Plāno atļaut atvērt autoskolas bez licences 1

21.marts 2008 10:06

Komersantam, kas sniedz transportlīdzekļu vadītāju apmācību pakalpojumus, turpmāk vairs nevajadzēs licenci un braukšanas instruktori tiks piesaistīti autoskolām.

Šādus noteikumus paredz Ceļu satiksmes likuma grozījumi, ko ceturtdien, 20. martā izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē.

Grozījumu mērķis ir nodrošināt kvalitatīvāku transporta līdzekļu vadītāju apmācību, nosakot, ka autoskolas ir atbildīgas par visu apmācību procesu kopumā, kā arī vienkāršot uzņēmēju saikni ar valsts institūcijām.

Ar šiem grozījumiem tiks samazināts administratīvais slogs - vairs nebūs nepieciešams licencēšanas process. Citas procedūras, piemēram, uzraudzība no VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” un Valsts tehniskās aģentūras paliks nemainīgas. Tas ir, jebkurā gadījumā tiks pārbaudīta komersanta telpu iekārtojuma atbilstība, novērtēts konkrētās autoskolas sekmības procents utt.

Turklāt autoskolas sekmības novērtējumā tiks iekļauti ne tikai teorētiskās apmācības rezultāti, kā tas ir pašreiz, bet arī praktiskās apmācības rezultāti.

Pēc šo Ceļu satiksmes likuma grozījumu un Ministru kabineta noteikumu pieņemšanas braukšanas apmācības instruktoriem būs nepieciešamas darba attiecības ar komersantiem vai izglītības iestādēm, kas nodarbojas ar transportlīdzekļu vadītāju apmācību. Pašreiz šo apmācību veic instruktori, kas pamatā ir individuālie komersanti vai pašnodarbinātās personas.

Līdz ar grozījumiem likumā iekļauts arī deleģējums Ministru kabinetam izstrādāt kārtību, kā transportlīdzekļa vadītājs iegūst un atjauno tiesības vadīt automašīnu, kārtību, kā izsniedz, apmaina un atjauno vadītāja apliecību, kā arī prasības komersantiem, izglītības iestādēm un speciālistiem, kas tajās nodrošina transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmas.

Grozījumi attieksies uz esošajām apmēram 160 autoskolām, uz jaundibināmajām skolām un apmēram uz 1000 instruktoriem, kas nodrošina jauno vadītāju apmācību.

Likuma grozījumi vēl jāizskata valdībā un jāapstiprina Saeimā.
 
Visi komentāri
 
255034. viesis 2.aprīlis 2008 16:50
0 0 Atbildēt

Šie grozījumi pasliktina jau esošo brīvi kā pašnodarbinātiem un IK strādājošo instruktoru stāvokli, ir pretrunā ar brīvā tirgus principiem, turklāt padara autoskolas par pilnīgi nekontrolējamām iestādēm. Deputāti nodemonstrēs pilnīgu glupību, ja tādus grozījumus pieņems, un tikai apliecinās, ka Saeimā sēž neizglītotas 100 galvas.

Drīžak būtu apspriežams jautājums, kā padarīt efektīvāku esošo autoskolu mācību un finansu uzraudzību, jo tas nav normāli, kad darbiniekiem (darba attiecībās esošiem instruktoriem) jāizpērk darba instruments automašīna. VID vajadzētu arī paraudzīties, kā viens instrultors var pāris mēnešos apmācīt 200 cilvēkus. Tur pat diennaktī minūšu nepietiek. Būtu jāveicina patērētāju tiesību saņemt informāciju par pilnīgi visiem licenzētiem instruktoriem Latvijā visās autoskolās.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Toyota pirmais 100 % elektromobilis (+VIDEO) 1

Toyota ir hibrīdauto pionieris, turpretim sava elektromobiļa japāņiem nebija. Tāpēc pirmais 100% bateriju auto no hibrīdu senseja ir notikums, kas jāredz klātienē. Lasīt vairāk

 

3 miljoni un roku darbs – Vācijā uzsāk hiperauto Mercedes-AMG One ražošanu (+ FOTO) 7

Mercedes-Benz uzsācis jaunā hiperauto Mercedes-AMG One ražošanu. Kupeja ar F1 tehnoloģiju būs pilnībā roku darbs un maksās vismaz trīs miljonus eiro. Lasīt vairāk

 

Paši vien vainīgi (+ VIDEO) 11

Motobraucēji palaiž garām brīdi, kad automašīna viņu priekšā apstājas, lai palaistu velosipēdistu uz gājēju pārejas. Lasīt vairāk

 

Intervija ar satiksmes ministru Tāli Linkaiti (+ VIDEO) 5

Par situāciju ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem reģionos. Kāpēc tā vispār notika un kāda ir Autotransporta direkcijas atbildība? Pasažieru tiesības. Mazais sods pakalpojumu sniedzējam par līguma nepildīšanu.- Situācija ostās un dzelzceļā – sankciju ietekme. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti