Pēc neveiksmīgā 2001. gada, kad Lotus kompānija zaudēja ap 40 miljonu mārciņu, angļu sporta auto ražotājs nolēma parādīt, ka ne viss ir zaudēts un ... radīja jaunu automašīnu.

Kompānija Lotus cer, ka "Lotus Elise 111S" palīdzēs atgriezt iepriekšējās tirgus pozīcijas. Jaunais Lotus saņēmis ne tikai burtiņu S, bet arī jaunu K-sērijas 156 Zs stipro dzinēju, mīkstus tepiķīšus, salona ādas apdari un klimata kontroli. Paklāji? Protams, tas ir pretrunā ar šāda auto sportisko garu, par ko to kādreiz ļoti slavēja. Bet šīm jaunām opcijām būtu jāpalīdz pārveidot šo mašīnu "katrai dienai". Pēc cenas tuvie Porsche Boxster, BMW Z3 un Audi TT piedāvā daudz augstāku komfortu. Iepriekšējais Elise bija auto, ar kuru varēja labi iztrakoties pa trasi, bet tas nebija domāts koplietošanas ceļiem.
Visvieglāk atšķirt 111S no 111 var pēc izplūdes trubām (par klusinātājiem tos grūti nosaukt). Lotus inženieri ir iztērējuši ne mazums laika, lai radītu samērā interesantu sistēmu. Kamēr dzinējs nav uzņēmis 4000 apgriezienus minūtē, darbojas tikai 2 izplūdes trubas, bet kad apgriezieni pārkāpj šo robežu, atveras vārsti un izplūdes gāzes gāžas ārā jau caur 4 trubām.

Dzinējs ir aizņemts no MG. Tomēr Lotus pastāvīgi izstrādāja dzinēja vadības un iešprices sistēmu. Rezultātā MMC enonomiskais dzinējs kļuvis daudz jaudīgāks. Tagad dzinēja ierobežotājs nostrādā tikai pie 7000 apgriezieniem un darba zona ir kļuvusi daudz plašāka. Interesanti ir tas, ka izplūžu gāzu CO2 saturs nepārsniedz Ford Ka saturu.
Sākumā 111S nerada tādu sajūsmu, ko deva Lotus Elise 111. Tomēr, līdz 100km/h mazulītis ieskrienas nedaudz mazāk kā 5 sekundēs, bet līdz 160 km/h - 14 sekundēs, kas ir par 2,7 sekundēm mazāk kā iepriekšējai versijai. Cits aspekts ir tāds, ka lai iegūtu šādus rādītājus, dzinējs jāgriež ~5000 apgr./min.; pēc ilgākas braukšanas ar šādiem apgriezieniem, sāks stipri sāpēt galva...

Citu izmaiņu nav daudz. Parādījušies jauni niķelēti diski, kas samazinājuši auto masu par veseliem pieciem kilogramiem. Izmainīts arī aizmugurējais difuzors, kas tagad izskatās krietni savādāk, kā iepriekšējam modelim un "izskatās labi".
Salons ir kļuvis nedaudz komfortablāks, kaut, iepriekšējā stila piekritēji raustīs degunus, ieraugot ādas salonu, mīkstus paklājiņus, papildus skaņas izolāciju un ... kondicionieri. Tagad Lotus Elise 111S var droši sacensties ar saviem konkurentiem - vācu sportistiem.
iAuto // autonews
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
tā ir forša mašīna