(!) Sargieties un sargiet velosipēdistus! 50

 
21.augusts 2006 11:25

Vakardiena nebija izņēmums - atkal Latvijā sadursmēs ar automašīnām (vai otrādi) ir cietuši neaizsargātie velosipēdisti. Patiesībā - nevis cietuši, bet gājuši bojā.

Baložos vīrieša vadīta automašīna «Opel Astra» notrieca velosipēdistu - 1933. gadā dzimušu vīrieti. Velosipēdists slimnīcas reanimācijas nodaļā no gūtajām traumām mira.


Balvu rajonā vīrieša vadīta automašīna «BMW 525» notrieca velosipēdistu — 1983. gadā dzimušu vīrieti. Velosipēdists no gūtajām traumām mira notikuma vietā.
Nemeklēsim vainīgos. Labāk padomāsim un atcerēsimies, kas būtu jādara, lai šādu gadījumu būtu mazāk.

Ja redzam pa ceļa malu braucošu velosipēdistu, apbrauciet to kā citu transporta līdzekli - ievērojot pietiekamu (vai pat lielāku) attālumu no tā. Bieži vien vadītāji pabrauc garām velosipēdam 20-30 cm attālumā, nepadomājot, ka tas nebrauc tik stabili taisni kā mašīna.

Veicot labo pagriezienu, vienmēr paskatieties arī spogulī - tur varbūt ripina velosipēdists.

Ievērojiet, ka velosipēdisti nereti mēģina iejusties ceļu satiksmē kā "īsti" transportlīdzekļi un tad tie parādās pat uz citām joslām, rāda zīmes (pagrieziena) ar rokām utt.

Par laimi vasara iet uz beigām un velosipēdistu uz ceļiem un ielām skaits drīz samazināsies.

iAuto

P.S. Ja komentāros parādīsies kāds izteikti labs ieteikums vadītājiem šajā sakarā, raksts tiks ar to papildināts.
 
Visi komentāri
 
209330. viesis 21.augusts 2006 11:12
0 0 Atbildēt

par laimi vasara iet uz beigām? kas tā par laimi?

209331. viesis 21.augusts 2006 11:12
0 0 Atbildēt

Ieteikums gauži vienkāršs: katram autobraucējam vismaz pārsi reizes gadā pārsēsties uz velosipēda un pabraukāt pa koplietošanas ielām, ceļiem.

Kopš pamainīju darba vietu un uz darbu braukāju ar velosipēdu (ir mazliet par tuvu, lai brauktu ar auto, & esmu mazliet par slinku, lai ietu kājām... ;-) ), redzu tās lietas no abām pusēm. Brauxim prātīgi!

209334. viesis 21.augusts 2006 11:23
0 0 Atbildēt

Velosipēdistiem pašiem arī nevajag uzvesties kā kretīniem. Cik reizes nav bijušas situācijas, kad kāds lisopēdists brauc patrotuāru un tad pēkšņi iedomājas braukt pa ielu. Tā rezultātā tiek veikts manevrs un uzbraucot uz ielas neienāk pat prātā paskatīties, vai nebrauc kāda mašīna no mugurpuses. Tāpat notiek ar šķēršļu apbraukšanu. Manevrs parasti tiek izpildīts nerādot nekādas zīmes, un nepaskatoties atpakaļ. Protams, ka tādas extras kā atpakaļskata spoguļus vispār nevienam pedāļspiedim neesmu redzējis.

God. velobraucēji!

Ja reiz Jūs iejūtaties uz ceļa kā pilntiesīgi satiksmes dalībnieki, un prasāt, lai visi ievērotu CSN attiecībā pret Jums, tad esat tik laipni un arī paši sākat skrupulozi ievērot noteikumus. Ticiet man, problēmu būs mazāk.

209336. viesis 21.augusts 2006 11:30
0 0 Atbildēt

Pagriezienu rādīšana vispār ir tāda lieta, ko velosipēdisti nedara gandrīz nekad (kaut gan jādara obligāti - saskaņā ar CSN). Reiz 1 velosipēdists parādīja kreiso pagriezienu. Man no brīnumiem tā žoklis atkārās, ka es viņu palaidu (viņš brauca pa ceļa labo pusi, tātad no manis pa labi, un griezās ap kreisi). Jāatzīmē gan, ka tas bija sportists.

209338. viesis 21.augusts 2006 11:52
0 0 Atbildēt

ikdienaa braucu ar auto, bet ļooooti patiik briivajos briizjos pavizinaaties ar velo, paaris reizes pameegjinaaju pa koplietošanas ielaam....dziivot sagribeejaas ilgaak, vairs nebraucu, naakas savu priecinju pataupiit no vienaam mtb sacensiibaam liidz otraam, jo tik lopiski kaa pa Riigu braukā liela dalja plānprātiņu laikam nebrac nevienaa valstii....ko var ieteikt - cieniet citus un tad pastaav lielaaka iespeeja pašam tapt cienitam.

P.S. mans velonoveerojums peec pavadiitaam 2,5h uz Rīgas ielām, BMW un biezo MB vadiitaaju attieksme bija visnormaalaakaa, vismaz tie atklaati nespiež pie apmales un apbrauc ar pietiekamu rezervi, laikam jau tie kas dziivee ir kaut ko sasnieguši prot uz lietaam skatiities kulturaalaak, paareejo pepelacu iipašniekiem varu ieteikt pieņemties praatiņā un nebuut gariigiem invaliidiem....bet skaidrs ir viens es vairs nebraukšu ar velo pa Rīgas ielām.

209339. viesis 21.augusts 2006 11:53
0 0 Atbildēt

ir notriekts veel viens velosipeedists tikai nezinu dziivs vai mirim man likaas ka bija beigts cela posmaa Strap Reezekni un Kraaslavu

209340. viesis 21.augusts 2006 12:00
0 0 Atbildēt

Nav jau tik traki....ar to ritenbrauksanu...

Ja min pietiekami aatri, netaisa visaadus spaasiigus manevrus, un sarezgjiitaakajos krustojumos kaa peec CSN prasiibaam kaapj nost un stum paari pie rokas, tad ir ok...

kad brauc ar riteni, vajag saprast autovadiitaajus, un otraadi...

Lai gan Riigaa ir maz vietu, uz kurieni nevareetu aizmiit pa trotuaariem un maziem celinjiem..pirms brauc panjem karti un pasties.

Un veel -jaatceras, ka ritens staajas daudz aatraak par masiinu...

209341. viesis 21.augusts 2006 12:00
0 0 Atbildēt

braukaa jau arii visaadi dzeeraaji ar tiem lisapeedistiem, tur nekas nepaliidzees, ne atstarotaaji ne lampinjas.

Man vienreiz pretii brauc velo, pa preteejaas joslas malinju, it kaa viss ok, nekaadu probleemu i buut nevar, bet tad kad esam diezgan tuvu viens otram - shis rauj no preteejaas joslas malas tieshi man purnaa, kaut kaads debiils alkash / pashnaavnieks, vinjam paveicaas ka paspaaju nobremzeet.

209343. viesis 21.augusts 2006 12:05
0 0 Atbildēt

esmo noveerojis, ka vellapeedisti nezina CSN- vairaakas reizes ir naacies izvairiities no jamo nobraukshanas, kad shie shkjeersojushi gaajeeju paareju vai reguleejama krustojuma gaajeeju dalju braucot, kas nav tikpat leeni kaa ejot.

209347. viesis 21.augusts 2006 12:44
0 0 Atbildēt

Ar velosipēdistiem ir tāpat kā ar bojāgājējiem - slīcēju glābšana pirmkārt ir pašu slīcēju rokās.

Galvenais - jo PAMANĀMĀKS būs un jo PROGNOZĒJAMĀK pārvietosies v-pēdists, jo ilgāk dzīvos!

Pričom te ieteikumi autovadītājiem? Vai tiešām šoferīšu pienākums ir apgādāt visus v-pēdistus ar atstarotājiem, lukturīšiem (krāsainā veste ar nebūtu par ļaunu!) un CSN grāmatiņām?

209349. viesis 21.augusts 2006 12:49
0 0 Atbildēt

Man ļoti patīk braukt ar riteni taķu ikdienā es nebraucu, jo negribas sasvīdis darbā ierasties, un sīkie ir jāvadā uz skolu un bērnudārzu. Bez lampinjaam es gribu ieteikt velosipēdistiem nelikt austinjas un neklausīties mūziku, jo tad nedzird, kas notiek apkārt. Aizvakar labu laiku vilkos aiz melomaana (negribēju pīkstināt), kamēr vinš ievēroja mani un nobrauca no ceļa vidus.

209350. viesis 21.augusts 2006 12:53
0 0 Atbildēt

Pats, ck esmu mēģinājis, daudz labprātāk pilsētā izmantoju trotuāru. Pašam drošāk. Ja kāds domā, ka baisā lēkāšana uz krustime - no uz trotuārā - varbūt jā, bet paša āda svarīgāka. Un vēl - kas tu par vellapēdisstu, ja nemāki šādu elementāru triku...

Vēl besī ārā tie, kas zebru pārbrauc ar vellapēdu! Ja izmanto zebru, tad stum savu felleri pats ejot kājām!!! Tā vismaz ir rakstīc CSN.

Vēl pie pašsaglabāšanas instinktu apdalītajiem varētu pieskaitīt tos, kas pa Salu tiltu brauc pa brauktuvi, nevis pa gājēju tuneļiem kādā no tilta pusēm vai arī brauc pa Krasta ielu, neivis pa Krasta ielas lēngaitas joslām...

209351. viesis 21.augusts 2006 12:59
0 0 Atbildēt

nu gan dažam laime, ka vasara iet uz beigām!

pārsēdīšos no sava divriča uz autiņu un papildināšu jūsu autovadītāju rindas; tā teikt, kopā korķī uz Rīgas tiltiem jautrāk :) dažkārt riskēju un pabraucu pa brauktuvi, taču labāk lēnām, brīžam salamājoties ar gājējiem, bet pa trotuāru :)

vispār jau pieklājībai un uzmanībai jābūt no abām pusēm lielākai, bet te jau tad jārunā par kopējo sabiedrības, tsk, autovadītāju pieklājības līmeni, lai nelektu, nepīpinātu, neapdzītu pa katru varīti. švaka mums tā kultūra uz ceļiem, ļoti pat švaka salīdzinoši kaut vai ar kaimiņiem lietuviešiem

209352. viesis 21.augusts 2006 13:02
0 0 Atbildēt

O jaa... par austinjaam toc fakts...nedriikst..

Piipinaat ar pasarg Dievs, nedriikst, jo dazjiem galva ar rokaam griezas sinhroni..

209354. viesis 21.augusts 2006 13:06
0 0 Atbildēt

ir viena lieta, par ko vajadzētu sist jebkuru velopārkāpēju! tā ir braukšana pāri gājēju pārejām!

ja es braucu ar auto pa ielu, un redzu, ka pie pārejas neviena nav, tad nebremzēju. un tad pēkšņi uzrodas īblis uz velo, mauc pāri neskatīdamies pa pāreju un vēl apvainojas, ko šim virsū brauc.

209356. viesis 21.augusts 2006 13:14
0 0 Atbildēt

neaizmirsīsim arī velosipēdstus:

* kuri krustojumus šķērso ievērojot noteikumus - paskatās vai kāds no labās puses nav kāds jāpalaiž, ja iebrauc vienādas nozīmes krustojumā

* ceļu šķērso stumjot riteni, nevis braucot.., tas pats ar gājēju pārejām...

* un galvenais ka neuzskatīsim ka autovadītāji vienmēr ir vainīgi...

209357. viesis 21.augusts 2006 13:15
0 0 Atbildēt

Man te gadiijaas paaris bojaagaajeeju, kuri absoluutaa transaa špagoja paari pa zebru pat uz malu nepaskatiidamies....

Anonimikji-velosipeedists driikst šķeersot zebru brauksus!!!

Un pirms zebraam vienmeer ir jaabuut uzmaniigam!

209358. viesis 21.augusts 2006 13:16
0 0 Atbildēt

Pārvietojoties ar velo cenšos ievērot visus noteikumus, pagriezienus rādu un pēc iespējas stumju pāri zebrai. Reizēm sanāk pārsniegt ātrumu vietās kur ir "30" zīme.

Un visiem, kas te runā par velobraucējiem, kuri neievēro CSN par zebrām utt. Vai Jūs ievērojat visus CSN punktus pārvietojoties ar saviem motorizētajiem rīkiem?

Vēl man nav skaidrs vai tajās vietās kur veloceliņš uz Imantu šķērso ceļa braucamo daļu ir vellis jāstumj vai nē?!

209363. viesis 21.augusts 2006 13:30
0 0 Atbildēt

Mans ieteikums: Uz šosejas, redzot pretimbraucošu riteņbraucēju, viemēr pārkārtoties uz labās nomales pusi, it īpaši, ja pretī brauc arī kāda automašīna. Smago auto šoferi bieži ieslēdz pagriezienu rādītājus, apbraucot riteņbraucējus, tad parasti pretīmbraucošie saprot, ka 'jāpavācas' malā, bet to nu vajadzētu saprast bez speciāla uzaicinājuma. Uz daudzām šosejām joslas platums ir pietiekams, lai pabrauktu garām riteņbraucējam kādu 50-60 cm attālumā, un arī tad, ja nevienam no braucējiem netrīc rokas. Ja pretīmbraucošie bez domāšanas palaistu riteņbraucējus apbraucošos auto, būtu novērstas daudzas avārijas situācijas.

209365. viesis 21.augusts 2006 13:38
0 0 Atbildēt

bet par Salu tilta tuneļiem - kaut kā daudzi ļautiņi nemaz nezin par tādiem. Pats ar draugiem runāju, stāstu, ka zem Salu tilta forši iet un braukt ar velo, bet šamie netic, ka tur tādi trotuāri pa leju iet...

209366. viesis 21.augusts 2006 13:40
0 0 Atbildēt

velosipēdists drīkst šķērsot zebru braukšus tikai tad, ja viņš pārvietojas perpendikulāri zebrai

209368. viesis 21.augusts 2006 13:50
0 0 Atbildēt

iisteniibaa labs jautaajums- kuraa vietaa CSN rakstiits, ka velosipeedists nedriikst shkjeersot gaajeeju paareju braucot ar velo? es kaut kaa aatrumaa neatradu.

un veel CSN staav rakstiits, ka nogriezhoties krustaa ir jaapalaizh gan gaajeeji gan velo- pilniigs sviests, cik mashiinas izbrauks krustojumu, ka naaksies uzmaniigi veerot apkaartni, vai pa ietvi krustojumaam uz kaadiem 40km/h netuvojas pashnaavnieks?

209369. viesis 21.augusts 2006 14:02
0 0 Atbildēt

gadiijums iz manas velobrauceeja pieredzes - bij visi pienaakoshie atstarotaaji, lampinjas uz ritenja. atstatoraaji arii uz bikseem un uz velokurpeem.

braucu pa ielu. bij vakars, dega ielas apgaismojums.

tuvojos krustojumam, man bij jaabrauc taisni. nedziivoju pirmo dienu uz shiis zemes, paskatiijos atpakalj, vai kaada mashiina netaisaas griezties pa labi. nevienai nebij iesleegts pagrieziens.

un tomeer - kaa biju krustojumaa, taa viena mashiina iegrieza man priekshaa.

tanii reizee sabremzeejos, nekas nenotika.

tak kaadu laiku ieprieksh liidziigaa situaacijaa viens iegrieza priekshaa tik tuvu, ka es uzlidoju gaisaa, nolidoju atpakalj uz asfalta un kaadu laiku paliku tur guljam.

autovadiitaajs pabrauca gabalu taalaak, apstaajaas, sagaidiija [mashiinaa seezhot], ka man izdevaas piecelties un aizbrauca taalaak. toreiz bij gauzaam zheel, ka nebij neviena akmenja tuvumaa...

209370. viesis 21.augusts 2006 14:07
0 0 Atbildēt

Vilkam, Anonimikim

1.19. gājējs − persona, kas pārvietojas pa ceļu kājām vai invalīdu ratiņos, stumj velosipēdu, mopēdu, motociklu, velk (stumj) ragaviņas, bērnu ratiņus vai

invalīdu ratiņus u.tml.

...

1.21. gājēju pāreja − brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 530. un 531.ceļa zīmi un (vai) 931.ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

209372. viesis 21.augusts 2006 14:13
0 0 Atbildēt

Reto-

Ar CSN ir taa-kas nav aizliegts, tas ir atlauts..

Tad saki man -kur ir rakstiits, ka paarbraucot paari ar velosipeedu pa gaajeeju paareju , es kaut ko paarkaapju:?:?:?

Trotuaari arii ir paredzeeti gaajeejiem, bet redz ka pa vinjiem driikst braukt ij ar riteni, ij ar mopeedu liidz 50 ccm, kas ir juridiski pieliidzinaats velosipeedam

Un kam es trauceeju un ko paarkaapju, ja braucu ar velo paari par paareju:?:?:?

Kapeec man pie katra krustojuma buutu jaalien uz brauktuves, taadeejaadi saasinot satiksmes drosiibu:?:?:?

209373. viesis 21.augusts 2006 14:15
0 0 Atbildēt

Pēc savas pieredzes gan nevarētu sūdzēties par autovadītājiem! Braukšana kopā ar automašīnām pati no sevis ir ekstrēms pasākums, kas uzdzen adrenalīnu un nekatram tas ikdienā tīk! Bet par pāris cilvēciņiem kas neizjūt tieksmi dalīties ar ceļu, vispār nav ko runāt!

209376. viesis 21.augusts 2006 14:26
0 0 Atbildēt

Jebkurš var veikt eksperimentu: parasti, braucot ar velo, un pagriežot galvu atpakaļ, lai paskatītos uz atpakaļ, velosipēds novirzās no sākotnējās trajektorijas pat līdz metram uz to pusi, uz kuru tiek pagriezta galva. Secinājumi 1) ne 20-30 cm, bet iespēju robežās 2 metri ir jābūt attālumam, apbraucot. 2) velosipēdistam negrozīties pārāk, bet sekot uz aizmuguri ar acu kaktiņiem. Vai vēl labāk lietot tādu sen aizmirstu ierīci kā spogulis.

209381. viesis 21.augusts 2006 14:47
0 0 Atbildēt

kaa es miilu iecietiigos latvijas vadiitaajus, kas velo vienmeer apbrauc ar pieklaajiigu intervaalu! iipashsh sveiciens cuukmeniem ar dzeltenu kravas auto ar evakuatora platformu, uz kura pa pleskavas shoseju veda jeep cherokee no mazozolu machiem, pierms pabraukt man garaam 30cm attaalumaa veel tika draudziigi uztaureets, un gabalu veelaak izmesta 1.5l 'limonaades' pudele; puishi, juus vienkaarshi esat dieviigi, ja buutu aptauja par gada p|daru, es par jums nobalsotu, goda vaards! un arii tam tumshaa opel vectra B vadiitaajam, kas apdzenot izlikaas neredzam pretiimbraucoshu velo, noveelu visu to labaako. kaut katrs vadiitaajs buutu tik saprotoshss kaa juus

209382. viesis 21.augusts 2006 14:48
0 0 Atbildēt

Ozz

- Pirmkārt

1.26. mopēds – divriteņu, trīsriteņu vai četrriteņu transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums ir mazāks par 50 cm3 un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 km/h;

...

1.50. velosipēds − transportlīdzeklis, kuru ar savu muskuļu spēku virza cilvēks, kas atrodas uz tā (izņemot invalīdu ratiņus);

...

224. Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt .... Netraucējot gājējus, atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem – arī pa ietvi.

- Otrkārt

Pārkāp Tu CSN, traucē a-vadītājiem.

- Treškārt

Tev nav jālien uz brauktuves, bet jākāpj nost no v-pēda un tas jāstumj pāri pārejai.

- Secinājumi

Tu esi tipisks v-pēdists, kurš kādreiz kautko ir dzirdējis pār tādiem CSN bet nav papūlējies tos pat izlasīt, kur nu vēl ievērot! Vienkāršāk taču ir haotiski nēsāties pa ielām un bārstīt gudrības par "juridiski pielīdzinātiem" mopēdiem.

Redam:

Kādi gan ieteikumi varētu būt šitādu umņiku "sargāšanai" pret viņu pašu gribu?

209385. viesis 21.augusts 2006 14:54
0 0 Atbildēt

lai šajā lietā kaut kas mainītos, ir Latvijā jānomainās kādām piecām paaudzēm, jo naids pret velpedistu no a-vadītāju puses vienkārši nav izmērojams...

209386. viesis 21.augusts 2006 14:55
0 0 Atbildēt

>> Vot par shitaadaam izdariibaam es viniem liktu maksat krietnus sodus un konfisceetu cisku drilli! Noteikumos tachu ir skaidri un gaishi chorno po belomu rakstits- velopisti brauc viena rinda gar celja malu!

209387. viesis 21.augusts 2006 14:56
0 0 Atbildēt

pasham uz richuka ir bijusi gana laba pieredze - ja nenjem veera to reizi kad kopaa ar gaajeeju pulcinju skjersoju gaajeeju paareeju un mani uz kapota uzlika....

patiik shoferiishi kas uzskata ka esi tikpat pilntiesiigs un pat palaizh riiikoojoties peec labaas rokas principa.

pats shameejos vnm laizhu, jo nevar jau arii zinaat, ko shie dariis - -albaak palaizhu.

visvairaak patiik veerot velokurjerus - vot tiem ir iekshaa...

209390. viesis 21.augusts 2006 15:05
0 0 Atbildēt

Velokurjeri ir gana spēcīgi un rūdīti, lai varētu iekļauties satiksmes plūsmā.

Tie tā teikt ir īsti profi, kas ar kājām un galvu pelna sev naudu...

Visvairāk mani tracina tie, kas sevi iedomājas tik pat trenētiem esam...

Kad man jākāpj uz lisopēda es izvēlos trotuārus un maršrutus, kuros ir maz gājēju...

Man pat nav ienācis prātā ar felleri braukt pa Krasta ielas ātrgaitas brauktuvi, pa Salu tilta augšpusi, Biķernieku mežā pa brauktuvi... Ir jāpadomā reizēm ar galvu, ko pats dari.

Un iedomāties, ka autovadītājs tevi pamanīs uz fellera, kad tu tuvosies pilnā cukā (20-30 km/h) tieši perpendikulāri zebrai, lai to šķērsotu ir pilnīgs absurds...

209396. viesis 21.augusts 2006 15:54
0 0 Atbildēt

Reto, atslaabsti, un nopeerc sev velosipeedu, nobrauc tuukstoti kilometru pa pilseetu 3 meenesu laikaa, un tad saac filozofeet...

Ko lai dara, ja man dziivot gribaas, kur trolejbusi spiezh no brauktuves nost, bet man ik peec 10 metriem jaakaapj no ritenja, lai Retopraat leģītiimi skjeersotu gaajeeju paareju aka krustojumu, aka brauktuvju sadaliisanos...

209397. viesis 21.augusts 2006 16:02
0 0 Atbildēt

Klau Ozz, ja paņem Tevi uz kapota uz gājēju pārejas mašīna, bet tu esi bijis UZ fellera, nevis viņu stūmis, tad ne tikai bojāc, bet vainīgs būsi pac.

Normāls pašsaglabāšanās instingts tevī laikam ir pazudis. Es arī braukāju reizēm ar felleri pa pilsētu un saprotu to, ka 12,7 kg fellera man starp kājām nav tas pats, kas > 1100 kg apkārt braucējam.

Saprotu, ka ir strikti noteiktas velobraucēja tiesības, es tās respektēju, bet braukšanu pa 2. joslu uz Krastenes, GĀJĒJU pārejas pekšņu šķērsošanu uz fellera (nevar paredzēt, kad kāds ar > 20 km/h pēkšņi tos šķērsos) un citas štellītes neatbalstu. Var mierīgi aizbraukt visur nepakļaujot nevajadzīgam riskam sevi un pārējos. Laikam Tev bikuc sakāpis galvā.

209398. viesis 21.augusts 2006 16:12
0 0 Atbildēt

Nevajag jau tik ļoti saspringt pa to noteikumu (ne)ievērošanu, ja kāds atsaldēts velocilvēks pārlido pāri zebrai nebremzējot vēl nenozīmē, ka visi tādi.

Pa centru vizinos katru dienu un pa braucamo daļu, atskaitot īpašus autoindivīdus, nekādas nopietnas problēmas nav bijis. Kad sākumā braucu tikai pa ietvi bija vairāk saķeršanos ar gājējiem par pareizas pārvietošanās tēmu.

Un tiek kas velkās pa vienīgo veloceliņu Rīgā visā ceļa platumā ir @#$%^.

209399. viesis 21.augusts 2006 16:23
0 0 Atbildēt

Kamēr velosipēdisti brauks pāri krustojumam uz sarkanās es viņus necienīšu !!!! :(

209400. viesis 21.augusts 2006 16:26
0 0 Atbildēt

Visi jau tā nedara, bet ir liela daļa, kam sakāpis galvā...

209401. viesis 21.augusts 2006 16:32
0 0 Atbildēt

Da nomierinaas juus...

Gaajeju paareja noziimee zebra arii pie luksoforiem...un sajaa jautaajumaa esmu strikts...paari braucam par zaljo, deg sarkanais-staavam...

Un saprotams, ka speelites ar bistamiem manevriem arii neatlaujos...

209403. viesis 21.augusts 2006 16:42
0 0 Atbildēt

209385. viesis 21.08.2006 14:54 - pilnībā piekrītu. dažkārt jau uznāk dusmas arī uz velosipēdistiem, bet autobraucēji ar savu aggresivitāti kaitina daudz vairāk, ka tik kādam uztaurēt, apdzīt, apbraukt. jāņem vērā, ka liela daļa velosipēdistu arī ir autobraucēji, kas vasarā dārgajiem kolēģiem atvieglo pārvietošanos, samazinot korķus, jā un arī nepiesmirdina Rīgu ar atgāzēm. Ja vēl RD ne tikai domātu, bet kaut ko arī darītu, lai cilvēki pārvietotos ar velosipēdiem. vai tad grūti sataisīt ietvēm normālas apmales, lai nav jāizvēlas braukt pa brauktuvi. Vai atseviķās vietās gan uz ielām, gan trotuāriem nevar izkrāsot velosipēdistiem domātas brauktuves? piemēram, uz akmens tilta lieliski varētu savietoties gan gājēji, gan braucēji, bet tagad tur ņigu ņagu viens otru lamā.

209408. viesis 21.augusts 2006 18:14
0 0 Atbildēt

Vienīgais, ko Ozz ievēro, ir sarkanā gaisma! Vajadzētu speciāli viņam gājēju pārejas krāsot nevis ar baltām, bet sarkanām strīpām, JO VELO BRAUCĒJAM IR JĀIEVĒRO VISI, NEVIS VIENS CSDD NOTEIKUMS.

Pietiek jau ar tantiņām , kuras neskatoties lec uz pārejām, tagad jāzīlē, kurš riteņbraucējs ir līdzīgs OZZZZ!

Bilde, ko OZZ ir ielicis izsaka visu.

209416. viesis 21.augusts 2006 21:23
0 0 Atbildēt

Nu pāris reizes pats esmu uztaurējis riteņbraucējiem, tos apdzenot - vismaz garantija, ka nobīsies un pa labi nogriezīs, bet diez vai pa kreisi.

Padomju laikā kārtoju tiesības uz divriteni, un pēc tā laika noteikumiem bija vieglāk visiem. Divas joslas vienā virzienā, braucot šķērsot bija aizliegts - tikai stumjot gājējiem paredzētās vietās. Tāpat nedrīkstēja pa ietvēm brukt - nebija arī pārsteigumi no šīs puses.

Tagad vajadzētu sodīt pēc kārtas visus riteņbraucējus, kas bet ķiveres un atstarotājiem brauc - vismaz samazinātos nāvinieku skaits.

209418. viesis 21.augusts 2006 21:46
0 0 Atbildēt

Pats esmu abu pārvietošanās līdzekļu lietotājs un esmu ievērojis ka viena daļa autovadītāju uz skumjajiem minējiem maigi izsakoties liek mīksto. Es viņiem ieteiktu parunāties ar kādu cilvēku kurš ir kādreiz kādu beigtu padarījis viņu notriecot ar mašīnu, ticiet man neviens to negrib pieredzēt.

209419. viesis 21.augusts 2006 22:05
0 0 Atbildēt

Esmu strādājis par profesionālu šoferi Rīgā,esmu kāvies ar šoferiem ,kuri mani kā riteņbraucēju cerēja iznīdēt un esmu ar riteni cietis arī avārijā, kur daži iedomājās ka drīkst apstāties zem estakādēm,kur papildus uzstādīta zīme apstāties aizliegts,pašam gadījies gandrīz notriekt vienu,tikai laimīgas sagadīšanās pēc nenotika.Lietoju gan atstarojošu apģērbu gan gaismas ķermeņus.Bet sagaidīt respectu no citiem vadītājiem grūti,jo vienu besī ka tu izskaties līdzīgs mentam,otram tava spuldzīte pa spožu,trešam vienkārši sūdīga darbadiena un tad nu traucē visi pēc kārtas.Vienmēr ir divas taisnības,ja mēģinam salīdzināt auto-velo.Bet vienu varu teikt noteikti,kamēr nebūs atsevišķas joslas vai normāli veloceliņi,nevis tā parodija uz Imantu,tikmēr arī viens otru ienīdīs.P.s.Latvijā kopumā satiksmes noteikumi lielākajai daļai ir pie kājas,sākot jau ar pašu policiju.

209422. viesis 22.augusts 2006 0:31
0 0 Atbildēt

Kā kaķis Leopolds teica:Rebjata, budim žit družna.

209433. viesis 22.augusts 2006 8:35
0 0 Atbildēt

Kāpēc lielākā daļa velosipēdistu atļaujas šķērsot pie sarkanās gaismas, cik es zinu tas ir aizliegts.....

209445. viesis 22.augusts 2006 9:07
0 0 Atbildēt

to 209433: taapeec, ka pie sarkanaas var pabraukt garaam visaam mashiinaam, kas tevi pirmstam apdzina, un tas forshi uzlabo omu. paarseedies uz velo un shkjeerso pie kuras gaismas gribi, nevis uzdod stulbus jautaajumus

209480. viesis 22.augusts 2006 9:45
0 0 Atbildēt

tā kā esmu abu šo pārvietošānās līdzekļu vadītājs jūtos tiesīgs izteikties. taisnību šeit sameklēt ir bezcerīgi - varu pateikt to ka bezkaunīgi, pārdroši, un visādi citādi negatīvi eksemplāri ir sastopai abās šajās nometnēs. cik es zinu lielākā daļa velosipēdistu kuri braukā regulāri ir visai godīgi un tos pārkāpumus par kuriem jūs te cepjaties visbiežāk izraisa "svētdienieki" - uzsēžās vienreiz nedēļā uz velo un jūtās baigie "kingi". diemžēl ar auto vadītājiem ir daudz skumīgāk. es pat nevaru saskaitīt reizes kad esmu sabremzējis pāris cm no mašīnas....visbiežāk auto vadītājiem ir pilnīgs pof*g pa to ka velosipēdists brauc pa galveno ielu, bet viņš taisās nogriezties/uzgriezties no tās. lieki teikt ka pa sarkano gaismu nebraucu kā arī citus noteikumus nepārkāpju. brīžiem vislielākā dusma parauj pa to ka tu mochii kāpinājumu ar ātrumu 50 - 60 un tevi apdzen un tūlīt priekšā nobremzē, jo lūk vajag izkāpt..kultūras un cieņas diemžēl nekādas. vienīgias pozitīvais ir tas ka pēdējā laikā šādi eksemplāri ir palikuši mazāk, vismaz es tik daudz nesastapjos ar tādiem. starp citu vienam otram lecīgam autovadītājam savā laikā esmu arī iedevis pa ķirbi un izsitis kādu miglinieki, jo šis pēc tā ka bija man nogiezis priekšā un es ielidoju viņam sānos cēla pretenzijas par sabuktēto sānu un noskrāpēto krāsu....tā l°oha prāt jau nekas ka mans priekšējais rats un dakša maksāja pāris reizes vairak kā viņa šrota sāns.

jāciena vieniem otri un viss būs ok.

209512. viesis 22.augusts 2006 11:28
0 0 Atbildēt

Tā kā man ir pietiekams stāžs gan velo, gan auto braukšanā, līdz šim problēmas ir radušās tikai gadījumos, kad man ir galvenais, bet autobraucējam "stiprāki bleķi". Reāli tas gan ir beidzies ar viena vai otra sabremzēšanos, bet visumā nekas bīstams. Es vienkārši neesmu tik labā situācijā, lai na ļetu pierādītu savu taisnību :( Bet bīstamība parādās tad, kad gribas patrakot :) Ne vienam vien autobraucējam esmu pakutinājis nervus, bet normas robežās, jo, atgādināšu vēlreis, man ir pietiekami liela pieredze braucot ar auto (~10 gadi), lai es ātri spētu novērtēt auto kustību un viegli izšmaukt starp tiem.

Problēma sākas tad, kad uz ceļa parādās velopēdists (mopēdists), kas nav braucis ar auto. Kaut gan, arī ar gājējiem ir tas pats. Nu ko, secinājums viens - ar vellopēdu uz ielas drīkst rādīties, ja ir ne mazāk kā 2 gadi aktīvs stāžs baukšanā ar autiņu :P

m

209631. viesis 23.augusts 2006 16:34
0 0 Atbildēt

Visnepatīkamākais ir tas, ka velosipēdisti mēdz pārbraukt ielu pa gājēju pāreju, iedomājoties, ka tajā brīdī viņam ir gājēju tiesības. Nenāktu par skādi atcerēties, ka tādā gadījumā būtu jāstumj velo pie rokas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti