Lotus Elise 111S 5

4.jūlijs 2002 10:03

Pēc neveiksmīgā 2001. gada, kad Lotus kompānija zaudēja ap 40 miljonu mārciņu, angļu sporta auto ražotājs nolēma parādīt, ka ne viss ir zaudēts un ... radīja jaunu automašīnu.

Kompānija Lotus cer, ka "Lotus Elise 111S" palīdzēs atgriezt iepriekšējās tirgus pozīcijas. Jaunais Lotus saņēmis ne tikai burtiņu S, bet arī jaunu K-sērijas 156 Zs stipro dzinēju, mīkstus tepiķīšus, salona ādas apdari un klimata kontroli. Paklāji? Protams, tas ir pretrunā ar šāda auto sportisko garu, par ko to kādreiz ļoti slavēja. Bet šīm jaunām opcijām būtu jāpalīdz pārveidot šo mašīnu "katrai dienai". Pēc cenas tuvie Porsche Boxster, BMW Z3 un Audi TT piedāvā daudz augstāku komfortu. Iepriekšējais Elise bija auto, ar kuru varēja labi iztrakoties pa trasi, bet tas nebija domāts koplietošanas ceļiem. Visvieglāk atšķirt 111S no 111 var pēc izplūdes trubām (par klusinātājiem tos grūti nosaukt). Lotus inženieri ir iztērējuši ne mazums laika, lai radītu samērā interesantu sistēmu. Kamēr dzinējs nav uzņēmis 4000 apgriezienus minūtē, darbojas tikai 2 izplūdes trubas, bet kad apgriezieni pārkāpj šo robežu, atveras vārsti un izplūdes gāzes gāžas ārā jau caur 4 trubām. Dzinējs ir aizņemts no MG. Tomēr Lotus pastāvīgi izstrādāja dzinēja vadības un iešprices sistēmu. Rezultātā MMC enonomiskais dzinējs kļuvis daudz jaudīgāks. Tagad dzinēja ierobežotājs nostrādā tikai pie 7000 apgriezieniem un darba zona ir kļuvusi daudz plašāka. Interesanti ir tas, ka izplūžu gāzu CO2 saturs nepārsniedz Ford Ka saturu. Sākumā 111S nerada tādu sajūsmu, ko deva Lotus Elise 111. Tomēr, līdz 100km/h mazulītis ieskrienas nedaudz mazāk kā 5 sekundēs, bet līdz 160 km/h - 14 sekundēs, kas ir par 2,7 sekundēm mazāk kā iepriekšējai versijai. Cits aspekts ir tāds, ka lai iegūtu šādus rādītājus, dzinējs jāgriež ~5000 apgr./min.; pēc ilgākas braukšanas ar šādiem apgriezieniem, sāks stipri sāpēt galva... Citu izmaiņu nav daudz. Parādījušies jauni niķelēti diski, kas samazinājuši auto masu par veseliem pieciem kilogramiem. Izmainīts arī aizmugurējais difuzors, kas tagad izskatās krietni savādāk, kā iepriekšējam modelim un "izskatās labi". Salons ir kļuvis nedaudz komfortablāks, kaut, iepriekšējā stila piekritēji raustīs degunus, ieraugot ādas salonu, mīkstus paklājiņus, papildus skaņas izolāciju un ... kondicionieri. Tagad Lotus Elise 111S var droši sacensties ar saviem konkurentiem - vācu sportistiem. iAuto // autonews
 
Visi komentāri
 
55310. viesis 13.decembris 2002 16:33
0 0 Atbildēt

tā ir forša mašīna

55323. viesis 13.decembris 2002 18:33
0 0 Atbildēt

bet man šķiet ka to neviens nepērk kā vienīgo auto

Viens te arī Latvijā priecē acis

63338. viesis 9.februāris 2003 20:26
0 0 Atbildēt

Jou waaazzuuuup?

68777. viesis 10.marts 2003 15:43
0 0 Atbildēt

GALAKS PUVELIS KUR TADUS RAZO .

75493. viesis 24.aprīlis 2003 18:32
0 0 Atbildēt

etrk

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

60 035 eiro - Toyota Hilux sportiskā versija GR jau šovasar (+ FOTO)

Toyota paziņojusi, ka šovasar Eiropas tirgū kļūs pieejama pikapa Hilux sportiskā versija GR Sport. Zināms, ka Vācijas tirgū par to prasīs 60 035 eiro. Lasīt vairāk

 

Noslēgusies Salu tilta pārbūve 3

Piektdien noslēgusies Salu tilta kompleksa 2.kārtas pārbūve, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē. Lasīt vairāk

 

Aptauja: Tuvākā gada laikā iegadāties auto plāno gandrīz trešdaļa iedzīvotāju; biežāk meklē dīzeli 5

Tuvākā gada laikā iegadāties auto plāno gandrīz trešdaļa jeb 30% iedzīvotāju, secināts "SEB bankas" veiktajā aptaujā. Lasīt vairāk

 

Jaunākie EuroNCAP testi – Opel Astra/Peugeot 308 nesasniedz maksimumu (+ VIDEO)

Arvien pieaugošās drošības prasības izvirza arvien augstākas prasības ražotājiem. Šī iemesla dēļ jaunākajos EuroNCAP testos kāroto atzīmi, piecas zvaigznes, nesasniedza uz vienas platformas izstrādātie Opel Astra/Peugeot 308. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti