Rallijsprintā «Ķekava 2008» uzvar Ernstsons/Kļaviņš 1

 
30.jūnijs 2008 12:06

Svētdien Vecumnieku un Birzgales pagasta ceļos risinājās Latvijas rallijsprinta čempionāta piektais posms „Ķekava 2008”. Par uzvarētājiem absolūtajā ieskaitē un 4WD+ klasē kļuva Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”).

Citās ieskaites klasēs pirmās vietas izcīnīja Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”, 4WD), Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”, 1600+), Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („Lada Samara”, 1600), Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”, Road). Komandu vērtējumā labākā „Veģi”.

 Rallisprints „Ķekava  2008” sākās ar pārsteigumu – jaudīgākajā 4WD+ klasē pirmajā ātrumposmā „Klīvi” labāko rezultātu sasniedza Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”), ierastos līderus Jāni Dūci/Aivaru Anevicu („Mitsubishi EVO VIII”) desmit kilometros apsteidzot par gandrīz piecām sekundēm. Ar katru nākamo ātrumposmu pārsteiguma sajūta mazinājās, jo Ernstsons, kurš ar „Mitsubishi EVO IX” brauc pirmo pilno sezonu, turpināja uzrādīt labākos rezultātus, Dūcim piekāpjoties tikai vienā „dopā”. Finišā Ernstsonam pirmā uzvara čempionāta posmā, bet Dūcis, kurš divos ātrumposmus saskārās ar stūres iekārtas problēmām, otrais. Trešajā pozīcijā Elviss Hermanis/Intars Šulcs („Audi Quattro”). Sarunā pēc finiša Ernstsons, kura rezultāts bija labākais arī absolūtajā ieskaitē, pastāstīja, ka panākums ir pārsteigums arī priekš pašiem. Jaunā mašīna pamazām tiekot apgūta, ar padomu palīdz komandas biedrs no „Talsu rallija komandas” Raimonds Strokšs, taču īpašus treniņus ekipāža neaizvada. Taujāts par nākotnes plāniem, uzvarētājs atbildēja, ka daudz kas atkarīgs no finansējuma, uzsverot, ka rallijsprinta priekšrocība ir tā, ka sacīkstes notiek tikai divas dienas, atšķirībā no lielā rallija, kur sportam jāvelta gandrīz nedēļu. Intriģējoša situācija izveidojusies 4WD+ klases kopvērtējumā – vienāds punktu skaits ir Dūcim un Ernstsonam, bet par astoņiem mazāk Arvim Arumam „Subaru Impreza”, kurš kopā ar stūrmani Ivaru Grošus piedzīvoja izstāšanos pēdējā ātrumposmā tehniska defekta dēļ. Interesanti, ka Arums bija sasniedzis finišu 21 (!) sacensībās pēc kārtas, sākotnēji braucot 4WD klasē, bet pērn pārejot uz 4WD+.

4WD klasē trešo uzvaru šosezon izcīnīja Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”), vēl vairāk nostabilizējoties kopvērtējuma vadībā. Dūča ekipāža sāncenšus „nokautēja” jau pirmajā ātrumposmā, tuvākos sekotājus apsteidzot par gandrīz desmit sekundēm. Otrajā vietā ierindojās Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 90 Quattro”), uzvarētājiem zaudējot 15,5 sekundes. Trešie Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Subaru Impreza RS”), kuri atgriezušies trasē pēc iespaidīgās avārijas iepriekšējā rallijsprintā Tukumā. Pirms pēdējā „dopa” otrajā vietā atradās Ints Jeršovs/Jurģis Ozols („Audi 90 Quattro”), taču ekipāža bija spiesta izstāties nolauzta riteņa dēļ. Neveiksmi „Ķekavā 2008” piedzīvoja valdošie čempioni Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”) – pēc grāvī pavadītajām piecām minūtēm, finišs tika sasniegts tikai desmitajā pozīcijā. Blūms no kopvērtējuma līdera atpaliek jau par 26 punktiem (par uzvaru tiek piešķirti 15) un atlikušajos divos posmos šo atstarpi sadeldēt nav reāli.

Pēc diviem neveiksmīgiem startiem – Tukuma rallijsprintā un rallijā „Cēsis 2008”, uz uzvaras takas atgriezušies Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”), kuri „Ķekavā 2008” bija ātrākie 1600+ klasē, absolūtajā ieskaitē sasniedzot astoto rezultātu. Otrajā pozīcijā ierindojās Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs („Honda Civic Type-R”), bet trešie Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”). Ceturto vietu izcīnīja kopvērtējuma līderi Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis („VW Golf II”), par vienu pozīciju apsteidzot tuvākos kopvērtējuma sekotājus Kasparu Brenci/Armandu Ziemeli („Honda Civic Type-R”). Sezonas izskaņā gaidāma aizraujoša cīņa par čempionu titulu starp Kalniņa, Brenča, Brieža un Fārenhorsta ekipāžu.

1600 klasē savu pirmo uzvaru rallijsprinta sacensībās svinēja Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („Lada Samara”).  Lielisku ātrumu Vītols demonstrēja jau pirms nedēļas „Auto Stils supersprintā” Jelgavas „Rullīša” kartodromā, „2WD Open” klasē tikai nedaudz piekāpjoties rallija meistaram Egilam Īlem („VW Polo S-1600”), tāpēc šis panākums nav uzskatāms par pārsteigumu. Tiesa, vēl pirms pēdējā ātrumposma klases vadībā atradās Arnis Alksnis/Armands Pārupe („Lada Samara”), tomēr tad neizturēja automobiļa dzinējs. Līdzīga defekta dēļ pēc diviem „dopiem” izstāties bija spiesti vēl vieni no favorītiem Agris Upītis/Māris Egle („Lada Samara”), tobrīd atrodoties ārpus labāko trijnieka. Otro vietu „Ķekavā 2008” izcīnīja Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Suzuki Ignis”), trešie Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”), sīvā cīņā par pusotru sekundi apsteidzot Arvo Himiču/Gintu Lasmani („VW Golf II”). Piektajā pozīcijā ierindojās Andris Andiņs/Māris Ešmanis („VW Golf II”), atkarojot vadību kopvērtējumā no Alkšņa.

„Road” klasē trešo uzvaru pēc kārtas un ceturto šosezon izcīnīja valdošie čempioni Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”). Tomēr kopvērtējuma tabulā līderus turpina vajāt Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”), regulāri krājot punktus par finišiem labāko trijniekā – „Ķekavā 2008” Freiberga ekipāžai otrā vieta. Trešie svētdien notikušajās sacīkstēs Dāvis Arājs/Ruslans Mišukovskis, kuri startē ar „ZAZ 968”. Bez desmit sekunžu sodu par kavējumu uz laika kontroli, ekipāža būtu ierindojusies pirmajā vietā! Arāja/Mišukovska rezultāts ir īpašas cieņas vērts – lai arī „Road” klase sacenšas pēc regularitātes principa, nevis uz ātrumu, tomēr organizatora uzdoties vidējie ātrumi bija gana augsti, turklāt trase otrajā aplī vietām atgādināja „off-road” ceļus. Labi zināms, ka ar „zapīti” pat uz taisna asfaltēta ceļa ir grūti noturēt konstantu ātrumu un virzienu, kur nu vēl tik ekstrēmos apstākļos kā rallija trasē.

Komandu vērtējumā kārtējo uzvaru izcīnīja kopvērtējuma līdere „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Gatis Balgalvis). Nākamajās pozīcijās ierindojās „Kurzeme DnB Nord” (Andris Andiņš, Roberts Vuguls, Jānis Fārenhorsts) un „4 Racing/MS Rallijs” (Mārcis Strautiņš, Normunds Orlovs, Mārtiņš Ločmelis). 

„Open” kategorijā labāko rezultātu uzrādīja Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse („Mitsubishi EVO IX”), absolūtajā ieskaitē paliekot otrie, 14,8 sekundes aiz Ernstsona. „Klasikas” ieskaitē pirmie Imants Šķērstens/Arnis Zagorskis („Toyota Corolla”).

Rallijsprintu „Ķekava 2008” atbalstīja izstāžu komplekss „Rāmava”, putnu fabrika „Ķekava”, SIA „Reklāmas centrs”, Ķekavas un Vecumnieku pagasta padomes.

Latvijas rallijsprinta čempionāta priekšpēdējais sestais posms „Gulbis 2008” risināsies 9. un 10. augustā Gulbenē.

Latvijas rallijsprinta čempionāts
5. posms, rallijsprints „Ķekava 2008”
4WD+
Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO IX”) 28:34,5, Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) +19,4 sekundes, Elviss Hermanis/Intars Šulcs („Audi Quatro”) +1:19,4.
4WD
Raimonds Dūcis/Guntis Kampe („Audi 90 Quattro”) 31:56,4, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 90 Quattro”) +15,5, Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Subaru Impreza RS”) +41,6.
1600+
Uldis Briedis/Monvīds Austrums („Renault Clio”) 31:03,7, Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs („Honda Civic Type-R”) +19,1 Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”) +25,9.
1600
Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbergs („Lada Samara”) 33:58,4, Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Suzuki Ignis”) +41,8, Atis Bruņinieks/Nauris Bruņinieks („VW Golf II”) +57,7.
ROAD*
Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”) 14,1 soda sekundes, Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”) 16,6, Dāvis Arājs/Ruslans Mišukovskis („ZAZ 968”) 22,6.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
„Open”
Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse („Mitsubishi EVO IX”) 28:49,3, Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO IX”) +15,8, Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO”) +1:00,4.
„Klasika”
Imants Šķērstens/Arnis Zagorskis („Toyota Corolla”) 36:52,6, Ermīns Vācietis/Uldis Drengers („VAZ 2105”) +54,1.
Komandas
„Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Gatis Balgalvis) 39, „Kurzeme DnB Nord” (Andris Andiņš, Roberts Vuguls, Jānis Fārenhorsts) 22, „4 Racing/MS Rallijs” (Mārcis Strautiņš, Normunds Orlovs, Mārtiņš Ločmelis) 21.

Kopvērtējums pēc 5. (no 7) posma
4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics 57, Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš 57, Arvis Arums 49 punkti, Edgars Piļka/Igors Sidorovs 42.
4WD
Raimonds Dūcis/Guntis Kampe 67, Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš 52, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš 50, Didzis Blūms/Aigars Rencis 41.
1600+
Krists Kalniņš/Andžejs Jankovskis 55, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 52, Uldis Briedis/Monvīds Austrums 42, Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis 41.
1600
Andris Andiņš/Māris Ešmanis 43, Arnis Alksnis/Armands Pārupe 39, Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks 36, Mārtiņš Vītols/Ronalds Rozenbers 31.
ROAD*
Mareks Vītols/Elviss Stankēvics 69, Māris Freibergs/Edgars Trūps 57, Uldis Dūka/Pēteris Dūka 32, Ēriks Miķelsons 31.
Komandas
„Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Gatis Balgalvis) 174, „B&K Rallijs” (Mareks Vītols, Arvis Arums, Mārcis Ķenavs) 130, „Auto Stils rally team I” (Mareks Švarcs/Švampāns, Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš) 112.

LAF SAK preses dienests
 
Visi komentāri
 
258840. viesis 1.jūlijs 2008 1:53
0 0 Atbildēt

Malacis Ernstsons ... Pirmo reizi viņu tā pa nopietno ievēroju Talsos, kā nullīti. Tad uzreiz sapratu, ka tur kaut kam ir jāiznāk no viņa. TĀ TURĒT :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti