 21.
4WD
Didzis Blūms/Aigars Rencis 37, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš 33, Arvis Arums/Arnis Krasovskis 30.
1600+
Raivo Pikke/Artis Dreimanis 37, Edgars Poriņš/Ģirts Roļskijs 29, Uldis Apsītis/Māris Liepiņš 28.
1600
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 35, Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis 30, Raivis Grīnfelds/Iveta Grīnfelda 26.
ROAD
Mārcis Ķenavs/Armands Ķenavs 25, Māris Freibergs/Itars Siliņš 24, Mareks Vītols/Elvis Stankevičs 22.
Komandas
„Veģi” 78, „GM Auto/V4 Motors” 71, „Auto Stils rally team” 58.
LAF Standartauto komisijas
preses dienests
Bildes ir kaadam?