Audi ir prezentējis pasaulē pirmo pasažieru sērijveida auto ar 12 cilindru dīzeļdzinēju. Tā ir 6 litru V12 spēka agregāta debija Audi Q7 modelī. Tas spēj attīstīt 500 ZS jaudu un 1000 Nm griezes momentu.
V12 TDI jūtamas spēcīgas atsauces uz Audi R10 Le Mans sacīkšu auto dzinēju. Audi Q7 V12 ātrumu no 0 līdz 100 km/h uzņem tikai 5,5 sekundēs, maksimālais ātrums ir 250km/h. Maksimālais griezes moments sasniedzams jau sākot no 1750 rpm. Augsto tehnoloģiju dīzeļdzinējs ar pasaulē pirmo 2000 bāru Bosch Common Rail sistēmu nodrošina Audi SUV ar jaudas rezervēm jebkurā situācijā. Auto ir aprīkots ar pjezo degvielas iesmidzināšanas sistēmu. V12 TDI novada jaudu uz quattro pilnpiedziņas sistēmu caur sešu ātrumu tiptronic ātrumkārbu.
V12 TDI pieder pie Audi V-dzinēju saimes, tā cilindru leņķis ir 60° - ideāls šādiem dzinējiem. Bez vieglā un izturīgā dzinēja kartera, jaunums ir jauna veida ķēdes pārvads, kas iekļauj divus augstspiediena sūkņus common rail degvielas iesmidzināšanas sistēmai.
Spiediens līdz 2000 bāriem tiek nodrošināts divpadsmit pjezo degvielas iesmidzinātājiem. Augstais degvielas iesmidzināšanas spiediens nodrošina maksimālo sniegumu un efektivitāti, kā rezultātā tiek nodrošināta arī vienmērīga dzinēja darbība. Izplūdes gāzu emisijas arī ir zemas: twin-turbo V12 TDI atbilst EURO 5 izplūdes gāzu standartam – paredzēts, ka tas stāsies spēkā ar 2010. gadu. Degvielas patēriņš ir tikai 11,9 l uz 100 km.
Līdz ar 12 cilindru TDI dzinēju, Audi ir pavēris jaunus apvāršņus autobūvē.
Audi V12 TDI šobrīd tirdzniecībā vēl nav pieejams.
Labs auto