Atlīdzību prasībās izmaksāts par gandrīz 40% vairāk 13

 
24.augusts 2006 8:38

Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem 2006.gada pirmajā pusgadā apdrošināšanas sabiedrībām piekritušo atlīdzību prasības sastāda 9,5 miljonus latu, kas ir par 39% vairāk nekā tādā pašā laika periodā pērn. Savukārt šajā laika posmā OCTA polises izsniegtas 12,2 milj. latu apmērā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Arvien vēl turpinās iepriekšējos gados novērotā tendence apdrošinātāju izmaksāto atlīdzību summām palielināties straujāk par nopelnīto prēmiju apjomu. Salīdzinot šī pusgada datus ar iepriekšējā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, redzams, ka nopelnīto prēmiju apmērs ir palielinājies par 4%, tomēr izmaksāto atlīdzību pieaugums bijis ievērojami lielāks – gandrīz 40%. Turklāt par 14% palielinājies arī vidējās izmaksas lielums, sasniedzot 479,89 latus.

Izvērtējot pirmo pusgadu, var teikt, ka OCTA tirgus turpina pakāpeniski, bet stabili attīstīties. Neskatoties uz pieaugošo inflāciju, apdrošinātāji spējuši samazināt savus administratīvos izdevumus par vairāk nekā miljonu latu, uzlabojot polišu izplatīšanas tīkla darbību, samazinot līdzekļus klientu piesaistei.

Tomēr apdrošinātāju sniegtie dati liecina, ka arī šogad OCTA apdrošināšanas nozare strādā ar zaudējumiem. Kopš iestāšanās ES obligāta prasība apdrošinātājiem ir katras polises pārapdrošināšana, kura no kopējā pārdoto OCTA polišu apjoma jau veido 12,03%.

Apdrošinātājiem jārēķinās arī ar lielākām izmaksām un lielāku vidējo atlīdzību, ko veicina inflācija un pastāvošā tendence, ka arvien vairāk cilvēku izvēlas iegādāties jaunus spēkratus, kuru remonts un rezerves daļu izmaksas ir ievērojami augstākas.”

Saskaņoto paziņojumu izmantošana ievērojami pieaugusi

2006.gada pirmajā pusgadā no visiem reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem 47% reģistrēti, aizpildot saskaņoto paziņojumu. Salīdzinot ar 2005.gada pirmā pusgada rādītājiem, saskaņoto paziņojumu izmantošanas skaits pieaudzis 7,9 reizes.

Juris Stengrevics: „Transportlīdzekļu vadītāji arvien aktīvāk aizpilda saskaņotos paziņojumus maznozīmīgos ceļu satiksmes negadījumos. Statistika liecina, ka jau kopš pērnā gada rudens ceļu satiksmes negadījumi, kas noformēti uz saskaņoto paziņojumu pamata, ir robežās no 44-50%. Tie ir ļoti atzīstami rezultāti, kas sasniegti īsā laika posmā. Faktiski šobrīd saskaņoto paziņojumu skaits ir sasniedzis to līmeni, kad to īpatsvars kopējā negadījumu bilancē vairs īpaši nevar palielināties.”

Saskaņoto paziņojumu izmantošana paredzēta tikai gadījumos, kad ceļu satiksmes negadījumā iesaistīti divi transportlīdzekļi, nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt.

Sūdzību skaits niecīgs

LTAB saņemto sūdzību skaitam ir tendence ar katru gadu samazināties. Šogad iesniegtas 92 sūdzības, kas veido līdz šim zemāko īpatsvaru no visu apdrošināšanas gadījumu skaita – vien 0,5%. No visām sūdzībām tikai 14 gadījumos atzīts, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums bijis nepamatots.

Juris Stengrevics: „Vērtējot sūdzību skaitu pa gadiem ir redzams, ka sūdzību īpatsvars, kuras izskatot atzīts, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums ir nepamatots, ir bijis robežās no 0,2% līdz 0,4%. Tas ir niecīgs skaits no visiem apdrošināšanas gadījumiem, kas liecina, ka kopumā situācija šai jomā ir vērtējama kā pozitīva.”

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB)
valdes priekšsēdētājs

Informāciju sagatavoja:
LTAB sabiedrisko attiecību konsultante
Inese Ozoliņa

 
Visi komentāri
 
209706. viesis 24.augusts 2006 12:30
0 0 Atbildēt

Kārtējā rafinētā patērētāju "sagatavošana" iespējamajam cenu pieaugumam. Un kā parasti šitajos šausmu stāstos netiek pieminēta apdrošinātāju peļņa... ;)

209712. viesis 24.augusts 2006 13:27
0 0 Atbildēt

Ja Storms kaut ko kaut minimāli saprastu par apdrošināšanu, tad zinātu, ka OCTA peļņu nevienam apdrošinātājam praktiski nenes:)

209715. viesis 24.augusts 2006 13:39
0 0 Atbildēt

Peļņu viņa nenes, vienīgi piesaista klientus, un veido zināmu naudas apgrozījumu, bet ieņēmumu - izdevumu bilance tīri OCTA parasti grozās uz 0, ja ne vēl mīnusos.

209722. viesis 24.augusts 2006 15:27
0 0 Atbildēt

12,2 -9,5 = 2,7 miljoni, gribat teikt ka to visu apēd administratīvie izdevumi un peļņa ir 0, tā neko :0

209726. viesis 24.augusts 2006 16:05
0 0 Atbildēt

12.2-1.46(atskatiījumi pārapdrošinātājam)-1.2(aģenti un DUSi par velti nestrādā)-9.5 atlīdzības=rezultāts ~0

EdMonton

209727. viesis 24.augusts 2006 16:08
0 0 Atbildēt

Vēl nepieskaitīju administratīvos isdevumus, datu bāzu uzturēšana, izmaksu lietu administrēšana, viss pārējais - šobrīd pa mīnusiem iet.

EdMonton

209730. viesis 24.augusts 2006 16:37
0 0 Atbildēt

Ooo, labie onkuli vel piemaksa klientiem lai tie varetu braukat pa musu celiem ar OCTA kabata. Pashiem njirga nenak?

209744. viesis 24.augusts 2006 19:08
0 0 Atbildēt

vnk nau veerts iet un suudzeeties un ja kaadai kompaanijai k.kas ir nerentabls tad luudzu- pametiet sho biznesu..

209857. viesis 26.augusts 2006 17:25
0 0 Atbildēt

Apdrošinātājiem Latvijā vidēji peļņa esot ~20%. Tas ir kopā ar visām nerentablajām sfērām, kā veselības aprošināšana. Pasaulē norma ir, ka apdrošinātājiem peļņa ir ~0%, jo apdrošinātājiem ir milzīgi apgrozāmie līdzekļi, no kuriem gadā 5-7% tiek uztaisīts. No tā arī dzīvo. Bet Latvijā peļņa ir baisi liela. Man jau nav žēl, bet tad nevajag stāstīt, kādi viņi ir nabadziņi.

209880. viesis 28.augusts 2006 10:31
0 0 Atbildēt

eu, viesi

ko nozīmē "piesaista klientus"???

tu toč pats tam tici ko saki? vai tu iedomājies, ka ja es nopērku pareksa OCTU kautkādā srjanajā statoilā, tad es uz pareksu uzreiz skriešu apdirsināt arī savu dzīvību????

tikai lai nedriš, ka OCTA ir mīnusos.... ja tā būtu, tad ik pa brīdim šajā tirgū nemēģinātu iespraukties visādi ifi un sesaami :D:D:D

vēl viens jautājums - kāpēc aģentiem (DUSiem uc) tiek maksāti gandrīz 10% no polises cenas

uzprasās muļķigs jautājums - kāpēc pusi no tā nevar iedot kautvai klientam uzreiz? tad otra puse būtu peļņa, tā vietā lai barotu starpniekus :D:D:D

209892. viesis 28.augusts 2006 13:44
0 0 Atbildēt

Neticās, ka OCTA varētu radīt apdrošinātājiem zaudējumus. Grīzāk, notiek gatavošanās kādai akcijai, lai visi autovadītāji skrietu pirkt OCTA polises jau gadu uz priekšu....? Reāli, ja var ticēt CSDD statistikai, uz ceļiem , ar izietu TA OFICIALI ripinās vidēji kāds pusmiljons braucamo - smagos,bussus un tramvajus ieskaitot. Nu, varbūt, 1/4 no visiem izbrauc tikai brīvdienās, liela daļa rulzē tikai vasaras sezonās. Bet OCTA polises takš tas minimālais pusmiljons braucēju pērk jebkurā gadījumā. Un naudas ziņā tā summiņa var būt itin solīda. Nav jau nu gan ko gausties apdrošinātājiem par grūto dzīvi. Drīzāk, visiem apdrošinātājiem kopā būtu jāizveido kopēji racionali klerku-ekspertu biroji, lai samazinātu pašreizējos lielos administratīvos izdevumus, kas drīzāk vērtējama kā pašu neizdarība.

209893. viesis 28.augusts 2006 13:46
0 0 Atbildēt

Neticās, ka OCTA varētu radīt apdrošinātājiem zaudējumus. Grīzāk, notiek gatavošanās kādai akcijai, lai visi autovadītāji skrietu pirkt OCTA polises jau gadu uz priekšu....? Reāli, ja var ticēt CSDD statistikai, uz ceļiem , ar izietu TA OFICIALI ripinās vidēji kāds pusmiljons braucamo - smagos,bussus un tramvajus ieskaitot. Nu, varbūt, 1/4 no visiem izbrauc tikai brīvdienās, liela daļa rulzē tikai vasaras sezonās. Bet OCTA polises takš tas minimālais pusmiljons braucēju pērk jebkurā gadījumā. Un naudas ziņā tā summiņa var būt itin solīda. Nav jau nu gan ko gausties apdrošinātājiem par grūto dzīvi. Drīzāk, visiem apdrošinātājiem kopā būtu jāizveido kopēji racionali klerku-ekspertu biroji, lai samazinātu pašreizējos lielos atīvos izdevumus, kas drīzāk vērtējama kā pašu neizdarība.

210256. viesis 4.septembris 2006 10:08
0 0 Atbildēt

vēl viens jautājums - kāpēc aģentiem (DUSiem uc) tiek maksāti gandrīz 10% no polises cenas

uzprasās muļķigs jautājums - kāpēc pusi no tā nevar iedot kautvai klientam uzreiz? tad otra puse būtu peļņa, tā vietā lai barotu starpniekus.

tu būtu gatavs pirkt polisi, konkrētā Rīgas vietā līdz plkst.17.00?

kādi tik te dauņi neraksta komentārus! ībļi!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 14

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti