488 miljonus eiro vērtais projekts Rail Baltica ir viena no ES prioritātēm transporta nozarē laikā līdz 2013. gadam. Četru partnervalstu (Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Polijas) mērķis ir dzelzceļa līnijas uzlabošana līdz minētajam laikam, lai pa to no Tallinas caur Rīgu un Kauņu līdz pat Varšavai vilcieni varētu pārvietoties ar ātrumu 120km/h, informē Eropas Komisija.
Latvija projektam Rail Baltiica tērē 144,6 miljonus eiro, no kuriem 23,4 miljoni ir no ES fondiem, trim projektiem: abu pierobežas posmu (no Lietuvas robežas līdz Jelgavai un no Valmieras līdz Valkai) uzlabošana un centrālās daļas (Rīga – Valmiera) uzlabošana. Tāpat trīs Baltijas valstis pasūtīs kopīgu dzelzceļa pētījumu par to, vai ilgtermiņā būtu iespējams pagarināt Eiropas sliežu platuma dzelzceļu uz ziemeļiem no Lietuvas."Kad ir vienošanās par finansējumu un projekti nākamgad var sākties, esmu šeit, Rīgā, lai redzētu, kas būs darāms Latvijā, lai iekļautos noteiktajos termiņos" sacījis Bijušais Eiropas Komisijas loceklis no Čehijas un vēstnieks Pavels Telička.
"Apmeklēšu arī Valku/Valgu, kas, man šķiet, ir lielisks piemērs pārrobežu sadarbībai ES. Kopš ir ieviesta Šengenas vienošanās, cilvēki no abām pusēm var brīvi pārvietoties pāri robežai, un pilsētas pārvaldes iestādes lieliski darbojas, izveidojot kopīgus pakalpojumus ar ES atbalstu. Viņi ir atvēruši autobusu maršrutu, un tagad mēs vēlamies palīdzēt ar dzelzceļu ar Rail Baltica projektu, kur iekļauta Valgas stacijas uzlabošana. Tāpat man ir patīkami uzzināt par plāniem pēc Latvijas iestāžu iniciatīvas drīzumā atsākt pasažieru pārvadājumus no Rīgas uz Tallinu,” norāda P. Telička.
Nožēlojams ātrums priekš mūsdienu starptautiskas dzelzceļa maģistrāles. Bet vismaz izmaksas saprātīgos ciparos mērāmas.