Piegādāti vairāki jauni trolejbusi ar dīzeļa ģeneratoriem 8

6.maijs 2008 0:03

Rīgā piegādāti vairāki jauni trolejbusi ar dīzeļa ģeneratoriem, kas varēs braukt arī bez tiešas sasaistes ar kontakttīklu, informēja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme". Pašlaik piegādāti trīs šādi trolejbusi, bet līdz nākamās nedēļas sākumam tiks piegādāti vēl divi.

"Rīgas satiksme" otrdien, 6.maijā, šiem trolejbusiem rīkos testa braucienu. Pasākumā piedalīties aicināta arī Rīgas domes vadība un plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.

Pasākuma sākums plānots plkst.14 Latviešu strēlnieku laukumā. Tā laikā "Rīgas satiksme" arī sniegs informāciju par trolejbusu parka atjaunošanas gaitu.

Jauno trolejbusa modeļa konstrukcijā ir paredzēta dīzeļa ģeneratora iekārtas iebūvēšana, kas nodrošina trolejbusa ekspluatāciju ārpus kontakttīkla - parka teritorijā un lai apbrauktu šķēršļus ārkārtas situācijās.

Trolejbusā dīzeļa ģeneratora vietā iespējams iemontēt arī akumulatorus, kas tāpat nodrošinātu kustību bez tiešas sasaites ar kontakttīklu.

"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens pieļāva iespēju, ka šādus trolejbusus varētu izmantot arī maršrutu pagarināšanai. "Tas gan atkarīgs no tā, vai būs šāda nepieciešamība," sacīja uzņēmuma vadītājs.

Pirmos 20 trolejbusus ar iebūvēto dīzeļa ģeneratora iekārtu plānots saņemt šajā pavasarī. Trolejbusu ražotājs ir Čehijas "Škoda Elektrik s.r.o.".

Kopā Rīgai līdz 2009.gadam tiks piegādāti 150 "Škoda" trolejbusi, kas izmaksās 63 miljonus latu. Jaunie trolejbusi pasažierus sāka pārvadāt pagājušā gada novembrī pēc to testēšanas.

Patlaban "Rīgas satiksmes" rīcībā ir vairāk nekā 300 trolejbusi, no tiem vairāk nekā 50 iegādāti pēdējo sešu gadu laikā. Ar trolejbusiem tiek apkalpots 21 maršruts un pārvadāti 33,5% "Rīgas satiksmes" pasažieru.

Pirmie piegādātie trolejbusi ir 12 metru gari. Tiem ir zemā grīda. Durvju ailēs un salona ejās nav pakāpienu, tie ir piemēroti pasažieru ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Pie pasažieru salona vidējām durvīm ir iekāpšanas rampa ar elektromehānisku pievadu. Pret šīm durvīm ir paredzēts laukums invalīdu krēsla un bērnu ratiņu novietošanai.

Trolejbuss ir aprīkots ar mehānismu, kas nodrošina virsbūves nosvēršanos uz labo pusi, kas atvieglo pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu. Trolejbusā ir 28 sēdvietas un 96 stāvvietas, ja salonā ir pasažieris ar invalīdu ratiņiem, - 89 stāvvietas.

Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks, automātiska augstsprieguma iekārtu izolācijas kontrole, efektīva apsildes sistēma un gaisa kondicionēšana salonā un vadītāja kabīnē, kontaktstieņi ar elektro-pneimatisko nolaišanas mehānismu, durvīs iemontēti sensori, kas nodrošina durvju automātisku atvēršanos, gadījumā, ja tajās ir šķērslis, pasažieru informācijas sistēma ar LCD displeju salonā.
 
Visi komentāri
 
256524. viesis 6.maijs 2008 6:49
0 0 Atbildēt

pa to naudu sanāktu arī autobusi - manuprāt vairāk ...

+ trollis jebkurā gadījumā ir lēnāks un lempīgāks, jo piesiets tiem vadiem ...

256526. viesis 6.maijs 2008 8:56
0 0 Atbildēt

to subaru bet trollis ir ekanomiskaaks... un ekologjiskaaks...

256527. viesis 6.maijs 2008 9:22
0 0 Atbildēt

es 1x rēķināju.

autobuss bija vairaakas reizes leetaaks par trolli

un braucot ar diizeli pateereeja tikai nedaudz vairaak nekaa trollis elektrību (elektrība arī maksā naudu)

256557. viesis 6.maijs 2008 12:53
0 0 Atbildēt

toties trolejbuss Rigas centraa nesmird(ko nevar teikt par busu)...

256566. viesis 6.maijs 2008 14:04
0 0 Atbildēt

Trolejbusi - ekoloģiski un ekononiski braucamie. Buss jau tomēr ir dīzelsmirdonis. Ja jau vadu tīkls Rīgā būtu normālākā teh. stāvoklī, vadu pārmijas modernākas - trollis varētu būt vēl ātrāks. Jaunajiem troļļiem ar motorīšiem ja paspīd papildus iespējas - garāki un ērtāki maršruti, kur vēl nav vadu tīkls. Lūk, varbūt, dziesmu svētku laikā 3. maršruta jaunie trolejbusi varētu kursēt līdz Zoodārzam.

256579. viesis 6.maijs 2008 17:48
0 0 Atbildēt

Jaunajiem troļļiem ar motorīšiem ja paspīd papildus iespējas - garāki un ērtāki maršruti, kur vēl nav vadu tīkls. Lūk, varbūt, dziesmu svētku laikā 3. maršruta jaunie trolejbusi varētu kursēt līdz Zoodārzam.

-------------------------------

Tieshi taa dara manis jau piemineetajaa Zheneevaa - normaali trolejbusi iet liidz izejai no lidostas, bet kad PALEXPO ir dizhizstaades, jamie brauc krietnu gabalu veel , atvieglojot ljaudiim nokljuushanu dazhaados izstaades sektoros.Eerti. Un Dziesmu sveetki taisni reizee piemineeti :-)

256605. viesis 7.maijs 2008 0:10
0 0 Atbildēt

Tagad būs iespēja likvidēt tos vadu mudžekļus centrā! Lai rullē uz soļaras, vismaz ātrāk tās bomžu kastes kustēsies uz priekšu!

256687. viesis 7.maijs 2008 20:59
0 0 Atbildēt

kas ir,tas ir...centraa jau nu vareeja kautko izdomaat...vadu mudzheklis tur ir nemeeraa.Vai tad gandriiz visaam trollu liinijaam jaiet caur centru(un ja jaa,vai tad nevar kautkaa labaak izdomaat)?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievu policisti demonstrē apgriešanos par 180 grādiem, taču ... (+ VIDEO) 6

Konkursā "Ceļu patruļa" krievu policisti ar Lada Vesta demonstrē apgriešanos par 180 grādiem, taču sanāk tikai ... apgāšanās. Lasīt vairāk

 

“Rīgas satiksmes” reputācijas problēmas biedē kreditorus (+ VIDEO)

Šogad esam daudz stāstījuši par pašvaldības uzņēmumu “Rīgas satiksme”, kas iesaistīts vairākos skandālos – no KNAB izmeklēšanas par iespējamu korupciju sabiedriskā transporta iepirkumos līdz uzņēmuma auditā konstatētajiem apšaubāmajiem tēriņiem. Lasīt vairāk

 

Ford prezentējis elektrisku krosoveru Ķīnas tirgum

Ķīnā notikusi elektriskā krosovera Ford Territory EV prezentācija, dīleru centros to gaida ierodamies 2019.gada otrajā pusē. Lasīt vairāk

 

Vieglais apdzen kravas auto un uzreiz nobremzē (+ VIDEO) 26

Autovadītāja ar Suzuki apdzen smagi piekrautu kravas auto un uzreiz strauji samazina ātrumu, acīmredzot plānojot nogriezties pa kreisi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti