OCTA: Visbīstamākie ir Madonas, Aizkraukles un Limbažu rajoni 1

 
1.jūlijs 2008 11:37

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) izveidojis karti ar vietām, kurās ir vislielākā iespējamība, ka ceļu satiksmes negadījuma izraisītājs varētu būt bez OCTA apdrošināšanas.

Kā liecina LTAB apkopotā informācija, tad rajoni, kuros ir visvairāk auto, kura īpašnieka vai tiesīgā lietotāja civiltiesiskā atbildība nav apdrošināta un ir izraisīti CSNg, ir Madonas, Aizkraukles, Limbažu, Rēzeknes un Ludzas rajoni, bet no pilsētām - Rēzekne, Jelgava un Jūrmala.



Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Lielākā daļa to, kas brauc ar neapdrošinātu transportlīdzekli, to dara regulāri un apzināti, paļaujoties uz veiksmi. Daļa šo transportlīdzekļu pat nav atbilstošā tehniskā kārtībā. Novērots, ka šie autovadītāji ir tendēti rupji pārkāpt arī citus ceļu satiksmes noteikumus – agresīva braukšana un braukšana alkohola reibumā. Otrā grupā ir tādi autovadītāji, kas brauc bez OCTA, jo nav bijuši pietiekami vērīgi attiecībā uz noslēgtās polises darbības termiņu. Pats galvenais, ka šo transportlīdzekļu īpašnieki neapzinās sekas, jo par viņu auto izraisītu negadījumu pašam no savas kabatas būs  jāatmaksā cietušajiem segtie zaudējumi, kas var būt no dažiem simtiem latu līdz pat simtiem tūkstošiem eiro un pat vairāk.”

Pērn kopumā notikuši 875 ceļu satiksmes negadījumi, kurus izraisījuši neapdrošināti transportlīdzekļi. Savukārt atlīdzībās cietušajiem par šiem negadījumiem pērn izmaksāti 600 tūkstošu latu, kas vēlāk ar regresa prasību tiek atgūti no vainīgā transportlīdzekļa īpašnieka. Lielākā naudas summa, kas autoīpašniekam būs jāatlīdzina par pērn notikušu negadījumu, ir 11 570 lati.

Visvairāk atbildību apdrošinātie transportlīdzekļi ir Daugavpils, Ventspils un Liepājas rajonos
LTAB ir izanalizējis kopējo OCTA negadījumu pērnā gada statistiku un izveidojis speciālu karti ar vietām, kur Latvijā ir visvairāk izraisītu CSNg bez OCTA apdrošināšanas. 7,4% no reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem Madonas rajonā ir izraisīti ar transportlīdzekli, kas nav apdrošināts. Aizkraukles rajonā – 6,4%, Limbažu rajonā – 5,5%, Rēzeknes rajonā 5,0%, Ludzas rajonā – 4,8%.
Interesanti, ka pilsētās neapdrošināto auto īpatsvars ir daudz mazāks nekā lauku reģionos. Piemēram, Rēzekne – 2,9%, Jelgava un Jūrmala – 2,1%, bet Rīga 1,6%.

Vismazākais neapdrošinātu transportlīdzekļu īpatsvars ir Daugavpils, Liepājas un Ventspils rajonos, kur šādu transportlīdzekļu izraisīti ceļu satiksmes negadījumi nepārsniedz 1,5% no visiem negadījumiem šajos reģionos.

Pēc izmaksātajām atlīdzībām cietušajiem no OCTA Garantijas fonda, kuras pēc tam jāatlīdzina negadījuma izraisītājiem, pērn vislielākais izmaksu īpatsvars no kopējām zaudējumu atlīdzībām bijis Madonas rajonam, Bauskas rajonam, Gulbenes rajonam, Aizkraukles rajonam un Limbažu rajonam.

Ar neapdrošinātu auto dodas pat uz ārzemēm

Pērn piecpadsmit no ārvalstīs notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem izraisīti ar neapdrošinātu auto. Visvairāk to bija Īrijā un Norvēģijā, kā arī Polijā un Lietuvā.

J.Stengrevics: „Ārvalstīs notikušu negadījumu rezultātā izmaksātās atlīdzības cietušajiem ir daudz augstākas nekā Latvijā. Līdz ar to vainīgajam transportlīdzekļa īpašniekam par savu nodarījumu ir jāatlīdzina daudz lielāki zaudējumi. Jāmin, ka ārvalstīs par vienu negadījumu atlīdzību izmaksas var sasniegt pat vairākus simtus tūkstošus eiro.” 

Informācijai

Saskaņā ar OCTA Likumu, LTAB kā Garantijas fonda turētājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju. Ja transportlīdzekļa īpašnieks labprātīgi neatlīdzina zaudējumus, kas cietušajam kompensēti no Garantijas fonda, tad līdzekļu atgūšana tiek panākta ar tiesas starpniecību, kā arī dati par parādu tiek iekļauti LR vienotajā kredītu reģistrā, kas apgrūtina turpmāku kredītu saņemšanu.

J.Stengrevics: „Jāmin, ka tūlītēja zaudējumu kompensēšana cietušajiem faktiski tiek finansēta no apzinīgo transportlīdzekļu īpašnieku OCTA polisēm, jo līdzekļu atgūšana no neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai faktiskā lietotāja prasa daudz ilgāku laika posmu. Turklāt ne visi vainīgie uzreiz piekrīt vai spēj segt zaudējumus. Daļa šo zaudējumu paliek neatgūti ilgākā laika periodā, jo to summa ir daudz lielāka par personas ienākumiem un piederošo mantu.”
 
Visi komentāri
 
258860. viesis 1.jūlijs 2008 13:02
0 0 Atbildēt

ko var gribēt no pāķiem. auto brauc pat vēl ar melnajiem numuriem. kur tādiem būs octa :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Skaties tiešraidi plkst.19.00; Šovakar paziņos “Latvijas Gada auto 2024” laureātus. Zināmi papildus nomināciju Top 3 auto (+ VIDEO) 4

Šovakar apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto iegūs titula “Latvijas Gada auto 2024” ieguvēju, kā arī apbalvoti laureāti papildus nominācijās. Nominācijas ir atkarīgas no katrā konkursa gadā pieteikto auto modeļu skaita un to īpašībām. Zināms, ka šogad tiks piešķirtas 10 balvas papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Nepilnības negabarīta kravas pārvešanā, iespējams, izraisa traģisku avāriju (+ VIDEO) 33

Oficiālie avoti liecina, ka ceturtdien, 30. novembrī, plkst. 23.12 Valsts policijā saņemta informācija, ka Dienvidkurzemes novada Durbes pagastā uz autoceļa A9 noticis ceļu satiksmes negadījums starp pasažieru autobusu un kravas automašīnu Volvo, kā rezultātā bojā gājusi sieviete. Lasīt vairāk

 

Reģionālajam sabiedriskajam transportam, iedzīvotāju ilgtspējīgas mobilitātes veicināšanai -kam paredzēti 30% Satiksmes ministrijas 2024.gada budžetā 1

Satiksmes ministrijas (SM) 2024.gada budžetā 235,8 milj. eiro jeb 30% no kopējā ministrijas finansējuma paredzēti reģionālajam sabiedriskajam transportam iedzīvotāju ilgtspējīgas mobilitātes veicināšanai, stiprinot dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. Lasīt vairāk

 

Par 90 miljoniem dārgāk: jaunā stacija top, izmaksas palielinās (+ VIDEO) 4

Pagājuši nedaudz vairāk nekā trīs gadi kopš sākta Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūve. Pa visam nesen arī Rīgas ainavā parādījās jaunās stacijas galvenās konstrukcijas. Gan darbu pasūtītājs, gan veicējs neslēpj – projekts ir dārgāks nekā sākotnēji domāts un līdz pabeigšanai izmaksas vēl varētu palielināties. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti