"Auto asociācija" uzstās uz autoservisu licencēšanu 7

 
Nozare.lv | 18.maijs 2015 6:38

"Auto asociācija" stingri uzstās uz autoservisu licencēšanu, lai gan saprot, ka tas varētu paaugstināt pakalpojuma cenas un kopumā samazināt šajā nozarē strādājošo skaitu teju uz pusi, aģentūrai LETA norāda asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Tomēr tad nozarē strādātu tikai kvalificēti speciālisti, nevis nemācīti neprofesionāļi, par kuru pieļautajām kļūdām tagad spiesti maksāt paši klienti.

Viņš skaidro, ka sertifikācija nav pašmērķis, bet gan instruments, lai tirgū būtu kārtība, lai tirgus dalībnieki uzņemtos adekvātu atbildību pret klientiem par darbu, kuru viņi veic. "Runa ir par to, vai serviss sniedz atbilstošu pakalpojumu, vai tas savā uzņēmējdarbībā ir godīgs vai negodīgs," uzsver viceprezidents.

Pagājuši 20 gadi, un tirgus pats sevi noregulēt nav spējis. "Bardaks" kļūstot aizvien lielāks, un tas īpaši turpinājis pieaugt pēckrīzes periodā. "Tirgū spiežas arvien jauni un jauni dalībnieki, taču ir skaidrs, ka vietas visiem nepietiks, tāpēc rodas manipulācijas un krāpniecības. Jaunais nes līdzi savus spēles noteikumus - ne tos labākos, lai varētu darboties jau tā piesātinātajā tirgū," situāciju raksturo eksperts.

Uzņēmējs kļūšot nekonkurētspējīgs, ja viņš viens pats izkāps ārā no pelēkās zonas. Uzņēmums varot kļūt mazliet baltāks, bet, ja serviss, kurš nodokļus maksājis no 300 eiro un pēkšņi sāks tos maksāt 800 eiro apmērā, tad tas jau būšot letāli. "Tad mēs nonākam pie stāsta par visu servisu sertificēšanu un licencēšanu - kaut kāda veida atbilstības novērtēšanu, jo Valsts ieņēmumu dienests (VID) nav burvju nūjiņa, kas var to sakārtot. VID arī nav pienākums izstāvēt līdzi katram uzņēmumam. Ir jābūt sistēmai, kas šos uzņēmējus organizē. Kamēr šāda sistēma nebūs radīta, tikmēr ne ar kādām represijām, piemēram, policiju, tirgū kārtību neieviesīsim," secina Rūtiņš.

Ar Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāvjiem saruna asociācijas pārstāvjiem bijusi tikai vienu reizi - bijis liels apaļais galds, kurā asociācijai bija iespēja izteikties un informēt, kāda ir faktiskā situācija un kas būtu jādara. "Tad tika sadalīti mājasdarbi - kaut kas mums, kaut kas VID, kaut kas EM, arī apdrošinātājiem. Visi savus mājasdarbus izdarīja, vienīgi varbūt ministrija - nē. Tās pārstāvji solīja papētīt citu valstu pieredzi. Secinu, ka tas nav izdarīts, jo nākamais solītais pasākums tā arī nav noticis, lai arī kopš pirmās tikšanās reizes pagājis vairāk nekā pusgads. Esam EM aizsūtījuši vēl vienu vēstuli," skaidro eksperts.

Viņš gan atzīst, ka pa šo laiku ir nomainījies ekonomikas ministrs, turklāt Latvijas ministriem ir jāpilda ES prezidentūras pienākumi, taču autoservisa tirgū jau situācija tāpēc labāka nepaliekot.

"Tiek izmestas replikas, ka diskusijas par nākamā gada budžetu būs smagas. Tāpat tiek runāts par to, ka šī gada budžets nepildās, un gan jau kaut kādas korekcijas būs jāveic. Tad ir skaidrs, ka kāds "backgroundā" budžetu rēķina un saprot, ka situācija nav forša. Tad gribētu teikt, ka autoservisa tirgus arī būtu viena joma, kur vajadzētu parēķināt ieguvumus, un negrābstīties gar degvielas akcīzes celšanu vai gar vēl kaut ko," strikts ir Rūtiņš.

 
Visi komentāri
 
auto moto 18.maijs 2015 14:29
5 1 Atbildēt

tas nozimes ka bus vel vairak pagrides servisi, un puikas garazzas skruves vel letak jo sertificetos kantoros cenas celsies. ta jau lielie servisi dzivo tikai uz garantijas remontiem kuros pless tadas nenormalas naudas un strada diezgan nekvalitativi, tapec jau kaut kas ir jadoma lai neizputetu.

GB12 19.maijs 2015 10:39
0 0 Atbildēt

Par garantijas remontiem naudu neplēš vispār. Ja nu vienīgi no ražotāja/importētāja. Tas tā zināšanai, lai nebūtu jāpinas starp savām kājām.

nebūs labi 18.maijs 2015 16:26
0 0 Atbildēt

Ko dod licencēšana? Pilnīgi neko, tāpat kā sertifikācija utt. Ja nav uzraudzības , sodu un mantas konfiskācijas nekas nemainīsies. Maksimāli vienkāršas atskaites VID, skolas autoservisa mehāniķa atestāts + pamatīgi sodi par nelegālu uzņēmējdarbību vai krāpšanos. Tas dotu kādu kārtību.

Chankaishi 20.maijs 2015 8:15
3 0 Atbildēt

Pilniigi pietiek ar tehnisko izgliitiibu videejaa liimenii, saistiitu ar autotransportu servisa vadiitaajam. Ja kas - gjagjgas vanjas nav sliktaaki servisa meistari kaa autorizeeto servisu darbinieki. Vanjam vismaz jaadomaa kaa klientus piesaistiit, autorizeetie piesaista automaatiski. Lielie servisi nekad nevarees tikt pie lielaakaa piiraaga kumosa - vecaaku mashiinu par 5-10 gadiem remonta - tajos to dariit nav izdeviigi. Mana pieredze. Veho servisaa gribeeju C5 saremonteet spidometru - prasiija 650 eu pluss darbs, Shuman auto detalju (paneli ar spidometru un tahometru) piedaavaaja par 350 eu. Neautorizeetaa servisaa ar visu cheku saremonteeja par 35 eu. Spidometrs straadaaja pareizi un ilgi. Ir starpiiba?:) Dazhi biznesmenji izveidojushi asociaaciju un grib izkonkureet citus biznesmenjus - nekaa jauna shai pasaulee!

ak 20.maijs 2015 9:35
1 0 Atbildēt

Piekrītu Chankaishi. Ja vēl būtu tā, ka braucot uz autorizēto servisu, saņemsi tiešām labākā speciālista pakalpojumu, ar izpratni, risinājumu, bet kur nu.... cik esmu bijis pie dīleriem, sanāk sakarties ar augstprātību, un pat nekompetenci + par to vēl maksāt 2x vairāk kā parastā servisā. Pie pēdējā, visiem zināmā Toyotas dīlera, vārdā šeit nesaukšu, iebraucu pavisam parastas lietas pārbaudīt. Ha, ha... pilnīgi augstprātīgi kungi,+ tehniski nesaprašas. Grib tikai pārdot jaunus auto, un taisīt tiem apkopes. Un apkalpot sievietes, autovadītājas, kuras dod remontēt, un nezina, ko viņu auto tur dara. Esmu pilnīgi pret to, lai šiem būtu vēl vairāk pilnvaru, un lielāka tirgus daļa :(

Chankaishi 29.maijs 2015 3:51
0 0 Atbildēt

Un veel - kaa varees atshkjirt autoservisu no mehaaniskaas darbniicas?:) Sisteemai, lai nepieljautu neautorizeetu servisu darboshanos, buus jaabuut tik pamatiigai un smagneejai - piem. OCTA darbojaas tikai, ja autinjsh remonteets licenzeetaa servisaa - bet kaa noteikt, ka vispaar remonteets? Uz detaljaam hologrammas? Kuras zuud, ja detalju nonjem remontam? Kas licenzees autoservisus? Un kas skraidiis ar policistiem pa privaatuznjeemumiem,mekleejot, vai kaut kur neremontee autinjus? Laikam tachu kaada jauna valsts iestaade. Ne jau Auto asociaacija, kurai savas intereses. Un kura arii diez vai gribees detaljas ar hologrammaam:)

Rihards 11.oktobris 2015 18:30
0 0 Atbildēt

Piekrītu "Auto Moto" viedoklim. Kvalitāte autoservisa nišā ir vienīgais atskaites punkts. Ja kādam nepieciešams, varu ieteikt šos dzēkus: www.warner-industries.com/

Lēti nebūs, bet labākus toč neatradīsiet.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti