Sestdien, 12. augustā Jēkabpilī, Daugavsalas autotrekā gandrīz vienlaikus sāksies Latvijas čempionāta posmi divos autosporta veidos.
Autotreka teritorijā esošajā krosa trasē tiks dots starts LR čempionāta 7. posma sacensībām rallijreidā „Sēlija Super 2006”, bet pēc tam treka aplī tiks izcīnītas LR autotreka čempionāta 4. posma godalgas.Lai rastu plašākai autosporta līdzjutēju auditorijai iespēju pavērot darbībā rallijreidu automobiļus un braucējus, kas šī sporta veida specifikas dēļ nebūt nav tik vienkārši kā autokrosā vai trekā, Cross Country komisija sadarbībā ar Jēkabpils treka saimnieku autosportistu Aigaru Nitišu rallijreida „Sēlija Super 2006” pirmo ātrumposmu aizvadīs Daugavsalas treka aplim blakām esošajā krosa trasē. Apvidus mašīnas veiks 1180 metrus garo apli, un pēc tajā uzrādītajiem rezultātiem uzsāks pamatsacensības – 220 rallijreida kilometrus, no kuriem vēl 152 km būs jāveic ātrumposmu režīmā. Savukārt, stundu pirms sacensību sākuma, kas džipiem Daugavsalā paredzēts pulksten 12.30, notiks sporta automobiļu parādes brauciens pa Jēkabpils ielām.
Pēc 1,18 km prologa rallijreidisti dosies Viesītes virzienā, kur Elkšņu un Saukas pagastos , kā arī Viesītes lauku teritorijā veiks vēl četrus ātrumposmus. Vispirms divreiz tiks izbraukts 26,28 km ātrumposms „Klauce”, bet pēc tam divreiz pats garākais 49.96 km ātrumposms „Viesīte”. Pēc finiša rallijreidu čempionāta dalībnieki atgriezīsies Jēkabpilī, kur Vecpilsētas laukumā pulksten 21.30 notiks abu LR čempionāta posmu uzvarētāju svinīgā apbalvošana. Laukumā koncertu sniegs grupa „Labvēlīgais tips”.
Rallijreidu absolūtajā kopvērtējumā, kā arī T1 grupas ieskaitē divus posmus pirms čempionāta beigām grūti aizsniedzams ir kļuvis komandas „RE Autoklubs” pilots Jānis Naglis, kurš kopš sezonas vidus startē ar stūrmani Agri Pētersonu. Nagļa kontā ir 62,5 punkti, bet tuvākie sekotāji Guntars Laugalis/Māris Deklaus no Liepājas rallija komandas atpaliek par 13,5 punktiem. „Sēlija Super” uzvaras cena būs 15 punkti, jo rallijreida koeficients ir 1,5, bet čempionāta pēdējā posmā, kas oktobrī notiks Alūksnes rajona Trapenē, uzvarētājs iegūs tikai 10 punktus. Uz otro vietu absolūtajā vērtējumā ļoti cer arī iepriekšējās sezonas atklājums Raivis Zeltiņš, kuram šogad arī ir bijuši vairāki stūrmaņi. Zeltiņš no Laugaļa atpaliek tikai par 0,5 punktiem. Veiksmes gadījumā uz trešo vietu var pretendēt arī „Venta Kross” pārstāvji Igors Skoks/Agris Piķis un „RE Autoklubs/Rugāji” braucēji Jānis Auziņš/Jānis Ļūmanis, kā arī vēl vairākas ekipāžas.
Ja T1 grupā šīs sezonas laureāti jau faktiski ir skaidri, tad N1 grupā, kur rit ļoti saspringta cīņa, daudz var izšķirt tieši „Sēlija Super”. Šobrīd ar 59,5 punktiem vadībā ir Raivis Zeltiņš, taču Laugalis/Deklaus atpaliek tikai par trim punktiem. Ne mazāk saspringta sāncensība rit par trešo vietu. Andrim Feldmanim/Rolandam Slaviskim ir 46 punkti, Jānim Auziņam/Jānim Ļūmanim – 45 punkti, bet rallijreidu čempionāta debitantiem Aldim Vilcānam/Mārim Masteiko, kuri iepriekš bija pazīstami klasiskā rallija braucēji, ir 44 punkti.
Diemžēl jēkabpiliešiem un citiem „Sēlija Super” skatītājiem trasēs būs lemts redzēt tikai vienu no lielu popularitāti iemantojušajiem Latvijā būvētajiem rallijreidu prototipiem „OSCar”. To pilotēs ventspilnieks Igors Skoks, bet aizvadītā gada absolūtā čempiona Jāņa Āža „OSCar” pirms divām nedēļām starptautiskajā rallijreidā „Belarus Baja” atteica dzinējs, un auto vēl nav savests kārtībā. „Sēlija Super” galvenie favorīti absolūtajā vērtējumā noteikti ir Jānis Naglis/Agris Pētersons (Mitsubishi Pajero) un Igors Skoks/Agris Piķis (OSCar).
Ainārs Zariņš,
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs