Rīgā būs jauni tramvaji 20

 
26.maijs 2008 9:47

Pirmais jaunais tramvajs Rīgai jāsaņem 18 mēnešu laikā. To paredz līgums starp RP SIA Rīgas satiksme un Škoda Transportation s.r.o., kas parakstīts šā gada 23. maijā.

Tie aizstās savu laiku nokalpojušos un jau vienreiz renovētos tramvajus. Līdz 2010. gada beigām Rīgai tiks piegādāti 20 tramvaji 15T-Riga.

Jaunais tramvajs vienlaicīgi varēs pārvadāt 300 cilvēkus. Tādējādi 20 jauno tramvaju ietilpība ir lielāka nekā 40 esošajiem tramvaja vagoniem. Tramvajs būs 31.6 metrus garš un 2.5 metrus plats. Durvju ailes platums – 1.3 metri.

Jaunajam tramvajam, tāpat kā jaunajiem autobusiem un trolejbusiem Rīgā, ir zema grīda, tādēļ tie būs daudz ērtāki un pieejamāki pasažieriem ar bērnu ratiņiem, vecāka gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

Līguma summa ir 52 miljoni EUR, un viena tramvaja cena – 2,6 miljoni EUR.
 
Visi komentāri
 
257543. viesis 26.maijs 2008 11:01
0 0 Atbildēt

Vispār jau ļoti glīts tas T15. Škodas mājas lapā ir apskatāmas tā bildes. Bet vai tas glaunais sekciju tramvajs labi izskatīsies ar veco, antīko štangu uz jumta, šaubos gan. Vadītājasm būs jācilpo 30 metri uz vagona pakaļgalu, lai to vajadzības gadījumā pievienotu vadiem - tur vajadzīgs laiks. vecām vadītājām var būt probleemas ar skriešanu - pasažieriem būs jāgaida 10 minūtes. Reālāks variants tomēr būtu - modernākas vadu sistēmas izveide, lai iespējams izmantot modernos stravas noņēmējus -pantografus.

257545. viesis 26.maijs 2008 11:27
0 0 Atbildēt

2.5 mio par vienu? Visai "sālīts" tas aparāts. Var jau būt, bet aizdomīgi dārgi.

257548. viesis 26.maijs 2008 12:07
0 0 Atbildēt

Roneens [?] 26.05.2008 11:27

2.5 mio par vienu? Visai "sālīts" tas aparāts. Var jau būt, bet aizdomīgi dārgi.

++++++++++++++

Kas tur aizdomiigs - ap shaadu cenu visaam razhotaajfirmaam cenas par shaadu tramvaju arii grozaas - citiem mazaak, citiem vairaak.

ar veco, antīko štangu uz jumta, Reālāks variants tomēr būtu - modernākas vadu sistēmas izveide, lai iespējams izmantot modernos stravas noņēmējus -pantografus.

++++++++++++++

Njaa, shito shtangoshanu , liekas, ieviesa tikai padomju laikaa, pirms kara tramvajiem bija pantograafi ... diez , kas kavee atgriezties pie taadas sisteemas - neesmu tramvajnieks un nevaru izdariit secinaajumus. ...

257551. viesis 26.maijs 2008 13:14
0 0 Atbildēt
257552. viesis 26.maijs 2008 13:25
0 0 Atbildēt

Njaa, shito shtangoshanu, liekas, ieviesa tikai padomju laikaa, pirms kara tramvajiem bija pantograafi... diez, kas kavee atgriezties pie taadas sisteemas - neesmu tramvajnieks un nevaru izdariit secinaajumus....

Arī neesmu tramvajnieks, bet, manuprāt, pa lielam pie vainas ir pārmiju sistēma ar trolejbusa vadiem. Sen jau saku, ka tos divragaiņus vajadzētu likvidēt vispār. Tramvaju vaditājiem vismaz nerodas ģeniālas idejas skrieties pa blakus joslām un pēc tam bloķēt visu ielu mēģinot atpiņķerēt stangas.

257553. viesis 26.maijs 2008 13:48
0 0 Atbildēt

Rīgā pantografi nebija arī pirmspadomju laikā. Cik zinu, pantografi tramvajiem sākti pielietot tikai kaut kad 60-tajos gados. Pirms tam Eiropā bija tikai "štangas" , bet ASV - arī kabeļsistēmu ,jeb 3 sliedes princips (bez gaisa vadiem). Nedomāju, ka pantografa strāvas noņēmēju vadu sistēmu apgrūtinātu trolejbusus vadi, jo Maskavā, Sanktpēterburgā u.c. pilsētās nav problemu "krustot" tramvaju un trolejbusu līnijas. Rīgā diskusija varētu būt par lieliem izdevumiem sistemu pārveidē. Varbūt, to var izdarīt arī par ES finansējumu ?

Būtu laiks iesaistīties diskusijā kādam šo lietu profesionalim.

257554. viesis 26.maijs 2008 14:54
0 0 Atbildēt

nu te lielākais tramvaju profesionālis ir uupis

257558. viesis 26.maijs 2008 17:52
0 0 Atbildēt

Nepareizi – esmu profesionāls tramvaju aizlieguma atbalstītājs. Un šito ciparu nomest zemē – affigeķ. Viens megaprojekts jau ir – Dienvidu tilts. Tagad vēl jātērējas???? Lai varētu atkal lamāties – pā dārgu (dārgākais tramvaja projekts eiropā), slikti uzbūvēts (bremzes nekam neder), sliedes saliktas slikti. Un tik tērēs mio mio mio. Da piegriezušies visi slapjo vāverciemu iemītnieki aizstāvot šito dārgo parikti. Te jau vēl RD izcēlās – nopirka trolejbusu AR DĪZEĻMOTORU :D :D :D :D, vot bija jāmaksā tāds kāposts un par ko (?) — par to pašu autobusu?

257559. viesis 26.maijs 2008 17:57
0 0 Atbildēt

Ir tikai viena iespēja kāpēc atbalstīt šo megaprojektu ar jaunajiem smukajiem tramvajiem – ja tos ražo Latvijā. Citādāk ejiet dillēs visi – naudas izdāļātāji. Un ņefig kunkstēt ka ekonomika apstājās, ja visu nepieciešamo importējam, bet eksportējam tikai bērzu un priežu mizas komplēktā ar sakaltušu mušmiri.

257561. viesis 26.maijs 2008 18:06
0 0 Atbildēt

Un šitiem tramvajiem teicu un teikšu – PVN (pošļi vse n.a.xr.e.n). Atbrīvojiet Gaisa tiltu un Barona ielu normālai satiksmei – tas maxā 100 reizhu mazāk kā šis megauzmetiens. 2.5 laimoņi viens – vāks. Pa to kāpostu var pashvaldību dzīvojamo fondu kā palielināt. Un tak tās plastmasas čupiņas nopirks 20 gb. Tad samaksās par sliežu pārbūvi un galarezultātā Miljards pazudīs mākoņos. Un visi priecāsies par jaunajiem smukajiem krāmiem, kura stiklus tāpat pusaudži dauzīs ārā – bet maxāsim par viņiem mēs (un dārgāk) :D :D :D

257562. viesis 26.maijs 2008 18:12
0 0 Atbildēt

Un tad izrādīsies ka šie ūbermodernie dīzeļelektro tramvaji ir izrēķināti priekš airopas sliežu platuma un kontinentālā klimata tāpēc neviens nevarēja uzminēt ka pēc 3 gadi tie izgrabēs un izrūsēs un izrādīsies pārāk dārgi ekspluatācijā. Vēmiens nāk no šī projekta. Un pēc tam nečīkstiet ka dēļ šitiem brīnumiem Baroneni vispābā slēgs citam transportam.

257572. viesis 26.maijs 2008 22:32
0 0 Atbildēt

Arī neesmu tramvajnieks, bet, manuprāt, pa lielam pie vainas ir pārmiju sistēma ar trolejbusa vadiem. Sen jau saku, ka tos divragaiņus vajadzētu likvidēt vispār.

==============

Hmm, ja sekotu tavam padomam, tad Eiropaa shos ragainjus nevis attiistiitu, bet likvideetu . Turklaat tur nekur neesmu redzeejis konflikteejam Tram un trol vadus paarmijaas :-)

257574. viesis 26.maijs 2008 23:33
0 0 Atbildēt

uupis [?] 26.05.2008 17:57

Ir tikai viena iespēja kāpēc atbalstīt šo megaprojektu ar jaunajiem smukajiem tramvajiem – ja tos ražo Latvijā.

===================

Vispirms 100% rekonstrueejot, piemeeram Vagonruupniicu, ieguldot rekonstrukcijaa desmitiem un simtiem miljonu? Diezgan nereaali tas izklausaas - shim meerkjim nepiecieshamaas tehnologjijas mums ir pieejamas 1950-o ...60-o gadu liimenii :-(

257576. viesis 27.maijs 2008 8:15
0 0 Atbildēt

Crankshaft, par RVR ned...s! esi tur strādājis vai vienkārši fantazē?

AFAIK, Vagonrūpnīcā ar sistēmu un tehnoloģijām viss ir kārtībā - moderna procesu vadība un kvalitātes kontrole, vajag tikai gribēt...

257579. viesis 27.maijs 2008 9:08
0 0 Atbildēt

tieši tā, vagonrūpnīca strādā, tikai ražo vagonus citiem, jo mūsējie nevar pavilkt jaunus... un tie atjaunotie/renovētie elektriskie vilcieni arī ir no RVR

257580. viesis 27.maijs 2008 9:22
0 0 Atbildēt

Vispār jau viens pašbūvēts 3 sekciju tramvaja sastāvs RVR rūpnīcā stāv vēl šodien. Tas gan nav zemās grīdas, bet jebkurā gadījumā izskatās interesants. 90-tajos gados tās vēl kursēja 2 maršrutā. Varbūt, vajadzēja to renovēt, kā "pārejas" modelis vēl kādu laiku varētu būt izmantojams. Būtu iespēja cilvēkiem pakāpeniski pierast pie šobrīd modernajiem savienoto sekciju vagoniem. Žeel, ka pašlaik rūsē, vēl kāds var sadomāt to nosūtīt uz tolmetu...

257586. viesis 27.maijs 2008 10:35
0 0 Atbildēt

300 vietīgs tramvajs par 2.6M, tas ir 8666Eur par vietu. 5 vietas izmaksā 43333 EUR. Pa šādu summu var iegādāties pietiekami labu auto ar 5 sēdvietām. 300 kājās stāvētāju pārvadāšanai nu noteikti tik daudz nevajadzētu maksāt.

257593. viesis 27.maijs 2008 11:28
0 0 Atbildēt

Crankshaft [?] 26.05.2008 23:33

Diezgan nereaali tas izklausaas - shim meerkjim nepiecieshamaas tehnologjijas mums ir pieejamas 1950-o... 60-o gadu liimenii :- (

=========================================

Piedodiet, bet jūsu domāšana ir 50-o 60-o gadu līmenī vai vispār pie 18-ā gadsimta mīkstā metāla lietuvēm. No tehnoloģiskajiem procesiem jums nav ne mazākā nojēga. Jūs atbalstāt citu ekonomisko interešu lobēšanu un sēžat uz zara kuru pats sev zāģējat.

RVR ir spējīga bez lielas piepūles gadā uzbūvēt 5 vagonus un ja ne par lētāku ciparu tad vismaz par tādu pašu jau nu noteikti. Un tas ir bez miljardu investīcijām.

Ieguvumi kādi ir no šī pasākuma – man nav jāstāsta.

Starpcitu – lai izgatavotu labas metāla komponentes nevajag 2007. gada lāzerrobotu un 30. programmētājus tam apkārt. Un lai saskrūvētu sēdekļus tramvajā arī nevajag pēdējā gada izlaiduma automātisko skrūvētājrobotu ar tikpat uzraugiem un programmētājiem. :D

257609. viesis 27.maijs 2008 12:37
0 0 Atbildēt

DimanC [?] 27.05.2008 08:15

Crankshaft, par RVR ned... s! esi tur strādājis vai vienkārši fantazē?

AFAIK, Vagonrūpnīcā ar sistēmu un tehnoloģijām viss ir kārtībā - moderna procesu vadība un kvalitātes kontrole, vajag tikai gribēt...

------------------------

Cik jauki buutu, ja taa buutu :-)))

RVR ir spējīga bez lielas piepūles gadā uzbūvēt 5 vagonus un ja ne par lētāku ciparu tad vismaz par tādu pašu jau nu noteikti. Un tas ir bez miljardu investīcijām.

Ieguvumi kādi ir no šī pasākuma – man nav jāstāsta.

----------------------

Nu, viens tramvajs jau ir kaadi 5 vagoni :-) Diemzheel shaadi tempi ir daudz par leenu :-) Diez, kaapeec tad vinji atteicaas?

Starpcitu – lai izgatavotu labas metāla komponentes nevajag 2007. gada lāzerrobotu un 30. programmētājus tam apkārt. Un lai saskrūvētu sēdekļus tramvajā arī nevajag pēdējā gada izlaiduma automātisko skrūvētājrobotu ar tikpat uzraugiem un programmētājiem.

=============

Par seedeklju skruuveeshanu runa neiet - to parasti dara cilveeku rocinjas. Kaa tiek razhotas autobusu virsbuuves, esiet redzeejis? Diemzheel tam ir vajadziigas modernas un visai specifiskas tehnologjijas, kaadu vagoniitim nav un nav paredzamas tuvaakajaa naakotnee... :-(

257619. viesis 27.maijs 2008 13:59
0 0 Atbildēt

Man vienalga ko kurš skatās – dikāverī vai nacionālo ģeogrāfiju. Es tāpat esmu pret tramvajiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti