Iebraukšana bedrē vidēji izmaksā 400 eiro, sadursme ar dzīvnieku – 1450 eiro

Balta | 8.aprīlis 2016 7:03

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) rīcībā esošie statistikas dati liecina, ka arī pavasara un vasaras periodā spēkrata bojājumu biežākais cēlonis ir sadursme ar citu transportlīdzekli, tomēr šajā sezonā izteikti pieaug automašīnu vējstikla bojājumu, sadursmju ar dzīvniekiem un nekvalitatīvā ceļa seguma dēļ gūto bojājumu skaits.

Zaudējumu apmērs par šādos negadījumos gūtiem bojājumiem var būt robežās no pārdesmit eiro līdz pat vairākiem desmitiem tūkstošu eiro.

Pērn periodā no aprīļa līdz septembrim apdrošināšanas sabiedrība BALTA saņēma 9707 KASKO pieteikumus par ceļu satiksmes negadījumiem un spēkrata bojājumiem. Lielākā daļa no atlīdzību pieteikumiem saistīti ar sadursmi ar citiem transportlīdzekļiem (36%) un vējstikla bojājumiem (21%), kas radušies, piemēram, akmeņu dēļ.

Tomēr būtiski atzīmēt, ka pavasara un vasaras periodā palielinās arī to negadījumu skaits, kuru cēlonis ir sadursme ar dzīvnieku (5%) vai nekvalitatīvs ceļa segums (2%). Vidējā izmaksātā atlīdzību summa KASKO segmentā par šādiem negadījumiem pērn periodā no aprīļa līdz septembrim bija EUR 794,71. Tomēr BALTA pieredze rāda, ka zaudējumi mēdz būt arī divdesmit līdz pat trīsdesmit reižu lielāki, ņemot vērā spēkrata vērtību un tam nodarītos bojājumus. Pērn, salīdzinot ar 2014.gada attiecīgo periodu, atlīdzību skaits par šādiem negadījumiem pieauga par 24%.

„Lai gan sadursmes ar dzīvniekiem notiek daudz retāk nekā, piemēram, transportlīdzekļu sadursmes, jāņem vērā, ka šī tipa negadījumu smaguma pakāpe un līdz ar to arī zaudējumu apmērs mēdz būt daudz lielāks. BALTA atgādina būt īpaši uzmanīgiem un pievērst pastiprinātu uzmanību ceļam un apkārt notiekošajam, lai pasargātu gan sevi, gan savu spēkratu,” norāda BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Juris Kipļuks.

Apdrošinātāja pēdējo trīs gadu dati par periodu no aprīļa līdz septembrim rāda, ka vidējais zaudējumu apmērs ceļu satiksmes negadījumos, kad spēkrats ir sadūries ar dzīvnieku, ir vislielākais, salīdzinot ar citu negadījumu tipiem. Pērn vidējā izmaksātā atlīdzība šajā periodā par konkrētā tipa negadījumiem bija 1456,35 eiro, savukārt lielākā izmaksātā atlīdzība par transportlīdzekļa bojājumiem, kas tika gūti, saduroties ar alni, tika aprēķināta 15 610,48 eiro apmērā.

Tāpat apdrošinātāja rīcībā esošie dati liecina, ka spēkrata bojājumi, kas radušies nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ, visbiežāk tiek gūti periodā no februāra līdz maijam, kad ceļa kvalitāte ir viskritiskākā. Salīdzinot ar citiem gada mēnešiem, šajā periodā pieteikumu skaits divkāršojas. Pērn šajā periodā sabiedrības BALTA vidējā izmaksātā atlīdzība par šādiem bojājumiem bija 404,80 eiro. Savukārt lielākā atlīdzību summa, kas 2015.gadā tika izmaksāta par spēkrata bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma dēļ, sasniedza 8694,41 eiro.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV Dodge Challenger R/T bēg no policijas un avarē (+ VIDEO)

ASV, Lafkinas pilsētas tuvumā policija cenšas aizturēt vīrieti, kurš tiek turēts aizdomās par bankas aplaupīšanu Hjūstonā. Pakaļdzīšanās ar ātrumu virs 200 km/h turpinās līdz brīdim, kad bēglim priekšā parādās divi lēnāk braucoši kravinieki, kas aizņem abas joslas. Lasīt vairāk

 

Jaunais Porsche 911 izrādījies ienesīgākais 2019.gada modelis 5

Vācu marka ar jauno 911 saimi nopelnījusi 2,24 miljardus eiro. Lasīt vairāk

 

367 Zs un 40 km ar elektrību - Audi elektrificē A7 Sportback (+ FOTO)

Frankfurtes autoizstādē skatāms Audi A7 Sportback 55 TFSI e Quattro – 367 Zs jaudīgs hečbeks, kas 40 km var nobraukt elektriskā režīmā. Lasīt vairāk

 

"Latvijas gāze" saskata labas perspektīvas CNG izmantošanā 6

Kalvītis: Mēs negribam būt Baltijas “aklais punkts” Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti