Visi komentāri - Gada laikā dubultojies elektroautomobiļos uzlādētās elektroenerģijas apjoms

Gada laikā dubultojies elektroautomobiļos uzlādētās elektroenerģijas apjoms

 

Foto: iAuto.lv

Latvenergo | 3.novembris 2021 10:29

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos jeb no janvāra līdz septembrim Elektrum publiskajās uzlādes stacijās ir uzlādētas 103,37 MWh elektroenerģijas.

Salīdzinot ar tādu pašu periodu pirms gada, šis apjoms ir dubultojies. Tāpat ir pieaudzis individuālo klientu un uzlāžu skaits.

Latvijā pakāpeniski pieaugot elektroautomobiļu skaitam,  pieaug arī nepieciešamā uzlādes infrastruktūra. Šo gadu Elektrum uzlādes tīkls noslēgs ar vismaz 84 pieslēgvietām vairāk nekā 20  uzlādes vietās 10 Latvijas pilsētās. Vienlaikus šogad ir dubultojies tajās uzlādētās elektroenerģijas apjoms – ja pagājušajā gadā tā bija 55,1 megavastunda (MWh), tad šogad – 103,37 MWh. Savukārt unikālo klientu skaits no 407 pieaudzis līdz 791 klientam. Tādējādi ar Elektrum zaļo enerģiju kopš tīkla izveides elektroautomobiļi Latvijā ir veikuši vismaz 1 222 222 km.

Ansis Valdovskis, AS "Latvenergo" elektrotransporta uzlādes tīkla vadītājs: "Aptaujas rāda, ka šobrīd sabiedrība arvien pozitīvāk izturas pret elektromobilitāti – 82 % Latvijas iedzīvotāju atbalsta elektroauto, un katrs ceturtais tuvāko gadu laikā plāno nomainīt degvielu patērējošo auto pret elektrisko automašīnu. Tā ir nopietna apņemšanās, kas mums liek arvien straujāk nodrošināt augošo pieprasījumu, gan arī ir jauna biznesa iespēja tiem uzņēmējiem, kas vēlas nākotnē būt veiksmīgi – ieklausīties sabiedrības vajadzībās un uz tām reaģēt."

Latvijā uz 10 elektroauto ir nepieciešama vismaz viena uzlādes pieslēgvieta, - tāds ir Latvenergo ekspertu vērtējums, un kopumā Latvijā līdz 2025. gadam nepieciešamas vismaz 1000 publiskās uzlādes pieslēgvietas. Jau tuvākajā laikā pieaugs ne tikai publisko uzlādes punktu attīstība, bet arī tādu, kas izbūvēti pie daudzdzīvokļu mājām, birojiem vai lielveikaliem – šis noteikums no 2021. gada 10. marta iekļauts valsts likumdošanā – būvnormatīvā. Visos jaunajos projektos turpmāk ir jāparedz arī elektroauto uzlādes pieslēgvieta, kas jau šobrīd ir uzskatāma par priekšrocību jaunajos projektos.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti