Pārkāpumu soda punktus dzēst nesteidzas 28

22.decembris 2006 11:28

Lai gan transportlīdzekļu vadītājiem, kuri ceļu satiksmē izdarīto pārkāpumu dēļ jau sakrājuši noteiktu uzskaites punktu skaitu, dota iespēja tos daļēji dzēst, par šādu soli izšķiras vien retais.

Ja sakrāts maksimālais uzskaites punktu skaits un personai noteikts vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums, jārēķinās, ka, beidzoties šī ierobežojuma termiņam, iepriekš CSDD nodotās vadītāja apliecības vietā jaunu var saņemt vienīgi pēc teorētiskā un vadīšanas eksāmena nokārtošanas.
Tādēļ šoreiz skaidrojam, kādos gadījumos un kādā veidā ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējiem iespējams samazināt tiem piešķirtos uzskaites punktus.

Skaidrības labad gan jāpiebilst, ka šīs tēmas kontekstā Ministru kabineta izdotos Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumos attiecībā uz pārkāpējiem lielākoties ietverts jēdziens "pienākums", nevis "iespēja", tādēļ pēc būtības vadītājiem pat obligāti būtu jāievēro viss tiem noteiktais, lai punktus dzēstu. Taču, kā jau pie mums ierasts, ja par kādas prasības nepildīšanu nav paredzētas bargas sankcijas, automātiski tiek pieņemts, ka tās var atstāt arī bez ievērības.
 

Sāk ar pamudinājumu laboties


Atbilstoši valdības noteiktajai kārtībai pirmais atskaites posms ir četri sakrātie uzskaites punkti. Sasniedzot šo robežu, vadītājam tiek piemērots viens no ietekmēšanas līdzekļiem - rakstisks brīdinājums. Tas nozīmē, ka attiecīgajai personai uz tās deklarēto dzīvesvietu tiek nosūtīts paziņojums par iegūto punktu skaitu, vienlaikus aicinot turpmāk nepieļaut pārkāpumus ceļu satiksmē.

Gadījumos, kad šis aicinājums tomēr atstāts bez ievērības un sasniegts nākamais atskaites posms, proti, sakrāti jau astoņi uzskaites punkti, arī par šo faktu uz dzīvesvietu tiek nosūtīts attiecīgs paziņojums, bet tas jau ietver papildu informāciju par vadītājam noteikto pienākumu apmeklēt apmācības kursus (semināru) ceļu satiksmes drošības vai drošas transportlīdzekļu vadīšanas jautājumos.
 

Brīdinājums nelīdz - jāmācās!


Uz šiem kursiem vadītājam Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) jāpiesakās ne vēlāk kā divu mēnešu laikā, bet apmācība jāpabeidz ne vēlāk kā četru mēnešu laikā pēc attiecīgā paziņojuma nosūtīšanas. Ja tas laikus izdarīts, vadītājam dzēš divus uzskaites punktus. Turpretim, ja paziņojums ar tajā noteikto pienākumu palicis bez ievērības, reģistrēto punktu skaitu nesamazina, kā arī nepapildina vēl ar diviem, kā tas sākotnēji bija iecerēts.
 
CSDD Kvalifikācijas daļas priekšnieks Juris Teteris papildus skaidro, ka šobrīd minēto kursu ietvaros vadītājus galvenokārt izglīto tieši ceļu satiksmes drošības jautājumos. Šim nolūkam kopumā tiem jāapgūst vismaz sešas mācību stundas (katras ilgums ir 45 minūtes), kuru saturs atbilst iepriekš minēto Ministru kabineta noteikumu pielikumā esošajai programmai.

Nedaudz no visa


Akceptējot minēto programmu, valdība lēmusi, ka, sasniedzot astoņus uzskaites punktus, vadītājiem būtu jāatsvaidzina zināšanas par ceļu satiksmes dalībnieku uzvedību un to ietekmējošiem faktoriem. Piemēram, tiem paredzēts padziļināti izskaidrot jautājumus par transportlīdzekļu vadīšanas drošumu, automobiļa lietošanas psiholoģisko nozīmi - motīviem un vajadzībām, kā arī jāuzklausa tēma par mazāk aizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku uzvedības īpatnībām, dusmām, agresiju un stresu kā ceļu satiksmes problēmu, alkohola, narkotisko vielu, dažādu slimību un medikamentu ietekmi auto vadīšanā.

Turklāt šajos kursos papildus jāapgūst zinības par rīcību dažādās ceļu satiksmes situācijās. Piemēram, transportlīdzekļa drošas vadīšanas pamati un īpatnības dažādos meteoroloģiskos un ceļa apstākļos, indivīda un sabiedrības zaudējumi ceļu satiksmes negadījuma rezultātā, bīstamu situāciju un negadījumu veidošanās, transportlīdzekļa drošas vadīšanas mehānika u.c.

"+" vai "-" divi punkti

 
Ja arī minētie kursi nav nākuši par labu vai arī šis pienākums vispār atstāts bez ievērības un uzskaites punkti turpina pieaugt, jāzina, ka jaunajiem šoferīšiem (kuru vadītāju stāžs ir mazāks par diviem gadiem), sasniedzot 10 punktus, uz vienu gadu vai līdz brīdim, kamēr saglabājas maksimālais punktu skaits, tiek piemērots transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums (šādos gadījumos vadītājam dzēš visus punktus, izņemot tos, kas reģistrēti par pārkāpumiem, par kuriem piešķir astoņus punktus).
 
Uz pārējiem vadītājiem tas pats attiecināms, sakrājot 16 punktus, taču iepriekš tiem ir vēl viens atskaites posms. Proti, sasniedzot 12 punktus, attiecīgajiem vadītājiem ir noteikts pienākums divu mēnešu laikā pieteikties un četru mēnešu ietvaros kopš CSDD paziņojuma nosūtīšanas nokārtot teorētisko eksāmenu ceļu satiksmes drošības jautājumos vai veikt transportlīdzekļu vadīšanas iemaņu pārbaudi. J.Teteris atzīst, ka pagaidām braukšanas iemaņu pārbaude vēl netiek īstenota, tādēļ no pārkāpējiem tiek prasīta vien teorētisko zināšanu pārbaude. Tā datorizēti kārtojama CSDD, un 20 minūšu ilgajā eksāmenā personai secīgi jāatbild uz 20 jautājumiem par ceļu satiksmes drošību. Pārbaudījums ir nokārtots, ja pieļauts ne vairāk par divām kļūdām. Neveiksmes gadījumā eksāmenu drīkst kārtot atkārtoti, taču ne agrāk kā nākamajā dienā.
 
Tiem, kuri šo teorētisko pārbaudījumu ir izturējuši, tiek dzēsti divi punkti. Savukārt, ja persona šo prasību neizpilda, tās reģistrēto punktu skaitu palielina par diviem.

Gaužām maza ieinteresētība


Kā redzams, vienlaikus ar noteikto pienākumu vadītājiem ir dota iespēja samazināt savu punktu skaitu, tādējādi izvairoties no turpmākajiem sarežģījumiem. Taču, kā norāda J.Teteris, to ņem vērā tikai retais, jo "cilvēki pret to izturas ļoti bezatbildīgi".

Piemēram, apmācību kursus, pēc aptuveniem datiem, apmeklē tikai vidēji desmit procentu vadītāju no visiem, kuriem noteikts šāds pienākums. Līdzīgu tendenci atspoguļo arī par 2005.gadu CSDD apkopotā informācija: paziņojumu par astoņiem punktiem un pienākumu apmeklēt mācību kursus saņēmuši 3388 vadītāji, bet pērn reāli to arī izdarījuši vien 467; vēl 166 sasnieguši 12 punktu atzīmi un aicināti nokārtot eksāmenu, bet to paveikuši vien 14 vadītāji (61 noteiktajā laikā eksāmenu nav kārtojis un par to papildus saņēmis vēl divus punktus); savukārt 231 persona sasniegusi maksimālo punktu skaitu, un tām piemērots tiesību izmantošanas aizliegums.

Sannija Matule
Laikraksts "LV Plus"
www.lv.lv

Der zināt


    * Transportlīdzekļu vadītājam reģistrētie uzskaites punkti automātiski dzēšas, ja iestājas to noilgums. Lielākoties piešķirtie punkti saglabājas divus gadus, skaitot no dienas, kad stājies spēkā lēmums par administratīvā soda uzlikšanu. Taču, ja izdarīts pārkāpums, par kuru uzreiz piešķir astoņus punktus, tie dzēšas tikai piecus gadus pēc minētā lēmuma stāšanās spēkā.
    

    * Mācību kursi, kas paredzēti pēc astoņu uzskaites punktu sasniegšanas, divreiz mēnesī norit vienīgi Rīgā, jo citviet reģionos pēc tiem nav pienācīga pieprasījuma. Šie kursi tiek organizēti latviešu un krievu valodā, un par tiem pašam vadītājam ir jāmaksā Ls 19,94. Kursiem var pieteikties, zvanot pa tālruni 7025707.
    

    * Ikvienam vadītājam vēl pirms astoņu vai 12 uzskaites punktu sasniegšanas ir atļauts brīvprātīgi pieteikties un apmeklēt apmācības kursus vai nokārtot eksāmenu, tādējādi savu līdzšinējo punktu skaitu samazinot par diviem.
 
Visi komentāri
 
221559. viesis 22.decembris 2006 11:44
0 0 Atbildēt

Lai vinji savus punktus iebaazz vienaa vietaa ...

leetaak un efektiivaak ir domaat metodes kaa apiet soda punktus piem iepikojot uz rokas izmantojot detektorus utt neka iet un klausiities par to ka nav labi braukt 60 km /h kur atljauts 50 :) Vieniigi dzeeraajiem gan vajadzeetu sodus piemest

221564. viesis 22.decembris 2006 12:04
0 0 Atbildēt

Visa shi sodu punktu sisteema ir pilniigi garaam , jo taa nedod galveno rezultaatu izskaust agresiivu un citiem bistamu braukshanas stilu. Kaut vai sorit Siguldas soseja, pilsonis ar Volvo AA56.. mierigi ar 170 km/h slalomaa starp rindaam laizj uz darbu paklaujot riskam citus lidzpilsonjus.

221565. viesis 22.decembris 2006 12:08
0 0 Atbildēt

221564. viesis 22.12.2006 12:04

skauzh, ka tavs zapars neiet 170?

221566. viesis 22.decembris 2006 12:18
0 0 Atbildēt

Uzrakstīti trīs komentāri un no tiem jau divi izceļas!

221567. viesis 22.decembris 2006 12:19
0 0 Atbildēt

Viesim 221565

Man nevar skaust jo pilnigi bez piepules varu to volvi noskriet ar savu auto, vienkaarshi riebjas tie kretiini kas paklauj briesmaam uz LV celiem citus brauceejus.

221568. viesis 22.decembris 2006 12:19
0 0 Atbildēt

tajā pat laikā kaut kādi pi.dari pa 2. joslu uz 90 velkās.

tos arī izdrāzt ar 8 punktiem kā minimums.

221571. viesis 22.decembris 2006 12:38
0 0 Atbildēt

*******us jau vispaar arii vajag draazt:-P

221577. viesis 22.decembris 2006 13:18
0 0 Atbildēt

Bremzes otrajā joslā... Haha! Ta visiem noteikumi vienādi, vai varbūt tie otrās joslas braucēji iedomājas, ka tiem ir kādas priekšrocības pa to braucot? Var braukt ar lielāku ātrumu nekā paredzēts? Ko vispār tauta iedomājas, kam paredzēta tā otrā josla? Tas tiešām būtu interesanti to uzzināt!

221578. viesis 22.decembris 2006 13:23
0 0 Atbildēt

visiem, kas brauc aatraak par mani un dzer vairaak par mani un paarkaapj noteikumus vairaak par mani - uz sitiena jaapieshkjir maximaalie punkti un jaanonjem tiesiiibas. bet taa kaa es braucu, taa driikst, nesaprotu, par ko tie pida#& grib pieshjkirt punktus.

221587. viesis 22.decembris 2006 14:34
0 0 Atbildēt

Pievienojos peedeejam viesim nekas taa nekriit uz nerviem kaa ties kas brauc leenaak un arii teik kas brauc aatraak par tevi. :D

Un es tieshaam buutu ljooooooti prieciigs ja tiem visiem atnjemtu tiesiibas. :D:D:D:D:D

221588. viesis 22.decembris 2006 14:38
0 0 Atbildēt

MK gan labi izdomaajis. Cilveekam kaut kas nesanaaca. Vinjsh nomaksaa sodu no 250 lvl pastaigaa kaadu briidi kaajaam. Iet uz CSD paarliek teoriju par laikam 10 Lvl un braukshanu veel par 20 lvl un tad veel vinjam jaaiet uz kaut kaadiem kursiem veel par 20 lvl.

Vareetu prasiit veel latu par katru reizi kaa iekaapj mashiinaa .

221593. viesis 22.decembris 2006 15:14
0 0 Atbildēt

Es jau pieteicos :D

Kvatra

221595. viesis 22.decembris 2006 15:21
0 0 Atbildēt

Manuprāt, tajā punktu sistēmā kaut kas tomēr nedarbojas - pārāk maz ir to vadītāju, kuriem punktuskaits saniedz kritisko. Normala būtu situacija, kad uz tml. kursiem būtu vēl jāgaida rindā . Arī CSDD statistika īpāši neplātās ar LIELIEM skaitļiem punktu katalogos. Ja reali pavēro kā BRAUC lielākā daļa autovadītāju, tad jāsecina, ka vai nu vāji darbojas CP, VAI arī punktu uzskaites sistēmas mehanismā darbojas kādi "blati", un punkti zūd atkarībā no "ietekmes sfērām".

Galu galā, lai katrs individuali domā par šim lietām. BET, Ziemsvētkos gan lai visiem gaišs prāts un domas - bez jebkāda veida "sliktiem punktiem"....!

221602. viesis 22.decembris 2006 15:47
0 0 Atbildēt

Gribeetos uzzinaat cik sitiem lidotaajiem ir punkti ka vini sitaa uztraucas. Ir jaabuut seviski gudram lai 2 gadu laikaa savaaktu 8 punktus. Pats nebraucu leeni driizaak aatri un 1,5 gadu laikaa man ir izdevies savaakt tikkai 5 punktus kuri peec pus gada saaks dzeesties.

212.93.97.132

Nokia6020/2.0 (04.50) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

221605. viesis 22.decembris 2006 17:38
0 0 Atbildēt

Gribu zināt savus punktus. Kā lai atceras, kas pirms gada 1,5 ir bijis. Kur to var apskatīt?

221606. viesis 22.decembris 2006 18:27
0 0 Atbildēt

Ja tev ir hanzanet, tad ej uz epakalpojumi tad Lursoft tad Mani sodi

212.93.97.132

Nokia6233/2.0 (04.52) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

221612. viesis 23.decembris 2006 0:02
0 0 Atbildēt

Bļaāāāāāā...kursiem jānotiek Maskavā un tikai krievu valodā

221613. viesis 23.decembris 2006 0:22
0 0 Atbildēt

kad tie pajoļi saliks uz ceļiem attiecīgas ātruma zīmes un pārstās sūtīt ķert uz ātruma vietās, kur tas nelielais ātruma pārkāpums īpaši nevienu netraucē, kā arī "uzkabināt" ātrumus, tad arī par punktiem parunāsim....

221614. viesis 23.decembris 2006 0:23
0 0 Atbildēt

to 221564. viesis

A kā tu zini, ka bija 170 km/h?! Varbūt bija 164 km/h ?

221615. viesis 23.decembris 2006 0:49
0 0 Atbildēt

Nu re! Man jau sen likās, ka jābūt kādai iespējai NOPIRKT INDUĻĢENCI - citiem vārdiem - priekšlaicīgi tikt no saviem p-tiem vaļā :) Beidzot ir reāla informācija, kur jāzvana un ar 20 Ls par reizi zobos jāsāk balināt sava reputācija, citādi katru reizi, kad zaļie apstādina, nākas noklausīties bargo runu: "Varētu jau izteikt tikai brīdinājumu, ja Jums nebūtu tie 5 punkti sakrājušues..." Tagad risinājums ir rokā: reizi nedēļā ar 20 Ls un nedzudz pacietības pavadam laiku CSDD un pēc 3. seansa esam "Balti un Pūkaini" :)

Pēc Ziemassvētkiem zvanīšu un pieteikšos uz pirmo "ārstēšanas" kursu. Jei bogu :) PALDIES !!!

221616. viesis 23.decembris 2006 1:44
0 0 Atbildēt

Ikvienam vadītājam vēl pirms astoņu vai 12 uzskaites punktu sasniegšanas ir atļauts brīvprātīgi pieteikties un apmeklēt apmācības kursus vai nokārtot eksāmenu, tādējādi savu līdzšinējo punktu skaitu samazinot par diviem.

---

Cik reizes? Vai bezgalīgi, vai tikai vienu reizi mūžā?

221811. viesis 29.decembris 2006 15:04
0 0 Atbildēt

soda punkti - galiigi garaam - paskatieties uz pashiem mentiem - tiiri kaa baltas lapas :P ha ha ha...

221812. viesis 29.decembris 2006 15:05
0 0 Atbildēt

tauta - vnk jabrauc ar arzemju tiesibam un par punktiem varat aizmirst! :)

221920. viesis 2.janvāris 2007 0:27
2 0 Atbildēt

to 221577. viesis 22.12.2006 13:18

"Bremzes otrajā joslā... Haha! ... Ko vispār tauta iedomājas, kam paredzēta tā otrā josla? Tas tiešām būtu interesanti to uzzināt!"

Vot ko iedomājas - aizbrauc uz Vāciju un paskaties! Pirmā josla ir domāta traktoriem, smagajiem, autobusiem un zaporožeciem. Otrā - pārsvarā vieglajiem, arī pa kādam ātrākam autobusam vai smagajam (vidējais ātrums tā ap 110kmh), nu un trešā, ja tādā ir - visiem kas un cik var atvilkt (130-200kmh), protams izņemot īpaši bīstamas vietas kur pastāv (saprātīgi) ātruma ierobežojumi, kurus, starp citu, apzinoties to ieviešanas lietderīgumu, visi arī cenšas godprātīgi ievērot. Un neba jau nu tie viņu bāņi visur ir tik galvas tiesu pārāki par to pašu mūsu Vidzemes vai Jelgavas un Jūrmalas šoseju. Vienīgās divas atšķirības pie mums ir - pirmā, neadekvāti ierobežojumi (tipa ponta pēc, nu tā lai visiem bremzēm kas ātrāk nevar pabraukt būtu pa prātam), un otra, paši bremzes kas ielien ātrākajā joslā un tad sacenšas bremzēšanā, kuram nu lēnāk sanāks, un vēl vēlams pārī pa 2 vai 3, tā lai vienlacīgi visas joslas aizņemtas...

Nu.

222170. viesis 4.janvāris 2007 17:25
0 0 Atbildēt

Tad, kad izpildvara paarstaas no paarkaapeejiem taisiit naudas mashiinu, tad arii saaks kautkas pozitiivs notikt. Protams, neviens neies tos suudapunktus dzeest, ja par kautkaadu fakiing lekcijas noklausiishanos jaamaksaa 19+ Ls. Tas tikai taa piemeeram. Bet papriekshu vajadzeetu domaat kaa uzlabot pashas CP darbu, jo mums policija faktiski vispaar ir tikai sodu iekaseeshanai, principaa neplida savus tieshos pienaakumus sabiedriibas priekshaa bet nodarbojas ar plaana pildiishanu. Kaada jeega no taadas policijas, kas nevis dara kautko lai NOVEERSTU paarkapumus, bet tieshi gaida, kad tie tiks izdariiti, lai par to vareetu skaisti iekaseet sodinjus. Taa ir visas probleemas sakne.

289885. viesis 25.marts 2013 7:49
0 0 Atbildēt

Visa sita sistema ir maksimala pelnas gusana. Ja viniem kcik rupetu celu drosiba, tad luksus auto (visbiezak ar AA numuriem) brauktu pec noteikumiem, bet nedz kiegeli, nedz sarkanas gaismas, nedz cela apzimejumi vai jebkadas zimes un protams atruma ierobezojums tiem nav skerslis. Otrs... Tik tiesam cela zimes butu attiecigas salikusi uz celiem. Turklat cela segumu butu sataisijusi, jo lidz ar atkusni nokust ari pats asfalts.

289886. viesis 25.marts 2013 8:07
0 0 Atbildēt

Da rupes par celu drosibu loti labi vareja redzet ar radaru sistemu. Jo drosaks cela posms, kur var ieskrieties tos dazus km/h pa virsu atlautajam, tur ir noslepts radars, interesanti ari, ka radari krasu maina ka hameleoni, ziema balti, vasara zali. Un vini nemaz netika slepti, kur nu. :) Turklat radari tika likti vietas, kur tiesam no viniem jega nekada CSN drosibas zina, bet CSN parkapumu zina - loti ienesigas vietas.

Robis 7.decembris 2016 17:05
0 0 Atbildēt

Kur radās 4 mēneši - Ministru kabineta noteikumi Nr.551 nosaka 6 mēnešus.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pauls Timrots izsaka viedokli par ceļu būvdarbu projektēšanas kvalitāti un realitāti Latvijā (+ VIDEO) 44

Satiksmes eksperts Pauls Timrots raida skarbus vārdus Latvijas Valsts ceļu virzienā. "Jārada dienests, kas pārbaudīs vai ceļa infrastruktūra izplānota pareizi". Lasīt vairāk

 

Vadītāji ignorē neredzīgos gājējus - policija Liepāja pusstundas laikā sastāda septiņus protokolus 11

Liepājā pusstundas laikā septiņiem šoferiem noformēti protokoli un katram uzlikts 15 eiro naudas sods par neredzīgu gājēju nepalaišanu pāri ielai, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Kurzemes reģiona pārvaldes pārstāve Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 

Golf 8 jau uz konveijera (+ FOTO) 11

Globālajā tīmeklī parādījušies jaunā Golf 8 attēli, kurus tur ievietojis kāds Instagram lietotājs. Automašīna nofotografēta uz ražošanas līnijas kādā no Volkswagen rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Sadursme ar "gāzes" busiņu (+ VIDEO) 9

Vieglās automašīnas šoferis traucas visiem garām un saduras ar busiņu, kas veic kreiso pagriezienu. Vēlāk noskaidrojas, ka trieciens trāpījis tur, kur busiņam piemontēti gāzes iekārtas baloni. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti