Tūristi no Latvijas ir iecienījuši Lietuvas jūrmalu Palangā. Aizbraukt turp var ar automobili, visērtāk – savējo. Bet kriminālā statistika liecina, ka dienā Palangā vidēji nozog vienu līdz divus automobiļus. Statistika ir sausa un bezkaislīga, tādēļ nozagto vidējo automobiļu skaitu reizēm var attiecināt uz nedēļas nogales dažām dienām.
Par transportlīdzekļa aizsardzību gan tieši, gan netieši – apdrošināšanu ir jādomā pirms došanās ceļā.
Šoreiz par transportlīdzekļa aizsardzības sistēmu izmantošanu.

AUDI markas automobilim, kas izgatavots 1995. gadā, firmā ADS SERVISS, Margrietas ielā 7, atbilstoši apdrošinātāju prasībām, tika uzstādīta GT AUTO ALARM 253 GT drošības sistēma, kas sastāvēja no atsevišķas pretiekļūšanas signalizācijas GT 142 sērijas sirēnas bloka, GT 111 sērijas galvenā vadības bloka un divu vadības ķēžu pārtraucējrelejiem, kas atbilst augstākās drošības pakāpes prasībām, automobili apdrošinot.

Aizvadītās svētdienas rītā Palangā zagļi bija nolūkojuši tieši šo automobili, jo tas bija marķēts. Marķēts un „izvests” jau ārpus Latvijas robežām, acīmredzot bija prioritāte, kas salīdzinājumā ar līdzīgu, bet „neapzīmogotu” automobili, kas naktī stāvēja tam blakus, varēja būt mazāk aizsargāts.

Vispirms tika sadauzīta pagrieziena lampiņa un īsslēgumā savienoti abi kontakti, lai iedarbojoties pretiekļūšanas sistēmas sirēnai, tā pārtrauktu darboties.
Tad ar īpašu ierīci tika atvērta labās puses durvju atslēga, jo mehāniskais pievads centrālai durvju atslēgai netika atvienots.

Atverot durvis, sāka darboties sirēna. Tad zaglim vajadzēja apklusināt sirēnu. Tika atvērts motora pārsegs un nosista sirēnas virspuse. Kad tas nepalīdzēja, tad sirēnas bloks tika norauts no stiprinājuma vietas, elektroniskās vadības bloka pusē izsists caurums, caur kuru varēja sirēnu apklusināt.

Tālāk zaglim bija skaidrs, ka sistēma nav no lētajām, un automobilis tika aizvilkts, lai pārvarētu pretaizbraukšanas sistēmas pretestību. Pretaizbraukšanas GT 111 sērijas bloks tika atrasts, bet atkal grūtības, jo pievienojot ķēdes strāvai pa tiešo, nedarbojās neviena.

Vai nu pietrūka paša galvenā - laika, vai pacietības, kāds iztraucēja vai automobilis jau bija sabojāts tā, ka varēja rasties grūtības ar tā pārdošanu, bez tam bija jau citi, rīta pusē policija to atrada un aizvilka uz stāvvietu.
Transportlīdzekļa pēcatgriešanas izpētē un pēc BCDE EKSPERTS semināra materiāliem pārdomās par automobiļu aizsardzību ar „iAuto” lasītājiem dalījās autotehniskais eksperts Ēriks Griģis.
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.
kaa vinjsh to visu tik smalki zina? :)