Atjauninātā «Mazda RX-8» un konceptauto «Mazda Furai» 3

 
16.janvāris 2008 10:17

No 13. līdz 27. janvārim Ziemeļamerikas Starptautiskajā Auto izstādē Detroitā pirmo reizi plašākai publikai apskatāms Mazda Motor Corporation jaunais konceptauto Mazda Furai un būtiski pārveidotā Mazda RX-8.

Tāpat pirmo reizi ārpus Japānas ir iespēja aplūkot konceptauto Mazda Taiki, kas 2007. gada oktobrī izraisīja lielu interesi Tokijas Auto izstādē.

Atjauninātā Mazda RX-8 – tālāka rotormotora evolūcija

Ar uzlabotu dizainu, vadāmību, paātrinājumu un plašāku funkciju klāstu jaunā Mazda RX-8 apstiprina savu "vienreizīgas sporta mašīnas" slavu un apliecina rotormotora būtisko lomu Mazda korporācijas nākotnes plānos.



Kopš šā modeļa laišanas tirgū 2003. gadā Mazda visā pasaulē ir pārdevusi apmēram 167 000 RX-8 automašīnu. Mazda RX-8 izpelnījusies atzinību kā sporta auto, kas piedāvā pilnīgi jaunu četru durvju formātu ar visām sporta mašīnas īpašībām, nodrošinot ērtības pasažieriem un braukšanas prieku vadītājam. Ar pasaulē vienīgo sērijveidā ražoto rotormotoru apgādātā RX-8 turpina tradīciju, ko 1967. gadā aizsāka pasaulē pirmais sērijveida modelis Cosmo 110S ar divu rotoru dzinēju. Pašlaik Mazda korporācija vienīgā turpina rotormotora pilnveidošanu un ir pārdevusi gandrīz divus miljonus automašīnu ar šādu dzinēju. Mazda uzvara 1991. gada Lemānas 24 stundu autosacīkstēs bija leģendārs notikums, kas turklāt bija vienīgā reize, kad japāņu auto marka uzvarēja šajās izturības sacensībās.



Mazda turpina četru durvju sporta kupejas pilnveidošanu, uzlabojot RX-8 ārējo un salona dizainu un mašīnas dinamisko sniegumu par prieku sportiskā braukšanas stila entuziastiem.

Pilnveidojot RX-8 modeli, Mazda inženieri ieviesuši jauninājumus trijās galvenajās jomās: virsbūves dizainā, motora sniegumā un mezglu izkārtojumā. "RX-8 ārējā un iekšējā dizaina, izkārtojuma un snieguma uzlabojumi paceļ vizuālo un braukšanas baudījumu jaunā līmenī," uzskata Mazda Ziemeļamerikas pārstāvniecības RX-8 produktu līnijas menedžeris Tetsu Nakazawa.

RX-8 dizaina uzlabojumu nolūks ir modeļa ārējā noformējuma uzlabošana līdzšinējās dizaina līnijas ietvaros. 2009. gada modelim ir pārveidoti priekšējie un aizmugurējie bamperi un priekšējais panelis, izveidota sportiska un kvalitatīva priekšējo un aizmugurējo lukturu apdare, kā arī lielāki izpūtēji (tagad to diametrs ir 90 mm). Pilnveidotajai Mazda RX-8 ir arī jauns piecu spieķu riteņu dizains, kas vizuāli atgādina rotormotoru - turklāt atšķirīgs versijām ar dažāda lieluma riteņiem.

RX-8 ārējais dizains izceļas ar izteiktām sporta auto formām, bet salona iekārtojums un apdare nodrošina komfortu. Nelieli uzlabojumi automašīnas salona dizainā to padara vienkāršu un funkcionālu, vairojot braukšanas prieku. Centrālā instrumentu paneļa forma ir pārveidota, radot dinamiskas kustības sajūtu, tahometra skala papildināta ar mainīgu sarkano zonu, kas paceļas uz augšu, kad motors sasniedz darba temperatūru; mašīnai ir jauns stūres rats un mainīts priekšējo un aizmugurējo sēdekļu dizains.

RX-8 ir caurcaurēm sportisks auto, kas vadītājam sniedz aizraujošu un dinamisku baudījumu. Inženieri padarījuši stingrāku RX-8 virsbūvi, tās struktūru papildinot ar pastiprinošiem elementiem un ar trapeces formas spraisli uzlabojot priekšējās piekares augšējās daļas stingrību. Lai uzlabotu vadāmību, no jauna konfigurēta aizmugurējās piekares ģeometrija, bet trokšņa un vibrācijas līmeņa samazināšanai un motora snieguma uzlabošanai, palielināta piedziņas vārpstas stingrība.

Lai nodrošinātu dinamisko sniegumu, Mazda izmanto modernu RENESIS dzinēju (RENESIS ir saīsinājums no "Rotary Engine genesis" un nozīmē "rotormotora atdzimšana"). Mazda RX-8 joprojām ir pasaulē vienīgais sērijveida vieglais auto, kurš apgādāts ar rotormotoru. RENESIS attīsta atmosfēriskam dzinējam neparasti lielu jaudu un pārspēj virzuļmotorus ar savu paātrinājumu, spēka rezervi un reaģēšanas ātrumu.


Mazda Furai –"vēja balss"

Iedvesmojoties no fakta, ka katru nedēļas nogali Amerikas ceļos visvairāk traucas tieši Mazda automobiļi vai spēkrati ar Mazda motoriem, Mazda Furai ir tapusi kompānijā, kura mēģina katrā vieglajā auto ielikt "sporta mašīnas dvēseli", vienlaikus domājot par nākotni un vides aizsardzību, izmantojot celulozes etanolu (E100), ko ražo British Petroleum (BP).



Furai īsteno Mazda unikālo Nagare (no japāņu valodas – plūdums) dizaina koncepciju un vienlaikus paceļ to jaunā līmenī, jo šis konceptauto radīts uz American Le Mans Series (ALMS) sacīkšu mašīnas bāzes. Šim auto ir Courage C65 šasija, ar kuru kompānija vēl pirms divām sezonām piedalījās ALMS sacensībās, un 450 ZS rotormotors ar trim rotoriem, kāda nav nevienam citam spēkratam trasēs.



Mazda Ziemeļamerikas pārstāvniecības dizaina daļas direktors Francis fon Holchauzens (Franz von Holzhausen) par šo konceptauto saka: "Furai apzināti cenšas mazināt atšķirību starp parastu vieglo mašīnu un sacīkšu auto. Sacīkšu mašīnas vienmēr ir atšķīrušās no tā sauktajiem "superkāriem" - automobiļiem, kas pielāgoti braukšanai ielās, bet atdarina īstos „sacīkšniekus”. Furai pirmais samazina šo atšķirību līdz minimumam."

Atzinību guvušās Mazda Nagare dizaina koncepcijas pamatā ir ūdens un gaisa plūdums, cilvēku un lietu kustība noteiktā virzienā. Mazda Nagare - tā ir plūstoša kustība līdz ar gudru un iedvesmas bagātu stilizāciju, kas, Mazda Furai gadījumā, modina vēlēšanos gūt visu, ko vien šis auto spēj dot.
 
Visi komentāri
 
250385. viesis 16.janvāris 2008 11:58
0 0 Atbildēt

Tas koncepts izskatās iespaidīgs :)

250407. viesis 16.janvāris 2008 14:52
0 0 Atbildēt

Pilnīgi sliena notecēja :)

250522. viesis 18.janvāris 2008 20:39
0 0 Atbildēt

esmu mazdas fans un man patiik raksts !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti