Jaudīgākais vieglais pasažieru auto ar dīzeļdzinēju 21

 
15.septembris 2006 9:08

Audi ir prezentējis pasaulē pirmo pasažieru sērijveida auto ar 12 cilindru dīzeļdzinēju. Tā ir 6 litru V12 spēka agregāta debija Audi Q7 modelī. Tas spēj attīstīt 500 ZS jaudu un 1000 Nm griezes momentu.



V12 TDI jūtamas spēcīgas atsauces uz Audi R10 Le Mans sacīkšu auto dzinēju. Audi Q7 V12 ātrumu no 0 līdz 100 km/h uzņem tikai 5,5 sekundēs, maksimālais ātrums ir 250km/h. Maksimālais griezes moments sasniedzams jau sākot no 1750 rpm. Augsto tehnoloģiju dīzeļdzinējs ar pasaulē pirmo 2000 bāru Bosch Common Rail sistēmu nodrošina Audi SUV ar jaudas rezervēm jebkurā situācijā. Auto ir aprīkots ar pjezo degvielas iesmidzināšanas sistēmu. V12 TDI novada jaudu uz quattro pilnpiedziņas sistēmu caur sešu ātrumu tiptronic ātrumkārbu.

V12 TDI pieder pie Audi V-dzinēju saimes, tā cilindru leņķis ir 60° - ideāls šādiem dzinējiem. Bez vieglā un izturīgā dzinēja kartera, jaunums ir jauna veida ķēdes pārvads, kas iekļauj divus augstspiediena sūkņus common rail degvielas iesmidzināšanas sistēmai.

Spiediens līdz 2000 bāriem tiek nodrošināts divpadsmit pjezo degvielas iesmidzinātājiem. Augstais degvielas iesmidzināšanas spiediens nodrošina maksimālo sniegumu un efektivitāti, kā rezultātā tiek nodrošināta arī vienmērīga dzinēja darbība. Izplūdes gāzu emisijas arī ir zemas: twin-turbo V12 TDI atbilst EURO 5 izplūdes gāzu standartam – paredzēts, ka tas stāsies spēkā ar 2010. gadu. Degvielas patēriņš ir tikai 11,9 l uz 100 km.

Līdz ar 12 cilindru TDI dzinēju, Audi ir pavēris jaunus apvāršņus autobūvē.

Audi V12 TDI šobrīd tirdzniecībā vēl nav pieejams.

 
Visi komentāri
 
211293. viesis 15.septembris 2006 9:27
0 0 Atbildēt

Labs auto

211295. viesis 15.septembris 2006 9:33
0 0 Atbildēt

paaraak liels degvielas pateerinjsh :(

211304. viesis 15.septembris 2006 9:45
0 0 Atbildēt

Visiem benzinniekiem pogas izgriezīs

211360. viesis 15.septembris 2006 11:49
0 0 Atbildēt

Vieglais? Muha ha haaaa :))

211376. viesis 15.septembris 2006 12:57
0 0 Atbildēt

Kas ir pjezo?

211378. viesis 15.septembris 2006 13:12
0 0 Atbildēt

Pjezo smidzināšanas sistēmu izmanto arī tintes printeros :) Neņemos aprakstīt šī efekta darbības principus, bet nekas traki sarežģīts un nesaprotams tas nav.

211393. viesis 15.septembris 2006 15:03
0 0 Atbildēt

Reāls konkurents Cayenne Turbo.

211398. viesis 15.septembris 2006 15:19
0 0 Atbildēt

man nez kāpēc šķiet, ka opec klubs bleķo krietnas summas šādu aparātu konstruktoru veicināšanas prēmijām. laikam džeki no opec grib vēl savas dzīves laikā izpumpēt visu zapti, un piķi iztērēt jaunu zelta podu, autiņu, visādu citādu bimbuļu-bambuļu iegādei, pastāvīgai harēma atjaunināšanai un papildināšanai.

pus kilo zirgu, pāris rumpju pārvietošanai, galvenokārt pa asfaltu ir perversi. murģis.

211405. viesis 15.septembris 2006 16:12
0 0 Atbildēt

runa iet par tendenci vispār - lielāks, jaudīgāks, ātrāks.

tendencei vajadzētu būt šādai -

next.delfi.lv/tech/other/ar...hp?id=15511959

211420. viesis 15.septembris 2006 23:38
0 0 Atbildēt

beidzot arī "autobūves flagmanis" ir sagrabinājis naudiņu un atļāvies nopirkt šo vairāk kā piedesmit gadus veco (common rail) tehnoloģiju....

citādi samudrīja kautkādus nepopulārus un dārgus pumpedusus ;)

vēl gan tāds brītiņš (pāris gadi) jāpagaida un arī ierindas pilsonis varēs atkal fanot par TDI, kā pirms desmit gadiem ;)

p.n.

a pjezo, tas ir līdzīgi kā lētajās šķiltavās (bez ritenīša un kramiņa)- nospied podziņu un pārlec dzirkstelīte....

viss vienkārši, bet uz pirkstiem skaidrojot - labākais ir tas, ka šitas pats princips strādā arī otrā virzienā, tas nozīmē padod dzirkstelīti un var iegūt ļoti precīzu podziņas nospiedienu - šajā gadījumā brīdi, kad paveras vārstiņš, kas no augstā spiedienā trubā sadzītas degvielas kādu biški ielaiž cilindrā ;)

211422. viesis 16.septembris 2006 0:26
0 0 Atbildēt

Pirmais...tu esi losis....

211424. viesis 16.septembris 2006 1:00
0 0 Atbildēt

Jā... Tiešām labais agregāts. Un 11 ar kapeikām litri uz 100 nemaz nav slikti 500 ZS monstriņam :)

211440. viesis 17.septembris 2006 12:07
0 0 Atbildēt

njaa tas ir stulbums. muusdienaas konstrueet 6 l dzineejus. katraa zinjaa ne jau seerijveidaa. kauns un negods. bet nu nauda nauda. kad nez tas beigsies?

211442. viesis 17.septembris 2006 15:49
0 0 Atbildēt

to 211440. viesis 17.09.2006 12:07

Dotajaa gadiijumaa 6.0 konstrueetais dzineejs nav stulbums, jo tam ir 500 hp, atbilst Euro 5 normaam un videejais degvielas pateerinsh 11.9 l. Shaubos vai Ford sierra `88, opel ascona `83 ar 2.0 benziinmotoru (ar taadiem veeljoprojaam Latvijaa brauc) atbilst Euro 5 normaam. Par jaudas,dinamikas,elastibas atskiriibaam nemaz nav veerts runaat, njemot veeraa to, ka manis mineetajiem auto degvielas pateerinsh ir +- liidziigs shii 6litriigaa dizelja "rijiibai".

211447. viesis 17.septembris 2006 23:25
0 0 Atbildēt

ir labais! shitaadu jau ieksh s6 vareetu baazt

211448. viesis 18.septembris 2006 0:48
0 0 Atbildēt

211442. viesis - Tev absolūta taisnība! Un, ja te kāds sāks runāt, ka 80-to gadu autiņus nevar ņemt par pilnu - ka jāskatās uz mūsdienu "hyndaigetziem" un citiem nīkuļiem, kas "ir" ekoloģiskāki un ekonomiskāki, tad jau uzreiz pasaku - tās ir absolūtas muļķības un blefs - labi ja 30% mazlitrāžas auto ir ekonomiski - pie tam ne jau tie lētākie... Ir pieredze ar daudziem PILNĪGI JAUNIEM UN MODERNIEM "ekonomiskajiem" auto un jāsecina, ka patēriņš, teiksim, VW koncerna izstrādātajam 1.2 HTP benzīna motoram, ko liek VW Polo un Škoda Fabia mazajos modeļos ir ap 10 L/100 km, kaut gan tam jākustina smieklīgi viegla un mazietilpīga virsbūvīte ar priekšpiedziņu. Arī Mazda 3 ar 1.6 benzīnmotoru (DOHC, VVT u.c. mūsdienīgās elektronikas superfīčas) rija kā lops, pie kam man izlikās totāli "tupa", kad vajadzīgs uzrāviens - vienalga vai automāta vai Tiptronic režīmā... Untik rija zupu :(

Jūs varat te kliegt ko vien gribat, taču es sāku skatīties uz Q7 ar V12 dīzeli :) Kad parādīsies tirgū, ļoti iespējams, ka iegādāšos sev šādu ģimenes auto...

211449. viesis 18.septembris 2006 0:58
0 0 Atbildēt

Pie tam dīzelis - tas nozīmē arī biodegvielas izmantošanas iepēju. Tātad absolūti lieka te ir runa par naftas gigantu sponsorētu izstrādni...

211484. viesis 18.septembris 2006 11:36
0 0 Atbildēt

TO => RX-7

Pilnīgi piekrītu Tavam viedoklim!

211512. viesis 18.septembris 2006 13:33
0 0 Atbildēt

Laba numurziime autinjam kas bildee:)

211553. viesis 18.septembris 2006 20:51
0 0 Atbildēt

njaa. es gan apsveru meibeha iegaadi, taapeec labaak veel nepirkssu sso te

211612. viesis 19.septembris 2006 11:04
0 0 Atbildēt

To RX7 nuuu, biodīzelis jamam nespīd... Common rail (vismaz Audi) neatbalsta pankūkeļļu. Pagaidām. Spiediens pārāk liels ;) Bet visādi citādi tev piekrītu.

to Pirmais [?] 15.09.2006 23:38

beidzot arī "autobūves flagmanis" ir sagrabinājis naudiņu un atļāvies nopirkt šo vairāk kā piedesmit gadus veco (common rail) tehnoloģiju...

citādi samudrīja kautkādus nepopulārus un dārgus pumpedusus ;)

Tu esi daunis. Mans A6 ar "nepopulāro un dārgo pumpedusu" vienkārši rullē, turklāt, ja ievērosi, tikai lielie Audi dīzeļi ir Common rail, mazie (2L un tā) ir pumpedūzes... Piem 2L pumpedūze = 170 Zs :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti