Tehnoloģiski uzlabots kompaktās klases dižpārdoklis — jaunais Audi A3

Foto: Publicitātes attēls

Audi Latvia Lithuania | 6.aprīlis 2016 15:09

Veiksmīgais Audi modelis tagad ir kļuvis vēl pievilcīgāks: Audi A3* pietuvojas starta līnijai ar jaunām autovadītāja palīgsistēmām un dzinējiem, kā arī pārstrādātiem priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem.

Jaunums ir arī inovatīvā vadības un attēlojuma koncepcija — Audi virtuālā autovadītāja kabīne. Sportiskā Audi S3* versija izceļas ar vairākām inovācijām un vēl lielāku dinamikas potenciālu. A3 sērija ar Audi A3 Sportback e-tron* un Audi A3 Sportback g-tron* piedāvā visplašāko piedziņas sistēmu klāstu kompaktajā klasē.

Autovadītāja palīgsistēmas no Audi pilnizmēra klases
Jaunais Audi A3 ar daudzām autovadītāja palīgsistēmām jau atkal paaugstina latiņu kompakto automobiļu klasē. Uzlabotā Audi joslas saglabāšanas palīgsistēma un Audi pre sense uzraudzības sistēma priekšā ar gājēju uzraudzības funkciju padara braukšanu pilsētā un ārpus pilsētas vēl drošāku.

Jaunums klasē ir sastrēgumu palīgsistēma, kas strādā kopā ar Audi adaptīvo kruīza kontroli (ACC) un tās Stop & Go funkciju. Šī papildaprīkojumā pieejamā sistēma saglabā drošu distanci līdz priekšā esošajiem transportlīdzekļiem un apvienojumā ar S tronic transmisiju pēc īsas apstāšanās atkal uzsāk automobiļa kustību. Lēnas satiksmes apstākļos ar ātrumu līdz 65 km/h sastrēgumu palīgsistēma pat uz īsu brīdi var pārņemt stūres vadību, ja vien ceļam ir labs segums. Vēl viens jaunums A3 saimē ir papildaprīkojumā pieejamā avārijas palīgsistēma. Sistēma droši nobremzē automobili ja, neskatoties uz brīdinājumiem, tā neuztver, ka autovadītājs kontrolē stūri. Jaunā aizmugurējā sānu zonu uzraudzības sistēma brīdina autovadītāju par no sāniem braucošiem automobiļiem, piemēram, braucot ārā no perpendikulārās stāvvietas.

Vadība, attēlojums, informācija un izklaide, Audi connect
Jaunā Audi A3* spilgtākais elements salonā ir Audi virtuālā autovadītāja kabīne. Šī inovatīvā vadības koncepcija kompaktajā klasē ir pieejama pirmo reizi.
Audi virtuālā autovadītāja kabīne attēlo vissvarīgāko braukšanas informāciju augstas izšķirtspējas 12,3 collu TFT ekrānā. Autovadītājs var izvēlēties vienu no diviem skatiem, nospiežot pogu „View“ uz daudzfunkcionālās stūres. Klasiskajā režīmā mērinstrumentiem ir liels analogais attēlojums.
Informācijas un izklaides režīmā galvenais uzsvars ir uz centrālo logu, kurā ir vairāk vietas navigācijas kartei vai tiek attēloti telefona, radio un audiosistēmas saraksti. Tahometrs un spidometrs tiek attēlots mazu, apaļu pulksteņu formā.

Ir pārstrādāta MMI sistēmas izvēlnes struktūra. Tās horizontālās organizācijas pamatā ir viedtālruņu vadība.

MMI termināla centrā ir apaļš grozāmais slēdzis/spiedpoga, kuras ietvara apgaismojums augstākajā apdares versijā ir baltā krāsā. Tā virsmu veido skārienjutīgs skārienpanelis, kas ļauj ievadīt rakstzīmes un lietot vairāku pirkstu žestus, lai pietuvinātu karti. Virs grozāmā slēdža/spiedpogas un blakus tai ir kontaktslēdži un pogas, ar kurām autovadītājs var pārvaldīt jauno izvēlnes struktūru. Uzlabotā balss vadība navigācijai, radio, multividei un tālrunim tagad saprot arī daudzas ikdienā lietotas frāzes.

Bezmaksas lietojumprogramma Audi MMI connect ļauj izmantot vēl citus pakalpojumus, piemēram, tiešsaistes multivides straumēšanu un kalendāra pārnesi no viedtālruņa uz MMI. A3 e-tron* piedāvā arī pakalpojumus uzlādes un izbraukšanas laika ieprogrammēšanai, kā arī gaisa kondicionēšanai.

Mobilie tālruņi ar iOS un Android operētājsistēmu ir savienojami ar automobili, izmantojot Audi viedtālruņu saskarni. Audi tālruņa novietne centrālajā roku balstā izmanto tuvā lauka savienojumu, lai bez vadiem savienotu viedtālruņus ar automobiļa antenu un nodrošinātu induktīvo uzlādi.

Jaunas aprīkojuma līnijas
Lai arī jaunā Audi A3* ārējie izmēri praktiski nav mainījušies — garums 4,24 metri un riteņu garenbāze 2,60 metri —, tas ir vēl sportiskāks un izteiksmīgāks nekā pirms tam. Tā vienrāmja radiatora režģim ir asākas kontūras, un tagad tas ir platāks. Priekšējie lukturi ir plakanāki, bet tiem ir izteiksmīgas ārējās kontūras.

Aizmugurē ar horizontāliem izgaismotiem aizmugurējo lukturu grafiskajiem elementiem un atdalošu malu virs pārstrādātā izkliedētāja ir izcelts jaunā A3 platums. Ir paplašināta arī krāsu palete. Izvēlei ir pieejamas 12 virsbūves krāsas, tostarp piecas jaunas — Ara zila, Cosmic zila, Nano pelēka, Tango sarkana un Vegas dzeltena. Daytona pelēkā virsbūves krāsa ar perlamutra efektu ir paredzēta S line virsbūves aprīkojuma komplektam.

Ievērojami uzlabots dzinēju klāsts
Audi A3 pieejamo dzinēju klāstā ir seši dzinēji (trīs benzīna dzinēji un trīs dīzeļdzinēji). To jauda ir robežās no 85 kW (110 ZS) līdz 140 kW (190 ZS). Visi A3 modeļi atbilst ES6 izmešu standartam.

Ar 1,0 l TFSI dzinēju Audi pirmo reizi piedāvā trīs cilindru modeli Audi A3 sērijā. Šī kompaktā dzinēja jauda ir 85 kW (115 ZS).

1,4 l TFSI COD dzinējs piedāvā efektīvo cilindru atslēgšanas tehnoloģiju, kas izslēdz divus cilindrus, kad attiecīgā jauda nav nepieciešama. Tā jauda ir 110 kW (150 ZS).

Tehnisks sasniegums ir pilnīgi jauns 2,0 l TFSI dzinējs ar 140 kW (190 ZS) jaudu un inovatīvu sadegšanas procesu.

Jaunajā A3* Audi piedāvā arī četru cilindru TDI dzinēju divās jaudas versijās. 2,0 l TDI dzinējs papildaprīkojumā ir pieejams ar 110 kW (150 ZS) jaudu un drīzumā tiks piedāvāts arī ar 135 kW (184 ZS) jaudu.

Jaunais bāzes līmeņa dīzeļdzinējs ir 1,6 l TDI ar 81 kW (110 ZS) jaudu. Tas ir pieejams ar sešpakāpju manuālo transmisiju vai S tronic septiņpakāpju dubultā sajūga transmisiju.

2,0 l TFSI dzinējiem ir pievienota pilnībā jauna septiņpakāpju S tronic transmisija ar eļļas vannā strādājošu sajūgu. Tas aizstāj iepriekš pieejamo sešpakāpju dubultā sajūga transmisiju ar sauso sajūgu.

Jaunā Audi A3 dzinēja jauda standartā tiek nogādāta uz priekšējiem riteņiem. 2,0 l TFSI dzinējam ar 140 kW (190 ZS) jaudu ir pieejama quattro visu riteņu piedziņa.

Jaunā Audi A3 standartaprīkojumā ir iekļauti 16 collu diski, savukārt 17 collu diski ir pieejami dizaina un sporta aprīkojuma līnijā. Jaunā dizainā ir veidots plašs klāsts papildaprīkojumā pieejamu 17, 18 un 19 collu disku. Ir pārstrādāts arī riepu klāsts, piedāvājot labāku veiktspēju un optimizētu rites pretestību.

Pirmo reizi klasē: Matrix LED priekšējie lukturi
Jauno Audi A3* priekšējo lukturu unikālo dizainu veido robotas apakšējās malas. Xenon plus lukturi ir iekļauti standartaprīkojumā, bet Audi piedāvā arī LED priekšējos lukturus un pirmo reizi arī matricas LED lukturus.

Pateicoties vieglas konstrukcijas dizainam, Audi A3 pašmasa ar 1,0 l TFSI dzinēju ir samazināta līdz nieka 1150 kg, kas ir mazākais rādītājs klasē. Jaunā Audi A3 virsbūve ir triecienizturīga un ļoti stingra. Tā standartaprīkojumā ir iekļauts skaņu izolējošs vējstikls.

Salons ir veidots Audi raksturīgā kvalitātē. Jauno trīs spieķu stūri nepieciešamības gadījumā var apsildīt. Vēl lielākam komfortam garos pārbraucienos Audi autovadītāja sēdeklim ir pieejama masāžas funkcija.

Uz pareizā kursa: jaunais Audi A3 Sportback e-tron
Pie elektrotīkla pieslēdzamā hibrīda versija Audi A3 Sportback e-tron* ir aprīkota ar 1,4 l TFSI dzinēju ar 110 kW (150 ZS) jaudu un 250 Nm griezes momentu, kā arī elektromotoru, kura jauda ir 75 kW un griezes moments 330 Nm. Sistēmas jauda ir 150 kW (204 ZS), kas nodrošina nepārprotami sportisku veiktspēju.

Lai pie 380 voltu trīs fāžu kontaktligzdas uzlādētu tā litija jonu akumulatoru (8,8 kWh), ir nepieciešams nedaudz vairāk par divām stundām.

Jaunais Audi A3 Sportback g-tron
Ar A3 Sportback g-tron* autoražotājs piedāvā vēl vienu piedziņas alternatīvu. Kompakto piecdurvju modeli var darbināt ar klimatam nekaitējot ražotu Audi e-gāzi, kā arī fosilo dabasgāzi.

Audi A3 Sportback g-tron ir aprīkots ar 1,4 l TFSI dzinēju ar 81 kW (110 ZS), kas uzstāda efektivitātes un ekonomijas standartus. Izmaksas par degvielu ir aptuveni 4 EUR uz 100 kilometriem. Pateicoties četru cilindru dzinēja konfigurācijai, kas ļauj izmantot divu veidu degvielu, Jaunajā Eiropas braukšanas ciklā ar dabasgāzi var nobraukt 400 kilometrus. To darbinot ar benzīnu, nobraucamais attālums palielinās par vēl 900 km.

Vairāk jaudas: jaunais Audi S3
Par 7 kW (10 ZS) vairāk jaudas un apvienojumā ar S tronic transmisiju arī par 20 Nm lielāks griezes moments — Audi progresē ar Audi S3*. Turklāt Audi inženieri ir arī izstrādājuši tieši S3 pielāgotu vadību elektroniskajai trajektorijas stabilizācijas kontrolei ESC un daudzplākšņu sajūgam. Rezultāts ir vēl liekāka braukšanas dinamika, braukšanas prieks un drošība.
Modeļa 2,0 l TFSI jauda tagad ir 228 kW (310 ZS), bet ar S tronic transmisiju pie 2000 līdz 5400 apgriezieniem minūtē tas nodrošina 400 Nm lielu griezes momentu.

Jaunās A3 sērijas tirdzniecība tiks uzsākta maija sākumā, bet pirmās piegādes paredzētas vasarā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 6

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Kravinieks cenšas izvairīties, taču kļūst tikai sliktāk (+ VIDEO) 22

Kravas auto šoferis cenšas izvairīties no vieglā auto, kas izbrauc priekšā un nobremzē, taču kļūst tikai sliktāk - kravinieks iebrauc pretējā joslā un saduras ar SUV, turklāt gandrīz uzbrauc arī diviem gājējiem, kas pēdējā mirklī pamūk malā. Lasīt vairāk

 

Tikai viena uzlāde - elektriskais Mini ierodas Frankfurtē saviem spēkiem 2

Mini Cooper SE, britu kompānijas 60 gadu vēsturē pirmais pilnībā elektriskais sērijveida modelis, Frankfurtes autoizstādē ieradies saviem spēkiem, nobraucot 400 km no Minhenes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti