(!) CSDD atsāk kampaņu «Piesprādzē! Neriskē!» 15

 
28.augusts 2006 10:55

Pirmdien, 28. augustā, atsāksies ceļu satiksmes drošības kampaņa „Piesprādzē! Neriskē!”, kas turpināsies divas nedēļas. Vasara tuvojas beigām, un bērni pavisam drīz atkal uzsāks savas bērnudārza un skolas gaitas. Kampaņas mērķis ir atgādināt par drošības jostu, sēdeklīšu un paliktņu lietošanu un samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo un ievainoto skaitu.

Diemžēl statistika vēl joprojām nav iepriecinoša, jo 2006. gada pirmajos sešos mēnešos bojā gājuši 2 un ievainoti 112 bērni – pasažieri (2005. gada statistika šajā pašā laikā bija 4 bojā gājušie un 101 ievainotais).

Piespradze.jpgGalvenie kampaņas pasākumi norisināsies jaunā mācību gada pirmajā dienā – 1. septembrī. Bruņnesis Robis kopā ar saviem palīgiem viesosies Rīgas Teikas vidusskolā un Rīgas 49. vidusskolā. Robis, Valsts policijas pārstāvji un „Hansa Līzings” Ceļu skola vadīs pirmo Satiksmes drošības stundu, kurā atgādinās bērniem galvenos satiksmes noteikumus, kas jāievēro, atrodoties uz ielas vai braucot mašīnā.

Kampaņas laikā Valsts policija visā Latvijā veiks pastiprinātu kontroli pie skolām un bērnudārziem. Viņi pārbaudīs, vai mazie pasažieri ir piesprādzējušies un dalīs bērniem jau pazīstamo rotaļlietu - Bruņnesi Robi, kā arī informatīvi izglītojošos bukletus.

Vienlaicīgi ar kampaņu ir sagatavoti grozījumi likumdošanā. Patlaban par nepiesprādzēšanos tiek izteikts brīdinājums vai uzlikts naudas sods 10 latu apmērā. Jaunnedēļ valdībā tiks iesniegtas izmaiņas Ministru kabineta noteikumos. Grozījumos ir paredzēts - ja autovadītājs nav piesprādzējies, viņš saņem 1 uzskaites punktu un 10 latu lielu naudas sodu, bet, ja pasažieris- bērns nav piesprādzēts – 2 uzskaites punkti un 10 latu sods autovadītājam. Ja vadītājs ir piesprādzējies, bet pasažieris (izņemot bērnu) nav piesprādzējies, abus soda ar administratīvo sodu.

Atgādinām, ka kampaņa „Piesprādzē! Neriskē!” veiksmīgi startēja vasaras sākumā, kad notika plaši Ceļu policijas reidi un dažādi pasākumi ar Robja piedalīšanos. Pirms un pēc kampaņas veica aptauju, un tās rezultāti liecina, ka pēc kampaņas mašīnās piesprādzēto bērnu skaits ir pieaudzis – 90.4% bērnu uzskata, ka vienmēr jālieto drošības jostas. Iegūtie dati parāda arī to, ka ievērojami ir palielinājusies drošības jostu lietošana - īpaši aizmugurējos sēdekļos, kas līdz šim daudziem nelikās kā obligāta prasība, tā ir pieaugusi no 24% līdz 36%.

CSDD, Sabiedrisko attiecību daļa
 
Visi komentāri
 
209882. viesis 28.augusts 2006 12:19
0 0 Atbildēt

kaapee tik maza soda nauda pa nepiespreaadzeetu beernu? man domaat, vajag pacelt liidz kaadiem 50 ls vismaz, jp tie 10 ls un 2 soda punkti jau nekas liels nav, un njemot veeraa to,ka iespeejas uzrauties par siksnaam ir nesaliidzinaami mazaakas, nekaa, teiksim, par aatrumu, neviens seviskji pa to nesatrauksies,imho...

209888. viesis 28.augusts 2006 13:23
0 0 Atbildēt

domāju, ka šādas kampaņas nedos cerēto rezultātu. Ja cilvēks ir dumjš vai dumjš komplektā ar santīmpi(sh)anu, tad vienalga vadās savu bēbi klēpī... Ir man te rados reāli piemēri :(

209889. viesis 28.augusts 2006 13:24
0 0 Atbildēt

cilvēkam, kam smadzeņpods kaut cik domā, bez visas kampaņas nopirks sēdeklīti un sasprādzēs, kā vajag :) Tas pats ar lielākiem bērniem.

209897. viesis 28.augusts 2006 13:58
0 0 Atbildēt

Ta es te un vēl TVNET / AUTO lasu komentārus un brīnos:

1) kur Jūs tos mierīgos bērnus ņemat, kuri vienmēr var stundām nosēdēt autiņā :D;

2) punktu sistēmas sākotnējais mērķis bija novērst atkārtotus pārkāpumus visiem satiksmes dalībniekiem bīstamos jautājumos - tagad jau to taisās piemērot par bērnu un aizmugurējo sēdētāju sprādzēšanu - kas tad būs nākamais, kur šito plāksteri "uzlīmēs"? :O;

3) imho - pilsētas satiksme nav tik bīstama, lai tas bērns vai aizmugurē sēdošais būtu vienmēr "jāšnallē", ok, CSN to prasa un par neievērošanu sods jau ir! Tad ko vēl grib no vadītāja - lai neseko ceļu situācijai, bet vislaik skatās spogulītī - ir aizmugure sasprādzēta vai nav - nekādi tas satiksmes drošību neuzlabo !!! :)

209899. viesis 28.augusts 2006 14:17
0 0 Atbildēt

Nav te nekādi dižie sodi vajadzīgi. Tā tomēr ir galvenokārt paša (ģimenes) drošiba. Ar piečuku vajadzētu pietikt. Vien dēļ tā, lai daļēji novērstu gadījumus, kad frontālas sadursmes brīdī nepiesprādzēts bērns izlido caur priekšējo stiklu un ar galvu nogalina cilvēkus pretī esošajā auto. Bet šādi gadījumi gan jau ir salīdzinoši maz.

Cilvēkam, kam galva uz pleciem, sīcis būs piesprādzēts arī līdz veikalam aizbraucot. Bet, ja nu mazais sāk niķoties un vienīgais veids ir viņu paņemt uz rokām, tad te jau nu vecākiem pašiem jānovērtē situācijas bīstamība.

Uzskatu, ka galvenokārt vajag veikt izskaidrojošas kampaņas, nevis draudēt ar sodiem. Sodīt vajag tos, kas tiešā veidā apdraud līdzcilvēkus.

Kaut vai, vēlreiz atgādināšanai viens sens piemērs. Vadītājs viens brauc tumšā, lietainā, aukstā laikā garām autobusa pieturai. Viņu stopē meitene ar mazu raudošu nosalušu bērneli uz rokām. Vadītājam ir gan galva, gan sirds, bet nav sēdekīša.... Nu, ko tagad ? Paņemt vai atstāt ? ... A, ments jau nedomās ar galvu, kad šito stāstīsi......

209901. viesis 28.augusts 2006 14:57
0 0 Atbildēt

Bumarak

1) Nevajag bērnus izlutināt, bet vienmēr sprādzēt. Bez izņēmumiem. Ja bērns nezinās, ka var panākt sev vēlamo, viņš krietni ātrāk liksies mierā. Ja nu Tu nevari pieciest sīča ņukstēšanu, tad iedod viņam arī ar žiletēm paspēlēties, ja jau tik ļoti grib. Tas pats vien sanāks.

2) Punkti tiek doti par atkārtotiem pārkāpumiem, kas rada draudus... Domāju, ka bērna dzīvības apdraudēšana nesprādzējot ir bīstamāks pārkāpums par braukšanu ārpus pilsētas uz 111km/h.

3) Grib, lai bērns ir piesprādzēts, un papildus soda naudai iedod punktus, jo pārkāpums ir bīstams.

209904. viesis 28.augusts 2006 15:09
0 0 Atbildēt

Tiešām, pilsētas satiksme nav bīstama. Piemēram, kāds izbāzīs degunu no vārtrūmes Tev metru priekšā, Tu uz 40 ievilksi tajā purnā, izsitīs Tev 8 vai cik tur airbagus un sīcis tiks nedaudz pamīcīts, kā rezultātā lauzta spranda. Pie tam pietiek visādu ātro, neaprēķināmo, pensionār vai dullo uz ielām, kas var vienkārši ieskriet Tevi ar HVZ kādu ātrumu.

Atzīstu, esmu nepieciešamības gadījumā pāris reizes vedis nepiesprādzētu sīci, bet es tad vienmēr esmu braucis ar ātrumu -20km/h no parastajiem un maksimāli koncentrējoties uz apkārt notiekošo un izvairoties no bīstamām situācijām (apdzīšana, citi strauji manevri). Un, ja tad mani CP būstu apturējis, es arī sodu samaksātu un par punktiem īpaši nespringtu, jo es biju vainīgs.

Dauzonis, var jau dažus punktus paņemt uz dvēseles, ja esi tik labs cilvēks, vai ne? :) Jeb Tevi salijušas meitenes caurspīdīgos svārkos un no aukstuma spiciem krūšu galiem ar mazu bērnu uz rokām katru dieno stopē? :) Tad neko, 8 reizes un korkas nost :)

209905. viesis 28.augusts 2006 15:10
0 0 Atbildēt

Par 10 latu sodu 2 punkti? Punktiem cenas krītas... :)

209906. viesis 28.augusts 2006 15:13
0 0 Atbildēt

Rēķini vēl 10 LVL par katru punktu klāt. Pašu punktu cena nekrītas :) Kopā tāpat 20 uz ķepas sanāks. :)

209908. viesis 28.augusts 2006 15:48
0 0 Atbildēt

Kārtējais piemērs kad valdība pieņemot likumus neņem vērā cilvēku - autovadītāju viedokli....

Tad lai pirmām kārtām sāk ar sevi - VVF un pārējie lai sāk sprādzēties savos limuzīnios !!!!!

Smiklīgi - VVF piesprādzējusies un tiek pāvietota ievērojot satiksmes noteikumus :))))))))) :D :D :D

209916. viesis 28.augusts 2006 17:32
0 0 Atbildēt

Var jau var, Mazdist, arī pāris punktus paņemt. Un tā reāli spriežot, domāju, ka es personīgi arī mentam mācētu iestāstīt kas par šaizi. Bet ne jau par to bija stāsts. Stāsts ir par sodīšanu, tās mērķi un līdzekļiem, kā arī alternatīvām.

209943. viesis 29.augusts 2006 9:28
0 0 Atbildēt

Mazdjist,

->1) Nevajag bērnus izlutināt, bet vienmēr sprādzēt. Bez izņēmumiem. Ja bērns nezinās, ka var panākt sev vēlamo, viņš krietni ātrāk liksies mierā. Ja nu Tu nevari pieciest sīča ņukstēšanu, tad iedod viņam arī ar žiletēm paspēlēties, ja jau tik ļoti grib. Tas pats vien sanāks.

A vot lutināt vai nē, es kaut kā pats izlemšu un jociņu ar žiletēm laikam pats esi izmēģinājis, ja jau publiskā vietā, ko lasa ar sīči, vari ieteikt ;p

-> 2) Punkti tiek doti par atkārtotiem pārkāpumiem, kas rada draudus... Domāju, ka bērna dzīvības apdraudēšana nesprādzējot ir bīstamāks pārkāpums par braukšanu ārpus pilsētas uz 111km/h.

Domāt ir Tavas cilvēktiesības - močī droši, bet nelien manās tiesībās, jo par to jau parūpēsies valsts - man st.c. pret šo valsti un citiem autobraucējiem ir pietāte un daudzmaz cenšos respektēt arī tās likumus, pat ja tie man nav pieņemami ... un viedokli ne Tu, ne kāds cits man naizliegs paust, ja vien tas neaicinās uz vardarbību vai kā citādi ...

-> 3) Grib, lai bērns ir piesprādzēts, un papildus soda naudai iedod punktus, jo pārkāpums ir bīstams.

Ok, bērnam ir jābūt piesprādzētam, bet soda punktus ir jādod, ja tas apdraud citu satiksmes dalībnieku drošību ... imho

PS

šodienas LA:

"Deviņas atrunas

CSDD informātikas daļas priekšnieka vietnieks Aldis Lāma ir sameklējis un apkopojis atrunas, ar kurām cilvēki cenšas attaisnot sevi par drošības jostu neizmantošanu. Palasiet un padomājiet, vai kaut ko no tā jūs nevarat attiecināt arī uz sevi:

1. Drošības jostas nav nepieciešamas īsos pārbraucienos! – Pēc Lielbritānijas statistikas, 80% no letāliem CSNg notiek ap 30 – 35 km attālumā no negadījumā iesaistītā mājām.

2. Drošības jostas nav nepieciešamas, braucot lēni! – Pat negadījumā, kurā automobiļa ātrums ir tikai 30 km/h, nelietojot drošības jostu, risks iegūt nopietnus ievainojumus ir krietni lielāks nekā ja lieto drošības jostu. 70% no ievainotajiem, kuri nav bijuši piesprādzējušies, savus savainojumus guvuši, braucot ar ātrumu, kas mazāks par 50 km/h.

3. Es neiekļūšu negadījumā, jo es esmu labs vadītājs! – Ja esat labs braucējs, tad tas samazina risku iekļūt negadījumā, bet vai varat būt pārliecināts, ka slikts transportlīdzekļa vadītājs neizraisīs negadījumu, kurā tiksiet iesaistīts?

4. Es esmu pietiekami stiprs, lai samazinātu negadījuma efektu negadījuma brīdī, es "iekrampēšos" stūrē vai durvju rokturī! – Pat ja jūsu rīcībā būs kādas sekundes daļas, lai to izdarītu, sadursmes trieciens var salauzt un sadragāt jūsu rokas un kājas, ko jūs esat sasprindzinājuši, lai noturētu ķermeni sēdeklī.

5. Es baidos, ka nespēšu atbrīvoties no drošības jostas un tas traucēs izglābties! – Tikai ļoti nelielā skaitā negadījumu sekas ir sadegšana vai iekrišana ūdenī (~0,5%). Pat ja jums jāizkļūst no mašīnas, kad esat panikā, to izdarīt daudz vieglāk un ātrāk, ja neesat triekts pret kādu mašīnas daļu un neesat zaudējis samaņu. Cilvēkiem, kuri piesprādzējušies ar drošības jostām, ir 5 reizes lielākas iespējas palikt dzīviem, ja mašīna aizdegas, un 3 reizes lielākas iespējas palikt dzīviem, ja mašīna nogrimst ūdenī, nekā tiem, kuri nav piesprādzējušies.

6. Drošības jostas ir nekomfortablas! – Tā liekas, ja drošības jostas nelieto pastāvīgi, bet, līdzko drošības jostu lietošana kļūst par ieradumu, tās vairs neliekas nekomfortablas. Pat ja domājat, ka drošības jostas ir nekomfortablas, tas nevar nekad būt salīdzināms ar iespējamu situāciju, kad kāds var kļūt par invalīdu vai iet bojā pēc CSNg.

7. Man nav jālieto drošības josta, jo man ir gaisa spilvens! – Gaisa spilvens ir papildu aizsarglīdzeklis pret smagām frontālām sadursmēm, tas palīdz novērst iespēju vadītāja galvai atsisties pret stūri, priekšā sēdošam pasažierim atsisties pret priekšējo paneli vai priekšējo stiklu. Gaisa spilvens nevar aizstāt drošības jostu CSNg brīdī, jo tas nespēj noturēt vadītāju vai pasažieri sēdeklī, neizsviešanu pa logu u. c.

8. Es nedomāju, ka CSNg notiks ar mani, tas notiek tikai citiem! – Tas ļauj mums justies labāk, domājot, ka negadījums notiek tikai ar citiem. Tomēr ir fakti, kurus nevar ignorēt, piemēram, ir aprēķināts, ka katrs trešais cilvēks dzīves laikā tiek ievainots CSNg.

9. Drošības jostu lietošana ir mana problēma, tā nav neviena cita darīšana! – CSNg sabiedrībai izmaksā miljonus, uz tās pleciem gulstas tādas izmaksas kā pirmā medicīniskā palīdzība, ārstēšanās slimnīcā, rehabilitācija, invalīdu uzturēšana u. c. Viena pacienta, kurš nav lietojis drošības jostu, dziedniecības izmaksas ir apmēram divas reizes lielākas, salīdzinot ar pacientu, kurš negadījumā lietojis drošības jostu."

no www.la.lv/

209969. viesis 29.augusts 2006 12:43
0 0 Atbildēt

svariģi būtu izdod kaut kādus notiekumus gājējiem arī un tad varētu pajautāt stulbim babuļiem, cik metros var sabremzēties uz 90 km/h braucoša mašīna

30% atbildētu, ka 5 metros.

209993. viesis 29.augusts 2006 15:54
0 0 Atbildēt

Vai kāds var pateikt līdz kādam garumam bērnam ir jābūt sēdeklītī?

210838. viesis 9.septembris 2006 22:29
0 0 Atbildēt

Stradaju beernu slimniicaa. Triecoties ar galvu pret priekseejo stiklu, smadzenju traumas ir taadas, ka beerni kluust par invaliidiem uz muuzu. Sodi nepaliidzees (vismaz tik mazi ne), kameer vecaaki neapjeegs reaalo risku - ka vienaa mirklii, liidz ar asinsizpluudumu smadzenees, vinu siicis var zaudeet visu. Loti gruuti jau tam noticeet - cilveekam piemiit ticiiba, ka "ar mani jau nekas nevar notikt".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti