Tālākais solis - elektroniskās biļetes 18

 
3.novembris 2006 10:31

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmums "Rīgas satiksme" gaida Rīgas sabiedrisko pakalpojumu regulatora atzinumu par braukšanas tarifa palielināšanu līdz 40 santīmiem.

Biļešu cenu kāpumu aicināju pamatot "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu.

– Jūs ierosinājāt paaugstināt braukšanas maksu Rīgas sabiedriskajā transportā līdz 40 santīmiem. Paskaidrojiet, kādas izmaksas procentuāli veido šo tarifu?
L. Bemhens: – Tas ir tarifs, kas nodrošina uzņēmuma darbību. 40 santīmos ietilpst ikdienas uzturēšanas un ekspluatācijas izmaksas, kā arī transporta atjaunošana. Darba algas sastāda 40 procentus no kopējām izmaksām, degviela un elektrība – starp 12 un 13 procentiem. Peļņa aiziet iepriekšējo periodu zaudējumu segšanai, kas radušies no amortizācijas tēriņiem.

– Jūs runājat arī par transporta parka modernizāciju un elektroniskās biļetes ieviešanu. Ja netiks apstiprināta tarifa paaugstināšana, vai šiem plāniem tiks pārvilkta svītra?

– Modernizācija nebūs iespējama bez tarifa paaugstināšanas. Transporta iegādei pamatā izmantojam līzingu, infrastruktūras atjaunošanai izmantojam kredītu, tāpēc izmaksas izlīdzinās vairāku gadu periodā. Tāpēc nav tā, ka nauda kādam projektam pilnībā ir jādabū uzreiz.

– Prognozējat, ka, paaugstinot biļešu cenu, pasažieru plūsma samazināsies par 25 procentiem. Vai tādā gadījumā tas atmaksāsies?

– Mums ir pieredze, kas balstīta mūsu tarifu pieaugumu vēsturē. Pēdējais tarifu pieaugums bija 2000. gadā. Biļešu cenu pieaugums ir aprēķināts, ņemot vērā pasažieru plūsmas kritumu. Tomēr vēl viena biļešu cenu pieauguma tuvākajā laikā nebūs, tāpēc viss ar laiku izlīdzināsies.

– Vai nav jāmaina mēnešbiļešu politika, lai cilvēkiem būtu izdevīgāk tās iegādāties?

– Pirkt mēnešbiļetes jau tagad sanāk krietni lētāk nekā maksāt par katru braucienu atsevišķi. Piemēram, studentiem un pensionāriem vienā maršrutā mēnešbiļete maksā 3,90 latus. Izdalām ar biļetes cenu 20 santīmi un mums sanāk vidēji 19,5 braucieni. Parasti mēnesī, braucot 22 darba dienas, cilvēks veic vismaz 44 braucienus. Mēnešbiļete sanāk vairāk nekā uz pusi lētāk, to dotē Rīgas dome. Skolēniem un 3. grupas invalīdiem mēnešbiļete vienā maršrutā maksā tikai 1,95 latus un tieši sedz tikai gandrīz desmit braucienus. Parastiem iedzīvotājiem vienā maršrutā mēnešbiļete darba dienām maksā 5,7 latus, tie ir 28 braucieni. Pērkot piecām dienām, cilvēks samaksā tikai par 8,5 braucieniem.

– Vai, mainoties tarifam līdz 40 santīmiem, atlaides saglabāsies procentuāli tādā pašā apjomā?

– Jā, atlaides paliks proporcionāli tādā pašā apjomā.

– Īpaši pēdējā pusgada laikā vērojams, ka pasažieri ir spiesti drūzmēties pie transporta līdzekļa vadītāja, kurš arī tirgo biļetes. Kāpēc tā noticis un kad tam haosam tiks darīts gals?

– To izraisījis darbinieku trūkums. Šobrīd mums trūkst apmēram 500 konduktoru. Mums nav citu iespēju kā vien nodot biļešu tirdzniecību vadītājiem. Bet mēs negribam, lai šāda kārtība saglabātos. Transporta vadītājiem biļešu tirgošana apgrūtina darbu, iekasēšana ir kļuvusi vājāka, jo "zaķiem" ir lielāka iespēja noslēpties. Ceram ar algām un jauno transportu piesaistīt darbiniekus. Vēlamies piedāvāt iespēju, piemēram, mājsaimniecēm strādāt četras stundas sastrēguma stundās no rīta vai vakarā pēc izvēles līdzīgi kā Eiropā.

Mums ir noteikti darba algas pieauguma tempi līdz 2018. gadam. Šogad algas pieaugušas vidēji par 22,5 procentiem. Vadītāji šobrīd saņem 430 latus, konduktori – 235 latus pirms nodokļu nomaksas. Nākamgad algas palielināsim vidēji par 23 procentiem. Mēs gribam arī nomāt dienesta viesnīcas darbiniekiem, kas dzīvo attālākos Latvijas rajonos, jo dzīvokļu īre Rīgā ir dārga.

– Kur sagatavo sabiedriskā transporta līdzekļu vadītājus?

– Mums trūkst 154 autobusa vadītāji, 80 trolejbusu un 26 tramvaju vadītāji. Tos gatavojam sadarbībā ar 10. arodskolu. Tūlīt mācības beigs tramvaju vadītāju grupa, kas daļēji atrisinās mūsu problēmas. Visgrūtāk ir ar autobusu vadītāju sagatavošanu, jo paredzēts, ka kandidātam pirms apmācības jābūt C vai D1 autovadītāja kategorijai. Trolejbusa vadītāji var būt vispār bez jebkādas vadītāja kvalifikācijas, viņus sagatavo sešu mēnešu laikā. Ir jauna mācību programma - trolejbusu vadītājus sagatavojam par autobusu vadītājiem. Pašreiz Ministru kabinetā ir projekts, ka autobusa vadītājus varēs sagatavot tāpat kā trolejbusa vadītājus un viņiem nebūs nepieciešama iepriekšēja vadītāja kvalifikācija. Ceram, ka varēsim autobusa vadīšanai piesaistīt vairāk sieviešu.

– Pastāstiet par "Rīgas satiksmes" nākotnes plāniem – kompostieru ieviešanu tramvajos un gaidāmo elektronisko biļeti!

– Kompostieri ir piespiedu solis konduktoru trūkuma dēļ. Visvieglāk tos ieviest tramvajos. Četrsimt konduktori atbrīvosies un mēs viņus norīkosim uz autobusiem un trolejbusiem. Kompostieri tramvajos darbosies pusotru vai divus gadus, līdz mēs ieviesīsim elektronisko biļeti.

Elektroniskā biļete būs derīga visos "Rīgas satiksmes" sabiedriskā transporta veidos. Šī biļete darbosies līdzīgi norēķinu kartei, kurā elektroniski tiks fiksēta informācija. Iespējams, ka līdz ar šīs biļetes ieviešanu pasažieriem vajadzēs maksāt nevis par braucienu skaitu, bet gan par brauciena laiku. Tas ir visplašāk lietotais samaksas veids Eiropā.

– Pieaugot biļetes cenai, pasažieri sagaida arī lielākas ērtības. Vai jūs to solat?

– Nesen nopirkām simto "Ikarus" autobusu. Šogad ir nopirkti 28 "Mercedes" autobusi. Ir aizkavējušās 17 garo trolejbusu piegādes no Ungārijas, jo piegādātājs ir bankrotējis. Taču viņu saistības turpinās izpildīt cits uzņēmums un trolejbusi būs. Vēl gaidāmi 50 garie trolejbusi. Tūlīt noslēgsies konkurss par 150 īso trolejbusu piegādi. Atjaunojam tramvaju sliedes, taču ar domu par zemās grīdas tramvaju.

– Nesen kāds trolejbusa vadītājs izraisīja avāriju, braucot dzērumā. Kas tiek darīts, lai nepieļautu šādas situācijas?

– Pirmās maiņas vadītāji, kas no rīta izbrauc no depo, tiek kontrolēti simtprocentīgi. Otrās maiņas vadītājus kontrolē dažādi. Uzņēmuma valde izskatīja šo gadījumu, un nolēmām veltīt papildu līdzekļus vadītāju kontrolei. Būs vajadzīgi papildu narkologi, pastiprināsim negaidītās pārbaudes ar patruļām. 

 
Uldis Rācenis, Latvijas Avīze

 
Visi komentāri
 
216371. viesis 3.novembris 2006 11:01
0 0 Atbildēt

...Vadītāji šobrīd saņem 430 latus, konduktori – 235 latus PIRMS NODOKĻU nomaksas.

Šobrīd mums trūkst apmēram 500 konduktoru

Mums trūkst 154 autobusa vadītāji, 80 trolejbusu un 26 tramvaju vadītāji.

Kādu algu saņem sab. transporta vadītāji iekš ES?

PAR KO JĀSŪDZĀS? TRŪKST DARBINIEKU? VAI VIENKĀRŠI ALGAS IR SMIEKLĪGAS?

...un cik nopelna Leons Bemhens?

216380. viesis 3.novembris 2006 11:13
0 0 Atbildēt

Vislielākā demagoģija ir par mēnešbiļetēm.

1) Nav korekti ilustrēt mēnešbiļešu "izdevīgimu" ar pazeminātas cenas gadījumiem. Es neesmu ne students, ne pensionārs, ne skolēns, un pat ne 3.grupas invalīds.

2) Mēnešbiļete vienā maršrutā noteikti kādam ir izdevīga, bet no mana viedokļa (ņemot vērā, kur dzīvoju, un kur parasti braucu) šāds piedāvājums ir idiotisks. Man jānokļūst no punkta A punktā B. Un tam man der, teiksim, trolejbusi X un Y, kā arī autobuss Z. Nopērkot mēnešbiļeti vienam maršrutam ir 2 varianti - kā muļķim gaidīt tikai sava maršruta transportu, vai arī kāpt citos un piķot 40 sant. Vai arī pirkt krietni dārgāko mēnešbiļeti visiem maršrutiem.

Nekas cits neatliek, kā braukt ar personisko auto.

216386. viesis 3.novembris 2006 11:32
0 0 Atbildēt

216380.viesim

Ja no pubkta A punktā B var nokļūt ar trolejbusu X un Y un ja tie brauc pa identisku maršrutu, tad nav jāgaida tieši tas konkrētais maršruta trolejbuss, uz kuru ir mēnešbiļete, bet var braukt arī ar otru, bet, kā jau teicu, ja maršruti ir identiski!

216394. viesis 3.novembris 2006 12:13
0 0 Atbildēt

P...dec podkralsja nezametno!

Pašreiz Ministru kabinetā ir projekts, ka autobusa vadītājus varēs sagatavot tāpat kā trolejbusa vadītājus un viņiem nebūs nepieciešama iepriekšēja vadītāja kvalifikācija. Ceram, ka varēsim autobusa vadīšanai piesaistīt vairāk sieviešu.

Kas notiks uz ielam?

216398. viesis 3.novembris 2006 12:25
0 0 Atbildēt

Lai iet uz poda, es jau tagad pārkāpu atpakaļ uz auto, jo savādāk jābrauc ar 2 transportiem vai jāierodas darbā 1/2 stundu par agru.

Nākamgad braukšu ar 2riteņu transportu un rigassatiksme.lv var iesālīties. It sevišķi kampaņa labā:

J: Cik cilvēku brauc tavā auto?

A: 1 vai 2

...vot tramvajā vesela rota...

J: Cik izmaksā tev aizbraukt ar auto?

A: 60 saņi un 30 minūtes (2x15).

J: Un ar sabiedrisko?

A: 80 saņi un 1.5 stunda (2x40)

216402. viesis 3.novembris 2006 12:30
0 0 Atbildēt

"Iespējams, ka līdz ar šīs biļetes ieviešanu pasažieriem vajadzēs maksāt nevis par braucienu skaitu, bet gan par brauciena laiku"

Vot tas ir šiki! Brauciens "pīķa" stundās pārbāztā transportā izmaksās 2-3x dārgāk nekā dienas vidū!

Par šito ideju vien Bemhena kungam steidzami jāpaceļ aldziņa.

216406. viesis 3.novembris 2006 12:45
0 0 Atbildēt

interesanti - cik no biļetes cenas %tos izmaksā pašu biļešu menedžēšana

papairu drukāšana vai elektroniskā sistēma

216407. viesis 3.novembris 2006 12:46
0 0 Atbildēt

Jautajums, par pasazhieru skaita kritumu, blaviens no rita un pec darba jebkura ST veida nevar iekapt!

216414. viesis 3.novembris 2006 12:58
0 0 Atbildēt

nomikam:

Es 216380. viesis. Tur jau tas āķis, ka tie trolejbusi (autobusi) brauc pa līdzīgiem, tomēr ne identiskiem maršrutiem. Piemērs - es no centra uz mājām varu nokļūt gan ar 11., gan ar 18.trolejbusu (un vēl citiem, ja nav slinkums pārsimt metru noiet kājām).

216428. viesis 3.novembris 2006 14:00
0 0 Atbildēt

...lai viņi iet nax ar visu savu sab. tr., kamēr man uz darbu būs jābrauc ar savu auto 0.5 h, bet ar ar sab. tr. 1.5 h + jāgrūstās pārpildītā salonā, es savu kāju tur nesperšu

216429. viesis 3.novembris 2006 14:05
0 0 Atbildēt

to DM

>

Vot šito labāk nesāc - RS uzliks ES cenu, tipa centrs -> purčiks Ls5, un tad būs arī algas kā ES...

216461. viesis 3.novembris 2006 20:35
0 0 Atbildēt

To Reto

Nav jau nekas jauns! Tas ir tieši tā, kā ir Prāgā! Nopērc biļeti un brauc! Ja pagūsti, vari iesēsties citā maršrutā, bet ievērojot biļetes cenu, līdz ar to arī laiku, cik ilgi tā ir izmantojama!

Prāgā gan nemanīju sastrēgumus!... ;)))

216464. viesis 3.novembris 2006 21:33
0 0 Atbildēt

Ja ceļ biļešu cenas tad pie viena ir jātaisa zonas un biļetēm jābūt derīgām jebkurā transporta līdzeklī noteiktu laiku.

216472. viesis 4.novembris 2006 13:33
0 0 Atbildēt

Nafig tie konduktori vispar vajadzigi???? Es lietoju publisko transportu jau gadiem Anglija,te biljetes busaaa vienmer tirgo vaditajs-vinjam tads aparatinj$ pa rokai,kur$ izdruka vajadzigo biljeti! Aprikojiet lamatas savas ar tadam bile$u ma$initem un pieliekiet dazus rubljus pie $oferi$u algas-uz ietaupitas konduktoru algas rekina un lietas daritas.

216476. viesis 4.novembris 2006 21:52
0 0 Atbildēt

PIEDODIET, KA NAV PA TEEMU! nEGRIBEJU TAISIT JAUNU SADLJU UTT. - vAI KAADS NEVAR PATEIKT, KUR ATRODAS TUVAKIE AUTO PLACHI LIETUVAA? IR LIELA VELESHANAS AIZBRAUKT NOSKATIT KADU AUTO! UN VEEL, VAI IR IESPEJA TO AUTO AIZVEST UZ KADU OFICIAALU (PIEM. BMW AUTOCENTRS) SERVISU VEL NENOPERKOT VINJU?

216478. viesis 4.novembris 2006 22:42
0 0 Atbildēt

polarlaci, tu aizmirsi pieminet ka anglija sabiedriska transporta sistema ir stipri atskirigaka no latvijas...

latvija vajag konduktorus jo preteja gadijuma autobusi pieturas pavada nejega daudz laika, un tadejadi brauciena ilgums nenormali pagarinas...

gachoman

216479. viesis 5.novembris 2006 0:39
0 0 Atbildēt

Tev vajdzetu but aptraku$am perkot autinju no Lei$iem(runaju par ko sakarigu,ne par kadu sametinatu kopa 5000Eiro vertu miskasti),tie piderasi ir ieguvu$i bakalauru Eiropa pardodami miskastes,kuras izskatas parak labi,lai butu patiesiba! Laid labak uz Vaciju,vai citu zemi pec auto-ne uz biju$ajam Komunisma zemem,jo tur lietoti auto ir izdrazti "entuaziastu" rokas un celja stavoklis ari nepalidz tiem!!!! Protams ta ir lotereja,jo skatoties ko tu perc..... Ja kads mudaks centisies tev pardot Imprezu STI sacidams,kad ta pat grunts celju nav redzejusi,tad protams kad tie ir meli,jo cilveki kuriem ir vajadzigs A-Z transports tadas lietas neperk. Ja lietota ma$ina ir padarga,es noteikti ieteiktu doties uz kadu stendu uz parbaudi(diagnostiku),kaut ari ja tas jaapmaksa no savas kabatas! Ja cilveks,kur$ pardot automobili ir godigs,vinj$ piekritis visam parbaudem servisa attaisnojot pardodama automobilja stavokli,kondiciju,cenu un visbeidzot pardodama automobilja reklamu!!!! Iesaku nepities ar Lei$iem-Good Luck!

216480. viesis 5.novembris 2006 0:41
0 0 Atbildēt

Pareiz viesi-es salidzinaju Bananu Republiku ar civilizetaku valsti-SORRY!:):):)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti