ES mērķu sasniegšanai elektromobilitātē nepieciešama mērķtiecīga pieeja un valsts atbalsts 15

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 10.septembris 2020 10:46

Lai sasniegtu Eiropas Savienības (ES) mērķus elektromobilitātes attīstībā, Latvijā ir strauji jāveicina elektrouzlādes infrastruktūras izveide, un tas nebūs iespējams bez valsts atbalsta, kā arī liela nozīme ir Eiropas fondiem, AS "Sadales tīkls" organizētajā diskusijā "Uzlādes tīkls savieno Latviju" secināja jomas eksperti un pašvaldību pārstāvji.

Diskusijas dalībnieki arī uzsvēra - lai attīstītu plašu uzlādes tīklu, ir ļoti būtiska efektīva sadarbība starp valsti, pašvaldībām, elektroenerģijas tirgotājiem un "Sadales tīklu" kā elektrības pieslēgumu ierīkotāju.

"Sadales tīkla" pārstāvji aģentūrai LETA atzīmēja, ka sabiedrības pieprasījums un Eiropas zaļais kurss arī Latvijai liek arvien aktīvāk domāt par elektromobilitātes attīstību, un tās veicināšana iekļauta arī Latvijas Nacionālajā enerģētikas un klimata plānā 2021.-2030.gadam. Zaļā kursa mērķu sasniegšanai līdz 2025.gadam Eiropā būs jāizveido miljons elektrouzlādes staciju, kas apkalpos aptuveni 13 miljonus elektroauto. 

Diskusijā eksperti atzina, ka nepieciešamās infrastruktūras izveide un attīstība Latvijā ir izaicinājums, jo tas ir dārgs un laikietilpīgs process, un šobrīd tas primāri gulstas uz pašvaldību pleciem.

"Alternatīvas fosilajai degvielai ir ne tikai elektrība, bet arī, piemēram, ūdeņradis un metāns, taču elektroenerģija ir vienīgā šī brīža un tuvāko desmitgažu reālā izvēle, ja skatāmies no tehnoloģiskās gatavības un izmaksu viedokļa. Runājot par uzlādes tīkla attīstību, būtiski ņemt vērā, ka ātrs vai vidēji ātrs uzlādes punkts nav vienkārši pilsētvidē izvietota "rozete", tā izbūve pieprasa specifiskas iekārtas un atbilstoša sprieguma nodrošināšanu, un viena šāda punkta izbūve vidēji izmaksā vairākus desmitus tūkstošus eiro," skaidroja "Sadales tīkla" valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons.

Savukārt Ekonomikas ministrijas Enerģijas tirgus un infrastruktūras departamenta direktors Edijs Šaicāns norādīja, ka šobrīd transporta nozarē arvien pieaug no fosilajiem resursiem ražotās degvielas patēriņš, tikmēr atjaunojamo resursu izmantojums nozarē ir nebūtisks. "Jāteic, ka sadales sistēmas operatoram būs būtiska loma zaļā kursa ieviešanā un tam būs jāiznes šī enerģētikas nozares transformācija uz saviem pleciem - mēs gribam attīstīt viedu elektrotīkla infrastruktūru, kas dotu iespēju veidot plašu un ilgtspējīgu elektrouzlādes tīklu. Ceram, ka tam būs pieejams arī Eiropas Savienības (ES) fondu finansējums," viņš sacīja.

Vienlaikus Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks pilsētas attīstības un sadarbības jautājumos Gunārs Ansiņš minēja, ka pašvaldības mērķis ir maksimāli samazināt automobiļu skaitu pilsētā un investēt ērta, moderna sabiedriskā transporta attīstībā. "Ja runājam par elektromobilitāti, privātos e-auto iedzīvotājiem būtu jārada iespēja lādēt mājās un uzņēmumos, savukārt pilsētas viesiem - publiskās vietās. Tāpēc būtu nepieciešams finansiāls atbalsts uzlādes infrastruktūras un staciju izbūvei daudzdzīvokļu māju pagalmos un publiskās teritorijās. Manuprāt, Latvijas valsts šo pozīciju varētu aizstāvēt arī Briselē," viņš teica.

"Sadales tīkla" pārstāvji atzīmēja, ka vajadzību pēc plaša elektrouzlādes tīkla diktē ne vien nepieciešamība sasniegt Latvijai saistošos ES klimatneitralitātes mērķus, kas paredz līdz 2050.gadam par 90% samazināt kopējo transporta radīto emisiju apmēru, bet arī strauji augošais iedzīvotāju pieprasījums pēc elektromobiļiem.

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem, Latvijā reģistrēto elektroauto skaits pēdējo piecu gadu laikā ir četrkāršojies. Eiropas Elektromobilitātes asociācija prognozē, ka 2030.gadā 50% globālā auto tirgus veidos elektroauto. 

"Sadales tīkla" pārstāvji atzina, ka kopumā valsts elektroapgādes infrastruktūra ir gatava elektromobiļu apjoma pieaugumam, un, domājot par elektromobilitātes attīstību nākotnē, paralēli notiek arī elektrotīkla modernizācijas darbi.
 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 10.septembris 2020 12:04
13 1 Atbildēt

Nevis valsts, bet nodokļu maksātāju. Valstij nav naudas. Tā ir mūsu nauda.

s 10.septembris 2020 19:38
1 2 Atbildēt

Tava nauda tā ir ļoti, ļoti nedaudz, jo tu pelni par maz!

Principā esi statistikas kļūda.

Krotow 11.septembris 2020 19:36
1 0 Atbildēt

Šoreiz gan experdam ir taisnība.

650 12.septembris 2020 2:15
0 0 Atbildēt

-tavu naudu tak komunisti sen jau praje-baļi

WALA 10.septembris 2020 12:17
0 1 Atbildēt

Jā mūsu nauda, un atklāti sakot es vēlētos lai pasākums aiziet H2 virzienā nevis parastā EV, bet nu tas ir vēl par pakāpi sarežģītāk.

BET man vispār ir jautājums, vai mums LV tiešām ir reāla problēma ar piesārņojumu un vai mēs šo "apkarošanu" varam reāli atļauties t.i. vai mērķtiecīgas investīcijas uzlādes tīkla izveidē ir pārdomātas kontekstā ar to cik EV ir pieejami cilvēkiem un cik vispār potenciāli uz tiem grasās pāriet !

Jo nu man tiešām škiet ka jēdzīgāk tad ir gudri attīstīt veloinfrastruktūru ( nē ne pusi ielas atņemt auto, jo visi tie krustojumi ar luksaforu ir tāds pats pain braucot ar velo kā ar auto !!!).

WALA 10.septembris 2020 12:44
1 1 Atbildēt

Ak jā es cita starpā neatzīstu tādu uzstādijumu kā "elektromobilitātes attistības mērķu sasniegšana" , atīstiet tad elektrovilcienus - IMo daudz jēdzīgāka perspektīva/mērķis.

galvenaisexperc 10.septembris 2020 13:00
0 0 Atbildēt

Latvija ir zaļa valsts kas savas emisijas kvotas pārdod bagātajām un šmucīgajām valstīm. Par šo kvotu naudu arī būtu jēdzīgi attīstīt elektromobilitāti elektro vilcienu un tramvaju virzienā (bet letiņi jau sāks protestēt, jo iznīcinās biotopus, cirtīs kokus, radīs troksni).

Ja ir labs, sakārtots sabiedriskā transporta tīkls, atkrīt nepieciešamība pēc personīgā auto, vai pat velo, tie kļūst par plezīra rīkiem. Piemēram,Ņujorkā neviens nebrauks uz darbu manhetenā ar savu auto, jo to nav kur nolikt, bet ja var nolikt, tad par kādiem 20-30 dolāriem stundā, kas nav ekonomiski pamatoti. Visi brauc ar metro, jo tas ir ātri, lēti un ērti, neviens transports nav ātrāks par metro.

ro 10.septembris 2020 13:21
5 0 Atbildēt

Nu Ņujorku vispār ar Rīgas pretīgo infrastruktūtu un mūžīgiem sastrēgumiem vienos un tajos pašos mezglos nevar salīdzināt..kautvai tas pats Salaspils/Rušonu stūris.. lika trubas, krustojumu paplašināja, lai pēc tam atkal aizstaisītu kā bija.. vienīgais secinājums, kas nāk prātā ir - idioti ielikteņi attiecīgajos amatos, kas atbild par infrastruktūras uzlabojumiem... tas pats vilciens...nu kāpēc nevar kursēt bez pārsēšanās no Ogres līdz piemēram stacijai Brasa un tālāk.. Ņujorkā vispār viss ir tādā ziņā mega pārdomāts.. no LongIsland ar vilcienu līdz Timeskvēram - 40min.. ja vajg uz Volstrītu - pārlec metro un pēc min 10 būsi downtownā... tas ir pie Ņujorkas apmēriem..plus prāmji un viss pārējais.. protams, ka yur auto nav vajadzīgs.. a pie mums - nedod dievs cilvēkam ir jānokļūst no Bolderājas uz Teiku.. gan ar auto gan ar sabiedrisko būs auzas+mūžība..

anonimikis 10.septembris 2020 13:23
0 8 Atbildēt

Tas pats jāizdara Rīgas centrā. Auto, kuriem dzinēja klasifikācija mazāka par EUR 5, stāvvietas cena 5 EUR stundā.

HE 10.septembris 2020 17:11
0 0 Atbildēt

Un Jūrmalā atļaut iebraukt tikai elektromobīļiem , nav ko gaisu smirdināt , brauc ar vilcienu , ja nevari atļauties Teslu

Apgrieztais OIK 10.septembris 2020 12:52
1 0 Atbildēt

Vajag uzlikt elektrības ražotājiem pienākumu maksāt Elektro auto īpašniekiem atgriezenisko OIK!

Pļurkt 10.septembris 2020 18:34
3 3 Atbildēt

Kas ir?? Bez pamatīgām dotācijām cilvēki nepērk šos mēslus!!

Bmw 10.septembris 2020 23:07
4 1 Atbildēt

Pilnīga huiņa...dodiet atbalstu elktro iegādei...nevis atkal štuku kur pa vienkāršo nogrūst naudu...man pofig varu lādēt ar no rozetes...bet nav jau ko...jo auto nevaru un vēl negribu atļauties...par dārgu pat tik briesmīgām mašīnām. Jo diz.vai bedža auto par tām sanāk premium...neviss kautkāds tups golvs...dodiet naudiņu atpalstam...tad varbūt padomāšu par šadas iegādi..tā turpināšu drilēt ar 3.5bendžu nu vispar lpg

aigi 11.septembris 2020 8:05
4 0 Atbildēt

Es ietroļļošu. Es par visiem 100% par atbalstam. Gribu elektroauto. It sevisķi, ka tagad sāk parādīties Eiropā tik interesanti modeļi kā piem. Škoda Enyaq.

... 13.septembris 2020 9:26
3 0 Atbildēt

Es arī gribu

Tikai tas nozīmē, ka jāpārvācas no Rīgas uz privātmāju.

Tātad ikdienā līdz darbam jābrauc 2x tālāk. Tātad kopējais patērētās enerģijas patēriņš arī pieaugs 2x.

Pēc idejas viss šis valsts (nodokļu maksātāju) atbalsts nonāks pie relatīvi biezajiem pierīgas privātmāju iedzīvotājiem, kas ir reālākie elektroauto klienti, vismaz tuvākajā laikā...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Motocikls ietriecas priekšā braucošajā (+ VIDEO)

Acīmredzot, krietni ātrāk braucošais motocikls ietriecas priekšā braucošajā Gazeļ furgoniņā. Baika vadītājs un viņa pasažiere ievietoti slimnīcā. Lasīt vairāk

 

F-1 komanda "Aston Martin" turpinās sadarbību ar Fetelu un Strolu nākamajā sezonā

Pirmās formulas (F-1) piloti Sebastians Fetels un Lenss Strols arī nākamajā sezonā startēs kopā ar komandu "Aston Martin". Lasīt vairāk

 

“ROADPOL Drošības dienu” ietvaros pieķer ļoti steidzīgu “Mercedes Benz” vadītāju 1

Vakar, 16.septembrī, pēcpusdienā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori, pildot dienesta pienākumus, fiksēja kādu ļoti steidzīgu automašīnas “Mercedes Benz” vadītāju. Vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 90 km/h, viņš brauca ar 161 km/h. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti