Rail Baltica būvniecība Latvijā sāksies nākamgad 12

 
21.aprīlis 2008 10:13

488 miljonus eiro vērtais projekts Rail Baltica ir viena no ES prioritātēm transporta nozarē laikā līdz 2013. gadam. Četru partnervalstu (Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Polijas) mērķis ir dzelzceļa līnijas uzlabošana līdz minētajam laikam, lai pa to no Tallinas caur Rīgu un Kauņu līdz pat Varšavai vilcieni varētu pārvietoties ar ātrumu 120km/h, informē Eropas Komisija.

Latvija projektam Rail Baltiica tērē 144,6 miljonus eiro, no kuriem 23,4 miljoni ir no ES fondiem, trim projektiem: abu pierobežas posmu (no Lietuvas robežas līdz Jelgavai un no Valmieras līdz Valkai) uzlabošana un centrālās daļas (Rīga – Valmiera) uzlabošana. Tāpat trīs Baltijas valstis pasūtīs kopīgu dzelzceļa pētījumu par to, vai ilgtermiņā būtu iespējams pagarināt Eiropas sliežu platuma dzelzceļu uz ziemeļiem no Lietuvas.

"Kad ir vienošanās par finansējumu un projekti nākamgad var sākties, esmu šeit, Rīgā, lai redzētu, kas būs darāms Latvijā, lai iekļautos noteiktajos termiņos" sacījis Bijušais Eiropas Komisijas loceklis no Čehijas un vēstnieks Pavels Telička.

"Apmeklēšu arī Valku/Valgu, kas, man šķiet, ir lielisks piemērs pārrobežu sadarbībai ES.  Kopš ir ieviesta Šengenas vienošanās, cilvēki no abām pusēm var brīvi pārvietoties pāri robežai, un pilsētas pārvaldes iestādes lieliski darbojas, izveidojot kopīgus pakalpojumus ar ES atbalstu. Viņi ir atvēruši autobusu maršrutu, un tagad mēs vēlamies palīdzēt ar dzelzceļu ar Rail Baltica projektu, kur iekļauta Valgas stacijas uzlabošana. Tāpat man ir patīkami uzzināt par plāniem pēc Latvijas iestāžu iniciatīvas drīzumā atsākt pasažieru pārvadājumus no Rīgas uz Tallinu,” norāda P. Telička.
 
Visi komentāri
 
255727. viesis 21.aprīlis 2008 10:45
0 0 Atbildēt

Nožēlojams ātrums priekš mūsdienu starptautiskas dzelzceļa maģistrāles. Bet vismaz izmaksas saprātīgos ciparos mērāmas.

255729. viesis 21.aprīlis 2008 10:46
0 0 Atbildēt

Smalki! 2000km garsh dzelzcelsh buus leetaaks par dienvidu tiltu :)

255733. viesis 21.aprīlis 2008 10:56
0 0 Atbildēt

vai tad nebija domāts dzīt cauri uz Pērnavu, bet ne caur Valgu?

255735. viesis 21.aprīlis 2008 10:58
0 0 Atbildēt

120 km/h?

WTF, kas tad tas par mega ātrumu?

255737. viesis 21.aprīlis 2008 11:03
0 0 Atbildēt

vai tik 120 nav vidējais ????

citādi tiešām par maz...

255740. viesis 21.aprīlis 2008 11:20
0 0 Atbildēt

Pa TV teica, ka tā nebūšot nekāda jauna ātrgaitas līnija, bet kautkādu esošo līniju pielāgos braukšanai uz 120. Tāpēc arī izmaksas ir tik mazas.

255748. viesis 21.aprīlis 2008 12:09
0 0 Atbildēt

pipec vnk... kaarteejaa teema ar sheemaam...

lai tak pats LDz no saviem liidzekljiem sipaas...

255749. viesis 21.aprīlis 2008 12:11
0 0 Atbildēt

Caur Pērnavu nav reāli. Ja caur Valgu pietiek uzlabot un pielāgot esošo infrastruktūru, tad caur Limbažiem un Pērnavu viss ir gandrīz pilnībā jābūvē no jauna. Latvijas pusē tur vilcieni jau sen kā vairs neiet un vietām pat sliedes ir nospertas, par visu pārējo pat nerunājot. Principā tas posms starp Aloju un Ipiķiem jau padomju laikā būvējot netika uztaisīts diez ko kvalitatīvi.

255754. viesis 21.aprīlis 2008 12:41
0 0 Atbildēt

Latvijā viss ir reāli, ja to dara par nodokļu maksātāju naudu.

255763. viesis 21.aprīlis 2008 14:32
0 0 Atbildēt

Caur pernavu nesanaaks jo no limabazhiem liidz robezhais vairs sliezhu nava , paaris gadu atpakalj visu nboleesa :(

255792. viesis 21.aprīlis 2008 18:30
0 0 Atbildēt

Nu kāds vēl nah vilciens...Ceļus būtu labāk reiz sākuši pa nopietnam restaurēt un paplašināt. A to drīz kaklu varēs nolauzt katrtros 100 metros... Šosejas jebkurā virzienā ir nolietotas par 200%, šodienas transporta intensitātei jau 3x par šauru...A te izgrūž naudu kaut kādiem veciem dīzeļiem, kuri līdz Tallinai tāpat kratīsies 6-7 stundas... Eiropa ibitīt...

255941. viesis 22.aprīlis 2008 19:17
0 0 Atbildēt

Forši ka līdz Tallinai vai Varšavai varēs tikt ar vidējo 120km/h, pa ceļu labi ka kādi 70km/h vidējais sanāks, aliak ekonomija un domāju ka naudas arī. un pie tam dzelzceļs parasti ir taisnaks nekā šōdeja...

Piemēram Linz-Salzburg pa dzelceļu 150km 1:04h, bet pa bāni 200km un ap 2:00h. Izmaksa ar express vilcienu vienam 22.5eur, ar auto 10l/100km ap 30eur

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Skaties tiešraidi plkst.19.00; Šovakar paziņos “Latvijas Gada auto 2024” laureātus. Zināmi papildus nomināciju Top 3 auto (+ VIDEO) 5

Šovakar apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto iegūs titula “Latvijas Gada auto 2024” ieguvēju, kā arī apbalvoti laureāti papildus nominācijās. Nominācijas ir atkarīgas no katrā konkursa gadā pieteikto auto modeļu skaita un to īpašībām. Zināms, ka šogad tiks piešķirtas 10 balvas papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Kā rīkoties, ja auto uz ceļa saslīd? Skaidro eksperts 8

Ziema nes sev līdzi gleznainu, sniegotu ceļu ainavu, taču tā sagādā arī izaicinājumus autovadītājiem, īpaši, ja runa ir par slideniem ceļa apstākļiem. Lasīt vairāk

 

Bezceļš bez robežām. Can Am Maverick piedzīvojums Portugālē (+VIDEO) 1

Par tādu transportlīdzekli kā Can - Am Maverick pirms pāris gadiem bija dzirdējis tikai retais. Taču pateicoties minirallijam un Dakaras maratonam par Maverick dzirdam arvien biežāk. Šoreiz Autoziņas ir Portugālē, lai izbrauktu ar jaunāko un vienlaikus arī jaudīgāko Can- Am Maverick XRS. Lasīt vairāk

 

6 jauni "Toyota" elektroauto līdz 2026.gadam; parāda krosoveru konceptus (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Toyota nodemonstrējis konceptuālos krosoverus Urban SUV un Sport Crossover, kas par sērijveida modeļiem pārtaps līdz 2024. un 2025.gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti