«SABI» kausa ieguvējs – Normunds Šubeckis 3

 
25.septembris 2006 14:16

Ar Ulda Timaka un Armanda Keiša uzvarām braucienos noslēdzās sestais „SABI” kausa posms un arī autošosejas sezona Latvijā. Līdz pat pēdējā brauciena pēdējam aplim nebija zināms „Sporta aģentūras Biķernieki” kausa ieguvējs. Sacīkstēs gan notika arī ļoti nepatīkams incidents.

Uz sezonas beidzamo posmu bija ieradies 21 dalībnieks. Sacīkstēs bija viens jauns debitants – Aldis Fokrots, kas startēja ar „BMW 320” automašīnu. Uzvaru pirmajā braucienā izcīnīja Uldis Timaks, otrajā sīvā cīņā pirmais bija Armands Keišs. Par „SABI” kausa ieguvēju kļuva Normunds Šubeckis, par nieka diviem punktiem apsteidzot Kristapu Blušu. Diemžēl, pēc izcīnītas trešās vietas pirmajā braucienā, otrajā smagi avarēja Raimonds Cabulis, viņš joprojām atrodas slimnīcā.

Pirmajā braucienā no pirmās starta pozīcijas startē Jānis Vanks, tomēr pirmajā aplī viņš jau ir atkritis par vairākām pozīcijām. Līderis pēc pirmā apļa ir „X-Sports” komandas braucējs Uldis Timaks. Pēc braucēju atzinuma pirmais aplis ticis veikts pietiekami korekti. Lieliski pirmos apļus veic Armands Keišs, kurš no piecpadsmitās vietas startā, ir pacēlies uz pirmo piecinieku un pāris apļu laikā jau ir otrais. Drīz viņam jau astē sēž Jānis Kārkliņš, kurš startēja desmitais. Pirmajos apļos pēc kontakta ar Vadimu Vihņēviču savu mašīnu Biķernieku betonos pamatīgi sabojā Edgars Vītols, un reizē arī zūd viņa cerības uz „SABI” kausu.



Normunds Šubeckis, ticis galā ar Jāni Ducmani, tuvojas Keišam un Kārkliņam. Sacīkstes vidusdaļā „elkonī” braucēju kvartets – Keišs, Šubeckis, Kārkliņš un Ducmanis, izveido sacīkšu incidentu, pēc kura cieš visi tā dalībnieki. Šubeckim un Keišam brauciens ir beidzies. Ducmanis pamatīgi sabojā braucamā priekšdaļu, iedunkājot Kārkliņa mašīnas labo sānu un pabojājot viņa „BMW” riteni. Visveiksmīgāk no sadursmes gan izkļūst tieši Kārkliņš, kurš izvirzās otrajā pozīcijā. Līdz finišam Kārkliņš pietuvojas Timakam, taču līdz reālai apdzīšanas iespējai bija tālu. Lieliski braucienu aizvada no deviņpadsmitās starta vietas startējušais Raimonds Cabulis, kurš izcīnīja trešo pozīciju. Pēc Šubecka izstāšanās cerības uz „SABI” kausu saglabāja Kristaps Blušs – ceturtā vieta, par ko dod 14 punktus. Piekto vietu pēc cīkstēšanās ar Andi Meilandu izcīna Jānis Vanks. Septītais finišē Jānis Ducmanis, tūlīt aiz viņa Mārtiņš Kalniņš. Devītais pēc cīņas ar Kalniņu ir Vihņēvičs. Desmitnieku noslēdz Didzis Pope.

Otrā brauciena galvenā intriga – kas kļūs par „SABI” kausa ieguvēju? Šubeckim pirms pēdējā brauciena bija 150 punkti, Blušam 142. No pirmās starta pozīcijas startē Maksims Esterkins. Tomēr otrā brauciena pirmajā aplī seko negadījums – Raimonds Cabulis, mazliet kļūdoties „elkonī”, izbrauc no trases, mēģinot atgriezties sacīkšu ierindā aptuveni 100m pēc „elkoņa” ar ātrumu ap 140 km/h stundā frontāli ietriecas betonos – ļoti neveiksmīgā vietā, kur starp betoniem ir neliels pārtraukums un sanāca tiešs trieciens ar automašīnas priekšpusi. Ja tajā vietā būtu nepārtraukta betona kluču rinda, Cabulis, iespējams, pat spētu turpināt sacīksti. Pirmajā brīdī pēc avārijas trasē ir tikai dzeltenie karogi, tomēr reaģē turpat pie sētas stāvošais Edgars Vītols, kurš otrajā braucienā nestartēja, liekot tiesnesim rādīt sarkano karogu un izsaukt „ātro palīdzību”, tomēr attiecīgajam tiesnesim nav iedalīta rācija, un Edgars Vītols skriešus pa trasi dodas pie nākamā. Cabulis avārijā cieta diezgan smagi – lauzta potīte, smadzeņu satricinājums un lauzts mugurkaula skriemelis, kas liedz kustināt muguru. Raimonds šīs sacensības bija ieplānojis kā beidzamās un gribēja pielikt punktu savai autosportista karjerai… „SRT” komanda Raimondam novēl ātru un sekmīgu izveseļošanos. Pēc braucēju sapulces, tika dots atkārtots starts otrajam braucienam. Otrajā aplī vadībā izvirzās Armands Keišs, tomēr jau pēc pāris apļiem viņam pietuvojas Jānis Kārkliņš – abi uzsāk fantastisku, bet arī korektu cīņu par pirmo vietu, mainoties pozīcijām. Finišā pirmais tomēr iebrauc Keišs, izcīnot savu trešo uzvaru braucienā šosezon. Vairākus apļus no līderiem nelielā attālumā turējās Normunds Šubeckis, tomēr, kā pēc finiša pats Normunds teica, ka viņa mašīnai bremzes faktiski nebija. Tieši tas bija par iemeslu tam, ka viņš trīs reizes nespēja sabremzēties „elkonī”, palaižot garām vairākus konkurentus, ieskaitot arī Blušu, tādējādi atjaunojās intriga par „SABI” kausa ieguvēju. Līdz trešajai vietai aizcīnījās Uldis Timaks, Ceturtais bija Kristaps Blušs no „HGK” komandas. Par piekto vietu noritēja kauja starp Jāni Ducmani un Mārci Kaktiņu. Ātrāks tomēr izrādījās Ducmanis no „AMB” komandas. Septīto vietu saglabāja Normunds Šubeckis, izcīnot sev pietiekamos astoņus punktus un „SABI” kausa kopvērtējumā par diviem punktiem apsteidzot Blušu. Astotais bija Andis Meilands, aiz viņa Jānis Vanks un Maksims Esterkins. Sacīkstes sākumā netālu pēc „elkoņa” trases malā apstājās Kalniņš. Pāris apļus pēc tam tajā pašā vietā kļūdījās Esterkins un tikai nepilns metrs šķīra abas mašīnas no sadursmes, vēlāk līdzīgu manevru izpildīja Pope, kurš nobremzēja sprīža attālumā no Kalniņa „Opel Astra”. Pope varēja piebiedroties Kalniņam un vērot sacīksti no otrpus žoga.

Par „SABI kausa” ieguvēju kļuva Normunds Šubeckis ar 158 punktiem. Normunds pēc fantastiski aizvadītās sezonas „SRT.LV” paziņoja, ka nākamsezon viņa plānos nav startēt autošosejas sacensībās, lai gan ar viņa mašīnu kāds tomēr braukšot… Otrais Blušs – 156 punkti. Trešo vietu pateicoties lieliskam sniegumam pēdējā posmā izrāva Uldis Timaks, apsteidzot Artūru Zantmanu par vienu punktu. Neveiksmīgs posms izvērtās Gvido Elksnim, kura mašīnas tehniskās ķibeles neļāva izcīnīt nevienu punktu, kā rezultātā Elksnis no piektās vietas kopvērtējumā noslīdēja uz devīto. Piekto vietu ieņēma Edgars Vītols, sesto, pakāpjoties no devītās, izcīnīja Jānis Kārkliņš. Armands Keišs, par vienu punktu (106 pret 105) apsteidzot Andi Meilandu, ieņēma septīto vietu.

Kopumā „SABI” kausa 6 posmos uz starta izgāja 29 dažādi dalībnieki. Visvairāk uzvaras braucienos izcīnīja Normunds Šubeckis – 4. Auto marku vērtējumā visvairāk uzvaras „VW Golf” – 7, „BMW” – 4, „Opel” – 1.

Nākamās NEZ sezonas pirmā posma datums jau ir zināms – 5. un 6. maijā Rīgā notiks Ziemeļeiropas zonas čempionāta un arī „Nacionālās klases” pirmais posms. Tāpat, ļoti iespējams, ka oktobra vidū Estorilas trasē, Portugālē „ETCC” sacīkšu ietvaros redzēsim Jāni Horeliku un Arni Jurševski, kuri plāno startēt „Super Production” klasē.

Uz tikšanos tuvākajās sacīkstēs!

www.srt.lv

 
Visi komentāri
 
212200. viesis 25.septembris 2006 14:47
0 0 Atbildēt

Sveicu!! Baigi foršās sacensības bija.

212237. viesis 25.septembris 2006 17:29
0 0 Atbildēt

Jā, jā. foršās sacensības.... ar lauztu mugurkaulu vienam no dalībniekiem!

To pašnāvnieku trasi SLĒGT vajag līdz brīdim, kad kāds ieviesīs tur daudz maz pieņemamu drošību!

212422. viesis 27.septembris 2006 10:28
0 0 Atbildēt

Neticu,ka 100m aiz elkoņa var uzcelt līdz 140km/h.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jau 2028. gadā - BMW izstrādā revolucionāru elektrisko piedziņu 3

BMW sadarbībā ar jaunuzņēmumu DeepDrive un Continental izmēģina jauna tipa elektriskās piedziņas konstrukciju, kas jau tuvākajos gados var parādīties sērijveida automobiļos. Lasīt vairāk

 

VW Golf R Line, Golf Variant vai Golf GTI. Kuru ņemt ? (+ VIDEO) 2

Volkswagen Golf ir kompaktklases un Rietumeiropas autotirgus klasika. Lai gan mūsdienās to izkonkurē kompaktie krosoveri, par Golf aizmirst nedrīkstam, tāpēc TV Autoziņās tiek apskatīts Volkswagen modernizētais modelis. Lasīt vairāk

 

Krievijā motociklists taranē ekskavatoru (+ VIDEO) 14

Grūti izskaidrojamais motociklista manevrs noticis netālu no Rjazaņas. "Kaskadieris" smagā stāvoklī nogādāts slimnīcā. Lasīt vairāk

 

2,2 miljoni eiro par McLaren W1 – visi eksemplāri jau pārdoti 3

Neraugoties uz virsrakstā redzamo cenu, visi 399 eksemplāri, ko McLaren solījies uzbūvēt, jau esot rezervēti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti