Audi R10 TDI debijas sezonu beidz kā uzvarētājs 2

 
25.oktobris 2006 0:02

Līdz ar pirmās un otrās vietas uzvaru American Le Mans Series finālsacensībās, kas norisinājās Laguna Seca (Kalifornijas štatā), AUDI AG kārtējo reizi ir atstājuši ierakstu autosporta vēstures lappusēs.

Audi R10 TDI ir pirmais Lemānas prototips, kas palicis neuzvarēts tā debijas sezonā. Šis revolucionārais dīzeļa sporta auto kopš tā debijas martā finiša līniju kā absolūtais uzvarētājs ir šķērsojis astoņas reizes.

Nozīmīgs ieguldījums uzvarā Laguna Seca sacīkstēs bija jaunā V12 TDI dzinēja degvielas patēriņa priekšrocības. Startējot no ceturtās un piektās pozīcijas, abi Audi R10 TDI pirmajā sacīkšu pusē zaudēja apli – Emanuellam Pirro bija jāiebrauc pitstopā jau pēc trim apļiem, jo mašīnā daļēji saplīsa virspaneļa kamera un gabals no tās nokrita starp pedāļiem, bet neilgi pirms otrās stundas beigām, Alana Makniša vadītais auto sadūrās ar citu, kā rezultātā nācās nomainīt bojāto auto priekšu. Tika piešķirts un izciests stop-and-go sods, kā rezultātā bija zaudēts arī otrs aplis.




Rīkojoties stratēģiski, abi Audi komandas sacīkšu auto drīz vien iedzina pārējos. Šo aizraujošo sacensību pēdējā posmā, Audi Sport Team North America izmantoja dīzeļdzinēja zemā patēriņa priekšrocības: pēdējās stundas laikā konkurentu auto nācās iebraukt pitstopos un uzpildīties, kamēr abas Audi R10 TDI nobrauca turpmākās sacīkstes bez papildus uzpildes. Alans Maknišs nobrauca 64 no 159 apļiem ar “vienu” bāku – tas ir par astoņiem vairāk nekā iepriekš.

Maknišs šķērsoja finiša līniju ar pēdējiem Shell Diesel V-Power pilieniem bākā jau kā uzvarētājs. Skotam un viņa itāļu komandas biedram Dindo Kapello tā bija septītā absolūtā uzvara sezonas 10 sacīkstēs. Uzvarot kopā 23 reizes, Dindo Kapello ir kļuvis par panākumiem bagātāko pilotu American Le Mans Series sacīkstēs. Bet vissvarīgākais – Audi ir kļuvis par pirmo rūpnīcas komandu, kas vienas sezonas laikā uzvarējusi visās American Le Mans Series sacīkstēs LM P1 klasē. Dindo Kapello un Alans Maknišs uzvarēja astoņas reizes, bet Franks Biela un Emanuels Pirro – divās sacīkstēs. Trīs reizes Audi R10 TDI izcīnīja gan pirmās, gan otrās vietas uzvaru.

Laguna Seca rezultāti:

1 Capello/McNish (Audi R10 TDI) 159 apļi 4h 00m 45.954s
2 Biela/Pirro (Audi R10 TDI) + 18.579s
3 Minassian/Primat (Creation-Judd) + 29.002s
4 Luhr/Dumas (Porsche) + 1m 03.068s
5 Maassen/Bernhard (Porsche) + 1 aplis
6 Dyson/Weaver (Lola-AER) + 1 aplis
 
Visi komentāri
 
215229. viesis 25.oktobris 2006 1:58
0 0 Atbildēt

Apsveicami panākumi! Audi ir ko vērts.

215230. viesis 25.oktobris 2006 2:07
0 0 Atbildēt

Neesmu baigais fans, taapeec nezinu kaa ar tehniskajiem noteikumiem tajaa lemaanaa. Kaa citi daliibnieki reagjee uz to, ka kaads ar diizeli bubina pa priekshu, jo mazaak jaapildaas? Nu, ja neskaita to, ka audi laikam arii ar benzhu bija priekshgalaa...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti