Jaunā LAGUNA uzrāda lieliskus rezultātus Euro NCAP testos 2

 
16.janvāris 2008 11:21

Renault Laguna II bija pats pirmais auto, kuram Euro NCAP pasīvās drošības testos izdevās iegūt augstāko vērtējumu – piecas zvaigznes.

Nule neatkarīgā organizācija Euro NCAP veiktajos pasīvās drošības testos trešās paaudzes Renault Laguna ne tikai ieguva piecas zvaigznes, bet arī izcīnīja augstāko punktu skaitu – no iespējamajiem 37 punktiem Renault LAGUNA III ieguva 36 punktus.

Uzlabotā drošības sistēma

Ņemot vērā Renault Laguna II augstos rezultātus Euro NCAP drošības testos, Renault inženieri, radot trešās paaudzes Laguna, centās rast arvien jaunus risinājumus drošības sistēmas uzlabošanai – tika veikta reālu satiksmes negadījumu analīze, lai noteiktu tos drošības sistēmas elementus, kas ir vitāli svarīgi reālajā dzīvē. Laguna III ir aprīkota ar jaunākās paaudzes drošības sistēmām.



Jaunās Laguna drošības sistēmas pamatā ir trīskārtējs algoritms – priekšējā, aizmugures un sānu drošības sistēma. Šī sistēma sevī ietver sešus vai astoņus drošības spilvenus (aizmugurējie drošības spilveni var tikt neiekļauti, ja klients no tiem atsakās), kas izvietoti tā, lai visi auto pasažieri būtu maksimāli aizsargāti. Priekšējai aizsardzībai izvietoti gaisa spilveni ir regulējami. Tā, piemēram, autovadītāja gaisa spilvens pielāgojas vadītāja augumam un sēdekļa pozīcijai, tādējādi sadursmes rezultātā pasargājot vadītāju no iespējamajām gaisa spilvenu radītajām traumām. Arī trīs-punktu drošības jostas ir aprīkotas ar nospriegojuma limitētājiem. Priekšējās drošības jostas veidotas tā, lai tās maksimāli darbotos uz katru ķermeņa daļu, sadursmes gadījumā noturot ķermeni sēdvietā.

Nereti tieši sānu sadursmes mēdz būt letālas, tāpēc Renault inženieri centušies uzlabot drošības sistēmas tieši šajās vietās. Jaunās Laguna drošības sistēma sastāv no diviem sensoriem, kas iebūvēti attiecīgi priekšējās durvīs un auto B-statnī. Notiekot sadursmei automātiski atveras sānu gaisa spilvens, kas veidots tā, lai maksimāli aizsargātu pasažieru kakla daļu un cirkšņa apvidu. Maksimālu rezultātu šī drošības sistēma saglabā līdz 70 km/h, un tas ir viens no augstākajiem rādītājiem pasaulē.

Papildus uzlabojumi drošības ietvaros veiktas sēdvietām – atzveltnes veidotas tā, lai aizmugurējās sadursmes gadījumā maksimāli pasargātu kakla apvidu. Jaunā Laguna aprīkota arī ar signāllampiņām, kas brīdina, ja kāda no drošības jostām nav aizsprādzēta – tajā skaitā vadītājs tiek brīdināts par nepiesprādzētām aizmugures jostām.

Drošība visos līmeņos

Radot jauno Laguna, Renault inženieri patiešām ir domājuši par drošību visos tās līmeņos – Laguna III ir pirmais Renault modelis, kas sver mazāk par saviem priekšgājējiem – jaunā Laguna ir par 15 kg vieglāka, un tam ir liela nozīme, piemēram, strauji bremzējot. Jaunā Laguna var lepoties arī ar savu bremžu sistēmu, kas viena no labākajām starp šī segmenta automašīnām. Protams, Laguna III ir aprīkota ar jaunākās paaudzes ABS un ESP. Arī panelis veidots tā, lai vadītājam būtu viegli uztverams.

Jaunā Laguna aprīkota ar kruīza kontroles un ātruma ierobežotāja sistēmām, riepu spiediena monitoringa sistēmu, navigācijas sistēmu, Bluetooth telefona aprīkojumu, kā arī automātiskajiem logu tīrītājiem ar lietus sensoriem un priekšējiem un aizmugurējiem parkošanās sensoriem.

Euro NCAP piešķirtie vērtējumi dažādiem Renault modeļiem

Jāatzīmē, ka Renault ir vienīgais autoražotājs, kura 9 modeļi Euro NCAP drošības testos ir ieguvuši augstāko novērtējumu – 5 zvaigznes.

 
Visi komentāri
 
250391. viesis 16.janvāris 2008 12:13
0 0 Atbildēt

"Tika veikta reālu satiksmes negadījumu analīze"- tas gan ir kaut kas jauns autobūvē!!!

250444. viesis 16.janvāris 2008 22:27
0 0 Atbildēt

mēsls paliek mēsls...... KIA drīz arī iemācīsies projektēt auto lai dabūt punktus - bet dzīve gan visu saliks pa plauktiem....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti