0,2 sekundes līdz uzvarai* jeb mini rallija ROAD klase 51

 
7.augusts 2006 19:37

4. un 5. augustā Gulbenē notika minirallija Latvijas čempionāta ceturtais posms - kā jau ierasts šajā laikā - "Gulbis 06".

Tā kā iAuto portāla ekipāža brauc ar auto, kas (gandrīz) pilnīgi atbilst CSDD noteiktajām normām, gribas izteikt pārdomas par vismazāk mīlēto mini rallija klasi - ROAD grupu.

Kaut arī organizatori nebija gaidījuši, uz ROAD klasi pieteicās 13 dalībnieki, bet vienas mašīnas tehniska defekta dēļ startēja 12. Kā atzina paši organizatori, tādu dalībnieku skaitu šajā klasē nebija gaidījuši. Daļēji vainu "jāuzņemas" iAuto, jo vairāki šie paši dalībnieki iemaņas ROAD klases vajadzībām ieguvuši tieši iAuto portāla organizētajos rallijos.

Kā jau varēja sagaidīt, vairākiem ROAD klases dalīniekiem automobiļos varēja atrast dažnedažādas tehniskas ierīces - sākot no laptopiem, velospidometriem, GPS iekārtām un beidzot ar Pocket PC. Citiem bija izstrādāts attiecīgs softs, citi brauca ar vispārpieejamu programmatūru. Citi brauca ar vienkāršiem hronometriem.

Kā noskaidrojās pēc iepazīšanās, galvenais ROAD klases dalībnieku uzdevums bija iebraukt finišā (elektroniski mērītā) savā ideālajā laikā. Kā galvenais kritērijs tika uzstādīts vidējais ātrums, atkarībā no dopa sarežģītības/bīstamības - no 72 km/h līdz pat 58km/h - ar kuru jānobrauc visa distance. Izrādījās, ka starp trases startu un finišu neviens papildus tiesnesis-hronometrs netika izvietoti.

Arī mēs braucām ar auto, kas aprīkots ar tehniskām palīgierīcēm - Pocket PC, uz kura darbojas speciāli šim nolūkam izveidota programatūra, kas visu informāciju saņem no 16 kanālu GPS uztvērēja. Kopš aukstā kara beigām GPS kļūda ir likvidēta un šīs ierīces stipri precīzākas par rallijā izmantotajiem Terra Trip devējiem.

Sistēma pavisam vienkārša - uzstādam organizatora noteikto vidējo ātrumu un starta mirklī nospiežam START. Programma pati, ņemot vērā nobraukto attālumu un tam patērēto laiku, rāda kavējumu vai apsteidzi katrā dopa metrā / sekundē. Citi dalībnieki brauc savādāk - pēc starta uzņem apmēram uzdoto ātrumu un ņemot vērā kopējo (organizatora uzdototo) dopa garumu un vidējo ātrumu brauc pēc hronometra un cenšas iebraukt savā sekundē.

Izrādās, ka šīm metodēm ir dažas būtiskas nepilnības - braucot ar speciālo softu, laiks, kurā būtu jāiebrauc finišā ir nedaudz cits, nekā tas, ko domā organizators. Tas saistīts ar to, ka pēc organizatora (viņa mērierīces) domām, dopa garums ir viens, bet pēc GPS - cits. Kam ticēt? It kā būtu jātic GPS, jo galvenais parametrs, pēc kā ROAD klases dalībniekiem jāvadās, ir uzdotais vidējais ātrums - kilometri/stundā, nevis laika norma (min:sec), kas ir pakārtota organizatora Terra Trip vai kādam citam rādījumam.

Šāda ROAD brauciena rezultāts - sabojāti nervi, jo ne vienmēr organizatora kilometrs sakrīt ar realitāti. Jāņem vērā, ka pat daži desmiti metru nobīde no patiesības spēj radīt sekundes vai pat vairāk kļūdu. Paskatoties ROAD klases rezultātos - dažos desmitos soda sekunžu iebrauca (10 dopus) gandrīz visi dalībnieki.

Kas būtu jādara, lai visiem būtu labi?

1. RS trasē noteikti jāizvieto starpfiniši, kuru novietojums nav zināms dalībniekiem (tiesnešiem nav jāizvieto zaļie un sarkanie karogi);
2. Tā kā ROAD klasē rezultāti ir ļoti blīvi, precīzi un spēj atšķirties tikai par sekundes desmitdaļām, trases garuma mērījumi jāveic nevis ar kādu vietējo kilometru skaitāju, bet ar GPS iekārtu.

Šā raksta secinājumi radušies, braucot divām režīma sacensības pieredzējušām ekipāžām, kas aprīkotas ar divām pilnīgi dažādām sistēmām uz GPS bāzes - abos gadījumos uzrādījās viena un tā pati kļūda (7. un 10. dopā).

Kopumā par ralliju "Gulbis 06"


Ja godīgi, mūs pat (pozitīvi) šokēja tie drošības pasākumi, kas tika veikti, lai trase būtu droša gan dalībniekiem, gan arī skatītājiem. Tā kā iAuto ekipāžu atbalsīja arī līdzjutēji, dzirdējām, ka skatītāji tika stipri kontrolēti. Protams, ka visi dalībnieki pamanīja, ka pilnīgi visas bīstamās vietas trasē bija pareizi nolentotas un nevarēja rasties situācija, ka kāda sporta mašīna ielidotu skatītājos.Rallija dokumentācija bija augstā līmenī un arī rallija grafiks bija atbilstošs situācijai - ne par daudz, ne par maz.

Organizatoriem: izsakām lielu pateicību par tik labi sagatavotu ralliju. Ja kāds prasītu mūsu atzīmi - teiktu 5 no 5. Tā turpināt!

iAuto, #64E.Biele
J.Karašnieks


___________________
* - iAuto ekipāža #64 izcīnija 1.vietu, kas no otrās vietas atšķīrās tikai ar 0,2 sekundēm.



 
Visi komentāri
 
207820. viesis 7.augusts 2006 22:01
0 0 Atbildēt

Mūsu 5. vieta tak ar no 6. atšķiras par 0,1 sekundi...

207824. viesis 7.augusts 2006 22:35
0 0 Atbildēt

Rallijs ir rallijs un nevis elektronisko tehnoloģiju sacensības. Manā skatījumā ROAD klasei vajadzētu aizliegt izmantot ko "niknāku" par hronometru un odometru. Tā ir augstākā pilotāža noturēt stabilu vidējo ātrumu pilotam u savukārt stūrmanim katrā trases brīdī aprēķināt kavējumu vai apsteigumu. Truli grozīt stūri un neko nedomāt nav liela māksla. Varbūt nākamreiz ROAD klasei sarīkot virtuālās sacensības?

207825. viesis 7.augusts 2006 22:37
0 0 Atbildēt

Un tad pie reizes noteiksim, lai visās pārējās rallija grupās visi brauktu ar karburatoriem... :)

207826. viesis 7.augusts 2006 22:48
0 0 Atbildēt

»207824. viesis

ja būtu pa Tavam, visi matemātikas olimpiāžu dalībnieki būtu par stūrmaņiem uz izķeršanu :)

207830. viesis 8.augusts 2006 0:17
0 0 Atbildēt

matemaatikas olimpiaazhu daliibnieki nemaz nav tik maz... ;) pietiktu visiem

207844. viesis 8.augusts 2006 8:27
0 0 Atbildēt

Jauki!

Nolikumu nelasiju, bet viedoklis ir :)

Parasti nolikuma ir rakstits ka merijums ir izdarits uz tadas un taadas shosejas no taada liidz tada km stabinjam. Pie taa tad arii jaapieturas...

207846. viesis 8.augusts 2006 8:32
0 0 Atbildēt

moš pāris no šitiem virtuālajiem umņikiem riskēs atbraukt uz iauto ralliju un parādīt kā jānotur vidējais ātrums ar hronometru un odometru ;)

tur atšķirībā no gulbja neviens no dalībniekiem iepriekš nezina, kurā trases vietā būs kāds tiesnesis....

es pat apsolos savu zināšanu robežās atbildēt uz 3 jebkuriem matemātikas olimpiešu jautājumiem par iauto ralliju - mēs būsim tikai pricīgi, ja būs lielāka konkurence

#1

207847. viesis 8.augusts 2006 8:33
0 0 Atbildēt

Bils [?] 08.08.2006 08:27

es personīgi pārmērīju stabiņus uz šosejas - tur viss bija ok

207851. viesis 8.augusts 2006 9:04
0 0 Atbildēt

Un ko organizators uz to visu atbildeeja?

Redaktors 8.augusts 2006 9:05
0 0 Atbildēt

Par stabiņiem runājot - vēlos atklāt vienu lietu. Nevis mērierīce jākalibrē pēc stabiņiem, bet jāatrod stabiņi, starp kuriem ir precīzs attālums. Nedrīkst būt Liepājas kilometrs vai Gulbenes kilometrs. Kad beidzot organizatori sapratīs, ka viņiem nav tiesības izdomāt savu kilometru? Kilometrs Āfrikā ir kilometrs un tam ir jābūt tieši 1000 metrus garam. It sevišķi gadījumos, kad tiek uzdots tāds jēdziens kā kilometri stundā. Stabiņiem jābūt uzdotiem, lai dalībnieki varētu nokalibrēt savus Terra Tripus.

207892. viesis 8.augusts 2006 10:55
0 0 Atbildēt

Nevajag aizmirst, ka ja PS garums ir, piemēram, 7 km, tad izvēloties atšķirīgas trajektorijas var iegūt dažādus attālumus no starta līdz finišam. Piemēram viena ekipāža visus līkumus izbrauc pa iekšmalu, otra pa ārmalu. Un tur arī var salasīt tos 10 līdz 20 metrus. Domāju ka šis apstāklis arī ir jāņem vērā ROAD klases dalībniekiem.

Redaktors 8.augusts 2006 11:00
0 0 Atbildēt

Nu to jau var saprast, bet galvenais, lai kilometrs vispār būtu līdzīgs 1000 metriem...

207897. viesis 8.augusts 2006 11:09
0 0 Atbildēt

Par tiem kilometriem - nav jau organizatora spēkos panākt, lai kilometrs starp stabiņiem tiešām būtu kilometrs. Viņš tos stabiņus neliek. Un principā ideāls kilometrs starp stabiņiem arī nekad nebūs, vienmēr būs kaut kāda stšķirība - kaut vai milimetros. Tāpēc arī nolikumā ir teikts, kurš kilimetrs (starp kuriem stabiņiem) šinī rallijā tiek uzskatīts par kilometru. Un šeit jau dalībniekam ir vai nu jāpiekalibrē savi spidometri, vai arī jāņem vērā reālā kļūda pie saviem aprēķiniem. Manuprāt tas arī piederas pie šīs klases cīņas elementiem. Un īstenībā jau pat vajadzētu tā būt, jo braukt pēc GPSiem vai citām mērierīcēm nav nekāda māksla. Te ir jāpiekrīt "207824. viesis" - var sarīkot virtuālu gonku ROAD klasei, priekš kam tērēt laiku un līdzekļus.

207900. viesis 8.augusts 2006 11:13
0 0 Atbildēt

Andric,un tu droši vien esi kāds no TOP rallistiem,vai ne? Pats,pats asākais,īstākais rallija ass. Un nenoliedzami arī viesis "207824. viesis" tāds ir.

Redaktors 8.augusts 2006 11:15
0 0 Atbildēt

Es saprotu, ka viņš [orgs] stabiņus neliek - stabiņi ar PAREIZU attālumu ir jāatrod. Nu nevar būt tā, ka pēkšņi kilometrs kļūst par 940 metriem, piemēram (pirms 3 gadiem Liepājā).

Ja jau tiks operēts ar nepareizu kilometru, tad par kādiem precīziem vidējiem ātrumiem un precīzi aprēķinātām sekundēm un desmitdaļām var būt runa?

Ir tikai viena izeja ROAD klasei - precīzi mērījumi un iespējami daudz starpfinišu. Atļaušos atgādināt, ka arī ROAD klases dalībnieki maksā par piedalīšanos un vēlas normālas sacensības.

Vidējos ātrumus jāliek tādus, lai sēņot nesanāk - tad arī rezultāti sāks diferencēties.

207903. viesis 8.augusts 2006 11:17
0 0 Atbildēt

Nē, es tāds neesmu:) Bet ir doma pamēģināt savus spēkus tieši šinī klasē.

207935. viesis 8.augusts 2006 13:24
0 0 Atbildēt

To:Redaktors [?] 08.08.2006 09:05

Vai god. redaktora kungs ar pilnu atbildību apgalvo, ka iauto pasākumos vienmēr 1km ir 1km? Parādi man tos precīzos stabiņus. Lai būtu precīzi 1km, tad mērījums ir jāveiz ar verificētu mērierīci (kaut vai lineālu). Un tad iegūsi precīzu 1km.

207942. viesis 8.augusts 2006 14:02
0 0 Atbildēt

atklāti sakot iauto gadās, ka kāds orientieris dabā pēkšņi pārceļo par vairāk kā 300m uz priekšu salīdzinot ar leģendu ;) (ja pareizi atceros, šogad Ērgļi)

tāpat gadās, ka tiesnesis nostājās par 7 sekundēm nepareizi.... (šogad Bauska)

organizatori, protams, cenšas TO ne īpaši afišēt, sakot, ka noteikumi visiem ir vienādi....

es nekādā gadījumā nebraucu virsū organizatoriem, ne gulbī, ne iauto.... es zinu ko nozīmē noorganizēt kādu pasākumu..... es tikai norādu uz lietām, ko pats esmu pamanījis un nepieciešamības gadījumā varētu arī mēģināt pierādīt ar savā rīcībā esošiem materiāliem (arī mēs dalībnieki tomēr piestrādājam lai organizatoram sanāktu pēc iespējas labāks pasākums)

Gulbenes pieci kilometri BIJA 5000metri (es jau teicu, ka es pa ceļam pārmērīju) šajā gadījumā 7/10 posmā attākums no starta līdz finišam neatbilda leģendā ierakstītajam, bet organizatoram par labu jāsaka, ka attālums no pēdējā orientiera līdz finišam bija pareizs

ja kāds grib to apstrīdēt, ir visas iespējas nostaigāt ar metramēru :D

tāpat ir iespējas pieteikt oficiālu protestu (ja ir pārliecība par savu taisnību) un panākt visu LEGĀLĀ ceļā..... šeit komentāros mēs tikai izsakam savus viedokļus, kas (iauto rallija gadījumā) nesaskan ar REDAKCIJAS VIEDOKLI ;)

207944. viesis 8.augusts 2006 14:36
0 0 Atbildēt

Kādi mērījumi ar GPS???

Nākošreiz var būt redaktora kungs pieprasīs lai trasei tiktu veikti digitālie uzmērījumi M1:500 un trases garums tiktu pārrēķināts pēc augstuma atzīmēm? Neaizstāvu rīkotāju bet:

1. Varbūt redaktora kunga GPS aprēķinu programmai ir uzlikta nepareiza elipsoīda, kas dod attāluma kļūdu jo zeme jau nav galds.

2. Varbūt redaktora kunga programma aprēķinos nemaz neietver augstuma izmaiņas (mēra tikai horizontālo projekciju) un līdz ar to trases garums samazinās tieši proporcionāli kalniem un lejām (jo stāvāks kalns jo GPS rādīs mazāku nobraukumu attiecībā pret reālo)?

3. Varbūt Redaktors nemaz neapjēdz par ko es te runāju? Nu ja tā, tad norauj savu programmu podā- Tu nebrauc ar kuģi! Lai dabūtu reālo nobraukumu jarēķina arī vertikālā projekcija nevis tikai N/E kordinātes!

207946. viesis 8.augusts 2006 14:40
0 0 Atbildēt

To:lapsa [?] 07.08.2006 22:48

Ne tikai matemātikas speciālisti ir vajadzīgi. Galvenā atbildība tāpat paliek uz pilota prasmi noturēt nemainīgu vidējo ātrumu. Stūrmaņa uzdevums šajā gadījumā būtu kontrolēt un nepieciešamības gadījumā piekoriģēt ātrumu. Ja pilots nav spējīgs nobraukt trasi ar nemainīgu vidējom, tad vajag PC un citas palīgirīces. Tā ka pilotim ir jātrenējas un jāattīsta savas braukšanas prasmes, nevis jāiet vieglākais ceļš un jāizmanto PC tehnoloģijas.

Ja pilots spēj noturēt stabilu vidējo ātrumu visas trases garumā, tad ir pilnīgi vienalga, par cik metriem atšķiras dopa garums.

207956. viesis 8.augusts 2006 15:28
0 0 Atbildēt

207946. viesis

es jau nezinu, kas tu esi, moš baigas ass, kas izliekas par lohu... ;) ja tā, tad vismaz pāris smailiņus tekstā piemetis būtu!

a ja neesi, tad davaj tik nopietnu sejas izteiksmi netirz par lietām ko moš nemaz nezini - pilota māksla braukt ar konstantu vidējo ātrumu :D:D:D:D muhahāāā

pie vidējā ātruma ~70km/h startā kamēr uzsāk kavējums normāli sasniedz 5 sekundes, kuras iedzīt var apmēram 300 metros (atkarībā no ceļa apstākļiem)

207944. viesis

zeme ne tikai nav galds.... zeme arī ne tuvu nav lode (arī jūras līmenī)

un esmu pārliecināts, ka arī redaktors to zina ;)

207968. viesis 8.augusts 2006 15:49
0 0 Atbildēt

To:Pirmais [?] 08.08.2006 15:28

Acīmredzot Tev ir maza sajēga par to, kā noturēt konstantu vidējo ātrumu. Varu nedaudz paskaidrot: pēc tam, kad ir kādā vietā braukts ar ātrumu, kas ir zem vidējā, nākamais ceļa posms (tā garums ir atkarīgs no ātruma starpības) ir jāveic ar ātrumu, kas ir lielāks par uzdoto vidējo. Tādejādi pēc neliela paātrinājuma tiek panākts vidējais ātrums uzdotajā ceļa posmā. Attiecīgi rīkojas pretēji, ja vidējais ātrums ir pārsniegts, tad kādu gabaliņu ir jābrauc nedaudz zem vidējā.

Nesaprotu, kas tad Jums tajos iauto rallijos neko citu nemāca, kā tikai ar putām uz lūpām aizstāvēt Redaktoru?

Tas gan jau sen ir novērots, ka iauto komentāros paši lielākie komentāru guru, gadījumos, kad nespēj sakarīgi aizstāvēt un pamatot savu viedokli, pārējos diskusiju dalībniekus spēj tikai apmētāt ar rupjībām. Tas godu nedara un par prāta spējām neliecina.

207970. viesis 8.augusts 2006 15:52
0 0 Atbildēt

anonīmais viesis ir pārāk anonīms un ieņēmis pārāk kareivīgu pozu - nav taču pret ko aizstāvēties :)

207973. viesis 8.augusts 2006 15:59
0 0 Atbildēt

atshkjiriibaa no Gulbja, iauto rallijos ir ntaas PLK, liidz ar ko tomeer iedziishana un kaveeshana tiek veikta nelielaas nobiidees, preteejaa gadiijumaa salasaas konkreeti daudz soda punktu.

Redaktors 8.augusts 2006 16:08
0 0 Atbildēt

Viesim no AS: es zinu, ka zeme ir apaļa un es izmantoju 16 kanālu GPS, kurš jebkādos laika apstākļos ir spējīgs uztvert 3d signālu un tur ir iekļautas arī augstuma izmaiņas. Starp citu mērījumi tiek veikti ik sekundi.

Vēlreiz paskaidrošu tiem, kas tankā:

ROAD klasē šoreiz bija uzdevums nobraukt RS ar konkrētu vidējo ātrumu (piemēram, 70,00000 km/h). SS7/SS10 arī nobraucām "pa nullēm", bet abas reizes saņēmām vairāk kā 2 sekunžu sodu. Kāpēc? Tāpēc, ka izrēķinātais ideālais laiks tika ņemts pēc dopa garuma un vidējā ātruma attiecības. Bet, izskatās, ka dops bija bišķīt īsāks... Mums taču nebija uzdevums nobraukt dopu tik un tik sekundēs, bet gan braukt ar konkrētu vidējo ātrumu. Jūti atšķirību?

Redaktors 8.augusts 2006 16:10
0 0 Atbildēt

Atkārtošos, bet izskatās, ka ne visi lasa visu: ja būtu starpfiniši, tad tiktu atrisinātas visas problēmas.

207996. viesis 8.augusts 2006 17:08
0 0 Atbildēt

207968. viesis 08.08.2006 15:49

es domāju, ka 90% šitas viesis ir vienkārši lohu mētājošs tirliņš kas saprot par ko ir runa ;)

BET JA NĒ, tad iauto ekipāžas #1, #2 un #900 esam gatavi pieņemt izaicinājumu (derības) un uzskatāmi nodemonstrēt iauto rallija laikā (vai ja vēlies septembra minirallija laikā) ka TAVA pilota megaprasme noturēt konstantu vidējo ātrumu tikai pēc hronometra un odometra dod pārāk lielu kļūdu ;)

joprojām ceru, ka

1) septembrī būs vismaz 1 starpfinišs katrā braucienā (ja laiks tiek ņemts ar 1 sekundes precizitāti, tad lai izvairītos no dalītām vietām, manuprāt, vajag vismaz 2 starpfinišus katrā braucienā)

2) iauto sābistu komanda nokomplektēs savu labāko speciālistu ekipāžu lai NSNF ekipāžai būtu ar ko līdzvērtīgi kosties ;)

207999. viesis 8.augusts 2006 17:17
0 0 Atbildēt

pirmais, nelecies.

208001. viesis 8.augusts 2006 17:21
0 0 Atbildēt

To:Pirmais [?] 08.08.2006 17:08

Tu pārāk daudz domā, bet saproti apm. pareizajā virzienā. Derības diemžēl nepeiņemšu :( jo tas ir pretrunā ar maniem principiem. Un runa jau neiet par manu megaprasmi vai meganeprasmi.

Es vienkārši iesaistījos diskusijā. Biju cerējis, ka te ir kāds ar ko var diskutēt normālā valodā, bet kā redzu, tad šeit ir tikai šaurs dalībnieku loks, kuri domā tikai vienā virzienā.

Jautājums visiem: Kas ir rallijs? Ja nemaldos, tad Redaktors sen senos laikos aizrautīgi kaut ko stāstīja par pilota ātruma izjūtu, par meistarību un par to, ka auto sportā viss ir atkarīgs no braucēju meistarības un nevis no PC tehnoloģijām.

Labi, beidzam kašķēties. Katrā ziņā es būšu viens no tiem, kas pirms nākamās SAK sēdes atbalstīs PC tehnoloģiju ierobežošanu RALLIJĀ. (nejaukt ar iauto orientēšanos).

208002. viesis 8.augusts 2006 17:22
0 0 Atbildēt

nepeiņemšu=nepieņemšu

Redaktors 8.augusts 2006 17:28
0 0 Atbildēt

Aha - visas tehnoloģijas aizliegsim un tad ROAD klase, kas jau tāpat ir samērā komiska, pārvērtīsies par matemātikas olimpiādi.

Tas tak' nav loģiski.

P.S. Šīs PC tehnoloģijas ir pieejamas katram un ir stipri lētākas kā, piemēram, jauns auto. ;)

208004. viesis 8.augusts 2006 17:30
0 0 Atbildēt

Viesis no AS.

Redaktora kungs, izmanto kaut visu 24 satelītu uztvērēju, jo no viņiem reāli izmantojami labi ja 6 :) . Tu esi 100% ka ceļa aprēķinam izmantojas arī augstums? Zinot kā tiek veikti šie aprēķini dažādās programmās, man nezin kāpēc šķiet ka nē. Parasti izmanto N/E(Z) datus ar augstuma atzīmju pierakstu. Pamēģini ar savu ierīci uzkāpt tornī. Augstuma izmaiņas būs, bet noietais ceļš būs = 0. Beztam- ja horizontālā projekcija GPS ir ar precizitāti +-1,7-6m (ar EGNOSS) tad vertikāla +-10-30m :( (tas nekas ka ar WASS/EGNOSS sola līdz 3m, reāli kustībā ir pat 12-24m!)

Es nestrīdos, es vienkārši norādu uz iespējamo kļūdu, kura var būt arī no Tavas, ne tikai no organizatoru puses.

Redaktors 8.augusts 2006 17:32
0 0 Atbildēt

Ar to "6" Tu pārspīlē - reāli 10. :)

Redaktors 8.augusts 2006 17:39
0 0 Atbildēt

Uzdevums līdz nākamajam posmam ir skaidrs - jāpārprogrammē softs līdz sekundes desmitdaļām un jābrauc...

Tiksimies Milzī!

208020. viesis 8.augusts 2006 18:04
0 0 Atbildēt

informācijai

mēs (NSNF) izmantojam savu softu, kuru esmu rakstījis es pats un kurš pilnīgi nekādā veidā nesaistās ar redaktora softu (tikai dara līdzīgas lietas - palīdz braukt precīzāk)

208021. viesis 8.augusts 2006 18:28
0 0 Atbildēt

Nu jau cepas kā Mazozolu stūrmaņi! :-)

Red - pac takš apzinies, ka

(1) darbojas 3D korekcija - (skat. 208004. viesis 08.08.2006 17:30)

(2) ja trase ir kaut dažus desmitus kiļu gara, nevar cerēt, ka visi nobraux pa vienu trajektoriju, kas atkal novedīs pie atšķirības.

(3) vai nu precīzāk jāraxta nolikums, vai tas precīzāk jālasa! Parasti visās regularitātes izšķirošais ir tieši laix, nevis vidējais ātrums. Un tieši tāpēc, ka vidējo ātrumu, par pamatu ņemot attālumu, var dažādi sarēķināt, jo tas atkarājas no rallijkompja kalibrējuma, izmantotā GPS precizitātes, konkrētā maršruta reljefa, utt.

Un tiesneši trasē nepalīdzēs, varbūt tikai samazinās kļūdas apjomu. Tas, savukārt, pie ļoti blīviem rezultātiem, tikai palielinās vēlmi kādam pakašķēties... :-)

Mēs parasti braucam regularitātes pēc Garmin 76Cx vidējā ātruma rādījuma, blakus skatoties uz hronometru. Testos gāja labi, pagaidām vienīgajā gonkā nopelnījām sodu par vienu sekundi. Mūsu un tiesnešu viedoklis pat saskanēja... :-)

Redaktors 8.augusts 2006 18:30
0 0 Atbildēt

Šajā regularitātē izšķirošais bija vidējais ātrums!

Un patiesībā es necepos... Par ko tad? Par pirmo vietu? :)

208067. viesis 8.augusts 2006 22:42
0 0 Atbildēt

Red, regularitaatee, lai arii noteicoshais ir videejais aatrums - tas faktiski ir dopa laiks. Ja ir starpfinishi, tad tieshaam videejais aatrums kljuust noteicoshaaks, jo tad, kaa pirmais rakstiija, var norauties konkreeti lielus soda punktus par neadekvaatu uzvediibu konkreetaa dopa posmaa.

Kaut ko ne taa saprotu?

208068. viesis 8.augusts 2006 22:44
0 0 Atbildēt

Tb - taa kaa gulbii nebija starpfinishu, tad principaa dopa laiks bija tas, uz ko jaameerkjee.

208077. viesis 8.augusts 2006 23:30
0 0 Atbildēt

Viesis no AS.

Rallijā nepiedalījos (esmu skops), nolikumu neizlasīju (esmu slinks), bet vai kāds nevarētu īsi paskaidrot problēmas būtību?

Vai tad organizators pirms sacīkstae nedeva trases garumu Gulbenes kilometros (GUkm)? Vai tad nebija iespēja iepazīties ar trasi, un to izmērīt GPS kilometros (GPkm)? Un kur tādā gadījumā ir problēma nepieciešamo ātrumu GUkm/h pārrēķināt uz ātrumu GPkm/h?

208087. viesis 9.augusts 2006 0:09
0 0 Atbildēt

īpašais skaidrojums Viesis no AS.

gulbenes visi posmi, izņemot 7/10 atbilda GUkm

vienkārši bija ieviests ekskluzīvs GUmk7/10, kas nedaudz atšķīrās no citiem GUkm-iem :D:D:D

umņikiem, kas stāstīs, ka uz 100km savācās ņivj..ennā kļūda ziņoju, ka šitie dopi bija mazāki par 5 km ;)

208092. viesis 9.augusts 2006 0:25
0 0 Atbildēt

Da ko jūs te cepaties. Palasīju, pasmaidīju un viss.

To:Redaktors [?] 08.08.2006 17:28

Cik saprotu, tad šeit neiet runa par visām tehnoloģijām, bat gan tikai par PC tehnoloģijām, bez kurām daži labi rallisti nemāk pabraukt. Trenēties kungi vajag, un smagā darbā panākumus gūt. Nevis sēdēt krēslā, rakstīt softus un pēc tam ziņot: kādi mēs kruti rallisti (tikai diemžēl arī pēc manām domām ar mazo burtu). Es to nosauktu par datorralliju.

Bet nu lai jau tas paliek katra ziņā. Katrā ziņā, kad es mācījos braukt, par kaut kādām tehnoloģijām nevarēja pat sapņot. Tādu vienkārši nebija. Un tad arī tiek izkopta ātruma izjūta. Bet par to jau te viens runāja.

Vēlu veiksmi datortehnoloģijās, bet grūti vēlēt veiksmi sportā, jo sports ir tad, kad tiek izmantotas savas, nevis kaut kādas mistiska PC programmas spējas. Padomājiet kungi un dāmas, kas tad īsti ir sports...

Lai Jums veicas. Palieciet pie savām domām un es (laikm arī vēl kāds) paliksim pie savējām.

P.S. Jā, star citu welcome aplikšanai, kas te laikam ir parasta lieta visiem, kas nav Jūsu pulciņā.

208096. viesis 9.augusts 2006 0:38
0 0 Atbildēt

ātruma izjūta :D:D:D

aizbrauc uz iauto ralliju un paskaties kā tava izkoptā ātruma izjūta ekselenti noraujās podiņā :D:D:D un katrā starpfinišā tavā sodu kontā ieskaitās vairākas sekundes.....

tas nav uzbrauciens - vienkārši pamēģini

domāju, ka redaktors tev varētu atļaut nobraukt vienu posmu par samazinātu dalības maksu (pašizmaksu) tikai tāpēc lai tu pārliecinātos par to

208102. viesis 9.augusts 2006 8:16
0 0 Atbildēt

Viesis no AS.

Nu un Otrais (jo pirmais bija Redaktors :) ), vai tad pirms tam nepārbaudījāt?

208105. viesis 9.augusts 2006 8:22
0 0 Atbildēt

208092. viesis 09.08.2006 00:25

Klau,Sportist un Rallist,ieliec bildes ar saviem diplomiem un Panākumu sarakstu,lai Tavā priekšā galvas varam pieliekt....sportists.....

208107. viesis 9.augusts 2006 8:33
0 0 Atbildēt

Visiem tirzējiem un mega-super rallija zvaigznēm,kas šeit ''noliek'' Redaktoru,Pirmo un pārējos PC braucējus.. ir 21. gadsimts,tā nu ir sanācis,ka tehnoloģijas attīstās. Varbūt jums pašiem vajadzētu atteikties no datoriem,neskatīties F1 (tur viss datorizēts),un vispār-sports vairs nav tāds,kāds bija kad ''jūs mācījāties''.

Un vispār-diskusija aizgājusi nepareizā virzienā. Visiem vienādi bija apstākļi un noteikumi. Gulbenē brauca gan ar GPS gan ar hronometriem. Un rezultātus nenoteica tādas vai šādas papildierīces.

Visgudrākie ,kā vienmēr, anonīmie viesi ,kuri sēž mājās un šupojas uz koka zirdziņiem.

208109. viesis 9.augusts 2006 8:42
0 0 Atbildēt

P.S. Vienīgie,kuri var izteikt savus prātuļojumus un domas par tehnoloģijām, ir Gulbenes posma ROAD klases dalībnieki. Tie,kuri tur bija un brauca. Neviens cits.

Un-vai tas ir pareizi (pēc zirdziņos sēdētāju domām) ka vienā klasē 4WD+ brauc Evolūcija un vecs Audi????? Varbūt visiem aizliegt pirkt Evolūcijas un likt braukt ar Žiguļiem????

208139. viesis 9.augusts 2006 10:28
0 0 Atbildēt

Kas tad nu? Ak tā, pareizi sākas kārtējā rupjību plejāde. Jums pašiem mutes nesāp un maize labi garšo pēc tādiem tekstiem? Pieauguši cilvēki bērna prātā. Tā varētu komentēt iauto diskusiju dalībnieku līmeni.

Kas attiecas uz tā saucamo "iauto ralliju", tad tas ir orientēšanās pasākums par naudu un ar ralliju tam ir mazs sakars. Vienreiz tur pabiju (laikam tas bija pirmais vai otrais pasākums). Forši, pa šosesu tauta pārvietojās ar ātrumu 40 km/h un traucēja satiksmi. Braucām līdzi un priecājāmies par TĀDU ralliju.

Tā kā nevajag te celt par galveno līmeņa noteicēju iauto pseidorallijus. Prieks, ka Redaktors kaut ko dara, lai tautai būtu interesanti, lai būtu kur palauzt mašīnas pa ceļiem (un bezceļiem) un būtu interesanti. Bet lielais vārds rallijs...... Tālu vēl iauto līdz šim nosaukumam!!!

ATĀ visiem, lai jums labi orientējas!!!

P.S. Ceru, ka šīs firmas darbinieki neapvainosies, ka izmantoju viņu datoru.... :)

Redaktors 9.augusts 2006 10:33
0 0 Atbildēt

Kopš iAuto pirmajiem rallijiem ir pagājuši 3 gadi un 25 posmi - būtu nekorekti runāt par vidējiem ātrumiem 40km/h... Šobrīd tie ir tieši tādi paši, kā tas bija Gulbenē, starp citu. Tikai atšķirībā no Gulbenes, iAuto ir starpfiniši katrā RSā un to novietojums nav zināms nevienam dalībniekam. Sinhronajā RS vispār tiesneši ir noslēpušies, lai dalībnieks nezinātu, kad īsti ir paņemts laiks. Tādai būtu jābūt režīma sacensībai.

208183. viesis 9.augusts 2006 14:33
0 0 Atbildēt

pļin

tik daudz diskusiju tikai par to, ka viens ceļa posms manuprāt bija nepareizi uzmērīts :D:D:D

katram, kas kautko dara sagadās kļūdīties.... un pēc katras sīkākās kļūdas tās acīs cenšas iebāzt cilvēki, kas pasākumā nemaz nepiedalījās :D

es vienā pasākumiņā, ko rīkoju saviem draugiem lai viņi apmēram saprastu, kas un kā notiek, katru leģendu (kopā tās bija sešas) mērīju vismaz 3 reizes un tikai tad, kad mērījumus atkārtojot viss sakrita.... tikai tad gatavoju pašas leģendas....

vēl es nesen piedalījos vienā pasākumā, kur īsi pirms visu dalībnieku izrubīšanās beidzās viskijs.... tad vajadzēja dzirdēt kā tika lamāti pasākuma organizatori :D:D:D

vēl biki.... daži pat pamanījušie saskatīt veselu rupjību parādi (moš varētu palūgt nocitēt par kādām rupjībām īsti ir runa)

p.n.

par pārbaudīšanu PIRMS

šis bija mūsu pirmais mēģinājums piedalīties minirallijā.... iepazīšanās laikā tā īsti nevarēju saprast kur precīzi ir starts...

nākamajos pasākumos noteikti mērīšu trasi iepazīšanās laikā....

208412. viesis 10.augusts 2006 23:42
0 0 Atbildēt

Man gūlbis bija pirmais minirallijs, braucām tikai ar hronometru un vidējā ātruma odometru. Un neteikšu ka gāja švaki-palikām 4tie. priekš pirmās gonkas pat ļoti labi. bet runājot par GPS un vēl sazin kādām tur iekārtām- nu kas tur var būt interesants, sēdi ,pīpe zobos un blenz monitorā un ik pa brīdim paziņo par apsteidzi vai kavējumu. ar hronometru tas viss ir daudz reiz interesantāk.šitas nav nekāds uzbrauciens, tas ir tikai mans viedoklis.tiekamies milzī

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 5

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti