Pieaug atlīdzību apjomi par izraisītajiem CSN ārvalstīs 16

8.februāris 2008 13:14

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem pēdējo gadu laikā pieaudzis Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits ārvalstīs, kā arī par šiem negadījumiem izmaksāto zaudējumu atlīdzību apjomi.

Pērn par ceļu satiksmes negadījumiem ārvalstīs, kurus izraisījuši Latvijā reģistrēti transportlīdzekļi, tika pieņemti ap 2 500 lēmumu par zaudējumu atlīdzībām  cietušajiem un tika izmaksāti 4,6 milj. latu, kas ir par 46% vairāk, salīdzinot ar 2006. gadu. 56% no šiem negadījumiem notikuši Vācijā, Polijā un Lietuvā. Savukārt pērn lielākā izmaksātā zaudējumu atlīdzība sasniegusi 200 tūkst.eiro par 2004.gadā Lielbritānijā notikušu negadījumu.

Visvairāk negadījumu notikuši tranzītvalstīs

Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs: „Pērn 1/20 daļu no apdrošinātāju izmaksātajām atlīdzībām cietušajiem veido ceļu satiksmes negadījumi, ko izraisījuši Latvijā reģistrēti transportlīdzekļi ārvalstīs. Kaut arī šo negadījumu īpatsvars no kopējo negadījumu skaita ir tikai 5%, lielās izmaksas skaidrojamas ar daudz augstākām vidējām atlīdzību izmaksām cietušajiem. Pērn tā sasniegusi divus tūkstošus latu par negadījumu. Salīdzinājumam vidējā atlīdzība par Latvijā izraisītu negadījumu ir trīs ar pusi  reizes mazāka - apmēram 560 lati.”

Ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notikuši tranzītvalstīs: Vācijā – 448, Polijā – 378, Lietuvā – 364, Igaunijā – 133 un Baltkrievijā - 116.

J.Stengrevics: „Lai gan arvien populārāka kļūst ceļošana uz ārvalstīm ar vieglajām automašīnām, tomēr nemainīga paliek tendence, ka visvairāk negadījumu ārvalstīs izraisa kravas transportlīdzekļi. Arī pēc valstīm, kur visbiežāk notikuši negadījumi, var secināt, ka tās ir tranzītvalstis, kas tiek izmantotas produkcijas transportēšanai pa sauszemes ceļiem. Šo negadījumu īpatsvars un salīdzinoši augstās atlīdzību izmaksas ir arī viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc cena OCTA polisei kravas transportlīdzekļu īpašniekiem ir daudz augstāka nekā vieglajām automašīnām.”

Negadījums ārvalstīs apdrošinātājiem izmaksā pat vairāk nekā pusotra miljona eiro

Salīdzinot ar 2006.gadu, pērn Latvijas apdrošināšanas sabiedrības cietušajiem atlīdzībās izmaksājušas par 46% vairāk, sasniedzot 4,6 milj.latu. 82% no atlīdzībām veido nodarītie zaudējumi mantai, bet 18% - cietušajai personai.

Negadījums ārvalstīs apdrošinātājiem var izmaksāt vairākus simtus tūkstošus eiro un pat vairāk nekā miljons eiro.

J.Stengrevics: „Vislielākā atlīdzība ir izmaksāta par Latvijā reģistrēta transportlīdzekļa izraisītu negadījumu Somijā 2005.gadā, kad smagi tika ievainotas četras personas. Par šo negadījumu cietušajiem uz doto brīdi tika izmaksāti aptuveni 350 tūkst. eiro, bet kopējais novērtētais zaudējums sastāda ap  pusotru miljonu eiro.

Par 2004.gadā Lielbritānijā notikušu negadījumu, kurā cietusi gājēja, tika izmaksāti ap 200 tūkst.eiro (no kopējā novērtētā zaudējuma prasībā– ap 700 tūkst.eiro).

Par 2006.gadā Itālijā notikušu negadījumu, kurā gāja bojā viena persona, līdz šim tika izmaksāti 100 tūkst.eiro (no kopējā novērtētā zaudējuma prasībā – ap 800 tūkst.eiro).

Jāmin, ka uz doto brīdi mūsu rīcībā nav informācijas, ka pērn Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis būtu izraisījis ceļu satiksmes negadījumu ārvalstīs, kura zaudējumi cietušajiem būtu novērtēti kā vairāk nekā 100 tūkst.eiro.”
     
Kopš iestāšanās Eiropas Savienībā Latvijā iegādātas standartlīguma polises ir derīgas visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs, t.i. visās 25 Eiropas Savienības valstīs un vēl Norvēģijā, Šveicē, Lihtenšteinā un Islandē. Šķērsojot šo valstu robežas ar derīgu standartlīguma polisi, nav nepieciešams papildus iegādāties ne robežapdrošināšanas, ne Zaļās kartes polises.

Zaļās kartes ir jāiegādājas dodoties uz Zaļās kartes sistēmas valstīm, kurās nav derīgs Latvijā iegādāts standartlīgums. Piemēram, Baltkrievija, Ukraina, Moldova u.c. Pārējās valstīs, tai skaitā Krievijā, uz šo valstu robežas ir jāslēdz robežlīgumus.
 
Visi komentāri
 
251651. viesis 9.februāris 2008 13:18
0 0 Atbildēt

Veel triis shaadi rakstinji un buus tauta sapratiis kaapeec octas cenu uzvilks atkal par n reizeem augstaaku :D

251652. viesis 9.februāris 2008 16:58
0 0 Atbildēt

Aha, un kad kautkas tiesam notiek, tad velk lietu garuma liidz 3 menesiem (piemeram Balta)

251653. viesis 9.februāris 2008 17:05
0 0 Atbildēt

Atvainojos, nevis Balta, bet gan BALVA!

251654. viesis 9.februāris 2008 17:14
0 0 Atbildēt

a taada balva veel pastaav un nodarbojas pat ar apdroshinaashanu ? interesanti, kas ir vinju klienti ?

251655. viesis 9.februāris 2008 17:17
0 0 Atbildēt

Nezinu, kas tie vinjiem par klientiem, tacu man bija ta ''laime'', kad pagajusa gada 2X tiesi vinju klienti izraisija CSN ar manu a/m.Otraja reize auto iznicinats, un ja gaiditu, kamer vinji aprekina/parskaita $$, dabutu 3 menesus staigat ar kajam.Labi, ka ir iespeja nopirkt citu auto.

251656. viesis 9.februāris 2008 18:07
0 0 Atbildēt

tātad, apmēram skaidrs - balvas klienti ir regulārie CSNg izraisītāji, kuriem citās kompānijas octa polise maksā 300-400 Ls gadā, bet balvā gan jau ka joprojām pa lēto var nopirkt. Tikai izskatās ka ar izmaksām šī kompānija kaut kādu iemeslu dēļ nesteidzas ? jeb es nepareizi sapratu ?

251667. viesis 10.februāris 2008 16:12
0 0 Atbildēt

Par regularitati CSN izraisisana varetu spriest arii pec , taa, ka teiksim vinjiem gadu atpakalj piemeram bijusi kaada cenu ''akcija'' un rezul;tata visi degjenerati/niikulji/maznodrosinatie tur ir sapirkusies octas - nu un rezultats ''na ljico''

Ta ir monetas viena puse, tacu nepamet ari sajuta, ka darbojas uz vienu roku ar kriminaalu, jo situacijaa pec CSN, kad izraisitajs aizlaidas, neskatoties uz noskaidrotu a/m meginaja izlocities, ka vaditaju nevarot noskaidrot un taml...

Protams pec uzstajigas prasibas, pamatojoties uz to , ka apdrosinats ir konkrets auto, pec 3 menesiem daleji atmaksaja skaadi.

Cita situacija tagad - auto pagalam, CSN izraisitajs skaidrs, divdomigu situaciju nav, tacu auto vertibas atmaksu velk nu jau otro menesi...

Isak sakot, neiesaku nevienam darisanas ar balvu.

251675. viesis 10.februāris 2008 20:29
0 0 Atbildēt

Manu auto tepat Latvijā apskādēja Anglijā reģistrēta un apdrošināta mašīna.Kā izrādījās,šeit to ārzemju apdrošināšanas kompāniju pārstāv "Balva".Arī ilgi čakarēja smadzenes,piedevām vēl ir spēkā kaut kāds likums,kas atļauj tiem maitasputniem(balvai) neizmaksāt 3 mēnešus( LV tas ir viens mēnesis),ja ir darīšana ar ārzemēs apdrošinātu autiņu.

251676. viesis 10.februāris 2008 21:06
0 0 Atbildēt

Bet ko iesakt?

Es ari esmu balvas nemaksasanas upuris?

251677. viesis 10.februāris 2008 21:55
0 0 Atbildēt

Suudzies PTAC, FKTK un LTA Birojaa.

251681. viesis 11.februāris 2008 8:57
0 0 Atbildēt

Sūdzībām nav jēgas, jo likumā ir ierakstīts, ka lēmumam par sūdzību ir tikai rekomendējošs raksturs. Apdrošinātājs to var ņemt un var neņemt vērā!

251682. viesis 11.februāris 2008 9:33
0 0 Atbildēt

251681. viesis 11.02.2008 08:57

sūdzēties arī jāmāk. protams, ja stiagāsi apkārt ar kājstarpē ierautu asti un tikai vaimanāsi cik viss slikti, cik viss slikti, tad tādas balvas tevi arī drāzīs līdz pēdējam :D

251683. viesis 11.februāris 2008 9:39
0 0 Atbildēt

Varbūt ir vērts sķt viņiem piesūtīt taksometru kompānīju izdoto čeku kopijas, nepārpotami norādot, ka jums auto ir akūti nepieciešams.

Tas tikai teorētisks spriedelējums.

251684. viesis 11.februāris 2008 9:40
0 0 Atbildēt

Vai ir pieredze, kā sūdzēties!? :)

251689. viesis 11.februāris 2008 10:55
0 0 Atbildēt

Nu ja visi leemumi ir pienemti, tacu naudu tapat nemaksaa, dzirdeju ka var celt kaut kadu prasiibu pret viniem par maksaatnespeeju. Sanakot viniem nepatikama situacija... Ka tur ir?

251706. viesis 11.februāris 2008 14:45
0 0 Atbildēt

Man arii problema ar Balvu.Tada pati ka citiem.Lemumu velk garumaa - lidz maksaasanai vel neesam tikushi.Sobriid kops avarivas ir pagajis 1,5 menesis.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Latvijas Gada auto 2020 pirmais testa brauciens (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīstina ar Latvijas Gada auto 2020 titula pretendentiem. Lasīt vairāk

 

Konkurss “Latvijas Gada auto 2020” ir sācies; pieteikti pirmie pretendenti (+ FOTO) 2

Šajā sestdienā Turaidas apkārtnē tiks aizvadīts konkursa “Latvijas Gada auto 2020” pirmais mediju testa brauciens. Lasīt vairāk

 

Cik drošs ir fotogrāfiju apstrādes rīks “FaceApp”? (+ VIDEO) 2

Iespēju dažu sekunžu laikā ieraudzīt, kādi bijām jaunībā un kā izskatīsimies vecumdienās, piedāvā fotogrāfiju apstrādes rīks “FaceApp”, kas tapis Krievijā. Vai tā ir tikai nevainīga izklaide jūsu viedajā tālrunī? Lasīt vairāk

 

Sieviete pie stūres - no automazgātavas uzreiz upē (+ VIDEO) 6

Autovadītāja izstūrē savu mašīnu no automazgātavas, piepeši strauji paātrinās un iegāžas upē. Lasīt vairāk