Daudz un dikti šeit ir runāts par braukšanas kultūru. Par Šūmaheriem un blondīnēm uz mūsu ceļiem, par ,,sēņotājiem,, un nervozajiem, par krustojumu ,,karaļiem,, un maršruta busiņu varoņdarbiem. Gribēju nedaudz par vēl ko.
Pa mūsu ielām un ceļiem pārvietojas ne tikai Audi, Bmw, Volvo un citi mazgabarīta braucamie, bet arī autiņi, kuru pilna masa tuvojas gandrīz 40 tonnām. Lielās fūras, mežvedēji, pašizkrāvēji un betonvedēji.Pie kam visi šie braucamie uz ielām un ceļiem atrodas ne jau tāpēc , ka kāds brauc uz lielveikalu pēc desas vai pie drauga uz tusu. Bremzes ne visiem ir kā 7. evolūcijai un uzrāviens kā jaunam BMW. Kāpēc es to visu? Tā iemesla dēļ, ka liela daļa mūsu vieglo spēkratu stūrētāju to laikam nezina.
Krasta iela – satrēgums, smagais mierīgi stāv rindā. Sākas kustība. Lēnām betonmaisītājs sāk braukt , priekšā parādās neliela sprauga un te viens ,,lidotājs,, iespraucas priekšā un apstājas kā iemiets. Skaisti, ja smagajam ir viss ok ar bremzēm un šoferītis nav nedaudz paskatījies sāņus, bet ja nē? Tad tās 40 tonnas apstājas tikai atsitoties pret priekšējā ,,lidotāja,, braucamo un kas no viņa paliek pāri, var tikai minēt. Iegūto pāris sekužu vietā kāds saņem metāllūžņu kaudzi – labākajā gadījumā.
Nobrauktuve no Salu tilta pirms Bauskas ielas pārvada, pirmā rinda, vieta kur no bijušās Straumes rūpnīcas puses izbraukt uz Ulmaņa gatvi. Nu jālien, obligāti ir jālien mežvedējam priekša. Neredz viņš tevi! Labo stūri viņš neredz. Rezultātā vēl viena metāllūžņu čupa. Kaut kur piepilsēta, atļautais ātrums 70. Smagais steidzās, uz skalas ap 80 – ir jāved maize uz veikaliem, ķieģeļi uz kāda jaunlatvieša jaunbūvi vai kokmateriālu krava, lai kāds dabūtu jaunu skapi. Priekšā neliels krustojums, kādam jaunā Volvo liekas, ka visi smagie brauc nu ne jau nu ātrāk par 40 un tie atlikušie pārdesmit metri ir pilnīgi pietiekams attālums, lai viņš, runājot pa mobilo telefonu, mierīgi izstūrētu uz galvenā ceļa pirms kaut kādas tur Skanijas. Nav, nu nav tas attālums pietiekams! Ir blīkšķis un te jau ar samīcītu dzelžu čupu vis nebeidzas.
Kapēc es to visu ? Gribu lai cilvēki padomā , novērtē situāciju. Vai ir to pāris sekunžu dēļ vērts sagandēt dzīvi sev un citam, lai padomā cik sver viņā jaunais luksusa braucamais un tas 10 gadus vecais pašizkrāvējs ar pilnu kravu un kurš būs vinnētājs, ja šīs abas masas satiksies.
meils, iAuto lasītājs
Un vēlos vēl piebilst, ka trolejbusi un autobusi, kuru Rīgā ir ļoti daudz, arī nevar apstāties tikpat ātri ka vieglie auto, jo tie ne tikai ir smagi, bet strauji bremzējot, tajos var krist un iegūt traumas (pat lūzumus) arī Jums Tuvi cilvēki, mātes tēvi bērni u.c.kas ikdienā lieto sab. transportu.