Rīgā piegādāti vairāki jauni trolejbusi ar dīzeļa ģeneratoriem, kas varēs braukt arī bez tiešas sasaistes ar kontakttīklu, informēja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme". Pašlaik piegādāti trīs šādi trolejbusi, bet līdz nākamās nedēļas sākumam tiks piegādāti vēl divi.
"Rīgas satiksme" otrdien, 6.maijā, šiem trolejbusiem rīkos testa braucienu. Pasākumā piedalīties aicināta arī Rīgas domes vadība un plašsaziņas līdzekļu pārstāvji.Pasākuma sākums plānots plkst.14 Latviešu strēlnieku laukumā. Tā laikā "Rīgas satiksme" arī sniegs informāciju par trolejbusu parka atjaunošanas gaitu.
Jauno trolejbusa modeļa konstrukcijā ir paredzēta dīzeļa ģeneratora iekārtas iebūvēšana, kas nodrošina trolejbusa ekspluatāciju ārpus kontakttīkla - parka teritorijā un lai apbrauktu šķēršļus ārkārtas situācijās.
Trolejbusā dīzeļa ģeneratora vietā iespējams iemontēt arī akumulatorus, kas tāpat nodrošinātu kustību bez tiešas sasaites ar kontakttīklu.
"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens pieļāva iespēju, ka šādus trolejbusus varētu izmantot arī maršrutu pagarināšanai. "Tas gan atkarīgs no tā, vai būs šāda nepieciešamība," sacīja uzņēmuma vadītājs.
Pirmos 20 trolejbusus ar iebūvēto dīzeļa ģeneratora iekārtu plānots saņemt šajā pavasarī. Trolejbusu ražotājs ir Čehijas "Škoda Elektrik s.r.o.".
Kopā Rīgai līdz 2009.gadam tiks piegādāti 150 "Škoda" trolejbusi, kas izmaksās 63 miljonus latu. Jaunie trolejbusi pasažierus sāka pārvadāt pagājušā gada novembrī pēc to testēšanas.
Patlaban "Rīgas satiksmes" rīcībā ir vairāk nekā 300 trolejbusi, no tiem vairāk nekā 50 iegādāti pēdējo sešu gadu laikā. Ar trolejbusiem tiek apkalpots 21 maršruts un pārvadāti 33,5% "Rīgas satiksmes" pasažieru.
Pirmie piegādātie trolejbusi ir 12 metru gari. Tiem ir zemā grīda. Durvju ailēs un salona ejās nav pakāpienu, tie ir piemēroti pasažieru ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Pie pasažieru salona vidējām durvīm ir iekāpšanas rampa ar elektromehānisku pievadu. Pret šīm durvīm ir paredzēts laukums invalīdu krēsla un bērnu ratiņu novietošanai.
Trolejbuss ir aprīkots ar mehānismu, kas nodrošina virsbūves nosvēršanos uz labo pusi, kas atvieglo pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu. Trolejbusā ir 28 sēdvietas un 96 stāvvietas, ja salonā ir pasažieris ar invalīdu ratiņiem, - 89 stāvvietas.
Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks, automātiska augstsprieguma iekārtu izolācijas kontrole, efektīva apsildes sistēma un gaisa kondicionēšana salonā un vadītāja kabīnē, kontaktstieņi ar elektro-pneimatisko nolaišanas mehānismu, durvīs iemontēti sensori, kas nodrošina durvju automātisku atvēršanos, gadījumā, ja tajās ir šķērslis, pasažieru informācijas sistēma ar LCD displeju salonā.
pa to naudu sanāktu arī autobusi - manuprāt vairāk ...
+ trollis jebkurā gadījumā ir lēnāks un lempīgāks, jo piesiets tiem vadiem ...