Kampaņa «SKATIES DIVREIZ! DIVREIZ!» atzīta par veiksmīgu 5

27.maijs 2008 9:48

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts policija atzīst kampaņu „SKATIES DIVREIZ! DIVREIZ!” par veiksmīgu, jo šopavasar ir samazinājies bojā gājušo moto un velo braucēju skaits. Turklāt sabiedrībā ir sākušās plašas, bieži vien pat asas diskusijas starp atšķirīgu transportlīdzekļu vadītājiem.

No janvāra līdz maija vidum uz Latvijas ceļiem bojā gājuši 8 mazāk-aizsargāti satiksmes dalībnieki (motociklisti, mopēdisti, velosipēdisti un kvadriciklu vadītāji). Salīdzinot ar 2007. gada attiecīgu laika posmu, šogad ir izglābtas 2 „divu riteņu” transportlīdzekļu vadītāju dzīvības.

Tuvojoties vasarai, palielinoties satiksmes intensitātei un sadārdzinoties degvielai, aizvien biežāk cilvēki automobili nomaina pret kādu no „divu riteņu” transportlīdzekļiem. Pērn gandrīz par 20% pieauga reģistrēto motociklu, mopēdu un kvadriciklu skaits. Diemžēl vienlaikus palielinās arī negadījumi, kuros iesaistīti mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki.

Lai samazinātu un novērstu traģisko avāriju skaitu, šopavasar CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Iekšlietu ministriju, Valsts policiju un Latvijas Motoklubu asociāciju uzsāka satiksmes drošības kampaņu „SKATIES DIVREIZ! DIVREIZ!”.

Kampaņas pamatojums:

„Divu riteņu“ braucēji ir grūtāk pamanāmi, tie ir manevrēt spējīgāki, turklāt viņiem ir daudz lielāks risks ciest nopietnus ievainojumus ceļu satiksmes negadījumos. Diemžēl avārijas, kurās iesaistīti motocikli visbiežāk ir ar smagām vai pat letālām sekām. Eiropas transporta komitejas apkopojums liecina, ka, iekļūstot avārijā, motociklistam ir 18 reizes lielāka iespēja tikt savainotam vai pat iet bojā, nekā autovadītājam. Latvijā šis skaitlis ir vēl lielāks – 24 reizes. „Atšķirīgajiem transportlīdzekļiem ir jādala viens ceļš, tādēļ kampaņas uzdevums ir veicināt dažādu transportlīdzekļu vadītāju sapratni, iecietību un rēķināšanos vienam ar otru,“ skaidro A.Lukstiņš.

Kampaņas vēstījums:

„Neviens nevēlas nogalināt,“ kampaņas radošo koncepciju skaidro tās autors, reklāmas aģentūras !MOOZ radošais direktors Ēriks Stendzenieks, bet „pat ja neuzmanības dēļ tā gadītos, cilvēks, kas gājis bojā tavas vainas pēc sekos tev visu atlikušo mūžu. Lai kur tu ietu. Lai ko tu darītu. Tāpēc vislabākais, drošs paliek drošs, ir spoguļos paskatīties divreiz. Divreiz!“

Kampaņas aktivitātes:

Kampaņas laikā sabiedrība tika uzrunāta ar video, audio klipiem un vides plakātiem. Speciāli kampaņai tika izveidota mājas lapa www.skaties2x.lv, kur atrodami profesionāļu padomi, bīstamākās situācijas un datorspēle, kurā ikviens var pārbaudīt savu vērību, auto spoguļos ieraugot motobraucējus. Latvijas dziesminieks un humora fenomens UFO sarakstīja jaunu dziesmu „Skaties 2x 2x!”. Kampaņas laikā Ceļu policijas darbinieki pastiprinātu uzmanību pievērsa „divu riteņu” transportlīdzekļu vadītājiem un sekoja kā auto vadītāji respektē mazāk aizsargāto transportlīdzekļu iekļaušanos plūsmā.

Kampaņas novērtējums.

Latvijas motoklubu asociācijas prezidents Jānis Gaigals kampaņu vērtē kā emocionāli iedarbīgu un uzsver, ka diskusijās un strīdos dzimst patiesība un veidojas sapratne. „Mēs, motobraucēji, pirms veikt manevru, vairākkārtīgi pārliecināmies vai ceļš ir brīvs un aicinām arī autobraucējus paskatīties divreiz. Kas automašīnai var maksāt vien nolauztu riteni, motobraucējam – dzīvību“.

Kampaņa tiek finansēta arī no OCTA līdzekļiem un to atbalsta uzņēmums SIA Latvija Statoil.
 
Visi komentāri
 
257582. viesis 27.maijs 2008 9:57
0 0 Atbildēt

:) varbūt savu artavu deva arī šī kampaņa: lasi2x.lv/ :)

257583. viesis 27.maijs 2008 10:04
0 0 Atbildēt

veiksmiiga ??????????????????????????????????

257646. viesis 27.maijs 2008 21:25
0 0 Atbildēt

Vai tagad varu braukt kā iepriekš un skatīties vienreiz?

257647. viesis 27.maijs 2008 21:37
0 0 Atbildēt

kā tur īsti bija ar to motopolicistu, kas autiņam sānos ietriecās?

257649. viesis 27.maijs 2008 22:00
0 0 Atbildēt

kampaņa tiešām veiksmīga - viena notriekta motopele, kas pēc aculiecinieku stāstītā nesusies ar vismaz 2-x pārsniegtu ātrumu... oj, piedodiet, nevis nesusies, bet sankcionēti pārvietojusies, jo spēkā taču vēl bija akcija - skaties 2-x, jo kāds duriks nesās arī 2-x :D :D :D

P.s. lai motopelei laba veselība un ātri tiek uz pekām.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW iepazīstina ar 8.sērijas četrdurvju modeli (+ FOTO)

BMW publicējis attēlus un informāciju par 8.sērijas Gran Coupe, kas tirgū konkurēs ar Porsche Panamera, Audi A7 un Mercedes-Benz CLS. Lasīt vairāk

 

Krievijā atrasts Land Rover ar 1 000 000 km nobraukumu 34

Britu kompānija Land Rover atradusi, iespējams, savas markas izturīgāko automobili Krievijā. Pirms 29 gadiem ražotais Discovery noskrējis vairāk nekā 1 miljonu kilometru. Lasīt vairāk

 

Gelandewagen 40 gadi - Mercedes izgatavo G-klases apvidus auto īpašo versiju (+ FOTO) 1

Mercedes-Benz laidis izgatavojis G-klases apvidus auto īpašo versiju Stronger Than Time, kas veltīta Gelandewagen 40 gadu un modeļa G 55 AMG 20 gadu jubilejai. Lasīt vairāk

 

Mūžībā devusies Latvijas autosporta leģenda Ivars Caune (+ VIDEO) 6

Sešdesmit gadu vecumā mūžībā devies 13-kārtējais rallija čempions, trīskārtējais PSRS čempions autorallijā, daudzu autosportistu elks, treneris un sporta meistars Ivars Caune. iAuto.lv izsaka līdzjūtību Ivara Caunes piederīgajiem un visiem autosporta cienītājiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti