Sabiedrībai vājas zināšanas par OCTA atlīdzību veidiem; cena joprojām noteicošais faktors polises iegādei 1

Foto: iAuto.lv

LTAB | 7.janvāris 2016 14:35

Lielākajai daļai autoīpašnieku ir salīdzinoši vājas zināšanas par zaudējumu veidiem, kādus sedz OCTA apdrošinātāji. Tikai desmitā daļa zina vairāk par trim zaudējumu veidiem, kurus kompensē apdrošinātāji un vairums joprojām uzskata, ka OCTA sedz tikai zaudējumus par transportlīdzekļa bojājumiem vai bojāeju. Tikai 24,7% autovadītāju ir informēti, ka apdrošinātājs maksā atlīdzību par CSNg cietušās personas veselībai nodarītiem zaudējumiem tik ilgi, kamēr vien saglabājas veselībai nodarītais kaitējums un rodas izdevumi saistībā ar šo kaitējumu. Tas noskaidrots Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) pērnā gada decembrī veiktajā aptaujā.

62,3% respondentu pareizi prata atbildēt, ka OCTA atlīdzību limits ir maksimālā naudas summa, kas paredzēta visiem CSNg cietušajiem par nodarītajiem materiālajiem un nemateriālajiem zaudējumiem, atbilstoši nodarīto zaudējumu apmēram. Savukārt 62,8% aptaujāto norādīja, ka Latvijā patlaban spēkā esošie OCTA atlīdzības limiti par CSNg nodarītiem zaudējumiem mantai un personai ir pietiekami augsti. Šie rezultāti parāda, ka lielākā daļa autoīpašnieku zina par to, ka atlīdzību limiti par CSNg nodarītiem zaudējumiem mantai un personai Latvijā ir tādi paši kā citās Eiropas valstīs - attiecīgi 1 un 5 miljonu apmērā, kā to nosaka ES direktīva, tomēr sabiedrībā valda maldīgs uzskats, ka tādējādi kā atlīdzība būtu jāsaņem šis maksimālais apmērs.

“Jāsaprot, ka atlīdzība tiek aprēķināta atbilstoši reālajam zaudējumu apmēram. Ja par auto bojājumu, kura remonts izmaksā piemēram 100 eiro, lielākoties visiem ir saprotams, ka OCTA atlīdzība nav maksājama visa noteiktā limita apmērā, tad sarežģītāka situācija ir saistībā ar nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanu, jo parādās arī viedokļi, kas uzskata, ka katram būtu jāsaņem maksimālā limita summa - 5 miljoni. Skaidrs, ka sāpes un ciešanas nav izmērāmas naudā, taču šobrīd situāciju regulē MK noteikumi, kuri tika izstrādāti pamatojoties uz pastāvošo tiesu praksi, nosakot kritērijus, kā aprēķināmi zaudējumi katrā konkrētajā situācijā, tādējādi izmaksu apmēri tieši saistīti ar gūto miesas bojājumu smaguma pakāpi, tomēr nosakāmi katrā gadījumā individuāli,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

79,5% autoīpašnieku nebūtu gatavi par OCTA polisi maksāt vairākas reizes augstāku cenu nekā līdz šim, ja atlīdzības apmērs par CSNg personai nodarītajiem zaudējumiem būtu bezlimita un tikai 11,6% respondentu būtu gatavi šādiem papildus tēriņiem. “Ir ļoti interesanti salīdzināt mūsu aptaujas datus ar pērn novembrī veikto Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pētījumu, kurā 71% autovadītāju atzina, ka svarīgākais kritērijs OCTA iegādei ir cena, turklāt 61% aptaujāto iedzīvotāju, kuriem ģimenē ir automašīna, uzskata, ka maksa par OCTA polisi, ko viņi šobrīd maksā, ir atbilstoša tiem pakalpojumiem un servisiem, kas tiek saņemti no apdrošinātāja,” skaidro J.Stengrevics, piebilstot, ka šie dati apliecina OCTA nozarē valdošo tendenci, ka autovadītāji ir gatavi atteikties no dažādiem papildus servisiem un apdrošinātāja piedāvātiem papildpakalpojumiem, lai saņemtu iespējami zemāko OCTA cenu.

Lai arī lielākā daļa respondentu (65,6%) zina, ka tieši apdrošinātāji sedz visas izmaksas, kas radušās par CSNg cietušo personu ārstēšanu, tomēr gandrīz trešdaļa autovadītāju joprojām domā, ka tās sedz valsts (8,8%), paši cietušie (20,9%), vai arī tiem vispār nav zināms, kas kopumā kompensē šīs izmaksas (4,7%). Arī kopējais autovadītāju zināšanu līmenis par dažādiem atlīdzību izmaksu veidiem ir visai zems: “Ļoti maz autoīpašnieku ir lietas kursā par to, ka apdrošinātāji kompensē valstij arī tos izdevumus, kas radušies par izmaksātajiem pabalstiem un pensijām saistībā ar CSNg cietušajiem vai bojā gājušajiem,” stāsta J.Stengrevics, piebilstot, ka tas apliecina nepieciešamību vairāk skaidrot sabiedrībai, ka OCTA nodrošina atlīdzību ne vien par auto remontu, bet arī visiem izdevumiem, kas saistīti ar personai nodarītajiem zaudējumiem.

Kur visizdevīgāk pirkt OCTA polisi?

Vislētāko cenu par OCTA polisi meklēt šeit par iAuto.lv labās malas LTAB formā!

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
sainss 12.janvāris 2016 14:42
4 0 Atbildēt

Trolejbusa notriektā ģimene: Apdrošinātājs par katru bojāgājušo tēvam izmaksā 150 eiro

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Ķīniešu sedans uzstāda Nirburgringas trases dubultrekordu (+ VIDEO)

Ķīnā ražotais Lynk&Co 03 sacīkšu sedans izbraucis Nirburgringas 20,8 km garo trasi 7 minūtēs un 20,1 sekundē un uzstādot jaunu rekordu gan priekšpiedziņas automašīnām, gan četrdurvju sedaniem. Lasīt vairāk

 

290 Zs jaudīgs Golf ikdienas satiksmei (+ VIDEO) 4

Šodien TAVS AUTO TV izmēģināsim īpašu automobili! Lai gan vizuāli tas ir pelēks un varbūt kāds teiks parasts ģimenes hečbeks, patiesībā zem tā veidola slēpjas jaudīgs un gana dinamisks spēkrats! VW Golf GTI TCR ir jaudīgākā šī modeļa modifikācija. Tā divu litru dzinējs spēj attīstīt 290 zs jaudu un paātrināt šo hečbeku līdz 100 km/h nieka 5.6 sekundēs. Lasīt vairāk

 

Atjaunotajam autoceļam pie Skrīveriem konstatēti defekti; būvnieks tos labos par saviem līdzekļiem

Jūlijā tika pabeigti būvdarbi uz autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri (P32) posmā no krustojuma ar autoceļu Tīnūži–Koknese (P80) līdz Skrīveriem (61,27.-71,27. km), taču pārbaudēs atklājās defekti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti